Beste forumleden,
Wij huren nu ongeveer 2 jaar een eengezinswoning van REBO vastgoed (oorspronkelijk eigenaar heeft het traject uitbesteedt aan REBO m.b.t. huurincasso en dergelijke).
Vanaf het begin hebben wij al lekkage problemen aan de voorzijde van onze woning, bij (zware) regenval komt het via het kozijn in de woonkamer, en slaapkamer bij ons naar binnen. Badkamer blijft nat, zwel de muren als het kozijn (ook in hoogzomer, lijkt niet droog te krijgen. Veelvuldig last van schimmel). Meerdere keren een reparatieverzoek neergelegd bij REBO en veelvuldig erachteraan moeten bellen wanneer er iemand langskwam. Uiteindelijk kwam er dan een aannemer welke aangaf dat hij een budget van €125,- had meegekregen zijn oplossing was dus om te kitten. Buiten, binnen waar dan ook.
In de zomer verandert het lekkage probleem in een insectenoverlast problemen, waarbij insecten via het kozijn in de woonkamer en slaapkamer bij ons naar binnen kruipen (wespen, mieren enz.). Volgens REBO is dit ons eigen probleem daar het insecten betreffen, wij verschillen van mening aangezien ze via dezelfde gaten naar binnen komen als waar het water doorheen loopt met regenval.
Eerste buien zijn alweer geweest en de eerste gebroken nachten ook door met handdoeken in de weer te gaan om alles maar droog te krijgen. Wederom aangekaart, wederom een aannemer. Dit keer een andere dan voorgaande keren. Deze gaf aan dat er grote problemen lijken te zijn aan de voorzijde van de woning. Natte muren, en natte bakstenen... andere bakstenen zijn weer heel poreus. Veelvuldig aantal gaten rondom met name het kozijn in de woonkamer. Behoorlijk aantal slakken ook op de voorzijde van de woning als enige in het blok.
Aannemer heeft bevindingen (incl. foto's) neergelegd bij REBO (dit is nu al meer dan een maand geleden) en het blijft weer stil. Continue erachteraan gebeld en loze beloftes gekregen waar niks mee wordt gedaan. Dan wordt er gezegd dat de aannemer niks heeft achtergelaten, dan is er helemaal geen verzoek van ons bekend, dan worden we teruggebeld, het ligt bij iemand anders enz. enz. Het blijft stil. Inmiddels overgegaan op schriftelijk klagen maar ook geen gehoor. Nu ligt er ook een klacht bij de regiomanager van REBO maar ook deze blijft stil.
Wat nu te doen ? Bij elke regenbui moeten wij maar afwachten of ons huis nog droog is terwijl wij elke maand €800,- aan huur betalen maar bij problemen blijft het stil bij REBO of duurt alles ontzettend lang.
Graag tips!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] REBO Vastgoed | Laat huurders zitten met problemen
-
Re: REBO Vastgoed | Laat huurders zitten met problemen
Als ik het goed heb bestaat er een vereniging van huurders. Ik zou daar mijn oor eens te luisteren leggen.
Ook lijkt het me verstandig om een aangetekende brief te sturen zowel naar REBO als naar de huiseigenaar met daarin de eis tot herstel c.q. reparatie en als ze binnen de 14 dagen niet reageren dat je een gerechtelijke procedure start en dat je hem alle kosten die een gerechtelijke procedure kost zult aanrekenen.
Ook lijkt het me verstandig om een aangetekende brief te sturen zowel naar REBO als naar de huiseigenaar met daarin de eis tot herstel c.q. reparatie en als ze binnen de 14 dagen niet reageren dat je een gerechtelijke procedure start en dat je hem alle kosten die een gerechtelijke procedure kost zult aanrekenen.
-
Re: REBO Vastgoed | Laat huurders zitten met problemen
Dank je wel voor je reactie.
Ik zal eens kijken/zoeken naar een vereniging van huurders (ik ben totaal een leek op dat gebied maar baat het niet dan schaad het niet).
Inmiddels heb ik een week later een ontvangstbevestiging gekregen van een account manager, niet diegene naar wie ik mijn klacht had gestuurd dat mijn klacht was ontvangen en wordt doorgezet naar de Technisch Manager... zonder naam dus nu weet ik nog niks en het is weer stil.
Aangetekende brief is inderdaad slim, echter ik weet niet of het lukt om de huiseigenaar daarin mee te nemen. Van wat wij hebben begrepen is de huiseigenaar een oudere vrouw die de woning via een pensioenfonds heeft gekocht. Deze vrouw heeft meerdere woningen in de straat en ze wil hier vanaf want ze worden allemaal weer in de verkoop gezet. Deze woningen zijn onbewoond en toeval wil dat sinds dat wij een klacht hebben neergelegd over problemen aan de voorzijde van de woning, dat de advertenties van de andere woningen zijn aangepast met als kanttekening: dat er mogelijke problemen kunnen zijn aan de woning en er wordt geadviseerd een bouwkundige keuring te laten doen.
Deze woningen die te koop staan zijn exacte dezelfde woningen als die wij bewonen (wij zijn de laatste huurders) van de woningen die deze mevrouw bezit.
Is een eis tot herstel hetzelfde als een ingebrekestelling brief ? (wellicht een domme vraag, maar ik ben hier totaal niet in thuis).
Ik zal eens kijken/zoeken naar een vereniging van huurders (ik ben totaal een leek op dat gebied maar baat het niet dan schaad het niet).
Inmiddels heb ik een week later een ontvangstbevestiging gekregen van een account manager, niet diegene naar wie ik mijn klacht had gestuurd dat mijn klacht was ontvangen en wordt doorgezet naar de Technisch Manager... zonder naam dus nu weet ik nog niks en het is weer stil.
Aangetekende brief is inderdaad slim, echter ik weet niet of het lukt om de huiseigenaar daarin mee te nemen. Van wat wij hebben begrepen is de huiseigenaar een oudere vrouw die de woning via een pensioenfonds heeft gekocht. Deze vrouw heeft meerdere woningen in de straat en ze wil hier vanaf want ze worden allemaal weer in de verkoop gezet. Deze woningen zijn onbewoond en toeval wil dat sinds dat wij een klacht hebben neergelegd over problemen aan de voorzijde van de woning, dat de advertenties van de andere woningen zijn aangepast met als kanttekening: dat er mogelijke problemen kunnen zijn aan de woning en er wordt geadviseerd een bouwkundige keuring te laten doen.
Deze woningen die te koop staan zijn exacte dezelfde woningen als die wij bewonen (wij zijn de laatste huurders) van de woningen die deze mevrouw bezit.
Is een eis tot herstel hetzelfde als een ingebrekestelling brief ? (wellicht een domme vraag, maar ik ben hier totaal niet in thuis).