LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso Trouw krant
-
Incasso Trouw krant
Ik heb een weekendabonnement afgesloten bij Trouw, 1x per week op zaterdag ontvang ik de krant.
Dit is bevestigd in een schrijven gedateerd 19 september 2013, abonnement ingaande op 21 september 2013 gedurende 24 maanden, dus tot en met 20 september 2015. Maandelijks zal een bedrag ad. € 10,99 van mijn rekening worden afgeschreven (dit staat in bovengenoemd schrijven).
Het kost mij veel moeite om van het abonnement af te komen, de klantenservice is werkelijk een drama. Maar door bepaalde opmerkingen ben ik mijn bankafschriften gaan controleren en wat blijkt:
Het abonnementsgeld wordt niet per maand maar per 4 weken afgeschreven!!! In plaats van 12 x per jaar betaal ik 13 x per jaar (29 juli 2014 t/m 5 augustus zelfs 14 x afgeschreven!!).
Ik wil hiermee mensen die ook een dergelijk abonnement hebben bij Trouw waarschuwen en dit te controleren.
Dit is bevestigd in een schrijven gedateerd 19 september 2013, abonnement ingaande op 21 september 2013 gedurende 24 maanden, dus tot en met 20 september 2015. Maandelijks zal een bedrag ad. € 10,99 van mijn rekening worden afgeschreven (dit staat in bovengenoemd schrijven).
Het kost mij veel moeite om van het abonnement af te komen, de klantenservice is werkelijk een drama. Maar door bepaalde opmerkingen ben ik mijn bankafschriften gaan controleren en wat blijkt:
Het abonnementsgeld wordt niet per maand maar per 4 weken afgeschreven!!! In plaats van 12 x per jaar betaal ik 13 x per jaar (29 juli 2014 t/m 5 augustus zelfs 14 x afgeschreven!!).
Ik wil hiermee mensen die ook een dergelijk abonnement hebben bij Trouw waarschuwen en dit te controleren.
-
Re: Incasso Trouw krant
Logisch toch? 13 × 4 weken = 52 weken, u betaalt dus 13 × per jaar deze weekkrantMadeleine1955 schreef:Het abonnementsgeld wordt niet per maand maar per 4 weken afgeschreven!!! In plaats van 12 x per jaar betaal ik 13 x per jaar
-
Nee, u leest het niet goed.
Het abonnement is gedurende 24 maanden. Per maand kost dit abonnement 10,99 en zal iedere maand van uw rekening worden afgeschreven: dus 12 x 10,99 maar ik betaal 13 x. Maar ik stel voor dat u eerst goed leest wat er staat. Volgens het contract ontvang ik één krant per week en dat kost mij 10,99 per maand. 2 maanden 4 kranten, 1 maand 5 kranten en februari trekt de boel weer gelijk.
Contract: per maand kost u dit 10,99, NIET per 4 weken.
U gaat er schijnbaar mee akkoord dat als u een maandhuur van € 300 afspreekt, het ook prima vindt dat uw verhuurder iedere 4 weken de huur incasseert en dat u ipv 12x nu 13 keer paar jaar de huur betaalt.
Maar ja, als u daar mee kunt leven, prima.
Het abonnement is gedurende 24 maanden. Per maand kost dit abonnement 10,99 en zal iedere maand van uw rekening worden afgeschreven: dus 12 x 10,99 maar ik betaal 13 x. Maar ik stel voor dat u eerst goed leest wat er staat. Volgens het contract ontvang ik één krant per week en dat kost mij 10,99 per maand. 2 maanden 4 kranten, 1 maand 5 kranten en februari trekt de boel weer gelijk.
Contract: per maand kost u dit 10,99, NIET per 4 weken.
U gaat er schijnbaar mee akkoord dat als u een maandhuur van € 300 afspreekt, het ook prima vindt dat uw verhuurder iedere 4 weken de huur incasseert en dat u ipv 12x nu 13 keer paar jaar de huur betaalt.
Maar ja, als u daar mee kunt leven, prima.
-
Ik heb het wel goed gelezen en ik begrijp uw verhaal en ook dat u per maand zou moeten betalen ipv per 4 weken, vlg contract
Echter : ik vind het logisch dat er 13 ×4 weken betaald wordt in 1 jaar voor deze ene zaterdagkrant per week, vandaar.
Uw contract liep dus van 21 sept 2013 t/m 20 sept 2015 , dus 2 jaar = 24 mnd × € 10.99= €263,76
Kijk maar eens wat er precies totaal is afgeschreven in deze 2 jaar op uw afschriften.
Als u 26 weken heeft betaald is dat € 285,74 , dus dat is teveel.
Heeft u echter 24 weken in die 2 jaar betaald is dat ook € 263,76 en dan klopt het dus wel.
Ook mijn krant wordt iedere 4 weken verrekend ,zij gaan uit van een 4 wekelijkse " maand " , maar per saldo aan het eind vd rit klopt het altijd
Mocht het bij u niet kloppen , dan moet u ad bel trekken.
Echter : ik vind het logisch dat er 13 ×4 weken betaald wordt in 1 jaar voor deze ene zaterdagkrant per week, vandaar.
Uw contract liep dus van 21 sept 2013 t/m 20 sept 2015 , dus 2 jaar = 24 mnd × € 10.99= €263,76
Kijk maar eens wat er precies totaal is afgeschreven in deze 2 jaar op uw afschriften.
Als u 26 weken heeft betaald is dat € 285,74 , dus dat is teveel.
Heeft u echter 24 weken in die 2 jaar betaald is dat ook € 263,76 en dan klopt het dus wel.
Ook mijn krant wordt iedere 4 weken verrekend ,zij gaan uit van een 4 wekelijkse " maand " , maar per saldo aan het eind vd rit klopt het altijd
Mocht het bij u niet kloppen , dan moet u ad bel trekken.
-
Welke maand heeft 28 dagen?
Februari meestal, maar dat is niet relevant.De Econometrist schreef:Welke maand heeft 28 dagen?
Er is gewoon maandelijkse betaling afgesproken, en wekelijkse levering van de krant.
-
Nee, alle maanden hebben 28 dagen...
Afhankelijk van de maand krijgt TS 4 of 5 zaterdag edities in ruil voor de maandelijkse betaling.De Econometrist schreef:Nee, alle maanden hebben 28 dagen...
Daar is toch niets vreemd aan?
Huur betaal je ook maandelijks, terwijl niet alle maanden even lang zijn.
Hetzelfde geldt voor maandsalaris: niet elke maand bevat evenveel werkdagen.
-
In de abonnementsbevestiging die hierboven is geciteerd staat dat het een abonnement voor 24 maanden betreft en loopt van 21 sept 2013 tot 20 sept 2015. Dit levert een eenduidige definitie op van wat er onder een maand wordt verstaan. Het geeft ook zonder enige terughoudendheid aan dat er 24 termijnen zullen worden afgeschreven en geen 26. Er kan dan ook geen onduidelijkheid zijn over welk bedrag er gedurende deze periode kan zijn afgeschreven.
Aan de topicstarter zou ik willen aanraden om heel goed alle afschrijvingen te tellen, en alles boven de 24 te laten storneren. Met electronisch bankieren is dat tegenwoordig met een makkelijke zoekopdracht een fluitje van een cent. Als je inderdaad onrechtmatige betalingen storneert moet je dat wel even aan de financiële administratie laten weten, met een overzichtje erbij van alle betalingen die er zijn geweest in het kader van je contractuele verplichtingen. Dat is wel zo netjes om de andere partij te laten weten waar ze aan toe zijn.
Aan de topicstarter zou ik willen aanraden om heel goed alle afschrijvingen te tellen, en alles boven de 24 te laten storneren. Met electronisch bankieren is dat tegenwoordig met een makkelijke zoekopdracht een fluitje van een cent. Als je inderdaad onrechtmatige betalingen storneert moet je dat wel even aan de financiële administratie laten weten, met een overzichtje erbij van alle betalingen die er zijn geweest in het kader van je contractuele verplichtingen. Dat is wel zo netjes om de andere partij te laten weten waar ze aan toe zijn.
-
Afhankelijk van de maand krijgt TS 4 of 5 zaterdag edities in ruil voor de maandelijkse betaling.16again schreef:De Econometrist schreef:Nee, alle maanden hebben 28 dagen...
Ik geloof dat hier nog een kwartje moet vallen...
-
Uiteindelijk ben ik met Trouw tot een vergelijk gekomen. Inderdaad, Trouw erkent dat incasso's niet volgens het contract zijn gedaan, nieuwe contracten gaan per 4 weken en ik heb 2 maanden teruggeboekt. Keurig geregeld. En Trouw is de beste krant die u kunt lezen!
Maar waar het hele verhaal uiteindelijk om draait en waar wij allen regelmatig tegen aanlopen:
DE KLANTENSERVICE: redeloos, radeloos, reddeloos maar bovenal HERSENLOOS.
Ik laat mij niet intimideren, weet waar ik het zoeken moet en ik vind het. Maar ik kan mij voorstellen dat mensen op enig moment de moed opgeven. Klantenservice, soms is het een Berlijnse Muur!
Maar waar het hele verhaal uiteindelijk om draait en waar wij allen regelmatig tegen aanlopen:
DE KLANTENSERVICE: redeloos, radeloos, reddeloos maar bovenal HERSENLOOS.
Ik laat mij niet intimideren, weet waar ik het zoeken moet en ik vind het. Maar ik kan mij voorstellen dat mensen op enig moment de moed opgeven. Klantenservice, soms is het een Berlijnse Muur!