Zo'n 5 jaar terug ben ik enorm op mijn neus gevallen met een mobiel abonnement van KPN. Rond die tijd had ik een nieuwe bankrekening bij een andere bank. Veelvuldige pogingen om telefonisch, zowel als via mail mijn bankrekening door te geven, mislukten en men bleef stug proberen afschrijvingen te doen van een bankrekening die niet meer actief was. Uiteindelijk kreeg ik een rekening van bijna duizend (!) euro. Met voor mijn idee geen andere opties heb ik het bedrag toendertijd betaald en ook onmiddelijk mijn abonnement opgezegd. Als ik het me goed kan herinneren was de pakweg duizend euro het complete totaalbedrag van het abonnement. Ik was absoluut van mening dat ik van KPN af was en heb de afgelopen jaren een positieve ervaring opgedaan met Vodafone prepaid.
Gisteren kreeg ik een brief van Lindorff incasso, een incassobureau wat ik kan herinneren als hetzelfde bureau wat ook toen de "schuld" bij KPN regelde. Ze willen nogmaals een vergelijkbaar bedrag zien. Nogmaals, het gaat hier om pakweg 5 jaar later, ik heb nooit weer een abonnement of wat voor service dan ook bij KPN gehad vanwege hun ronduit beschamend beroerde klantenservice. Ik kan nog niet met volledige zekerheid zeggen of dit van KPN of van Lindorff uit gaat, maar ik heb het idee dat men een hele brutale poging doet om mij te bestelen van geld wat ik momenteel heel goed zelf kan gebruiken.
Enig advies zou heel mooi zijn, vergelijkbare ervaringen natuurlijk ook. Dit moet niet kunnen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN/Lindorff mysterieuze rekening
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 sep 2015 13:53
KPN/Lindorff mysterieuze rekening
Laatst gewijzigd door FriendlyGiant op 12 sep 2015 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: KPN/Lindorff mysterieuze rekening
Simpel: vraag de onderliggende stukken op, inclusief een specificatie en eventueel bewijs van stuiting van de verjaring. Geef aan dat je niet zult betalen totdat je bewijs hebt dat je moet betalen. Doe een en ander schriftelijk, by the way.
Re: KPN/Lindorff mysterieuze rekening
lindorff komt vaker voor op dit forum en dan niet in positieve zin.
net als wat moneyman zegt, vragen om bewijs, want dit hebben ze vaak niet eens, het zijn vaak loze bedreigingen.
net als wat moneyman zegt, vragen om bewijs, want dit hebben ze vaak niet eens, het zijn vaak loze bedreigingen.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 sep 2015 13:53
Re: KPN/Lindorff mysterieuze rekening
Ik heb vandaag een envelop gekregen met de informatie. Het gaat inderdaad om een openstaande KPN rekening uit eind 2010. Ik vertrouw dit hoe langer hoe minder, om de manier waarop dit allemaal loopt.
Ten eerste, ik heb in geen jaren iets gehoord over deze rekening, die naar mijn weten toendertijd al is betaald. Dit was een uiterst negatieve ervaring met telefoonabonnementen en ik bel sindsdien prepaid. Een dikke maand terug krijg ik ineens post van Lindorff over deze rekening, het zou dus om een bedrag van €951,71 gaan. Als ik voor 9 Oktober het eerste termijnbedrag van een 45 euro niet betaald zou hebben, zouden ze het hele bedrag ineens willen, ook was er direct dreiging met een deurwaarder.
Er was volstrekt geen verdere informatie, alleen de naam KPN en een referentienummer van Lindorff zelf. Vanzelfsprekend vertrouw ik dit voor geen meter, ik stuurde ze direct een e-mail waarin ik aangaf niet van een dergelijke dreigende toon gediend te zijn en dat ik binnen een week de volledige informatie wou hebben, of ik zou hier verder werk van maken.
Een 10 dagen na die aangegeven Oktober heb ik eindelijk de informatie, dus zelfs al was de rekening legitiem, van termijnbetaling is geen sprake meer. Ze willen het totale bedrag voor 20 December zien.
Wat ik me afvraag is, waarom, ten eerste, als het een rekening uit 2010 betreft, komen ze er nu ineens mee aan. Ten tweede, de planning is wel heel toevallig, de informatie verstrekt als een termijnregeling verstreken is, ik geloof dat dit opzettelijk is. Een eerste zoektocht op Google levert direct vergelijkbare verhalen op, dit versterkt mijn verdenkingen.
Ik geloof dus absoluut dat dit een van vele twijfelachtige praktijken van Lindorff betreft en om die reden wil ik meer concrete verhalen van mensen die door Lindorff zijn gedupeerd. Lindorff verdient het absoluut om publiekelijk aan een schandpaal genageld te worden, al is het alleen al om deze schurkachtige streken een halt toe te roepen. Als Lindorff werkelijk zo vaak met oplichterspraktijken bezig is, moet het bedrijf aansprakelijk gehouden worden.
Ten eerste, ik heb in geen jaren iets gehoord over deze rekening, die naar mijn weten toendertijd al is betaald. Dit was een uiterst negatieve ervaring met telefoonabonnementen en ik bel sindsdien prepaid. Een dikke maand terug krijg ik ineens post van Lindorff over deze rekening, het zou dus om een bedrag van €951,71 gaan. Als ik voor 9 Oktober het eerste termijnbedrag van een 45 euro niet betaald zou hebben, zouden ze het hele bedrag ineens willen, ook was er direct dreiging met een deurwaarder.
Er was volstrekt geen verdere informatie, alleen de naam KPN en een referentienummer van Lindorff zelf. Vanzelfsprekend vertrouw ik dit voor geen meter, ik stuurde ze direct een e-mail waarin ik aangaf niet van een dergelijke dreigende toon gediend te zijn en dat ik binnen een week de volledige informatie wou hebben, of ik zou hier verder werk van maken.
Een 10 dagen na die aangegeven Oktober heb ik eindelijk de informatie, dus zelfs al was de rekening legitiem, van termijnbetaling is geen sprake meer. Ze willen het totale bedrag voor 20 December zien.
Wat ik me afvraag is, waarom, ten eerste, als het een rekening uit 2010 betreft, komen ze er nu ineens mee aan. Ten tweede, de planning is wel heel toevallig, de informatie verstrekt als een termijnregeling verstreken is, ik geloof dat dit opzettelijk is. Een eerste zoektocht op Google levert direct vergelijkbare verhalen op, dit versterkt mijn verdenkingen.
Ik geloof dus absoluut dat dit een van vele twijfelachtige praktijken van Lindorff betreft en om die reden wil ik meer concrete verhalen van mensen die door Lindorff zijn gedupeerd. Lindorff verdient het absoluut om publiekelijk aan een schandpaal genageld te worden, al is het alleen al om deze schurkachtige streken een halt toe te roepen. Als Lindorff werkelijk zo vaak met oplichterspraktijken bezig is, moet het bedrijf aansprakelijk gehouden worden.
Re: KPN/Lindorff mysterieuze rekening
ik zou met die informatie eerst eens kpn bellen, want vaak klopt het niet wat lindorff zegt.
na 5 jaar gaan dreigen dat je moet betalen, anders krijg je met een deurwaarder te maken, zegt mij al genoeg. ze willen dat je snel betaalt, want hun vordering klopt niet.
ik weet niet of het trouwens al verjaard is, kun je ook even uit zoeken. kan ook zijn dat het bijna verjaard is en dat je daarom voor 20 december moet betalen..
na 5 jaar gaan dreigen dat je moet betalen, anders krijg je met een deurwaarder te maken, zegt mij al genoeg. ze willen dat je snel betaalt, want hun vordering klopt niet.
ik weet niet of het trouwens al verjaard is, kun je ook even uit zoeken. kan ook zijn dat het bijna verjaard is en dat je daarom voor 20 december moet betalen..
Re: KPN/Lindorff mysterieuze rekening
Via je bank kun je die toen betaalde gegevens alsnog tonen als je die kwijt bent....
En 5 jaren niets laten horen...
Ook het niet aanpassen van bank rekening nummer is fout KPN en moet kunnen.
Ik vermoed dat het dreigen met deurwaarder standaard is.
Dit is wettelijke regel die nergens op slaat.
Pas na uitspraak rechtbank en veroordeling mogen ze alles weg halen,
en tegen die tijd heb je alle bewijzen van zowel de betaling als de slordige administratie.
Als je verhaal klopt kun je zelfs nog een schade claim indienen wegens hun fout van niet kunnen aanpassen nieuwe bank rekening.
Zelf had ik wegens problemen Off Line bankieren Postbank voor het enige betrouwbare van DSB gekozen, ja die bank rekening was altijd betrouwbaar tot 2009!
Ja, ik moest toen ook alles regelen en ging er veel fout.
KPN moet een ander bank nummer tijdig regelen en ook bij niet kunnen afschrijven een brief sturen,
zodat je anders kunt betalen en dus niet zo oplossen.
Het betaalde bedrag is dus wegens niet jaar volmaken en dus eigenlijk schuld KPN want bij goed verwerken had je nog steeds KPN gehad!
Laat er maar een rechtszaak van maken en toon zoveel mogelijk aan wat je nog hebt.
En 5 jaren niets laten horen...
Ook het niet aanpassen van bank rekening nummer is fout KPN en moet kunnen.
Ik vermoed dat het dreigen met deurwaarder standaard is.
Dit is wettelijke regel die nergens op slaat.
Pas na uitspraak rechtbank en veroordeling mogen ze alles weg halen,
en tegen die tijd heb je alle bewijzen van zowel de betaling als de slordige administratie.
Als je verhaal klopt kun je zelfs nog een schade claim indienen wegens hun fout van niet kunnen aanpassen nieuwe bank rekening.
Zelf had ik wegens problemen Off Line bankieren Postbank voor het enige betrouwbare van DSB gekozen, ja die bank rekening was altijd betrouwbaar tot 2009!
Ja, ik moest toen ook alles regelen en ging er veel fout.
KPN moet een ander bank nummer tijdig regelen en ook bij niet kunnen afschrijven een brief sturen,
zodat je anders kunt betalen en dus niet zo oplossen.
Het betaalde bedrag is dus wegens niet jaar volmaken en dus eigenlijk schuld KPN want bij goed verwerken had je nog steeds KPN gehad!
Laat er maar een rechtszaak van maken en toon zoveel mogelijk aan wat je nog hebt.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 sep 2015 13:53
Re: KPN/Lindorff mysterieuze rekening
aarie25: klopt, de rekening zou op het punt staan te verjaren. Maar was dit een legitieme rekening geweest, dan was die verjaring nu gestuit. Een aantal jaren terug alweer heb ik KPN gebeld, die niets concreets konden vinden, hun administratie wees volgens degene die mij te woord stond aan dat er een rekening open stond maar hij wist niet om welk bedrag het ging, of om wat voor service het ging. Ik was jong en onervaren en wou niet permanent bekend staan als wanbetaler, dus heb het gehele verlangde bedrag toch maar betaald. Domme zet, dat weet ik nu. Voor zover ik weet heeft die ellende mij alsnog een dergelijke reputatie bezorgd, zelfs al heb ik alles betaald en waarschijnlijk veel meer dan nodig.
Ook toen ging de betaling via Lindorff dus naar alle waarschijnlijkheid proberen ze me nu voor een tweede keer te bestelen. Hun loze dreigementen zeggen mij bar weinig, zodra ik alle concrete informatie heb van KPN en van mijn bank, denk ik dat er maar eens een rechtzaak moet komen.
Ook toen ging de betaling via Lindorff dus naar alle waarschijnlijkheid proberen ze me nu voor een tweede keer te bestelen. Hun loze dreigementen zeggen mij bar weinig, zodra ik alle concrete informatie heb van KPN en van mijn bank, denk ik dat er maar eens een rechtzaak moet komen.