LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring dataplafond Youfone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Duncan94
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2015 15:30

Ervaring dataplafond Youfone

Ongelezen bericht door Duncan94 »

1. Ik activeer een dataplafond (Een data plafond is dat je niet over je data heen kan gaan).
2. Ik krijg een bevestigingsmail dat mijn dataplafond in is gegaan.
3. Ik krijg een hoog factuur omdat ik blijkbaar over mijn data ben gegaan.
4. Ik neem contact op met Youfone en zei zeggen dat ze de verkeerde datum in de bevestigingsmail hebben gezet en dat mijn dataplafond pas de aankomende maand ingaat.

Dit kan je toch niet maken? Ik heb vol vertrouwen gebruik gemaakt van mijn internet, wetende dat ik een dataplafond heb ingesteld. Ik heb immers een bevestigingsmail gekregen.

Ik heb ook geen sms gekregen dat ik bijna over mijn data heen zou gaan, of dat ik over mijn data heen ben gegaan. ...

Het gaat om 47,50 euro omdat ik 928 MB over mijn data heen ben gegaan.

Advies van harte welkom.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2015 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast; ongefundeerde bewering

ejdw
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2015 17:15

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Ongelezen bericht door ejdw »

Nog eens bellen willen ze niet de klacht voorlegen aan de geschillencommisie als je gebeld hebt en je hebt bewijs van de email met de datum erin hebben zij u verkeerde informatie doorgegeven.
Het is ook erg vreemd dat een dataplafond niet meteen ingeschakeld kan worden.

Duncan94
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2015 15:30

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Ongelezen bericht door Duncan94 »

Bedankt voor je reactie, maar ik kom er nog niet uit. Heb meerdere malen contact opgenomen met youfone, maar zei nemen me niet serieus. Ik heb op deklachtencommisie.nl gekeken, maar daar kost een klacht indienen 50 euro. Aangezien het bedrag wat youfone mij verschuldigd is ook 50 euro is, is dit niet echt geschikt.

16again
Berichten: 16536
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Ongelezen bericht door 16again »

Duncan94 schreef:Ik heb op deklachtencommisie.nl gekeken, maar daar kost een klacht indienen 50 euro.
Krijg je dat bedrag niet terug als je in het gelijk gesteld wordt?

Duncan94
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2015 15:30

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Ongelezen bericht door Duncan94 »

16again schreef:
Duncan94 schreef:Ik heb op deklachtencommisie.nl gekeken, maar daar kost een klacht indienen 50 euro.
Krijg je dat bedrag niet terug als je in het gelijk gesteld wordt?
Volgens mij niet.

MartijnKoopman
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2016 10:05

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Ongelezen bericht door MartijnKoopman »

Ik heb het zelfde probleem. In januari 2016 had ik een internet abonnement van 2000mb. Ik had een dataplafond een week later ingesteld. Hier krijg ik een bevestigingsmail van (er vanuit gaande dat hij meteen wordt ingezet zoals een belplafond). Ik kreeg sinds kort een factuur van 82 euro,- omdat ik over mijn mb's ben gegaan (16000mb). Mijn mobiel geeft 120mb aan. maar youfone rekent blijkbaar anders. bijvoorbeeld 1 whatsappje kost 3kb, dat rekenen ze naar 100kb. Vervolgens doet de klantenservice niks en ligt het aan mij. Ik wist echt niet dat voor 1 whatsappje 100kb wordt gerekend.

Gesloten