LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Beste Allen,
Ik post dit voor een vriendin, maar vraag me toch wel af hoe dit zit:
- Augustus: Laptop laadt niet meer op, doet het prima als hij bekabeld is. Coolblue gebeld, die geven aan dat ik Lenovo (de fabrikant) moet bellen
- Lenovo geeft aan dat ik eerst software testjes moet uitvoeren om te kijken of het aan de software ligt. Dat doe ik en het ligt niet aan de software.
- Lenovo terug gebeld en die geven aan dat dan waarschijnlijk de accu kapot is.
- 28 augustus: Lenovo stuurt mij een nieuwe accu, maar de nieuwe accu laadt ook niet op. Lenovo geeft aan dat het dan waarschijnlijk het moederbord is.
- Ik bel Lenovo en coolblue terug. Ik moet de laptop opsturen, dat kan via Lenovo maar ook via Coolblue. Colleblue adviseert mij dat zelf naar Lenovo te doen want dat gaat sneller.
- 5 september: ik stuur de laptop naar Lenovo
- 18 september: Lenovo vertelt mij dat de laptop stuk is en dat het niet binnen de garantie valt omdat de schade door mijn eigen schuld zou zijn. Volgens Lenovo is het moederbord stuk door waterschade en zo ook het keyboard (het keyboard deed het prima voordat ik het naar lenovo stuurde, ik had er echt geen problemen mee)
- Ik bel lenovo om te vragen hoe het kan dat opeens het keyboard stuk is, zij stellen dat het misschien niet stuk was maar zeer zeker door de waterschade snel stuk zal gaan, ivm corrosie. Ik wil graag van Lenovo fotos krijgen. In eerste instantie krijg ik te horen dat dat niet kan. Maar na een beetje zeuren krijg ik ze toch. Op die fotos zie ik inderdaad waterschade.
- Ik moet vervolgens 200 euro betalen om de laptop (die dus net een half jaar oud was) te repareren.
- Ik betaal op 2 oktober (het duurde even voordat ik die fotos kreeg) en zal als het goed is mijn laptop voor de 26e terugkrijgen.
Wat ik me een beetje afvraag hier: ik had het aan onze systeembeheerder gevraagd op werk, en daar werd gesteld dat een accu die niet meer laadt inderdaad waarschijnlijk aan het moederbord ligt, maar dat dat eigenlijk nooit veroorzaakt wordt door waterschade, want dan zouden er ook andere problemen moeten zijn. En die waren er niet (volgens Lenovo is het keyboard ook stuk, maar ik heb dat helemaal niet ervaren) Toch is op de fotos duidelijk waterschade te zien.
Word ik hier nou aan het lijntje gehouden door lenovo zodat ik zelf voor reparatie moet betalen tijdens de garantie periode? Of is er wel waterschade en heeft de systeembeheerder ongelijk en kan het inderdaad zijn dat het keyboard wel stuk is maar er gewoon nog geen symptomen waren?
Er is overigens echt geen water of vloeistof over die laptop heen gegaan, want ik zou de eerste zijn die het toegaf op het moment dat ik dat ding zelf stuk gemaakt had.
Ik post dit voor een vriendin, maar vraag me toch wel af hoe dit zit:
- Augustus: Laptop laadt niet meer op, doet het prima als hij bekabeld is. Coolblue gebeld, die geven aan dat ik Lenovo (de fabrikant) moet bellen
- Lenovo geeft aan dat ik eerst software testjes moet uitvoeren om te kijken of het aan de software ligt. Dat doe ik en het ligt niet aan de software.
- Lenovo terug gebeld en die geven aan dat dan waarschijnlijk de accu kapot is.
- 28 augustus: Lenovo stuurt mij een nieuwe accu, maar de nieuwe accu laadt ook niet op. Lenovo geeft aan dat het dan waarschijnlijk het moederbord is.
- Ik bel Lenovo en coolblue terug. Ik moet de laptop opsturen, dat kan via Lenovo maar ook via Coolblue. Colleblue adviseert mij dat zelf naar Lenovo te doen want dat gaat sneller.
- 5 september: ik stuur de laptop naar Lenovo
- 18 september: Lenovo vertelt mij dat de laptop stuk is en dat het niet binnen de garantie valt omdat de schade door mijn eigen schuld zou zijn. Volgens Lenovo is het moederbord stuk door waterschade en zo ook het keyboard (het keyboard deed het prima voordat ik het naar lenovo stuurde, ik had er echt geen problemen mee)
- Ik bel lenovo om te vragen hoe het kan dat opeens het keyboard stuk is, zij stellen dat het misschien niet stuk was maar zeer zeker door de waterschade snel stuk zal gaan, ivm corrosie. Ik wil graag van Lenovo fotos krijgen. In eerste instantie krijg ik te horen dat dat niet kan. Maar na een beetje zeuren krijg ik ze toch. Op die fotos zie ik inderdaad waterschade.
- Ik moet vervolgens 200 euro betalen om de laptop (die dus net een half jaar oud was) te repareren.
- Ik betaal op 2 oktober (het duurde even voordat ik die fotos kreeg) en zal als het goed is mijn laptop voor de 26e terugkrijgen.
Wat ik me een beetje afvraag hier: ik had het aan onze systeembeheerder gevraagd op werk, en daar werd gesteld dat een accu die niet meer laadt inderdaad waarschijnlijk aan het moederbord ligt, maar dat dat eigenlijk nooit veroorzaakt wordt door waterschade, want dan zouden er ook andere problemen moeten zijn. En die waren er niet (volgens Lenovo is het keyboard ook stuk, maar ik heb dat helemaal niet ervaren) Toch is op de fotos duidelijk waterschade te zien.
Word ik hier nou aan het lijntje gehouden door lenovo zodat ik zelf voor reparatie moet betalen tijdens de garantie periode? Of is er wel waterschade en heeft de systeembeheerder ongelijk en kan het inderdaad zijn dat het keyboard wel stuk is maar er gewoon nog geen symptomen waren?
Er is overigens echt geen water of vloeistof over die laptop heen gegaan, want ik zou de eerste zijn die het toegaf op het moment dat ik dat ding zelf stuk gemaakt had.
Laatst gewijzigd door martine81 op 09 okt 2015 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Om welk type Lenovo gaat het ?
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Het is een Lenovo IdeaPad G50-70-01572
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Ik heb hier de Lenovo G780 gehad en die had wel degelijk een laadprobleem.
Zelfde geld voor de G580 zie google.
Ook moederbord vervanging was niet de oplossing, en heb mijn geld terug gehad.
Zelfde geld voor de G580 zie google.
Ook moederbord vervanging was niet de oplossing, en heb mijn geld terug gehad.
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Ik had dat al gevonden maar dat is natuurlijk een ander type, en daarbij lenovo houdt vol dat het een waterschade probleem is.
Ben benieuwd wanneer ik dat ding terugkrijg of hij het dan wel doet....
Ben benieuwd wanneer ik dat ding terugkrijg of hij het dan wel doet....
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Hee, dit is vreemd, waarom is mijn berichttitel aangepast naar iets dat niet mijn vraag is?
Ik had als titel: Coolblue Lenovo garantie
Opeens was de titel: Kan het moederbord stukgaan door waterschade (wat niet mijn vraag dekt, zie het keyboard issue en daarnaast lijkt het me logisch dat het moederbord daar stuk door kan gaan, ik vraag me af of de batterij niet meer kan laden door schade aan het moederbord EN of het keyboard wel stuk kan zijn als ik nergens last van heb)
dus ik heb de titel maar weer aangepast naar iets wat feitelijk wel mijn vraag is.
Ik had als titel: Coolblue Lenovo garantie
Opeens was de titel: Kan het moederbord stukgaan door waterschade (wat niet mijn vraag dekt, zie het keyboard issue en daarnaast lijkt het me logisch dat het moederbord daar stuk door kan gaan, ik vraag me af of de batterij niet meer kan laden door schade aan het moederbord EN of het keyboard wel stuk kan zijn als ik nergens last van heb)
dus ik heb de titel maar weer aangepast naar iets wat feitelijk wel mijn vraag is.
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Kunt u eerst het verhaal kloppend proberen te maken? Had u de laptop van uw vriendin geleend? Hoe weet u dat zij er niet een beker koffie overheen gegoten heeft en hoe weet u dat zij dat niet gedaan heeft? Er is wel degelijk waterschade, zegt u, en die komt uiteraard niet uit de lucht vallen.martine81 schreef: Ik post dit voor een vriendin
...
Er is overigens echt geen water of vloeistof over die laptop heen gegaan, want ik zou de eerste zijn die het toegaf op het moment dat ik dat ding zelf stuk gemaakt had.
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Newmikey: sorry allemaal mijn schuld, het verhaal hierboven is door mijn vriendin gepost (op mijn account) en zij heeft dus in de ik-vorm geschreven (en ik realiseer me nu hoe verwarrend dat is)
Niemand heeft een laptop geleend, zij zat gewoon op mijn laptop hier op het forum te tikken (zij heeft er immers geen meer) en het verhaal gaat over haar laptop, die dus altijd in haar huis gestaan heeft.
Martine
Niemand heeft een laptop geleend, zij zat gewoon op mijn laptop hier op het forum te tikken (zij heeft er immers geen meer) en het verhaal gaat over haar laptop, die dus altijd in haar huis gestaan heeft.
Martine
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13 apr 2015 19:41
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Weet U zeker dat de foto's, die U heeft ontvangen, ook van Uw laptop zijn?
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Ja dat vraag ik me ook af. Het schijnt dat die repaircentra standaard foto's hebben klaarliggen van apparaten met vochtschade.
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
volgens de vriendin van wie de laptop is, kreeg zij een foto met de laptop waarbij deze nog niet opengemaakt was, daar is inderdaad wel de streepjes code van haar eigen laptop op te zien.
De andere fotos is niet van te bepalen of dat haar laptop is, dat zijn fotos van onderdelen. Zij vind het zelf ook heel vreemd dat op de foto het keyboard flinke waterschade heeft terwijl zij nooit problemen met het keyboard heeft ondervonden.
Nu ben ik misschien een beetje naief hierin, maar ik kan me echt niet voorstellen dat een bedrijf het zaakje zo zou oplichten en gewoon een standaard foto heeft die ze naar iedereen sturen, dat zou toch ooit iemand moeten opvallen dat al die fotos hetzelfde zijn?
Ik heb zelf ook ooit vochtschade aan mijn laptop gehad (een van de kinderen had er een glas appelsap overheen gekieperd) en toen kreeg ik echt andere fotos toen hij gerepareerd werd. (maar ik wist toen zelf ook dat er vochtschade was, en heb dat ook gewoon toegegeven: appelsap plakt nogal)
Martine
De andere fotos is niet van te bepalen of dat haar laptop is, dat zijn fotos van onderdelen. Zij vind het zelf ook heel vreemd dat op de foto het keyboard flinke waterschade heeft terwijl zij nooit problemen met het keyboard heeft ondervonden.
Nu ben ik misschien een beetje naief hierin, maar ik kan me echt niet voorstellen dat een bedrijf het zaakje zo zou oplichten en gewoon een standaard foto heeft die ze naar iedereen sturen, dat zou toch ooit iemand moeten opvallen dat al die fotos hetzelfde zijn?
Ik heb zelf ook ooit vochtschade aan mijn laptop gehad (een van de kinderen had er een glas appelsap overheen gekieperd) en toen kreeg ik echt andere fotos toen hij gerepareerd werd. (maar ik wist toen zelf ook dat er vochtschade was, en heb dat ook gewoon toegegeven: appelsap plakt nogal)
Martine
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Ik zit in de IT. Ik heb voor het eerst problemen met een laptop gekregen toen ik het merk Lenovo kocht, een G50 model. Lenovo heeft de productnamen van IBM overgenomen. IBM maakte kwalitatief zeer goede laptops. Lenovo echter maakt troep. Ik ken veel bedrijven die daarom van Lenovo naar een ander merk zijn overgestapt.
Wat de waterschade betreft: dat is een standaard antwoord van Lenovo! De diagnose is altijd waterschade, opdat ze het niet kosteloos hoeven te repareren. Ik kreeg dezelfde diagnose: waterschade. Mijn toetsenbord en USB-poorten deden het niet meer. Ik vond dat sterk omdat ik geen vloeistof over de laptop had gekieperd, en omdat ik jarenlange ervaring heb met laptops van verschillende merken vanwege mijn werk.
Daarom heb ik een second opinion gevraagd bij een ander bedrijf. Hun oordeel was/is: geen waterschade. Nu kan mijn bijstandsverzekeraar aan het werk.
Bespaar uzelf een hoop ellende en geld, en koop nooit Lenovo. Iedere IT-specialist kan u vertellen dat Lenovo laptops van slechte kwaliteit levert. Het is een Chinees merk. Helaas hanteren zij een andere definitie van kwaliteit, dan de rest van de wereld.
Wat de waterschade betreft: dat is een standaard antwoord van Lenovo! De diagnose is altijd waterschade, opdat ze het niet kosteloos hoeven te repareren. Ik kreeg dezelfde diagnose: waterschade. Mijn toetsenbord en USB-poorten deden het niet meer. Ik vond dat sterk omdat ik geen vloeistof over de laptop had gekieperd, en omdat ik jarenlange ervaring heb met laptops van verschillende merken vanwege mijn werk.
Daarom heb ik een second opinion gevraagd bij een ander bedrijf. Hun oordeel was/is: geen waterschade. Nu kan mijn bijstandsverzekeraar aan het werk.
Bespaar uzelf een hoop ellende en geld, en koop nooit Lenovo. Iedere IT-specialist kan u vertellen dat Lenovo laptops van slechte kwaliteit levert. Het is een Chinees merk. Helaas hanteren zij een andere definitie van kwaliteit, dan de rest van de wereld.
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Oei oei, Heb 2 Dec een nieuwe Lenovo laptop gekocht .
Re: Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Ik heb in 2009 een Lenovo (SL300) gekocht, en die doet het nog steeds goed na 7 jaar, wat berichtjes op internet maken niet ineens van alle Lenovo laptops onbetrouwbare gedrochten.gosewijn schreef:Oei oei, Heb 2 Dec een nieuwe Lenovo laptop gekocht .
Overigens hebben we hier op de zaak een serie van 200 nieuwe HP laptops gehad, die allemaal crashten op een bepaald stuk software wat op alle andere types HP en zelfs merken (we gingen toen van HP naar Dell) gewoon goed werkte. Zelfs na bios-updates en weet ik wat niet meer, kregen ze het niet voor elkaar om ze stabiel te krijgen. Ik bedoel maar te zeggen, elke fabrikant heeft wel eens een mindere serie. Zie Apple met de recente iPhone 6S accuproblemen, Samsung met de Note 7, etc etc.