LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provea telefonische verkoop ondergoed

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door dhc »

Ik snap werkelijk niet dat er nog steeds mensen zijn die verkopers via de telefoon te woord staan. Als ik ook maar het geringste vermoeden heb van telesales dan zeg ik dat ik geen belangstelling heb en hang op! Ook colporteurs krijgen geen enkele kans.
Ik, en alleen ik bepaal wat,waar en wanneer ik iets aanschaf.
Hoe vaak moet dat nog verteld worden?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

dhc schreef:Ik, en alleen ik bepaal wat,waar en wanneer ik iets aanschaf.
Hoe vaak moet dat nog verteld worden?
Jammer genoef denkt niet iedereen zo na wanneer iemand onverwacht met een heleboel bangmakerij en onzin aankomt.

Zouden er meer moeten doen.

MrVulcan
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2007 23:32
Contacteer:

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door MrVulcan »

Als ik zoiets nu hoor - als ik het gesprek al aanneem - dan is het: opleggen, oppakken, *#*351*#, opleggen, en KLAAR!
Ik ben er nog altijd dankbaar voor, dat XS4ALL die functie aanbiedt in hun VoIP dienst.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

MrVulcan schreef:Als ik zoiets nu hoor - als ik het gesprek al aanneem - dan is het: opleggen, oppakken, *#*351*#, opleggen, en KLAAR!
Ik ben er nog altijd dankbaar voor, dat XS4ALL die functie aanbiedt in hun VoIP dienst.
Ht punt is dat er lui zijn die hun slips cs via een of ander webwinkeltje willen kopen cq zich een slip telefonisch laten aansmeren, hoe vreemd kan het toch gaan

ykl59
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2015 16:39

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door ykl59 »

zojuist gebeld door Provea. Ik heb een prachtige lingerie set en een boxerschort gewonnen. Omdat ik niet van dit soort dingen houd en mij ook totaal niet kon herinneren ooit iets op hun site te hebben gedaan heb ik bedankt voor de eer. Nu even wezen zoeken en wat blijkt. Jullie kennen hen al. Ja, ze zijn weer bezig. Ik zou nog een bandje krijgen over het bel mij niet register maar helaas, die kwam niet meer :?

liselotte15
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2015 19:56

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door liselotte15 »

Ik heb hetzelfde, echt onwijs dom van mezelf.
En het erge - pas nu zie ik dat in.
Ja toen ik de telefoon ophing had ik wel sterk het idee dat dit gewoon een commercieel gedoe was en ze gewoon geld wilden - maarja een lingerie setje twv 70 euro voor maar 8 euro verzending of whatever klonk best oké.
Vervolgens heb ik die mail pas heeeel laat gekregen en vlak daarna al het pakketje en die ligt hier nog steeds ongeopend na 3 weken ofzo. Lekker dom, had het meteen retour moeten doen.
Nu heb ik ze net gemaild en ga ik morgen nog een brief op de post doen dat ik per direct wil opzeggen, plus ik heb de incasso geweigerd maar dat was achteraf minder slim omdat ik het pakket al wel heb gekregen.
Het domme is dat ik er bij de bankgiroloterij ook ben ingestonken, maar hoop dat ik daar makkelijker van afkom, zucht..
:?

bokkenvrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2015 12:28

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door bokkenvrouw »

ik werd net gebeld moesten me zoon hebben die kreeg een pakketje opgestuurd en moesten hem even aan de telefoon, ik van die zit op school, /zij gelijk vragen hoelaat hij thuis kwam ik wist dat niet kan ik het antwoorden, toen vroeg ze naar de leeftijd van me zoon, en gelijk van ik bel wel op een later tijdstip, ik heb gelijk naar provea een email gestuurddat wij on nooit hebben aangemeld of iets dergelijks, dat wij per direkt verwijdert willen worden uit hun systeem

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bokkenvrouw schreef:ik werd net gebeld moesten me zoon hebben die kreeg een pakketje opgestuurd en moesten hem even aan de telefoon, ik van die zit op school, /zij gelijk vragen hoelaat hij thuis kwam ik wist dat niet kan ik het antwoorden, toen vroeg ze naar de leeftijd van me zoon, en gelijk van ik bel wel op een later tijdstip, ik heb gelijk naar provea een email gestuurddat wij on nooit hebben aangemeld of iets dergelijks, dat wij per direkt verwijdert willen worden uit hun systeem
Kinderen zijn niet handelsbekwaam, dus als er iets wordt toegestuurd mag u het houden en hoeft u niet te betalen. Houd wel rekening van zoonlief in de gaten en geef hem een lesje verantwoordelijkheid.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
bokkenvrouw schreef:ik werd net gebeld moesten me zoon hebben die kreeg een pakketje opgestuurd en moesten hem even aan de telefoon, ik van die zit op school, /zij gelijk vragen hoelaat hij thuis kwam ik wist dat niet kan ik het antwoorden, toen vroeg ze naar de leeftijd van me zoon, en gelijk van ik bel wel op een later tijdstip, ik heb gelijk naar provea een email gestuurddat wij on nooit hebben aangemeld of iets dergelijks, dat wij per direkt verwijdert willen worden uit hun systeem
Kinderen zijn niet handelsbekwaam, dus als er iets wordt toegestuurd mag u het houden en hoeft u niet te betalen. Houd wel rekening van zoonlief in de gaten en geef hem een lesje verantwoordelijkheid.

dat lijkt me stroef, ik laat m,n kinderen wat bestellen voor mij, dan kan ik het gratis aannemen???

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:dat lijkt me stroef, ik laat m,n kinderen wat bestellen voor mij, dan kan ik het gratis aannemen???
Het bedrijf is nu op de hoogte van de minderjarigheid van de besteller en gaven de ouders geen kans om überhaupt antwoord te geven of te annuleren. Minderjarigen mogen niet zomaar abonnementen aangaan zonder toestemming van de ouders. Het bedrijf weet hier nu van en weet ook dat de ouders expliciet geen toestemming geven.

Zodoende mogen ze dus geen producten sturen en als ze dat wel doen en vervolgens geld eisen overtreden ze de wet. Het is verboden ongevraagd producten naar mensen op te sturen en er vervolgens geld voor te eisen, en in zulke gevallen mag de ontvanger het product houden zonder te betalen.

schaefer84
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2015 09:57

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door schaefer84 »

Ze zijn nog steeds actief. Ik werd vanmorgen gebeld.

Het is erg verleidelijk om hierin te trappen. Gelukkig heb ik met opzet een foutief rekeningnummer gegeven en ben ik terwijl ik "zocht naar mijn echte nummer" toch maar even snel gaan zoeken naar Provea, waardoor ik hier terecht kwam.

Ongelofelijk dat men hier niets aan doet. Een malafide bedrijf kan in Nederland dus gewoon jarenlang actief zijn zonder dat er actie ondernomen wordt.

vdv.mark
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2015 13:09

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door vdv.mark »

Fris denkend als dat ik normaal ben, helaas gisteren hier ook in gestonken. Toen maar eens gaan Google'n en toen kwam ik onder andere hier terecht en van die berichten werd ik niet vrolijk. Het goede nieuws is dat ik zojuist wel met succes van ze af ben (althans, dat zeggen ze).

Ik heb het nummer gebeld dat mij in eerste instantie ook gebeld heeft, dit was geen verborgen nummer. Dit nummer kwam ook terug in de bevestigingsmail. Dit is de Provea klantenservice. Ik moet zeggen dat er bijzonder vlot werd opgenomen. Bij de eerste poging verbrak de mevrouw de verbinding toen ik het woord 'annuleren' liet vallen. Vervolgens weer gebeld, de jongen die ik toen sprak kon mij nog niet helpen omdat mijn bestelling nog niet in het systeem stond. Dat kon 2 tot 3 dagen duren. Ik merkte op dat ik wel de bevestigingsmail had gehad, dus dat ik hem niet geloofde. Hij zei dat dit 2 gescheiden systemen waren. Ja-ja... Hij adviseerde mij later deze week weer terug te bellen. Ik heb hem toen nog om een e-mailadres gevraagd van de klantenservice, hij gaf mij [email protected].

Ik heb hen toen vriendelijk doch dwingend gemaild dat ik:
- af wil zien van mijn bestelling en mij daarvoor beroep op het wettelijke 14 dagen herroepingsrecht
- dus ook geen vervolgzendingen wil ontvangen, pakketten die toch verzonden worden beschouw ik als ongevraagd en kunnen worden opgehaald op het verzendadres
- de zogenaamde verkregen toestemming voor incasso intrek en daarbij de kanttekening dat zij überhaupt niet van een automatische incasso kunnen spreken omdat daar geen schriftelijke toestemming mijnerzijds voor is gegeven

Vervolgens natuurlijk de automatische mail gehad dat mijn bericht naar de juiste afbeelding werd gestuurd. Wat mij verbaasde was dat ik letterlijk 2 minuten later een bericht terug had, dat ze mijn annuleren in behandeling namen en dat ik alleen nog het cijfer linksonder de bevestigingsbrief moest vermelden. Dit nummer begint met 008, is kennelijk een klantnummer. Vervolgens dit nummer teruggestuurd en vrijwel direct een bevestiging in de mail dat het 'abonnement' behorende bij dit nummer is beëindigd. Eerste mail ging er uit om 12:04, bevestiging beëindiging binnen om 12:40. Kan slechter. Boeven trouwens, dat zij spreken over een abonnement. Afijn, ik ben er van af. Volgende keer beter nadenken.

Er is in ieder geval hoop, voor die mensen die nu met de handen in het haar zitten 8)
Laatst gewijzigd door Radar op 06 okt 2015 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie

ShiniInsanity
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2015 14:30

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door ShiniInsanity »

Ze zijn weer terug!

Ik werd net gebeld dat ik Ondergoed te waarde van 70 euro zou krijgen met alleen verzendkosten, Ik vond het knap dat ze mijn naam wisten dus dat hield mij even aan de telefoon. (Sinds ik bijna altijd een valse voornaam opgeef ivm. privacy) Ook wisten ze mijn adres te vinden, maar goed.. ik gaf aan met een klein leugentje dat ik alleen maar ondergoed etc op internet kocht uit Azië (doe ik met normale kleding geen ondergoed) en mij werd er dus verteld dat het echt gratis was en ze zeiden dat ik op hun website moest kijken etc. dus ik maar ingetypt. Website blijft een wit scherm, ik vertrouwde het al niet zo maar nadat mijn computer de website niet wou vertonen (dat hij soms niet doet als er teveel slechte referenties etc van zijn) dacht ik al helemaal NOPE!

Maar goed.. ze zijn dus weer actief, dus mensen opgelet!

everlie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 17:00

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door everlie »

Hoi iedereen,

Ze zijn weer actief en ja ik ben er ingetrapt.
Hetzelfde verhaaltje een enquête die je hebt ingevuld en ze hebben al je gegevens al. Volgens hem kon ik via de klantenservice afmelden voor verdere verzendingen of een email sturen. Deze zit bij het pakket in. Het gaat met automatische incasso en mijn bankrekeningnr is het enige wat ze nog niet van mij hadden. Het enige gekke is wel dat er nog een bandje zou afgespeeld worden maar ineens had ik niks maar aan de lijn.
Nu afwachten op het pakket en meteen afmelden en hopen dat het daarmee klaar is!

bananentoetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2015 13:59

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door bananentoetje »

Ik ben net gebeld, door een privénummer. Ze gaven aan dat ik door een enquete geselecteerd was voor een proefpakket lingerie. Volgens hen gratis, alleen de verzendkosten. Dus ik zei, dan is het niet gratis toch? En verder krijg ik niets anders? Geen andere pakketten waar ik niet om vraag? Daarvoor controleerden ze nog mijn adres... Ik dacht namelijk dat het iets anders was, want ik had wel een enquete ingevuld maar dat was voor wandelrouteboekjes. Dus ik heb wel ja gezegd. Maar vervolgens heb ik niets meer doorgegeven en bleef ik aandringen wat dit nu precies was, want ik had niet meegedaan aan een enquete. Plots begon ze over dat ik na een minuut iets zou horen en zij verbrak de verbinding. Er was ineens opgehangen. Ze was behoorlijk chagrijnig omdat ik allerlei vragen stelde... Ik begreep er niets van... Dus ben wel gaan googlen na het gesprek.
Ik heb dus verder nergens ja op gezegd, geen reknr. of iets gegeven, dus ik hoop dat ze mij verder met rust gaan laten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

bananentoetje schreef:Ik ben net gebeld, door een privénummer. Ze gaven aan dat ik door een enquete geselecteerd was voor een proefpakket lingerie. Volgens hen gratis, alleen de verzendkosten. Dus ik zei, dan is het niet gratis toch? En verder krijg ik niets anders? Geen andere pakketten waar ik niet om vraag? Daarvoor controleerden ze nog mijn adres... Ik dacht namelijk dat het iets anders was, want ik had wel een enquete ingevuld maar dat was voor wandelrouteboekjes. Dus ik heb wel ja gezegd. Maar vervolgens heb ik niets meer doorgegeven en bleef ik aandringen wat dit nu precies was, want ik had niet meegedaan aan een enquete. Plots begon ze over dat ik na een minuut iets zou horen en zij verbrak de verbinding. Er was ineens opgehangen. Ze was behoorlijk chagrijnig omdat ik allerlei vragen stelde... Ik begreep er niets van... Dus ben wel gaan googlen na het gesprek.
Ik heb dus verder nergens ja op gezegd, geen reknr. of iets gegeven, dus ik hoop dat ze mij verder met rust gaan laten.
Wat een gedoe om wat Zeeman slipjes etc privenummers wat is dat ?? jed bedoelt vermoedelijk annoniem , die pak ik zo wie zo niet aan

Rviersel
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2015 10:53

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Rviersel »

Vorige week meegedaan aan een prijsvraag, en nu al spijt, deze week al twee gebeld. 1x Hellofresh maar die ken ik dus dat geeft niet. Net door Provea Nederland, nog nooit van gehoord dus terwijl ik haar aan de lijn had gauw gegoogled en zag als eerste dit topic.

Gelukkig dus niet ingetrapt, heb haar gezegd dat ik mijn rekeningnummer niet door wil geven en daar ging mijn "prijs" dus...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

Rviersel schreef:Vorige week meegedaan aan een prijsvraag, en nu al spijt, deze week al twee gebeld. 1x Hellofresh maar die ken ik dus dat geeft niet. Net door Provea Nederland, nog nooit van gehoord dus terwijl ik haar aan de lijn had gauw gegoogled en zag als eerste dit topic.

Gelukkig dus niet ingetrapt, heb haar gezegd dat ik mijn rekeningnummer niet door wil geven en daar ging mijn "prijs" dus...

welke prijs ????? wonderen bestaan niet :lol:

Jeljer97
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2015 17:05

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Jeljer97 »

Ik ben ook gebeld. Had na een tijdje door het klopt niet. Hebbben alleen me adres geen rekeningnummer gegeven. Kunnen ze alsnog iets flikken?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Har06 »

Jeljer97 schreef:Ik ben ook gebeld. Had na een tijdje door het klopt niet. Hebbben alleen me adres geen rekeningnummer gegeven. Kunnen ze alsnog iets flikken?

Misschien ontvang je wel een set ondergoed gratis

Gesloten