LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENERGIEDIRECT

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jwentrudy
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2011 17:18

ENERGIEDIRECT

Ongelezen bericht door jwentrudy »

Afgelopen zaterdag door een agressieve verkoop bij Foto klein een contract afgesloten bij bovengenoemde maatschappij met het idee dat we 14 dagen bedenktijd hadden. Na goed rekenen bleek dat we helemaal niet goedkoper zijn vandaag geprobeerd het contract te beëindigen. Helaas omdat we een bon hebben geaccepteerd waarvan werd gezegd dat dat van Foto Klein zelf was omdat ze 40 jaar bestaan (hoe verzin je het) hebben we ons zelf uitgesloten van opzegging. Er werd ons bij Foto Klein tot 3maal toe verteld dat we 14 dagen bedenktijd hadden, maar dat is dus niet zo, ze vertellen je een heel mooi verhaal en uiteindelijk sta je met lege handen. EnergieDirect weigert mee te werken want volgens de wet koop je iets in een winkel en ontzeg je jezelf daarmee alle rechten om het contract te beëindigen.
In wat voor land leven we, Foto Klein is een zaak waar wij zeker niets mee zullen kopen al zouden ze goedkoper zijn en ga de dagen aftellen dat we weg kunnen bij EnergieDirekt want daar gaan we zelfs mee betalen als dat we bij onze huidige leverancier doen, helaas de start van 3 jaar mot nog beginnen

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ENERGIEDIRECT

Ongelezen bericht door renewouters »

Aggressieve verkoop? Pistool op je hoofd? Je mocht de winkel niet uit als je niet tekende? Of verblind door een woord als "goedkoper" en toen maar getekend?

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: ENERGIEDIRECT

Ongelezen bericht door Harm.calc »

GVD
2015 en nog altijd dit soort trieste gevallen.
Zo vaak worden we gewaarschuwd en toch stinken mensen erin. Nou ja, misschien is het dan ook "eigen schuld, dikke bult".

1.
Waarschijnlijk kwam je er daar niet eens voor?
2.
Contract van 3 jaar, zo even besloten om te gaan doen?
Dat is een bedrag van misschien wel 5.000 euro?
3.
EnergieDirect, is dat niet zo'n stunter waar het forum van Radar mee vol staat?

Hopelijk is het een goeie leer voor jezelf.

Ik vraag me af of het werkelijk zo is dat jij geen bedenktijd hebt. Hopelijk weet iemand dat hier!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: ENERGIEDIRECT

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dit is welzeker colportage en het herroepingsrecht is wel van toepassing. Dus stuur ze een mail dat u geen gebruik wil maken van het contract.

Lees dit hele verhaal eens, dan weet u wat u moet doen.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... pagina/30/

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: ENERGIEDIRECT

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Wat voor bon heb je gekregen? De waarde daarvan?
Wat zijn de tarieven waarvoor je getekend heb?
Op welk verbruik is dat gebaseerd?


Heb je daar zelf ook wel een beetje naar gekeken?
Beetje zelf verantwoording is hier ook wel van toepassing.

jwentrudy
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2011 17:18

Re: ENERGIEDIRECT

Ongelezen bericht door jwentrudy »

Heb vervolg gekregen energiedirect heeft contract beëindigd vrij snel uit z'n coulance zeggen ze nu pas later foto klein is failliet gegaan nu beweren ze dus dat ik heb een zin waardebon gekregen van fotokopie en omdat zij dus nu vd curator moeten betalen ahum gaan ze innen bij klanten ik mocht van foto klein waardebon niet gebruiken omdat contract beëindigd was dit is medegedeeld gelijk aan energiedirect en toch wilen ze innen topreclame toch hoe blijf ik de klanten bedonderen ga nu zover door als het gelijk niet gehaald wordt dat ik gerechtigheid wil voor die 100 euro dan gaat het ze ook maar geld kosten ga echt alles uit de kast halen 'm om zelfs binnen de organisatie mensen te waarschuwen

Jimmy2014
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 feb 2015 13:29

Re: ENERGIEDIRECT

Ongelezen bericht door Jimmy2014 »

Geen 14 dagen bedenktijd daar heb je voor getekend toen je die waardebonnen kreeg. Voortaan eerst lezen voor je iets tekent.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ENERGIEDIRECT

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het herroepingsrecht is van dwingend recht; dat wil zeggen dat je het niet kunt weg tekenen. Die termijn kan zelfs worden verlengt naar een jaar. Verder is deze casus het zelfde als:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... ontracten/

Gesloten