LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop- en Huurwoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
bubz2005

Koop- en Huurwoning

Ongelezen bericht door bubz2005 »

Ik heb een vraag waar ik nergens het antwoord op kan vinden.

Ik bezit een koophuis in Amsterdam en ben alleenstaand.
Omdat ik in Roermond werk ga ik daar een (vrije sector) huurhuis huren.

Ik zal 4 nachten per week in Roermond blijven slapen en 3 nachten per week in Amsterdam.

Kan ik mij nu in Roermond (mijn huurhuis) inschrijven? (ik snap dat ik dan evt hypotheekrente aftrek verlies). Of moet je altijd ingeschreven staan op het adres van je koopwoning? (ivm parkeervergunning zou ik liever in Roermond ingeschreven staan, vandaar).

En om de zaak nog ingewikkelder te maken zou ik misschien een kamer in mijn koophuis in Amsterdam willen verhuren (aan een student bv dus als een soort hospita). Mag dat?
Alvast bedankt!

renewouters

Re: Koop- en Huurwoning

Ongelezen bericht door renewouters »

Amsterdams woningbeleid kennende zou ik geen risico nemen door in Amsterdam onroerend goed te hebben en daar niet als bewoner ingeschreven staan (heb je daar geen problemen dan met parkeren als je er niet staat ingeschreven?)

En om je woning te verhuren moet je ook even checken wat er in de hypotheekvoorwaarden staat.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

renewouters schreef:
En om je woning te verhuren moet je ook even checken wat er in de hypotheekvoorwaarden staat.

En dit ff lezen?

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 8&t=120838

bubz2005

Ongelezen bericht door bubz2005 »

De nieuwe huurder is mijn partner en onze auto staat op zijn naam, dus dat lijkt me geen heel groot probleem...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Opgelost dan toch? Kunnen wij niet weten dat het je partner is :-)

Gesloten