LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
forumessent

Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Cendrie

In uw bericht van 29 oktober 2015 op dit forum geeft u aan dat u de medewerker van de Mediamarkt u verkeerd heeft geïnformeerd over de overeenkomst.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Wendy
Essent Klantenservice
Webcare

René1964

Ongelezen bericht door René1964 »

Beste allemaal,

Ook ik ben ingegaan op actieaanbod van Essent in de Mediamarkt. Bij aankoop van goederen werd ik direct bestookt met deze prima actie volgens de verkoper en werd ter informatie direct in contact gebracht met een medewerker van Essent.
Deze bood mijn voor 200 euro kortingsbonnen direct te verzilveren op mijn aankopen bij een overstap. Nu hebben vele energiebedrijven een welkomspremie dus daar niets bijzonders mee. Wel kwam de bedenktijd direct te vervallen. Voor zo ver niets aan de hand.
De verkoper wilde uiteraard mijn huidige leverancier weten en mijn jaarvebruik van gas en electra. Met deze gegevens ging hij aan de slag en met veel uitleg over gedaalde energieprijzen, vastrechtkosten en transportkosten in een programma op zijn PC kwam hij op een voor mij gunstige besparing van ongeveer 200 euro op jaarbasis bij gelijkblijvend gebruik. Dit is waarom ik contract heb getekend.
Later deze week volgde contract via mail.... en ... Het maandbedrag was 200 euro als voorschot en niets van een besparing, sterker nog ik ben duurder uit. Mijn overstap is gemaakt op foutieve (lees valse) door medewerker Essent gemaakte berekening.
Nu heb ik getracht om bij klantenservice van Essent het contract nietig te laten verklaren, met voorstel om dan boete en bonnen in ene terug te betalen (450 euro) maar dat kan niet want het contract gaat pas over 3 maanden in.
Tot nu toe door Essent behandeld als niet volwaardig persoon en niet de indruk dat mijn klacht /grieven serieus worden genomen. Essent wil de grootse worden... Wat mij betreft met dit soort praktijken inderdaad de grootste, maar niet als energieleverancier.
Oh ja. mijn klantnummer bij Essent is 0171393220. Want daar zal naar gevraagd gaan worden.
Samenvattend aan u allen, mijdt dit soort praktijken als consument bij de Mediamarkt en Essent.

forumessent

Beste René1964,

In uw bericht van 10 november 2015 geeft u aan dat één van mijn collega’s in de Media Markt u heeft benaderd om klant te worden. Na ontvangst van de bevestiging van uw overeenkomst blijkt dat uw termijnbedrag hoger staat dan afgesproken.

Ik kan mij goed voorstellen dat u het gevoel heeft dat u niet juist bent geïnformeerd. Graag zoek ik het voor u uit hoe het precies zit. Kunt u uw klantnummer, geboortedatum en telefoonnummer plus een kopie van uw bericht mailen naar [email protected]? Kunt u ook aangeven wanneer wij u telefonisch kunnen bereiken?

Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vriendelijke groet,

Patricia
Essent Klantenservice
Webcare

Gert66

Ongelezen bericht door Gert66 »

Op zaterdag 19 nov. jl. was ik bij de MediaMartkt in Enschede en ben ik via een verkoper van de MediaMarkt er op gewezen dat Essent een actie met diverse welkomstbonussen heeft en ben ik door hem in contact gebracht met iemand van Essent die in de winkel een stand had staan. Nu ben ik zelf vrij sceptisch voor dit soort 'aanbiedingen' maar ach, kortingen en bonussen kunnen interesant zijn. De medewerker van essent gaf uitleg en vroeg of hij de info per e-mail kon sturen. Ik heb vervolgens mijn e-mailadres gegeven. Op weg naar huis had ik eigenlijk al besloten om hier verder niet op in te gaan. Op maandag 21 nov. kreeg ik inderdaad een e-mail van Essent, maar die heb ik niet gelezen. Er vanuit gaande dat het een vrijblijvende offerte was. Tot mijn grote schrik ontving ik op 5 december jl. een nieuwe e-mail van Essent en werd ik nieuwsgierig. Tot mijn grote schrik stond er dat ik een nieuw contract van 5 jaar was aangegaan met Essent. Dit is natuurlijk van de gekke en heb ook direct per e-mail aangegeven dat ik dit niet wil. Ik heb nergens voor getekend!!!!! Ik wil uiteraard van dit zogenaamde contract af. En bovendien, ik heb al eeb contract met Essent, maar hier moet ik nog maar even goed over nadenken.

Ik ben teruggebeld door Essent, maar de betreffende medewerkster gaf aan dat ik niet van het 'nieuwe contract' af kan komen?!?!?!? Al moet ik tot het uiterste gaan......................

forumessent

Beste Gert,

In uw bericht van 8 december 2015 geeft u aan dat u een klacht wil indienen tegen de werving in de Media Markt. U geeft aan dat u andere tarieven heeft ontvangen in uw bevestiging als besproken in de Media Markt. Het doet me dan ook goed te horen dat de overeenkomst geannuleerd is. Ik wil u excuus maken voor de onjuiste informatie die u heeft ontvangen. Ik wil u bedanken voor uw reactie om zo onze service te kunnen verbeteren. Nogmaals excuus voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Kim
Essent Klantenservice
Webcare

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Contracten afgesloten buiten normale verkoop ruimte vallen onder colportage, de consument behoort 14 dagen voor kosteloze opzegging te hebben
http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... bouwmarkt/

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ook al is dit weer een wat ouder topic, Essent lijkt zich door de verkoop in de Media Markt nog altijd van twijfelachtige praktijken te bedienen. Onlangs was ik met een bekende in een filiaal van de Media Markt en werd ook door een colporteur van Essent benaderd. Degene die met mij mee was had al een flexibel contract bij Essent. Aan hem werd door de colporteur verteld dat ze een actie hadden om hun bestaande klanten te behouden en daarom graag een cadeau(kaart) wilden aanbieden en daarnaast extra korting op het bestaande contract. De vraag of het hier een contract met een vaste looptijd betreft of een contract met een opzegboete werd expliciet ontkend door de colporteur. Groot was dan ook de verbazing toen bleek dat het hier om een 'Zeker Dalen' contract voor drie jaar vast gaat met een opzegboete van maximaal € 250,- (voor gas en licht). Dat hiervan sprake kan zijn was overigens iets dat zelf nagezocht moest worden want de algemene voorwaarden en/of de productvoorwaarden zijn niet door Essent meegestuurd. In het contract staat, naast een vermelding van de looptijd, slechts het volgende over de voorwaarden "De opzegtermijn bedraagt 30 dagen(voor het einde van de leveringsovereenkomst). Bij voortijdige opzegging van een overeenkomst met bepaalde tijd bent u een opzegvergoeding verschuldigd. Bij een voortijdige beëindiging van de overeenkomst binnen het eerste jaar heeft Essent het recht om de waarde van het cadeau terug te vorderen". Kortom: trap er niet in.

Gesloten