| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone zegt eigenhandig abonnement op
Vodafone zegt eigenhandig abonnement op
Wat een ongelofelijke slechte beurt van Vodafone zeg!
We hebben een werkende Vodafone thuis alles-in-één pakket: internet, tv en bellen en die wordt nu door Vodafone zelf opgezegd.
Ene [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van vermoedelijk klantenservice (2e lijn) verwijt mij valsheid in geschrifte en zegt per 16 november éénzijdig het Vodafone contract op! Hij was niet voor rede vatbaar, was ‘boos’ op mij, althans zo klonk hij, begon een soort van tirade en onderbrak mij telkens als ík wat wilde zeggen. Nou breekt mijn klomp! Wat een verschrikkelijke on-klantvriendelijke handeling is dit!
Wat is het geval: in het landelijk CANVAS systeem (beheert door KPN) staan alle aansluitingen en bijbehorende adressen. Het is bekend bij KPN dat ons adres fout in dit CANVAS staat; een verkeerd aansluitadres en een huisnummer dat helemaal niet bestaat (nummer: 81VA, komt ook niet voor in Kadaster bijv.) waar de VA voor staat mag Joost weten en dat weet ook niemand. Het echte aansluit adres is nummer 60. KPN zegt dat dit niets uitmaakt dat dit iets puur administratiefs is. Het aparte is dat op huisnummer 60 geen diensten geleverd kunnen worden (althans tot max 6mbit oid, Vodafone wil daar niet aan), er is momenteel echter op dat adres met huisnummer 60 een internet snelheid van 40mbit. Daar draait nu naar alle tevredenheid een Vodafone-thuis lijn met TV: nul problemen, nul hickups etc. Daarvoor draaide daar ook al jaren een ADSL internet verbinding met snelheden van rond de 20mbit over.
Alle correspondentie etc. wordt naar huisnr 81VA gestuurd, althans naar nummer 81 want 81VA bestaat dus helemaal niet. Die mevrouw daar wordt gek van alle post en pakketjes die ze al in ontvangst heeft moeten nemen. Ik wilde dat probleem uit de weg gaan helpen en het te veranderen naar huisnummer 60 en toen werd mij valsheid in geschrifte verweten omdat ik met verkeerde/valse gegevens een aansluiting aangevraagd zou hebben (81VA ipv huisnummer 60) terwijl KPN/CANVAS dus zegt dat ik juist 81va moet gebruiken en dat dat dus puur iets administratiefs is. Ik heb dus verder geen invloed op de back-office van de KPN en dit soort zaken moet Vodafone mijns inziens voor mij regelen; zij hebben een werkend product fysiek op nummer 60 (administratief op nr 81VA) geleverd (zijn daar ook daadwerkelijk geweest) maar in plaats daarvan krijg ik de verwijten/schuld en zeggen zij éénzijdig van hun zijde de overeenkomst op! Hoezo klant is koning en klantvriendelijkheid. Als zij moeite hadden genomen even met KPN/CANVAS te gaan communiceren ipv mij meteen af te blaffen was het zo geregeld geweest, natuurlijk ligt de oorspronkelijke fout niet bij Vodafone en (waarschijnlijk) bij KPN, maar in ieder geval kan ik hier helemaal niets aan doen en kan en mag men niet van mij verwachten dit op te lossen. Als ik KPN benader is ook het eerste wat mij gezegd wordt dat zij in feite niets met mij te maken hebben omdat ik geen klant van hen ben. Zij gaan nu ook wel even kijken of en wat er een gedaan kan worden maar de reactie van Vodafone is mijn inziens te belachelijk voor woorden!
Nadat ik nogmaals gebeld werd met de “opzegdatum” en wilde vertellen dat ik wederom KPN gebeld had en dat het een fout in het CANVAS systeem betreft, werd de verbinding verbroken door Gert. Vervolgens krijg ik een e-mail van Vodafone waarin staat dat ík het contract wens te beëindigen……..
Dit kan toch niet zomaar? Maar ja wat zijn de mogelijkheden, iemand nog andere tips?
We hebben een werkende Vodafone thuis alles-in-één pakket: internet, tv en bellen en die wordt nu door Vodafone zelf opgezegd.
Ene [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van vermoedelijk klantenservice (2e lijn) verwijt mij valsheid in geschrifte en zegt per 16 november éénzijdig het Vodafone contract op! Hij was niet voor rede vatbaar, was ‘boos’ op mij, althans zo klonk hij, begon een soort van tirade en onderbrak mij telkens als ík wat wilde zeggen. Nou breekt mijn klomp! Wat een verschrikkelijke on-klantvriendelijke handeling is dit!
Wat is het geval: in het landelijk CANVAS systeem (beheert door KPN) staan alle aansluitingen en bijbehorende adressen. Het is bekend bij KPN dat ons adres fout in dit CANVAS staat; een verkeerd aansluitadres en een huisnummer dat helemaal niet bestaat (nummer: 81VA, komt ook niet voor in Kadaster bijv.) waar de VA voor staat mag Joost weten en dat weet ook niemand. Het echte aansluit adres is nummer 60. KPN zegt dat dit niets uitmaakt dat dit iets puur administratiefs is. Het aparte is dat op huisnummer 60 geen diensten geleverd kunnen worden (althans tot max 6mbit oid, Vodafone wil daar niet aan), er is momenteel echter op dat adres met huisnummer 60 een internet snelheid van 40mbit. Daar draait nu naar alle tevredenheid een Vodafone-thuis lijn met TV: nul problemen, nul hickups etc. Daarvoor draaide daar ook al jaren een ADSL internet verbinding met snelheden van rond de 20mbit over.
Alle correspondentie etc. wordt naar huisnr 81VA gestuurd, althans naar nummer 81 want 81VA bestaat dus helemaal niet. Die mevrouw daar wordt gek van alle post en pakketjes die ze al in ontvangst heeft moeten nemen. Ik wilde dat probleem uit de weg gaan helpen en het te veranderen naar huisnummer 60 en toen werd mij valsheid in geschrifte verweten omdat ik met verkeerde/valse gegevens een aansluiting aangevraagd zou hebben (81VA ipv huisnummer 60) terwijl KPN/CANVAS dus zegt dat ik juist 81va moet gebruiken en dat dat dus puur iets administratiefs is. Ik heb dus verder geen invloed op de back-office van de KPN en dit soort zaken moet Vodafone mijns inziens voor mij regelen; zij hebben een werkend product fysiek op nummer 60 (administratief op nr 81VA) geleverd (zijn daar ook daadwerkelijk geweest) maar in plaats daarvan krijg ik de verwijten/schuld en zeggen zij éénzijdig van hun zijde de overeenkomst op! Hoezo klant is koning en klantvriendelijkheid. Als zij moeite hadden genomen even met KPN/CANVAS te gaan communiceren ipv mij meteen af te blaffen was het zo geregeld geweest, natuurlijk ligt de oorspronkelijke fout niet bij Vodafone en (waarschijnlijk) bij KPN, maar in ieder geval kan ik hier helemaal niets aan doen en kan en mag men niet van mij verwachten dit op te lossen. Als ik KPN benader is ook het eerste wat mij gezegd wordt dat zij in feite niets met mij te maken hebben omdat ik geen klant van hen ben. Zij gaan nu ook wel even kijken of en wat er een gedaan kan worden maar de reactie van Vodafone is mijn inziens te belachelijk voor woorden!
Nadat ik nogmaals gebeld werd met de “opzegdatum” en wilde vertellen dat ik wederom KPN gebeld had en dat het een fout in het CANVAS systeem betreft, werd de verbinding verbroken door Gert. Vervolgens krijg ik een e-mail van Vodafone waarin staat dat ík het contract wens te beëindigen……..
Dit kan toch niet zomaar? Maar ja wat zijn de mogelijkheden, iemand nog andere tips?
Re: Vodafone zegt eigenhandig abonnement op
een ingewikkeld en verwarrend verhaal.
Wat heeft Vodafone te maken met KPN ?.
Ik zou een nette brief aan de directie van Vodafone sturen cq voor de afsluitdatum een andere provider zoeken
Wat heeft Vodafone te maken met KPN ?.
Ik zou een nette brief aan de directie van Vodafone sturen cq voor de afsluitdatum een andere provider zoeken
KPN (Wholesale heet dat geloof ik) beheert nog steeds het systeem achter de providers. Dus de koperlijntjes zelf zeg maar en ook de wijkcentrales. Dat zgn. Canvas systeem wordt beheerd door KPN. Wij klanten hebben de maken met de aanbieders van de diensten, bijv. Telfort, Vodafone, Xs4all, etc, maar ook KPN zelf biedt diensten aan (adsl,internet, telefonie, tv etc.). Is een ander bedrijf cq afdeling bij kpn. Vodafone mag bijvoorbeeld ook niet fysiek in de wijkcentrales komen dat moet dan KPN weer voor hun doen.
Dus toen je het contract bent aangegaan heb je zelf nummer 81 opgegeven ipv nummer 60?
Als dat zo is, is dat dus niet handig nee. wat heb jij met de onderliggende systemen te maken. laat ze lekker zelf uitzoeken waar de lijn zit, daar heb jij niets mee te maken.
Als dat zo is, is dat dus niet handig nee. wat heb jij met de onderliggende systemen te maken. laat ze lekker zelf uitzoeken waar de lijn zit, daar heb jij niets mee te maken.
Op die mail zou ik zowel aangetekend schriftelijk, en per email met elk mij bekend @Vodafone adres reageren.kaajee schreef: Vervolgens krijg ik een e-mail van Vodafone waarin staat dat ík het contract wens te beëindigen……..
Geef aan dat je zelf de dienst NIET wil be-eindigen, en dat je tevreden klant bent en wil blijven.
Sommeer Vodafone om huidige dienstverlening door te zetten, tenminste totdat probleem daadwerkelijk onderzocht is. Geef aan dat Vodafone aansprakelijk gehouden zal worden voor alle kosten die volgen indien verbinding toch afgebroken wordt.
Rekeningen werden en worden gewoon betaald, dus betalingsachterstand is geen reden om dienstverlening te be-eindigen.
Beticht Vodafone tevens van smaad, door per telefoon/email je van fraude te beschuldigen, terwijl de werkelijke oorzaak hiervan is dat Vodafone en/of toeleverancier de zaakjes zelf administratief niet op orde heeft.
Klopt, althans ik begin met het noemen van nr. 60, dan geven zij aan dat het daar niet mogelijk is, en dat ze dus niets voor mij kunnen betekenen (dat zegt iedere provider trouwens waar ik nr 60 noem, want die bestaat dus niet, of niet goed in hun systemen) vervolgens vertel ik het hele verhaal en dat er fysiek op dat adres dus wel degelijk een uitstekend werkende internet/adsl/koper lijn ligt alleen met een andere huisnummer, dan zeggen ze; "oh, dan nemen we toch ook gewoon nr. 81VA. Als dat het lijntje is wat bij u op nr60 uitkomt dan is het toch goed". Maar daarna zit je dus nog steeds als nr. 81VA in het Vodafone systeem. Toen ik dat aankaartte werd mij dus vervalsing verweten en is het contract opgezegd. Ipv dat Vodafone z'n best gaat doen om de klant te behouden en het alsnog recht gaat zetten in het Canvas systeem.thecure schreef:Dus toen je het contract bent aangegaan heb je zelf nummer 81 opgegeven ipv nummer 60?
Hoeveel providers heeft Ts in het verleden gehad?, waarom kaartte Ts het huisnummer verhaal aan bij Vodafone, ik zou zelf voor een juiste huisnummering zorgen, ben benieuwd wanneer Vodafone reageert op dit lijntje, succes ermee, cq stap vlug over naar een andere provider als dat nog mogelijk is?.kaajee schreef:Klopt, althans ik begin met het noemen van nr. 60, dan geven zij aan dat het daar niet mogelijk is, en dat ze dus niets voor mij kunnen betekenen (dat zegt iedere provider trouwens waar ik nr 60 noem, want die bestaat dus niet, of niet goed in hun systemen) vervolgens vertel ik het hele verhaal en dat er fysiek op dat adres dus wel degelijk een uitstekend werkende internet/adsl/koper lijn ligt alleen met een andere huisnummer, dan zeggen ze; "oh, dan nemen we toch ook gewoon nr. 81VA. Als dat het lijntje is wat bij u op nr60 uitkomt dan is het toch goed". Maar daarna zit je dus nog steeds als nr. 81VA in het Vodafone systeem. Toen ik dat aankaartte werd mij dus vervalsing verweten en is het contract opgezegd. Ipv dat Vodafone z'n best gaat doen om de klant te behouden en het alsnog recht gaat zetten in het Canvas systeem.thecure schreef:Dus toen je het contract bent aangegaan heb je zelf nummer 81 opgegeven ipv nummer 60?
anders kies je toch internet via de (cai)kabel?
Bij elke DSL leverancier loopt het koper via KPN, en kom je uiteindelijk op dezelfde fout in Kanvas uit.Har06 schreef:stap vlug over naar een andere provider als dat nog mogelijk is?.
Maar een andere leverancier zal er zeker niet slechter mee omgaan...
Hopelijk voor Ts kan hij overstappen en accepteert een derde provider hem en z,n huisnummers16again schreef:Bij elke DSL leverancier loopt het koper via KPN, en kom je uiteindelijk op dezelfde fout in Kanvas uit.Har06 schreef:stap vlug over naar een andere provider als dat nog mogelijk is?.
Maar een andere leverancier zal er zeker niet slechter mee omgaan...
Kun je niet proberen KPN hiervoor in te schakelen? Het uiteindelijke probleem ligt tenslotte bij hen aangezien zij de beheerders zijn van het CANVAS netwerk. Misschien is KPN bereid de situatie uit te leggen aan Vodafone. Niet geschoten is altijd mis tenslotte.