LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ingetrokken strafbeschikking: ik krijg mijn geld niet terug

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wouter123

Ingetrokken strafbeschikking: ik krijg mijn geld niet terug

Ongelezen bericht door Wouter123 »

Hallo allemaal,

Ik ben 2,5 jaar geleden gelazerd door de politie, hieruit volgde een boete. Deze strafbeschikking klopte voor geen meter, snelheden waren niet correct en de gecorrigeerde- en geconstateerde snelheden waren gelijk. CVOM (centrale verwerking openbaar ministerie) gebeld, op advies betaald want als de strafbeschikking niet werd ingetrokken moesten er verhogingen worden betaald. Nu bijna 2,5 jaar later eindelijk reactie gekregen, de strafbeschikking is ingetrokken (zoals verwacht). Alleen de €437,00!! euro heb ik niet teruggekregen. Vandaag naar het CVOM gebeld, omdat ik een parketnummer met het begin nummer 96 heb gekregen wordt mijn bedrag niet teruggestort!?. Ze kon mij niet uitleggen waarom niet.

Mag dit zomaar? En is er iets wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt,
Wouter

Brainless

Re: Ingetrokken strafbeschikking: ik krijg mijn geld niet terug

Ongelezen bericht door Brainless »

96 heeft daar volgens mij niets mee te maken.
Alle nummers betreffende CVOM (verkeer) beginnen met 96.
Dus dat is niet de reden waarom het niet zou worden terug betaald.
U kunt beter een schriftelijk verzoek op terugbetaling indienen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

dus je hebt de maximale snelheid gigantisch overschreden, maar vanwege een vormfout ben je er onderuit gekomen?
dat gebeurt mij nou nooit :?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

kokka schreef:dus je hebt de maximale snelheid gigantisch overschreden, maar vanwege een vormfout ben je er onderuit gekomen?
Zo lees ik het ook. Wellicht beschikking met typefout vervallen en nieuwe opgesteld ?

Wouter123

Ongelezen bericht door Wouter123 »

@kokka Gigantisch overschreden? Zoals eerder vermeld, klopte de strafbeschikking niet, werd geconstateerd op 37 km te hard meende ik, terwijl dit 21 km was (inhalen van een vrachtwagen maar goed, dat terzijde). In ieder geval bedankt voor het snelle oordelen en het delen van hoe zielig je bent dat jou boetes nooit worden ingetrokken:)

@crazyme Strafbeschikking is geheel ongedaan gemaakt.

@Brainless dank voor uw reactie, zal een brief heensturen, hopen op verbetering.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Of u nu 21 of 37km te hard hebt gereden, om een boete van €400+ op te lopen moet het wel een forse overschrijding zijn geweest van de aangegeven snelheid ter plaatse. Kan er dus niet echt mee zitten dat de boete blijft staan ook als een strafbeschikking is ingetrokken.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

En als je een vrachtwagen inhaalt mag je opeens wel te hard rijden? te hard is te hard toch?
geheel terecht deze boete.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Wouter123 schreef:terwijl dit 21 km was (inhalen van een vrachtwagen maar goed, dat terzijde).
Dus je reed:

71 waar 50 mocht of
101 waar 80 mocht of
141 waar 120 mocht of....

In alle gevallen heb je veel te hard gereden, zelfs voor een inhaalmanoeuvre.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Wouter123 schreef:@kokka Gigantisch overschreden? Zoals eerder vermeld, klopte de strafbeschikking niet, werd geconstateerd op 37 km te hard meende ik, terwijl dit 21 km was (inhalen van een vrachtwagen maar goed, dat terzijde). In ieder geval bedankt voor het snelle oordelen en het delen van hoe zielig je bent dat jou boetes nooit worden ingetrokken:)

@crazyme Strafbeschikking is geheel ongedaan gemaakt.

@Brainless dank voor uw reactie, zal een brief heensturen, hopen op verbetering.
Snelle oordelen? Hahahaha. Het is slechts een observatie. Voor dat bedrag moet je je wel behoorlijk misdragen.het was niet eens op de snelweg, want dan is het tot 40 km/uur overschrijding een Mulder overtreding. Dit niet dus, en dan nu huilenbalken. " nee alstublieft lieve agent..ik rij normaal nooit zo hard..het was echt maar 21 te hard". Tuurlijk haha.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

crazyme schreef:
kokka schreef:dus je hebt de maximale snelheid gigantisch overschreden, maar vanwege een vormfout ben je er onderuit gekomen?
Zo lees ik het ook. Wellicht beschikking met typefout vervallen en nieuwe opgesteld ?
Dat is het meest waarschijnlijke, vormfouten bestaan niet bij overtredingen. Waarschijnlijk heeft de OvJ de beschikking gewijzigd, dit is een vaker voorkomend iets bij overtredingen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De meest reactie's zijn onzinnig. Als de strafbeschikking werkelijk is ingetrokken, is TS niet langer schuldig aan het strafbare feit waarvan hij verdacht wordt. Hij heeft dan ook gewoon recht op terugbetaling van de boete

Op de site van het OM staat ook vemeld dat wordt terugebetaald
www.om.nl/.../ schreef: In de ontvangstbevestiging staat dat ik niet hoefde te betalen, maar ik heb al betaald. Kan ik mijn geld voorlopig terugkrijgen?
Nee, tussentijds terugbetalen is niet mogelijk. Als de officier van justitie of de kantonrechter u in het gelijk stelt, wordt het betaalde bedrag teruggestort door het Centraal Justitieel Incassobureau.
Het is denk ik zaak, om met het bewijs dat de strafbeschikking is ingetrokken en het betalingsbewijs contact op te nemen met het CJIB

Gesloten