LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordeelpas stelt teleur én is niet opzegbaar

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
toriana1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2015 18:28

Voordeelpas stelt teleur én is niet opzegbaar

Ongelezen bericht door toriana1990 »

Hallo,

Pas geleden is mijn dochter benadert in de stad tijdens het winkelen of ze gebruik wou maken van een voordeel pas want daarmee zou ze korting krijgen bij winkels, vakanties en andere dingen. Echter, behoorde geen van de genoemde winkels onder de korting en dus heeft ze deze pas terug gestuurd dat was gewoon mogelijk volgens de verkoper, een postzegel zou genoeg zijn geweest om deze terug te kunnen sturen, als je de pasjes in de envelop maar terug zou sturen binnen deze dagen.

Nu zag ze dat er opeens van haar rekening geld was afgehaald en dus had ze dit terug laten boeken bij de bank, ook had ze gemaild naar dit bedrijf om te vragen wat er aan de hand was, nu wordt er beweerd dat de post nooit is aan gekomen en dat er een acceptgiro zal worden verzonden, ookal is er in de mail uitgelegd dat de pasjes gewoon verzonden zijn en dat ze duidelijk geen abbonoment wou.

Ik vind het heel raar dat als er duidelijk nee aangegeven wordt en het bedrijf beweert dat ze nooit wat hebben ontvangen er als nog een abbonoment aangegaan wordt.

Ik ben opzoek voor een passende oplossing, advies of tips.

Groetjes.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Voordeelpas stelt teleur én is niet opzegbaar

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Tsja, uw dochter heeft dus aan een wildvreemde op straat haar bank gegevens gegeven.
Niet zo slim.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Voordeelpas stelt teleur én is niet opzegbaar

Ongelezen bericht door tijger1 »

Heeft zij een contract getekend met de mogelijkheid binnen 14 dagen op te zeggen?

stofzuigertje

Re: Voordeelpas stelt teleur én is niet opzegbaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kortingpas?

Dit zijn meestal bij duurdere bedrijven waar ik nooit kom.
Net als Gamma Karwei en Praxis, leuk die BTW vrij of 25% maar Hornbach is zonder vaak goedkoper en hoef ik niet op die reclame week te wachten!

Verder werken de straat, deur aan deur en andere zo werkende verkopers op provisie dus beloven vaak dingen die niet op het getekende papier staan.

Ze staan daar voor hun provisie dus inkomen en elke handtekening is geld waard.
U heeft geen poot om op te staan dus nooit aan de deur of op straat iets kopen.
Wegens gebrek aan bewijs en niet eerst de nauwelijks leesbare voorwaarden die op achterkant lezen is het nooit slim om zo iets te nemen.

Verder zou ik nu Uw dochter moeten aanklagen!
Ja, wegens haar blijven ze het proberen en word ook ik regelmatig lastig gevallen.
Als niemand of slechts enkele nog tekenen stoppen ze wel als het niet meer rendabel is.
De meestal goed opgeleide studenten die wat willen bijverdienen weten hoe ze je laten tekenen en vertellen alles want je hebt toch geen bewijs!
Ja, het zijn slimme meestal jonge studenten die het meeste binnen halen en pas als niemand meer op straat wil tekenen of aan de deur stoppen ze wel.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2009 16:09

Re: Voordeelpas stelt teleur én is niet opzegbaar

Ongelezen bericht door [email protected] »

Waarom is het pasje niet aangetekend opgestuurd.
Kost maar een beetje meer en dan heb je een bewijs dat je het opgestuurd hebt.
Valt dit ook niet onder de colportage wet, met een wettelijke bedektijd ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Voordeelpas stelt teleur én is niet opzegbaar

Ongelezen bericht door olaf79 »

[email protected] schreef:Waarom is het pasje niet aangetekend opgestuurd.
Kost maar een beetje meer en dan heb je een bewijs dat je het opgestuurd hebt.
Valt dit ook niet onder de colportage wet, met een wettelijke bedektijd ?
Onzin, aangetekend is helemaal niet nodig.
Dit is inderdaad colportage en dus zonder getekend contract met duidelijk vermeld de wettelijke bedenktermijn is er geen enkele overeenkomst en dus ook geen betalingsverplichting. Ik zou een incassoblokkade door de bank instellen.

Gesloten