LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
InekeKoot

NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door InekeKoot »

Wat doe je nu als NUON het afgesproken maandbedrag met ruim 60% verhoogt?
Kwaad worden? Diep zuchten?
Ik heb geen enkele waarschuwing of verklaring hiervoor gekregen.
Ik heb al jaren moeilijkheden met de NUON en was er net een jaar vanaf. Nu flikken ze me dit weer.
Gelukkig mogen ze niet meer aan mijn girorekening komen, anders was ik ruim 40 euro kwijt geweest.
Ik heb natuurlijk alleen het normale maandbedrag betaald.
Vandaag kreeg ik een dreigbrief dat ik het restant van de vorige maand moet betalen anders krijg ik te maken met € 10,- extra "aanmaankosten".
Zou je ze niet van het dak smijten?
Antwoorden op mijn email doen ze ook al niet.
Ben ik even blij dat de automatische incasso eruit is geknikkerd.

Eddy46

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Eddy46 »

Tja, dat is de Nuon, heb ik ook gehad met hun.
Boven het feit dat ze niet kunnen rekenen, is de klantenservice een regelrechte aanfluiting. Ik moest het maar aangetekend opsturen , heb ik gedaan, maar het komt gewoon niet aan????!!! Om uit je vel te springen, en als je erover belt, gooien ze je er gewoon uit.
Ik heb het helemaal gehad met de NUONmaffia, dan maar geen stroom, beter dan die ellende.

InekeKoot

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door InekeKoot »

Ik ben al overstapt naar de Cogas voor mijn electriciteitsvoorziening, maar voor gas was ik nog met handen en voeten gebonden aan de NUON. Sinds vorige week biedt Cogas ook de administratie voor het gas aan. En dat ga ik onmiddellijk doen. Maar ondertussen flikken ze dit weer.
Ik ga wel ff de Cogas waarschuwen.

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door studex »

Ik ben al pas geen klant meer van nuon en heb nu een andere energieleverancier...en stuk goedkoper , van gas en stroom.
Daaaaaaag nuon.
Het kontrakt is per 31-07 beeindigd en nu sturen me nog een maandbedrag per acc.!!
Dat kan toch niet???

M. vr. Gr.

Studex.

Gast

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Gast »

Blijkbaar wel. Je hebt een opzegtermijn van 3 manden.

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door studex »

Het contract is BEEINDIGD en het termijnbedrag is 0,00.
Dus dan kunnen ze mij niet meer acc. sturen.

Gast

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Gast »

Ze hebben een acceptgiro gestuurd ten onrechte gewoon aangetekend terug sturen.

Paul209

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Paul209 »

Mensen geniet van de vrije markt!
Laat je ongenoegen (misschien wel van jaren?) blijken door op te stappen bij Nuon.
Dat zal ze leren. :evil:

Ik moet u wel waarschuwen: zorg voor doorzettingsvermogen en een sterk hart.
Maar uiteindelijk gaat u zich baden in een oase van rust bij de concurrentie.
Dat maar door blijven sturen van acceptgiro's terwijl u officieel geen klant meer bent van Nuon, da's een vaste gewoonte van Nuon.
Zorg daarom dat u ALTIJD correspondentie (b.v. email) blijft voeren met Nuon hierover.
Als u uiteindelijk de bedreigingen van Intrum Justitia ontvangt kan de -zorgvuldig bewaarde- correspondentie uiteindelijk ook Nuon bewegen de belachelijkheid/onzin hiervan in te zien.
(Is mij ook gelukt.)

Maar nogmaals ...... u moet wel een sterk hart hebben.
Onterechte fakturen, aanmanings- en incassokosten zijn voor mij geen reden geweest om geen afscheid te nemen van Nuon met de gas- en elektriciteitsleveringen.
Het lucht op (ook bij m'n hele naaste familie), kan ik u verzekeren.

Succes.

Paul.
Inmiddels een halve professor in de (groene) energie. :twisted:

w hofman

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door w hofman »

Tot mijn verrassing zag ik op de laatste jaarafrekening (2004) van NUON een verschil in energieverbruik onder het kopje "Inzicht in uw verbruik" ten opzichte van dat overzicht van een jaar daarvoor. Zo staat bijvoorbeeld op de jaarafrekening van 2004 dat ik in de periode 2001 - 2002 ongeveer 100 KWh minder heb verbruikt dan op de jaarafrekening van 2003 staat bij datzelfde overzicht.

Ik heb NUON daarover en over nog enkele andere zaken schriftelijk vragen gesteld. Met de beantwoording daarvan is het droevig gesteld. Ik ben nu met m'n VIERDE brief bezig omdat NUON de vraag over dat verschil van die 100 KWh maar niet beantwoord.
Je gaat bijna geloven dat ze daar om welke reden dan ook geen antwoord op willen geven.

Kortom, ik heb het gevoel dat ik momenteel meer energie in NUON steek dan zij bij mij afleveren.

w hofman

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door w hofman »

Dit is wat NUON in haar website schrijft over verlaging van het termijbedrag:

"
U kunt uw termijnbedrag één keer per jaar met maximaal € 5 per maand verlagen, als u verwacht minder energie te gebruiken. Bij uitzondering kan het termijnbedrag met meer dan € 5 worden verlaagd. Hiervoor is het wel nodig dat u aangeeft waarom u dit wilt. Tot slot willen wij u er op wijzen dat het na een verlaging van het termijnbedrag niet meer mogelijk is om een betalingsregeling met Nuon te treffen indien dit nodig is.
"

Via hun website heb ik NUON gevraagd om mijn termijnbedrag te verlagen van €128 naar €100 . Als reden heb ik opgegeven dat ik de laatste jaren structureel een te hoog termijnbedrag heb betaald. Zonder enig protest is mijn verzoek ingewilligd.
WH

Marco B.
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 okt 2004 15:41

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Marco B. »

Ik heb gebeld met Nuon dat ik mijn maandbedrag van 180 euro (ik schrok me een hoedje) toch wel erg hoog vond. Ze vroegen inderdaad waarom ik hem wilde verlagen. Als antwoord kregen ze, omdat het bedrag volledig irreëel is.
Nu staat het bedrag op 100 euro. Het kan dus wel, maar je moet even doorzetten. Met de eindafrekening wordt het te veel of weinig betaalde bedrag verrekend.

ikkes

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door ikkes »

ik werk nu sinds 4 weken bij nuon op het callcenter (dont shoot me) en ik kan wel een paar dingen toelichten

allereerst heeft nuon om het callcenter beter te maken ongeveer 100 nieuwe mensen aangetrokken, deze moeten natuurlijk ook nog opgeleid worden.
maar ik denk dat het callcenter de komende tijd toch beter bereikbaar zal zijn

op de opmerking dat het maandbedrag met 60% is verhoogt kan ik het volgende zeggen
het maandbedrag is een voorschot op de jaarafrekening en dus nergens anders op gebaseerd dan us jaar gebruik en de varwachting voor dit jaar.
betaalt u te veel dan krijgt u dit terug (na te rekenen vanuit de meterstanden)

de verhoging komt omdat
1) de olieprijs behoorlijk hoog is en dus ook de prijs voor electra en gas
2) we vorig jaar een slappe winter hebben gehad en dus iedereen die nu uitkwam of zelfs een beetje bij moest betalen, bij een normale winter ruim tekort gaat komen

nu het belangrijkste

wat te doen als je het er niet mee eens bent

bel ons op 0900-0808 en vraag of we je termijnbedrag kunnen verlagen.
als je het echt wil dan gebeurt dat (het is tenslotte een voorschot) maar er staat wel wat tegen over
als je tegen het advies van de nuon in toch kiest voor een verlaging van je termijn bedrag dan is er bij een hoge jaar rekening geen betalingregeling mogelijk.

ik hoop dat dit iets aan duidelijkheid heeft geschept

Gast

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Gast »

*pang* shot you..............................collega ;-)

Erg handig

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Erg handig »

uhmm meneer die 1 maand bij nuon werkt, alles flex?
jij voelt je na 1 maand werkervaring wel even geroepen...
hoe heet je eigenlijk?

Gast

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Gast »

100 meter figuurzagen met hindernisen

Gast

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Gast »

Bij Nuon gaan ze ervan uit dat je elke willekeurige job met een maand kan runnen dus met die 4 weken is Ikke al een eind op streek :twisted:

ikkes

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door ikkes »

nee hoor, ik heb even intern gebeld om dit uit te zoeken
want na 4 weken weet ik noglang niet alles

Gast

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Gast »

Geen wonder dat het altijd zolang duurt als je iemand van de klantenservice te pakken wilt krijgen; zitten allemaal met elkaar te bellen :P :P

ikkes

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door ikkes »

positief

Gast

Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%

Ongelezen bericht door Gast »

Weet niet of onze externe klanten dat ook zo zien :twisted:

Gesloten