LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankgiroloterij, pas op voor de extra gratis kansen!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Tiga
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2004 22:12

Bankgiroloterij, pas op voor de extra gratis kansen!

Ongelezen bericht door Tiga »

Gisteren (7 oktober 2004) kreeg ik van de bankgiroloterij een envelop met daarin een gratis lot die ik kon opsturen om zo kans te maken op extra prijzen in de maand oktober. Je kunt zelfs 3 x een zegel plakken dan heb je meer kans! Maar als je goed de kleine lettertjes leest naast het lot staat erin dat je in de maand november gaat betalen voor die loten! Bij navraag blijkt dat als je deze 3 zegels plakt je vanaf november niet alleen de gebruikelijke 6 euro kwijt bent, maar nog eens 3 x 6 euro voor de overige loten. Tel maar uit 24 euro per maand!!! Bij navraag kun je deze telefonisch binnen twee weken na het toesturen van de loten ongedaan maken of dit schriftelijk kenbaar maken. Maar dit staat nergens! Ook is het niet netjes dat ze je naam in een rijtje erbij zetten dat je één van deze 5 winnaars bent. Bij navraag was alleen de derde naam (die van jezelf) echt en de rest van de namen is fictief, is dit echt zo of sta ik ook bij een ander op de envelop? Het stelt mij zeer teleur dat na jaren van meespelen in deze loterij, ze nu van deze agressieve verkooptrucs toepassen en zo de mensen heel sneaky meer loten verkopen!

MR

Re: Bankgiroloterij, pas op voor de extra gratis kansen!

Ongelezen bericht door MR »

Wij hebben deze reclame actie ook in de bus gekregen. We gaan ons abonnement opzeggen. Hier zijn we niet van gediend.

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: Bankgiroloterij, pas op voor de extra gratis kansen!

Ongelezen bericht door torro »

Ik denk dat alle twee ( postcode en bankgiro) lotterij door dezelfde organisatie worden gerund. Ze hebben frappant genoeg allebei dezelfde werkwijzen en trukkendozen om je geld uit de zak te kloppen.
Het aantal prijzen zijn tot het minimum gereduceerd en dit alles onder het mom van dat de goede doelen worden gesteund. Joop van Ellende is er rijk van gworden toen hij 25 jaar geleden begon met de Hartstichting met de toen nog onbekende Henny Huisman. Beiden hebben goed geboerd van onze centen. De uitvinder van de postcode loterij is multi miljonair geworden, dus daar gaat voor 40 % je centen naartoe. Om maar te zwijgen van de duur betaalde artiesten en de dikke deuren van al die stichtingen en verenigingen die als het goede doel worden aangemerkt !

malibu

Re: Bankgiroloterij, pas op voor de extra gratis kansen!

Ongelezen bericht door malibu »

ik erger me dood aan de ongewenste reclame die ik steeds in de bus krijg, met daarin wel zulke unieke kansen als ik ze allemaal moet geloven...
maar ik ben lid geworden omdat ik dat wilde en als ik meer loten wil dan koop/bestel ik die wel, en wilgeen 24 euro extra uitgeven per maand voor zogenaamde EXTRA gratis loten, waarbij je eerst duidelijk elke tekst (hoe klein ook ) moet lezen om te zien dat je gewoon genaait wordt !!!!

fantastisch dat mijn naam in dat rijtje staat, als ik maar bij iemand dan ook op visite ga zie je zo'n zelfde envelop op de tafel liggen... HOEZO UNIEK GESELECTEERD, kom zeg besteed dat geld beter dan aan zulke idiote reclame's !!!

ik denk er serieus over om te stoppen, en als zat mensen zich zo ergeren als ik , dan zullen ze misschien eens na gaan denken !

loterijen zat...

Gast222

Re: Bankgiroloterij, pas op voor de extra gratis kansen!

Ongelezen bericht door Gast222 »

Wat een gezeur toch altijd weer. Als je goed LEEST, iets wat op de basisschool wordt geleerd, zie je al snel dat het NIET GRATIS is. Het is een marketingtruc. En de Bankgiroloterij en de Postcodeloterij horen allebei onder hetzelfde holdingbedrijf. Als je als leek denkt het complot door te hebben, kan je ook even kijken bij de site van de toezicht op de kansspelen. Dan lees je dat het allemaal netjes in de gaten wordt gehouden.

Ik gooi ook altijd de post van loterijen weg. Ik heb zo onderhand wel door dat alleen de zon gratis is. Ik krijg overigens niet meer zoveel post door mijn aanmelding bij www.infofilter.nl en door bij de loterijen aan te geven dat ik geen post meer wens op mijn naam.

Gesloten