LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tv-beeld hapert

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Pluijmd
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2015 22:48

Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Pluijmd »

Beste mensen,

Ik heb sinds juli een abonnement bij Tele2 en had vanaf begin af aan al happeringen in de TV.
En heb dit ook al gemeld en diverse resets met hun gedaan en monteur langs geweest, maar dit heeft allemaal niet geholpen en ze zijn nog steeds met onderzoek bezig en duurt lang voor ze weer contact met me opnemen.

Ik wordt het gewoon heel erg zat, ken geen normale TV bekijken. Dus nu is me vraag kan ik onder me contract uit komen aangezien zij geen deugdelijke dienst leveren ?

Heb zelf ook al meerdere malen contact met ze gehad maar dan hoor ik weer dat technische dienst druk is en dat ik dan later wordt teruggebeld en dat is al sinds juli zo.

Hoor het graag.

Groet Danny

stofzuigertje

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Eis in een brief een goed werkende verbinding, geef ze 3 weken de tijd en als nog steeds problemen kun je het Contract Ontbinden dus niet opzeggen!

Bij Ontbinden wegens niet leveren wat belooft is mag, opzeggen zit je aan jaarcontract vast, dus gebruik ONTBINDEN....

Geef ze nog 1 kans het goed op te lossen binnen redelijke termijn, normaal 2 maar ik geef ze al 3 weken....
Dan kun je andere aanbieder nemen als het niet lukte en dan Ziggo wegens matige ADSL lijn?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door kokka »

Heb je al gekeken hoe je signaalsterkte en kwaliteit is binnen? dat moet de monteur kunnen meten.
het zou zomaar aan je eigen antennekabel kunnen liggen. met de huidige beeldkwaliteit heb je een goede kabel nodig om al die data te kunnen verwerken.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door newmikey »

Als de ontvanger aangesloten is via een z.g. powerline kastje zit deze bij veel mensen in een stekkerdoos waar wel 5 andere stekkers van apparaten inzitten. Heb dit ooit eens bij een vriend heel simpel opgelost door de powerline adapter direct in een wandcontactdoos te steken waarna de verbinding ineens super was en de hapering als bij toverslag verdwenen.

Powerline is erg gevoelig voor storingen veroorzaakt door andere apparaten op de zelfde aansluiting, vooral asl deze allemaal in een verdeelstekkerdoos geplugd zitten.

Gordon Shumway
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:58

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Gordon Shumway »

Jammer om te horen. Over Tele2 Mobiel was ik niet te spreken, maar als ISP zit ik al jaaaren bij Tele2 en sinds enige tijd op glasvezel (triple-play). (KPN glasvezel heb ik ontbonden omdat hun diensverlening nergens op leek, maar dat terzijde.)

Een paar dingen die ik kan bedenken je zelf kunt doen:
- De Tele2 app proberen op een - voldoende snelle - Android device.
- Met een bedrade PC een snelheidstest doen.
- Alle betrokken apparaten ("glas-kastje", router, decoder) enige tijd uit zetten (=reset).
- Andere decoder proberen (v/d buren?).
- Andere kabels proberen.

Succes (en anders ontbinden)!

Tip: al op hun forum gepost. Misschien helpt een posting om wat extra prioriteit te verkrijgen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door bprosman »

het zou zomaar aan je eigen antennekabel kunnen liggen. met de huidige beeldkwaliteit heb je een goede kabel nodig om al die data te kunnen verwerken.
Tele-2 is voor zover ik weet ADSL.
Powerline is erg gevoelig voor storingen veroorzaakt door andere apparaten op de zelfde aansluiting, vooral asl deze allemaal in een verdeelstekkerdoos geplugd zitten.
Dat zou dan dus geen Tele-2 probleem zijn.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door newmikey »

bprosman schreef:Dat zou dan dus geen Tele-2 probleem zijn.
Nee, de meeste klachten mbt haperend beeld, ongeacht de provider, zijn te wijten aan de bekabeling/bedrading binnenshuis. Het is het eerste waar ik naar kijk als ik ergens ben en om raad gevraagd wordt. Wifi is gevoelig voor afstand en dikte/compositie van muren tussen zender en ontvanger, powerline is gevoelig voor apparaatstoringen op dezelfde stekkerdoos/groep. Meestal is provider-storing uit te sluiten door tijdelijk een ethernet kabeltje te trekken - blijft het probleem dan is het de provider, anders niet.

smeen54
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2014 15:52

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door smeen54 »

Ben weer terug bij Tele2 naar jaren lang GLASVEZEL [wel veel duurder en helemaal niet sneller] heb schotel TV , en internet van Tele2 met telefoon ,zat bij xs4all die de prijs flink ging verhogen en kon ik opzeggen toch gingen ze gewoon door met afschrijven en een boete van 11 manden [ ik zou niet te recht opgezegd hebben volgens xs4all] na veel bellen MOBIEL omdat ze me wel te vroeg afgesloten hadden ik heb het bedrag weer terug laten storten maar zit nog steeds op een maand abonnement te wachten die ze zouden verrekenen dus let op bewaar alle mail en brieven want ik vertrouw geen ene provider meer.

Pluijmd
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2015 22:48

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Pluijmd »

Bedankt voor de reacties.

Tele2 had alles door gemeten daar zat het niet in, heb andere decoder gehad maar helpt ook niet.
Qua internet zit ik goed het is enkel de tv die erg slecht is, als je op hun forum kijkt zijn er meer die er last van hebben. Denk dat dat ook de reden is dat technische dienst daar druk is.

Ik ga nog wachten tot ze deze week weer terug bellen althans als ze dat nakomen, anders ga ik kijken of ik contract kan ontbinden.

stofzuigertje

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe groot is je TV?

Een 40" of groter zal eerder storingen geven dan 32¨ of minder dus ook dat is een oplossing als het signaal tekort is.

Doe ook eens een speedtest.net test en wat is de geboden internet snelheid als alleen de computer aan en TV uit staat?

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi Danny,
Wat ontzettend balen dat jouw tv al zo lang niet lekker werkt! We doen natuurlijk niets liever dat het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Soms is de oorzaak helaas een stuks complexer dan verwacht, waardoor het helaas wat meer tijd in beslag neemt. Als ik het goed begrijp is er dus een monteur langs geweest, en is er momenteel nog een onderzoek gaande. Wanneer heb je hierover de laatste update ontvangen, en wat is hier toen in besproken? Ik raad je toch aan om even het contact af te wachten. Ik verzeker je dat we er alles aan doen om jouw verbinding weer optimaal te krijgen!

Groetjes, Fleur van Tele2

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan een geschil aanspannen tegen Tele2 https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/

Zodra een geschil wordt aangespannen, komt de ondernemer meestal met een schikkingsvoorstel. Dit om te voorkomen dat de ondernemer klachtengeld moet betalen aan de Geschillencommissie om de klacht daadwerkelijk in behandeling te nemen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Har06 »

Bob Schurkjens schreef:Je kan een geschil aanspannen tegen Tele2 https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/

Zodra een geschil wordt aangespannen, komt de ondernemer meestal met een schikkingsvoorstel. Dit om te voorkomen dat de ondernemer klachtengeld moet betalen aan de Geschillencommissie om de klacht daadwerkelijk in behandeling te nemen.
Voorstaande is nogal een bewering, staaf het eens met statische gegevens, bij voorbaat dank :)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uh, ik spreek uit ervaring. Heb er een aantal achter de rug.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Har06 »

Bob Schurkjens schreef:Uh, ik spreek uit ervaring. Heb er een aantal achter de rug.
Een politiek antwoord, dus nietszeggend

Pluijmd
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2015 22:48

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Pluijmd »

Tele2 Webcare schreef:Hoi Danny,
Wat ontzettend balen dat jouw tv al zo lang niet lekker werkt! We doen natuurlijk niets liever dat het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Soms is de oorzaak helaas een stuks complexer dan verwacht, waardoor het helaas wat meer tijd in beslag neemt. Als ik het goed begrijp is er dus een monteur langs geweest, en is er momenteel nog een onderzoek gaande. Wanneer heb je hierover de laatste update ontvangen, en wat is hier toen in besproken? Ik raad je toch aan om even het contact af te wachten. Ik verzeker je dat we er alles aan doen om jouw verbinding weer optimaal te krijgen!

Groetjes, Fleur van Tele2
Hallo Fleur,

Ze hebben het in onderzoek en ze hadden gister weer gebeld, en daar kwam uit dat Technische dienst het niet weet. En nu leggen ze het neer bij de TV afdeling en dat pas na 3 maanden tijd dat ze daar nu verder kijken. Jullie verwachten wel maandelijks dat ik geld over maak, voor een slecht werkende dienst.
Hoop niet dat het nog maanden gaat duren, op deze manier TV kijken is erg vervelend. Vooral als jullie ook nog een monteur sturen die maar half uurtje hier is en nieuwe decoder plaatst en weg gaat. Zonder even te kijken of het wel juist werkt.

Groetjes

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Har06 »

Pluijmd schreef:
Tele2 Webcare schreef:Hoi Danny,
Wat ontzettend balen dat jouw tv al zo lang niet lekker werkt! We doen natuurlijk niets liever dat het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Soms is de oorzaak helaas een stuks complexer dan verwacht, waardoor het helaas wat meer tijd in beslag neemt. Als ik het goed begrijp is er dus een monteur langs geweest, en is er momenteel nog een onderzoek gaande. Wanneer heb je hierover de laatste update ontvangen, en wat is hier toen in besproken? Ik raad je toch aan om even het contact af te wachten. Ik verzeker je dat we er alles aan doen om jouw verbinding weer optimaal te krijgen!

Groetjes, Fleur van Tele2
Hallo Fleur,

Ze hebben het in onderzoek en ze hadden gister weer gebeld, en daar kwam uit dat Technische dienst het niet weet. En nu leggen ze het neer bij de TV afdeling en dat pas na 3 maanden tijd dat ze daar nu verder kijken. Jullie verwachten wel maandelijks dat ik geld over maak, voor een slecht werkende dienst.
Hoop niet dat het nog maanden gaat duren, op deze manier TV kijken is erg vervelend. Vooral als jullie ook nog een monteur sturen die maar half uurtje hier is en nieuwe decoder plaatst en weg gaat. Zonder even te kijken of het wel juist werkt.

Groetjes
de tv helemaal resetten en opnieuw instellen met behulp van je provider, ben je bij de winkel met de tv geweest om het toestel technisch te laten onderzoeken? succes

Pluijmd
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2015 22:48

Re: Tv-beeld hapert

Ongelezen bericht door Pluijmd »

Har06 schreef:
Pluijmd schreef:
Tele2 Webcare schreef:Hoi Danny,
Wat ontzettend balen dat jouw tv al zo lang niet lekker werkt! We doen natuurlijk niets liever dat het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Soms is de oorzaak helaas een stuks complexer dan verwacht, waardoor het helaas wat meer tijd in beslag neemt. Als ik het goed begrijp is er dus een monteur langs geweest, en is er momenteel nog een onderzoek gaande. Wanneer heb je hierover de laatste update ontvangen, en wat is hier toen in besproken? Ik raad je toch aan om even het contact af te wachten. Ik verzeker je dat we er alles aan doen om jouw verbinding weer optimaal te krijgen!

Groetjes, Fleur van Tele2
Hallo Fleur,

Ze hebben het in onderzoek en ze hadden gister weer gebeld, en daar kwam uit dat Technische dienst het niet weet. En nu leggen ze het neer bij de TV afdeling en dat pas na 3 maanden tijd dat ze daar nu verder kijken. Jullie verwachten wel maandelijks dat ik geld over maak, voor een slecht werkende dienst.
Hoop niet dat het nog maanden gaat duren, op deze manier TV kijken is erg vervelend. Vooral als jullie ook nog een monteur sturen die maar half uurtje hier is en nieuwe decoder plaatst en weg gaat. Zonder even te kijken of het wel juist werkt.

Groetjes
de tv helemaal resetten en opnieuw instellen met behulp van je provider, ben je bij de winkel met de tv geweest om het toestel technisch te laten onderzoeken? succes
TV resetten is al 4x gebeurd, en tv werkt gewoon goed tijdens dvdtje ook niks geen probleempje en had dit ook niet met ziggo.

Gesloten