LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarafrekening: 40 euro(!) totaal aan stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
NiekMB

Re: Jaarafrekening: 40 euro(!) totaal aan stroom

Ongelezen bericht door NiekMB »

langste adem schreef:
Is 40 euro voor 55kWh niet juist duur?
Jawel :), maar ik zie nog wel mogelijkheden tot bezuinigen. Zet de CV gewoon uit deze winter, en plaats je hele huis vol met electrische kacheltjes om het heerlijk warm te stoken..... Electro kost toch niet veel in dat huis, en je krijgt een lekker bedragje terug vanwege het lage gasverbruik :)
:lol:
alfatrion schreef:
langste adem schreef:Volgens mij moet je zelf de ijkkosten betalen als je twijfelt aan de meter, en pas als blijkt dat de meter inderdaad niet deugt kun je die kosten terugclaimen.
In dit geval zou ik gewoon een melding maken bij de energieleverancier over het extreem lage stroomverbruik.
Ik zou ook niet iemand inhuren maar wel schriftelijk melding maken. Als zij besluiten om de meter na te laten kijken dan is dat mooi. Als zij besluiten om dat niet te doen dan is dat ook mooi. In het laatste geval wel iedere maand geld opzij zetten.
Ga ik doen.

Wimmos

Ongelezen bericht door Wimmos »

Ik erger me aan de reclame die Energiedirect uitzendt. Zij beweren het scherpste aanbod te hebben. aan de hand van de (eerlijk gezegd zeer onduidelijke berekening van de kosten) jaarafrekening heb ik gekeken wat mijn voordeel zou zijn bij een willekeurige andere aanbieder. En wat schetst mijn verbazing: ik kan rond de € 330,00 op jaarbasis besparen door over te stappen. Wellicht moet Energiedirect de reclame aanpassen of zijn ze "vergeten" mij het scherpste aanbod te geven.
Wim van der Mije

Brik

Ongelezen bericht door Brik »

Heb je de beginstand bij het inhuizen opgenomen of is die destijds vastgelegd door de energieleverancier in het afgesloten contract? Check deze met de beginstand die in de fractuur genoemd wordt. EnergieDirect is niet de zorgvuldigste als het om gegevensverwerking gaat.

Informeer EnergieDirect voordat zij jou betichten van oplichting/ misbruik. Zorg ervoor dat je duidelijk en goed communiceerd met EnergieDirect. Leg de conversatie vast op (digitaal) papier. b.v. e-mail en bewaar deze. Zorg dat je bewijs hebt. Recentelijk hebben buren dergelijke problemen gehad met EnergieDirect. Fouten kunnen gemaakt worden, maar er wordt te snel gewezen naar de klant als schuldige.

redwolf

Ongelezen bericht door redwolf »

Het kan zijn dat de meterwaarden niet goed zijn aangekomen bij de vorige leverancier. Heb ik zelf ook een keer gehad waardoor ik dacht een 400,= terug te krijgen totdat de vorige leverancier met een naheffing op de stoep stond: 400,=
In totaliteit klopte de rekening wel ,maar de verdeling wat minder.....

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

NiekMB schreef: De meter is van het merk Schlumberger type: Sir2e
Waar zijn die meters nog te koop?
Die wil ik ook :D

Zombiemaster

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Ik vermoed dat u geen slimme meter heeft....

Het gasverbruik is trouwens ook redelijk laag. Maar kan wel.

NiekMB

Brik schreef:Heb je de beginstand bij het inhuizen opgenomen of is die destijds vastgelegd door de energieleverancier in het afgesloten contract? Check deze met de beginstand die in de fractuur genoemd wordt. EnergieDirect is niet de zorgvuldigste als het om gegevensverwerking gaat.

Informeer EnergieDirect voordat zij jou betichten van oplichting/ misbruik. Zorg ervoor dat je duidelijk en goed communiceerd met EnergieDirect. Leg de conversatie vast op (digitaal) papier. b.v. e-mail en bewaar deze. Zorg dat je bewijs hebt. Recentelijk hebben buren dergelijke problemen gehad met EnergieDirect. Fouten kunnen gemaakt worden, maar er wordt te snel gewezen naar de klant als schuldige.
Alle cijfertjes nagekeken, klopt allemaal.
Zombiemaster schreef:Ik vermoed dat u geen slimme meter heeft....

Het gasverbruik is trouwens ook redelijk laag. Maar kan wel.
De één zegt juist dat hij heel slim is.. ;-)

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Zijn de laatste 3 jaar niet de meterstanden geschat en zo hoger aangeslagen.laten we zeggen 400 Kwh te veel per jaar x3 = 1200 Kwh wat wel weer kan :idea:

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Slobberbone schreef:Zijn de laatste 3 jaar niet de meterstanden geschat en zo hoger aangeslagen.laten we zeggen 400 Kwh te veel per jaar x3 = 1200 Kwh wat wel weer kan :idea:
De Ts schrijft toch dat de vorige eigenaren ook al zo'n laag verbruik hadden met zijn drieën.

NiekMB

tijger1 schreef:
Slobberbone schreef:Zijn de laatste 3 jaar niet de meterstanden geschat en zo hoger aangeslagen.laten we zeggen 400 Kwh te veel per jaar x3 = 1200 Kwh wat wel weer kan :idea:
De Ts schrijft toch dat de vorige eigenaren ook al zo'n laag verbruik hadden met zijn drieën.
Jep, dat klopt.

NiekMB

Ik heb Energiedirect een mailtje gedaan (zodat het niet meer aan mij kan liggen). Als ze er wat mee doen ben ik misschien weer een paar 100 euro lichter, maar wel een eerlijk persoon. Ik acht de kans echter groot dat ze er niets mee doen, dan heb ik Energiedirect er iig op gewezen, toch? Ik ga het hier denk ik bij laten qua actie ondernemen, zoals in het mailtje al staat, het is niet in mijn eigen voordeel..

Geachte medewerker,

Eind vorige maand heb ik mijn jaarrekening digitaal toegestuurd gekregen van jullie. Tot mijn grote verbazing krijg ik binnenkort maar liefst bijna 1000 euro terug. Ik heb de nota doorgekeken en mijn elektra verbruik is dusdanig laag dat ik jullie hierop wil wijzen.

Alle meterstanden zijn juist doorgegeven, daar kan het dus niet misgegaan zijn. Aangezien ik niet onterecht geld van jullie wil ontvangen is het misschien raadzaam om te kijken OF er iets mis is gegaan. Dit laat ik geheel aan Energiedirect over, aangezien het in jullie belang is. Nemen jullie even contact met mij op over de te nemen stappen?

MVG,

Niek Meulenbroek

Michelle_L
Contacteer:

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Lijkt mij een prima mailtje. Goed bewaren!

NiekMB

Michelle_L schreef:Lijkt mij een prima mailtje. Goed bewaren!
Is een contactformulier waar je geen kopie van krijgt, kon hem dus alleen 'los' opslaan.

Maar goed dat je het zegt, doe direct ook een kopie naar het vaste mail adres van Energiedirect. Puur voor mijn eigen bewijs. Heb erbij vermeld dat ik deze mail ook via het contactformulier heb verzonden. Opgelost.

NiekMB

Energiedirect heeft mij gister gebeld. Hele verhaal nogmaals duidelijk uitgelegd. Het ligt aan de meter dus ik heb de netwerkbeheerder gebeld, dinsdag komt er een monteur langs om te kijken of er iets mis is (en dat kan eigenlijk niet anders).

Ik ben benieuwd of ze het daadwerkelijke verbruik dan nog kunnen achterhalen. Dan kunnen de vorige eigenaren ineens voor 7 jaar aan elektra gaan terugbetalen.. Er zit dus schot in de zaak, ik zal dinsdag even laten weten wat er nou uiteindelijk mis was. Volgens de netwerkbeheerder hoef ik voor het aankomende bezoek niet te betalen, dat zal wel anders worden als de meter vervangen moet worden....

tijger1

Uiteraard hoeft u voor het vervangen van de meter ook niet te betalen.

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

@NickMB

Als de monteur komt, vraag eerst voor hij eventueel de meter vervangt, naar de kosten, dat je niet voor een verrassing komt te staan.

tijger1

De Ts krijgt juist een bloemetje toe. De energieleverancier kan twee jaar naheffen.

NiekMB

stefanhouterman schreef:@NickMB

Als de monteur komt, vraag eerst voor hij eventueel de meter vervangt, naar de kosten, dat je niet voor een verrassing komt te staan.
Inderdaad, maar ik heb een kapotte meter gekocht bij mijn huis, zonder dat ik het wist. Ik ga dus nergens voor betalen. Alle partijen mogen blij zijn dat ik zelf aan de bel heb getrokken zonder dat dit in mijn voordeel is.
tijger1 schreef:De Ts krijgt juist een bloemetje toe. De energieleverancier kan twee jaar naheffen.
Veel meer.. Minimaal 7/8 jaar dat deze meter al zo loopt.. Nooit iemand die er actie op heeft ondernomen.

tijger1

Nee, de energieleverancier kan maar twee jaar naheffen. Meer niet.

NiekMB

tijger1 schreef:Nee, de energieleverancier kan maar twee jaar naheffen. Meer niet.
Dan hebben die mensen gigantisch mazzel.

Gesloten