LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 langzaam Internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Huckle Berry
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2008 08:17

Tele2 langzaam Internet

Ongelezen bericht door Huckle Berry »

Sinds kort heb ik Internet van Tele2 die mij 42 Mbps beloofde (ADSL).
De praktijk komt neer op ongeveer de helft.
Dus mag ik ook de helft van de maandelijkse rekening betalen toch?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tele2 langzaam Internet

Ongelezen bericht door sjohie »

Huckle Berry schreef:Sinds kort heb ik Internet van Tele2 die mij 42 Mbps beloofde (ADSL).
De praktijk komt neer op ongeveer de helft.
Dus mag ik ook de helft van de maandelijkse rekening betalen toch?
Nope, want op de bestelpagina staat duidelijk (deze link na de postcodecheck) hoe eea werkt wat betreft snelheden voor internet light en internet basis. Ze garanderen dus niet dat je die snelheid krijgt. Dat kan ook niet, want door de techniek achter ADSL is de afstand tot de wijkcentrale grotendeels bepalend voor de uiteindelijke snelheid die je kan halen, en die is dus voor elke klant anders. Dit itt kabel en glasvezel, waar je >90% van de abonnementssnelheid zal kunnen halen.

Hiermee ben je dus akkoord gegaan toen je het contract af sloot, want dit staat ook in de voorwaarden.

roelof33
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2015 14:57

Re: Tele2 langzaam Internet

Ongelezen bericht door roelof33 »

zover ik kan achterhalen gaat ADSL tot een maximum van ca 25MB
als je via Google bv de steekwoorden als ADSL+verbinding invult krijg je diverse webpagina's met informatie.

42 Mbps = 5.25 MB/s = 5.01 MiB/s

De behaalde snelheid is inderdaad afhankelijk van de afstand maar ook van
de kwaliteit van de gehele keten naar de wijkcentrale toe. Zo had een
kameraad een lagere snelheid met ADSL dan mij, terwijl ik verder van de
wijkcentrale woonde.

In theorie had men dit dus andersom verwacht.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tele2 langzaam Internet

Ongelezen bericht door Har06 »

Ziggo is ook traag, maakt me eigenlijk niets uit, het downloaden steamen etc duurt gewoon iets langer, geduld is een schone zaak :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tele2 langzaam Internet

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:Ziggo is ook traag, maakt me eigenlijk niets uit, het downloaden steamen etc duurt gewoon iets langer, geduld is een schone zaak :lol:
Da's een kwestie van een ander abonnement afsluiten bij ze, met streamen bedoel je downloaden neem ik aan? Dat kan met 200 mbit/s bij ze, als je dat zou willen. (internet max abonnement) Er zijn weinig providers die voor particulieren snellere download abonnementen aanbieden volgens mij, ik weet dat XS4ALL op glasvezel 500 mbit aanbied, maar verder zo niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tele2 langzaam Internet

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo is ook traag,
Downloaden gaat hier anders met ca 210 mbit/s.

Gesloten