Beste lezers,
Op dit moment studeer ik aan de minor Ondernemerschap (Fontys Hogeschool te Eindhoven). Ik ben op dit moment bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor het kledinglabel Llora. Dit is tot nu toe een fictief label, maar ik zou het graag in de toekomst op de markt willen brengen.
De doelgroep zijn vrouwen van 25 tot en met 45 jaar. Deze vrouwen wil ik dan ook vragen de enquête in te vullen. Het onderzoek duurt ongeveer 3 tot 5 minuten. Daarnaast waarborg ik uw anonimiteit!
Voor meer informatie over het onderzoek en de vragenlijst, verwijs ik u graag naar onderstaande link.
http://www.thesistools.com/web/?id=482285
Alvast ontzettend bedankt voor uw medewerking!
Heeft u vragen en/of opmerkingen, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Laura
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Enquête wensen en behoeften nieuw kledinglabel
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Enquête wensen en behoeften nieuw kledinglabel
Een label of merk zet je niet in de markt maar moet groeien. Bekende merken zijn bekend geworden door jarenlang een voorspelbare kwaliteit te leveren. Niet doordat het bedacht is aan de hand van een enquête.
Re: Enquête wensen en behoeften nieuw kledinglabel
Beste Rene,renewouters schreef:Een label of merk zet je niet in de markt maar moet groeien. Bekende merken zijn bekend geworden door jarenlang een voorspelbare kwaliteit te leveren. Niet doordat het bedacht is aan de hand van een enquête.
Bedankt voor uw reactie en de tip!
Echter is de enquête niet op die manier bedoelt.
Ik ben zelf al zo'n vijf jaar werkzaam binnen verschillende bedrijven in de modebranche. Dat een merk moet groeien is vanzelfsprekend binnen de branche.
Gr Laura
Re: Enquête wensen en behoeften nieuw kledinglabel
Af en toe tenenkrommend slecht Nederlands waarbij er veel woorden worden gebruikt om niets te zeggen, zoals:
"Zowel offline als online zal u een unieke beleving krijgen met betrekking tot de productie van de kleding. Alle kleding is in Nederland met de hand gemaakt. Dit waarborgt de maatschappelijke verantwoording en specialisme tot het kleermakersvak."
Ik begrijp best dat bedrijven tegenwoordig hard werken aan wat ze "beleving" noemen maar hoe dat aansluit met de eigenlijke productie blijft onduidelijk. Wat een "specialisme tot het kleermakersvak" precies zou moeten zijn wordt ook al niet duidelijk. Weet u wel wat een kleermaker eigenlijk is en hoezeer dat vak verschilt van de industriele productie van een massaprodukt?
En verder een paar gejatte plaatjes van een modeshow met de nietszeggende vraag wat iemand voor dergelijke kleding over zou hebben zonder enige info over materiaalkeuze, maat of andere kwaliteitskenmerken.
"Zowel offline als online zal u een unieke beleving krijgen met betrekking tot de productie van de kleding. Alle kleding is in Nederland met de hand gemaakt. Dit waarborgt de maatschappelijke verantwoording en specialisme tot het kleermakersvak."
Ik begrijp best dat bedrijven tegenwoordig hard werken aan wat ze "beleving" noemen maar hoe dat aansluit met de eigenlijke productie blijft onduidelijk. Wat een "specialisme tot het kleermakersvak" precies zou moeten zijn wordt ook al niet duidelijk. Weet u wel wat een kleermaker eigenlijk is en hoezeer dat vak verschilt van de industriele productie van een massaprodukt?
En verder een paar gejatte plaatjes van een modeshow met de nietszeggende vraag wat iemand voor dergelijke kleding over zou hebben zonder enige info over materiaalkeuze, maat of andere kwaliteitskenmerken.
Re: Enquête wensen en behoeften nieuw kledinglabel
Beste Newmikey,newmikey schreef:Af en toe tenenkrommend slecht Nederlands waarbij er veel woorden worden gebruikt om niets te zeggen, zoals:
"Zowel offline als online zal u een unieke beleving krijgen met betrekking tot de productie van de kleding. Alle kleding is in Nederland met de hand gemaakt. Dit waarborgt de maatschappelijke verantwoording en specialisme tot het kleermakersvak."
Ik begrijp best dat bedrijven tegenwoordig hard werken aan wat ze "beleving" noemen maar hoe dat aansluit met de eigenlijke productie blijft onduidelijk. Wat een "specialisme tot het kleermakersvak" precies zou moeten zijn wordt ook al niet duidelijk. Weet u wel wat een kleermaker eigenlijk is en hoezeer dat vak verschilt van de industriele productie van een massaprodukt?
En verder een paar gejatte plaatjes van een modeshow met de nietszeggende vraag wat iemand voor dergelijke kleding over zou hebben zonder enige info over materiaalkeuze, maat of andere kwaliteitskenmerken.
Dank voor de reactie.
Jammer dat u onnodige aannames maakt. De 'gejatte plaatjes van een modeshow' volgens uw woorden zijn beelden van mijn eigen modeshow met mijn eigen ontwerpen en geproduceerde kleding. Dit is volledig mijn werk.
De opmerkingen over de oppervlakkigheid van een aantal woorden begrijp ik. Ik heb dit bewust zo gedaan, omdat ik niet te veel prijs wil geven over de beleving die ik wil geven. Daarnaast wil ik dat men bijvoorbeeld een prijscategorie kiest op het uiterlijk. De aankoopreden materiaal weegt bij de meeste mensen niet zwaarder af dan de prijs.
Ik vind het prettig om feedback te ontvangen, omdat het me aan het denken zet. Echter vind ik nogmaals uw aanname niet geplaatst.
Met vriendelijk groet,
Laura
Met vriendelijke groet,
Laura Poortvliet
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Enquête wensen en behoeften nieuw kledinglabel
Ik heb erg veel moeite met het " modewoord" beleving.Lpvl schreef:Zowel offline als online zal u een unieke beleving krijgen met betrekking tot de productie van de kleding.
In mijn optiek kun je alleen maar iets beleven als je er bij aanwezig bent en online " beleef ik niets."
Juist bij handgemaakte unieke kleding heeft materiaalkeuze een grotere waarde dan de prijs, althans voor mij.Lpvl schreef:Ik heb dit bewust zo gedaan, omdat ik niet te veel prijs wil geven over de beleving die ik wil geven. Daarnaast wil ik dat men bijvoorbeeld een prijscategorie kiest op het uiterlijk. De aankoopreden materiaal weegt bij de meeste mensen niet zwaarder af dan de prijs.
Alleen door op een plaatje te kijken en niets te lezen over het materiaal, weet ik nog niets , jammer.