LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beetje hypocriet...

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Marke

Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door Marke »

Zijn alle moraalridders vegetarier? Is het leven van een zeehond meer waard dan dat van een varken of een kalf?
Alle respect voor mensen die voor alle dieren(rechten) opkomen maar te vaak wordt ik een beetje misselijk van mensen die heel hard roepen om het beschermen van zeehondjes, olifanten, panda's enzovoort en geen oog hebben voor het leed van andere dieren.

Lucifer

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door Lucifer »

Marke je hebt gelijk :wink:

reggie

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door reggie »

is het leven van een mens meer waard dan van een zeehond?

en waarom ?

wspa?

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door wspa? »

De hele wereld lijdt honger...en wij maken ons druk of ons varkentje wel een prettig leven heeft gehad...get a grip on life... steek de handen uit de mouwen en help eerst de medemens en als dat op orde denk ik dat we dan tijd en ruimte genoeg hebben om ons over andere zaken te buigen..ja die zijn ook belangrijk..zeker.

Gast

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal mee eens wspa!!

malleeppie

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door malleeppie »

Zaken als verzekering, rechtsorde, ontslagbescherming zijn ook ondergeschikt aan eten, dus onbelangrijk?

Gast

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door Gast »

wspa?, waarom zou de medemens boven de dieren staan?

Lucifer

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door Lucifer »

Ik word ook heel erg ziek van dat spotje van dat kleine vette zeehondje met op de achtergrond dat muziekje van queer(queen dus)met het credo"no one's gonna stop me know"van mij mogen ze dat zeehondje villen en aan de braadstok reigen en dat lekkere malse vlees onder de hongerigen op deze wereld verdelen.

J.Kuijl
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:34

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door J.Kuijl »

:oops:
Laatst gewijzigd door J.Kuijl op 05 nov 2004 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

hans1

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door hans1 »

Ik word altijd een beetje eng van mensen die het op een overdreven manier voor dieren opnemen.
Er bestaat ook een categorie(hondenbezitters?) die roept een dier kan je vertrouwen...een mens niet !!
Dan denk ik, moet je eens in de spiegel kijken, dan weet je misschien de reden wel.
Verder de overdreven aandacht in de media als er een beest is mishandeld.
Natuurlijk nooit goed te praten , maar als het desbetreffende artikel al groter is dan een kind wat verongelukt of wat mensen elkaar onderling aandoen.( ook een slachtoffer is vaak weerloos) raken sommige mensen in rep en roer...... :shock:

Gast

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door Gast »

Van mij mag iedereen een lapje vlees eten (koe, varken of zeehond) of de huid van een dier gebruiken als kleding (zelf draag ik leren schoenen, iemand anders draagt een bontjas).

Maar ga die beesten niet doodmartelen met een knuppel. Pak gewoon een jachtgeweer en schiet zo'n beest overhoop, dan kan-ie zonder lijdensweg doodgaan.

disney

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door disney »

de hele wereld lijd honger,ja ja wspa,wiens schuld is dat?van de dieren?nee van de mensen die zo nodig liever oorlog voeren dan haar eigen mensen te vreten geven!!!!!!
en mensen nouja je kan het eigenlijjk geen mensen noemen die onschuldige beesten neerknuppeld voor 'r vacht,en zo de rijke mensen spekken,die mogen ze van mij neerknuppelen!!
en dat is mn mening!
want de mensen helpt de wereld naar de vervelend en niet de dieren!!

hans(1)

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door hans(1) »

Nou disney,

Een groot deel van de wereld lijdt honger omdat de verdeling van voedsel een dik probleem is, dus niet alleen door oorlog.

Veel diersoorten vreten elkaar op als ze de kans krijgen.
Enerzijds is dat omdat ze honger hebben, anderzijds om de balans tussen diersoorten stabiel te houden in de desbetreffende gebieden.
In het dierenrijk gaat dat aanmerkelijk gecontroleerder.

Onder mensen is het niet zo handig om in werelddelen waar nauwelijks te eten is te zorgen voor een bevolkinsgroei van hier tot Tokyo.
Maar ja als je de hele dag in de zon onder een klapperboom zit, ga je je waarschijnlijk ook vervelen.... :shock:

Poekie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:26

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door Poekie »

Dag,

Ik las dat in IJsland (?) straks de zeehondenjacht
voor toeristen wordt vrijgegeven. Er zijn toch al zo veel
van die beesten, die alle vis uit de zee opeten, dus
eentje minder kan geen kwaad. Ooit zo'n filmpje gezien
wat een zeehond doet met vissen? Blij dat ik benen heb.

Ik snap niet dat dierenliefhebbers alleen vallen voor
jachtdieren, een lieveheersbeestje is ook niet bepaald een
toonbeeld van liefheid, zoals die zijn prooi in stukken scheurt.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door Simon »

Stel je nou eens voor dat alle boeren in Nederland besluiten hun koeien in het vervolg met een knuppel dood te meppen. In het weiland, uiteraard.

Zou iedereen die het doodknuppelen van zeehonden hier nu toejuicht dan ook zo reageren?

Lagor

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door Lagor »

Het is wat wat je hier allemaal leest.
We moeten gewoon weer normaal doe, je mag best vlees eten, maar eet wat je nodig hebt.
Niemand heeft het bontje van een zeehond nodig. En alleen een beest doden voor de lol of om er leuk uit te zien is.., ja.., moord... het is namelijk niet nodig.
Als ik besluit om mijn buurmnan met een knuppel om zeel te helpen wordt het ook niet echt gewaardeerd en er zijn zat buurmannen die niets bijdragen aan het menselijk ras. Een zeehandje is tenminste nog leuk om naar te kijken.., mijn buurman niet.

Bottom line is dat diern net zoveel recht (misschien wel meer) hebben als een mens. Zoveel beter zijn we niet...

groeten

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door torro »

De mens heeft dusdanig ingegrepen in de natuur, dat het steeds vaker voortkomt dat het natuurlijke evenwicht wordt verstoord. Als een bepaalde soort dieren de overwicht krijgt, onstaat gebrek aan voedsel waardoor de soort als een stuk zelfregulering weer in aantallen terug loopt. Als er teveel zeehonden in een bepaald gebied zijn wordt alle vis opgevroten en ontstaat een tekort. Zieke dieren worden door andere soorten zelf afgemaakt of gaan gewoon dood. Ik begrijp die onzin niet
van o.a. een zeehondencentrum die zichzelf tot God hebben verheven.
De Waddenen Noordzee kan maar een bepaald aantal zeehonden bergen, dus als ze doorgaan met alle zieke dieren, ter glorie van hun eigen zak en baan, te verzorgen onstaat een overbevolking. Gaan we dan vis kweken om ze te vreten te geven ? De natuur regelt dat zelf en indien we als mensen hebben ingegrepen zullen we deze fout moeten herstellen. Door bescherning en instellen van reservaten komt het aantal olifanten Afrika uit de oren. Het resultaat is dat er nu honderden moeten worden afgeschoten. Hetzelfde geldt voor zeehonden. Doodknuppelen is een onnodige wrede manier, maar gewoon afschieten is niet zo erg. Dat je dan een jasje maakt en het vlees lekker boven de barbecue hangt is dan toch niet erg. Wat doen we met onze varkens, koeien, kippen etc. Die worden toch ook tot ons aller nut verwerkt. Trouwens ik vind de mosselen, oesters en kokkels uit de Waddenzee heerlijk. Die ga je toch niet aan de miljoenen meeuwen, en andere vogels geven. Ze lijken wel gek !

lisanne

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door lisanne »

ok lucifer jij spoort duidelijk NIET
wat jij zegt is gewoon om je eigen onderdrukte agresiviteitjes te uiten.
jij bent ziek in je hoofd als jij het WILT dat een zeehond gevild word

hans(1)

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door hans(1) »

Laten we het eens over pinguins hebben...dat vind ik van die rare beesten.
Als er een vliegtuig overkomt kijken ze omhoog en vallen met honderden tegelijk om....kunnen ze die niet beter doodslaan? :lol:

eduardo

Re: Beetje hypocriet...

Ongelezen bericht door eduardo »

Ik ben het geheel met Torro eens.
Ik vind het doodknuppelen ook wel te ver gaan, omdat het dan om onnodig lijden gaat.
Maar er wordt inderdaad al zoveel andere dieren in deze wereld gedood, door mensen, maar ook door dieren onder elkáár he?
Laten we dat niet vergeten...

Iedereen hier heeft vást wel es naar zo'n gezellige natuurdocumentaire gekeken...
Als je ziet hoe een Tijger een antiloop grijpt en hoe díe aan zijn einde komt...

Daar is een zeehondje niks bij.....

Gesloten