VGZ stuurt facturen naar de gerechtsdeurwaarder in plaats van naar verzekerde.
Het geval is dat ik bericht kreeg van de gerechtsdeurwaarder dat ik de premie niet betaald zou hebben. Raar, want ik boek dat zelf elke maand over. ( en ja ik heb dit zelf automatisch lopen ( geen automatische incasso, want ik wil zelf de dag bepalen, wanneer het afgeschreven wordt)). De gerechtsdeurwaarder is er vriendelijk aan telefoon en vraagt mij om een printscreen van mijn betalingen. okee wordt geregeld. Ik naïef denkende dat het geregeld gaat worden.
VGZ ook gecontacteerd en gevraagd wat er nu eigenlijk openstaat. Verschillende maanden premie en eigen risico volgens hun. o waarom heb ik hier niet van gehoord. ik heb nog een brief, nog een herinnering, nog een aanmaning van gezien???????? Nu blijkt dat ze het postadres nooit aangepast hebben. Dus weer een ( post) adreswijziging doorgegeven en gevraagd of ik voortaan de post per mail kan krijgen, want op een of andere rede verdwijnt mijn post( alleen die van het VGZ hoor!) Zij blijven volhouden dat de betreffende brieven wel gestuurd zijn (en als ik vraag om bewijzen dan heb ik de telefoniste op de tenen getrapt.) Nu moet het goed komen denk ik, adres is aangepast!!!
Maar helaas wordt mijn verzoek niet gehonoreerd. Ik krijg bericht van het oude adres dat er post van het VGZ is. Ik weer contact met VGZ ( 20 cent per gesprek met de gebruikelijke belkosten) weer vragen AUB mijn post naar een ander adres te sturen. En ja hoor, het lukt nog steeds niet. Ook zijn ze mijn betalingen kwijt. Ik weer een overzicht gestuurd, want ik maak het toch over o.v.v. poliskosten en dan mijn relatienummer. wat is hier zo moeilijk aan. Als ik dat aan een basisschool leerling uitleg dat weten ze toch ook waar het thuis hoort. Terug naar het verhaal rechtsdeurwaarder. Ja bericht van hun. Met opwinding open ik hun mail( krijgen zij wel een bevredigend antwoord van het VGZ????). Helaas het VGZ mag gewoon (zonder Clienten op de hoogte te stellen van een factuur en in gebreken te stellen van een Client, als de betaling uitblijft) je hele dossier doorsturen naar de gerechtsdeurwaarder. Dus toch rente en incassokosten. Uit de aanvullende verzekering gegooid. Te boek staan als wanbetaler enz, enz...
Op advies van de telefoniste na nogmaals contact te hebben gehad met het VGZ, via de website een klacht ingediend bij VGZ en daar nemen ze gewoon niet de moeite om daarop te reageren.
Help, hoe krijg ik deze puinhoop opgelost????????
Indien ik geweten had van de (eigen risico)factuur dan had ik die gewoon betaald en zat ik niet in deze puinhoop. Helaas denk ik dat er niet anders opzit dan de weg naar de rechtbank en daar alles gewoon uitleggen. Want gelukkig ben ik wel zo slim geweest om mijn CORRESPONENTIE te bewaren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] administratieve wanorde bij VGZ
Re: administratieve wanorde bij VGZ
U meldt dat het bij VGZ een administratieve puinhoop is, maar begin eerst eens bij u zelf. Er is niets makkelijker dan een automatische incasso. Indien die niet terecht is kunt u tot 58 dagen storneren. U zet bij uw overschrijving uw poliskosten en relatienummer maar niet de betalingskenmerk die automatisch wordt verwerkt, dus moet uw betaling handmatig worden ingevoerd, waarbij de kans op een foutje aanwezig is. Ook vergeet u uw adres wijziging door te geven, waardoor u voor VGZ niet bereikbaar bent.
Probeer dit eerst eens op te lossen.
Probeer dit eerst eens op te lossen.
-
Wat bepaal je dan zelf? Dat je het eerder wilt betalen dan dat VGZ het wil hebben? Meer vrijheid heb je nl. niet als je het zelf doet.dancer73 schreef: en ja ik heb dit zelf automatisch lopen ( geen automatische incasso, want ik wil zelf de dag bepalen, wanneer het afgeschreven wordt).
Pff automatische incasso is inderdaad makkelijk, ook het terugboeken is makkelijk.
Uit ervaring weet ik dat handmatig zelf overmaken NIET goed gaat bij VGZ.
Had een rekening van mijn vrouw betaald met juist kenmerk (acceptgiro) .
Ze wisten niet waar ze het moesten wegboeken en hebben toen maar de tegenrekening als referentie gebruikt. Ik stond toen dus op een positief saldo bij VGZ en mijn vrouw negatief. Pas na enkele telefoontjes, eerst mijn vrouw, die krijgt herinneringen daarna ik gebeld en toen werd pas duidelijk dat de administratie NIET goed in elkaar zit bij VGZ.
Volgendem mijn vrouw had via ideal een rekening betaald, ook niet goed weggeboekt.
Het zijn prutsers... Alleen een auto incasso wordt goed afgehandeld....
Uit ervaring weet ik dat handmatig zelf overmaken NIET goed gaat bij VGZ.
Had een rekening van mijn vrouw betaald met juist kenmerk (acceptgiro) .
Ze wisten niet waar ze het moesten wegboeken en hebben toen maar de tegenrekening als referentie gebruikt. Ik stond toen dus op een positief saldo bij VGZ en mijn vrouw negatief. Pas na enkele telefoontjes, eerst mijn vrouw, die krijgt herinneringen daarna ik gebeld en toen werd pas duidelijk dat de administratie NIET goed in elkaar zit bij VGZ.
Volgendem mijn vrouw had via ideal een rekening betaald, ook niet goed weggeboekt.
Het zijn prutsers... Alleen een auto incasso wordt goed afgehandeld....
-
- Contacteer:
Beste dancer73,
Wij willen graag kijken wat we nog voor je kunnen betekenen. Je kunt je klacht onder vermelding van je klantnummer, postcode en huisnummer sturen naar [email protected].
Alvast vriendelijk bedankt.
Saskia
Webcare team
Wij willen graag kijken wat we nog voor je kunnen betekenen. Je kunt je klacht onder vermelding van je klantnummer, postcode en huisnummer sturen naar [email protected].
Alvast vriendelijk bedankt.
Saskia
Webcare team