Graag wil ik reageren op deze post.
Zelf in september 2015 begonnen aan de opleiding SPD Bedrijfsadministratie van Markus Verbeek wat een paar jaar geleden is overgenomen door NCOI, die 5 jaar lijkt te duren. Van het begin af aan mijn minor gekozen en er werden mij zelfs een paar vrijstellingen gegund. Super tof! Totale kostenplaatje (uitg. aantal examens)
€17.905,70, verspreid over de gehele duur van de opleiding. Duur, maar een opleiding zoals deze is het waard!
Nog niet eens een jaar later en inmiddels zoveel slechte ervaringen rijker, dat ik zo snel mogelijk van MVP / NCOI af wil. Uitgebreid e-mail contact gehad over mijn klachten en in het verleden ook telefonisch contact hierover. Inmiddels is er al zoveel gedoe geweest – zonder enige oplossingen - dat ik er momenteel tegenop zie om de lessen bij te wonen. Dit heb ik aangegeven en op mijn verzoek zijn de lessen opgeschoven naar 2017. Ik hoopte in deze periode een herstelperiode te kunnen krijgen en mogelijk toch oplossingen te vinden voor klachten die nog steeds van toepassing zijn. Nu blijkt dat – naast dat er nog steeds geen oplossingen worden aangeboden - de facturatie gewoon blijft doorgaan. Pauze of geen pauze. Daarnaast is er reeds een verhoging van het facturatiebedrag geweest. Hierdoor wordt het totale kostenplaatje (uitg. aantal examens)
€19088,35.
Tot nu toe heb ik
€2737,40 betaald en spoedig zal dit
€3264,85 worden. Tijdens een pauze, wordt er rustig doorgefactureerd.
MVP / NCOI reactie op één van de klachten, waarvan ik heb aangegeven dat deze niet serieus werd genomen:
“Graag zou ik willen reageren op uw reactie van de klachtenafhandeling. Wat vervelend dat u het gevoel heeft gekregen dat wij uw klacht hebben geminimaliseerd. Dit is niet onze bedoeling geweest. Elke klacht nemen wij uiterst serieus.”
Mooie woorden, maar uiteraard is er steeds geen oplossing aangeboden. Ik mocht enkel vernemen dat mijn klacht intensief is doorgenomen. Well, thanks a lot!
Ik heb NCOI uitgenodigd om op mijn werkplek te komen zodat we uitgebreid al mijn klachten kunnen bespreken. Hier is niet op ingegaan. Twee weken later werd mij – via de mail – een belafspraak aangeboden. Gezien ik in het verleden al genoeg heb gebeld, ben ik hier niet op ingegaan.
Blijkbaar wordt telefonisch contact zeer serieus genomen via deze organisatie, want deze week kreeg ik via de e-mail verwijt dat ik niet op een eerdere telefonische uitnodiging ben ingegaan.
De oplossing die ik heb gevraagd aan MVP / NCOI is of ik de opleiding per onderdeel kan volgen. Dit schijnt niet te kunnen. De opties die ik aangeboden heb gekregen:
- Stopzetting; dit wordt mij niet aangeraden,
- Vakopleiding bedrijfsadministratie en accountancy; omzetting van
€125,- wordt mij - gezien de situatie - kwijtgescholden. Fijn, want hierdoor voel ik mij toch enigszins serieus genomen. Eindelijk.
Voor beiden opties zitten er behoorlijke kostenplaatjes aan vast. Hiervan moet ik de specificaties nog ontvangen. Het zal in ieder geval in de duizenden oplopen.
Ik heb het helemaal gehad met deze organisatie en wil zo snel mogelijk van mijn verbintenis met MVP / NCOI af! Alleen ik weet niet hoe dit kan. In het verleden heb ik van alles ondertekend. Ik zou al een juridische strijd moeten aangaan om wellicht onder de kosten en de verbintenis uit te komen. Probleem; Ik heb geen rechtsbijstand verzekering en om eerlijk te zijn zit ik vreselijk op tegen het idee om een rechtszaak aan te spannen.
Dit betreft een dure opleiding die ik geheel vrijwillig en vol enthousiasme ben aangegaan, waarvan ik een klein jaar later zo snel mogelijk af wil zijn. Er gaan rillingen door mijn lichaam heen, alleen al bij het zien of horen van de naam van deze opleider.
NCOI – opleidingsgroep? Absoluut niet! Hongerige geldwolf? Absoluut wel!
Mijn tip: Schrijf je per onderdeel in ipv een gehele opleiding. Gehele opleidingen lijken niet meer omgezet te kunnen worden in het volgen per onderdeel. Ongeacht of er slechte ervaringen en zeer veel klachten zijn i.e. gegronde redenen voor omzetting.
Zeer teleurgesteld in het niveau van deze opleider. Trieste bedoening dit allemaal.
NCOI - wij geven om uw geld
PS, mocht iemand een goede/gedegen opleider adviseren voor het volgen van de opleiding SPD Bedrijfsadministratie, verneem ik dat graag. Zeer graag!