LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbele huur voorkomen
-
Dubbele huur voorkomen
9 november is de laatste dag in mijn huidige woning.
9 november wordt het contract voor de nieuwe woning ondertekend.
Zo voorkom ik dubbele huurkosten maar dan moet ik wel ergens een week, het liefst 2, de tijd krijgen van de woningbouw om te klussen en verhuizen.
Is dit ergens geregeld of gewoon echt onmogelijk?
Zo voorkom ik dubbele huurkosten maar dan moet ik wel ergens een week, het liefst 2, de tijd krijgen van de woningbouw om te klussen en verhuizen.
-
Re: Dubbele huur voorkomen
Het enige dat ik kan bedenken is dat u de spullen rechtstreeks naar een opslag brengt , bv Shurgard/ City-Box etc en met een bed, stoel en wat kleding en wat " lappen " voor de ramen en een koelkast en magnetron en een trap bv in de nieuwe woning trekt en gaat kamperen en klussen.
Schamel en vervelend maar u bespaart dubbele huur. Het is even niet anders , het is te doen hoor, wel even een goed logistiek strak plan op papier zetten , dan komt het wel goed en na een week of 2 is dat leed geleden en kunt u de spullen uit de opslag halen en gaan inrichten.
Dit is nergens " geregeld "..... ( in de vorm van wat en hoe eigenlijk?)
Zo.n opslag kost voor 2 weken echt niet veel. ( deze wel van te voren even regelen en voor die bepaalde dag , 9 nov, alvast vastleggen ).
Schamel en vervelend maar u bespaart dubbele huur. Het is even niet anders , het is te doen hoor, wel even een goed logistiek strak plan op papier zetten , dan komt het wel goed en na een week of 2 is dat leed geleden en kunt u de spullen uit de opslag halen en gaan inrichten.
Dit is nergens " geregeld "..... ( in de vorm van wat en hoe eigenlijk?)
Zo.n opslag kost voor 2 weken echt niet veel. ( deze wel van te voren even regelen en voor die bepaalde dag , 9 nov, alvast vastleggen ).
Je heb al opgezegd voordat je een contract hebt (ondertekend door de verhuurder) voor de nieuwe woning ?Liesjansen schreef:9 november is de laatste dag in mijn huidige woning.
-
Je wilt dus eigenlijk 2 weken voor het nieuwe contract al kunnen gaan klussen zonder huur te betalen. Dat willen we allemaal wel....Liesjansen schreef:9 november is de laatste dag in mijn huidige woning.
Die dubbele lasten zijn omdat je ook twee woningen ter beschikking hebt. Geheel terecht dus. Wat je in die woningen doet, is dan niet zo van belang. Als je zo kort mogelijk dubbele lasten wilt, kun je ook gewoon gaan verhuizen en je nieuwe woning kamer voor kamer opknappen en inrichten.
Normaal wordt dit geregeld door de contracten zo op elkaar af te stemmen. Door beide op dezelfde dag te laten stoppen/starten, heb je dit zelf dus niet goed geregeld. Daar is verder geen wettelijke termijn voor, dus als alles al geregeld is, is het inderdaad onmogelijk.Liesjansen schreef:9 november is de laatste dag in mijn huidige woning.
Je kan even vragen of je de sleutel iets eerder kan krijgen, de 9e is niet het begin van de maand, als je mazzel hebt, gaan de vorige bewoners er per de eerste van de maand uit, en kan je zo een weekje winnen. Aan de andere kant, 9 november is op een maandag, het lijkt me ook wel plausibel dat de vorige huurders het weekend ervoor de woning verlaten. Kwestie van even lief vragen bij de verhuurder. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Maar when confronted with pork, make gravvy. Als het zo al vastgelegd is en er is niks te regelen, dan kan je er het beste van maken door te doen wat hierboven al staat, alle spullen minus je bed, magnetron en wat oude kleren in de tijdelijke opslag, en kamperen in je nieuwe woning terwijl je klust. 2 weken zijn ook niet zo héél lang in dat opzicht.
Kom je op deze manier niet in problemen met het opleveren van het oude huis? Of is men bereid de eindcontrole te doen als de spullen er nog in staan?
Waarom niet een weekje overlap?
Kan je alles op je gemakkie doen.
Geloof mij dit levert je zoveel stress op is dat die 200/300 euro waard als je gaat verhuizen?
Verhuizen ----> Kost geld
Kan je alles op je gemakkie doen.
Geloof mij dit levert je zoveel stress op is dat die 200/300 euro waard als je gaat verhuizen?
Verhuizen ----> Kost geld