LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inductie flexzones of niet?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
IBorne
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2015 16:42

Inductie flexzones of niet?

Ongelezen bericht door IBorne »

Hallo

voor onze nieuwe keuken willen we graag inductie. We kijken naar het merk Neff. Nu zijn er 80cm inductieplaten. Die hebben maximaal 4 ' pitten/zones' . Ik wil graag 5 pitten/zones en dus een van 90cm. Echter, die van 90cm hebben veelal geen vaste inductieplekken maar zogenaamde flexzones (dus 3 zones en daar kun je ' overal' de pan op plaatsen)
Hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel
Ik ben op zoek naar ervaringen met de flexzones. Werk dat fijn of kun je toch beter voor vaste plekken kiezen?

EdjeH
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2013 22:15

Re: Inductie flexzones of niet?

Ongelezen bericht door EdjeH »

Ik denk dat je je wat beter moet inlezen in de flexzones want het lijkt alsof je de klok hebt horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt. Ervaringen van mensen die ik hoor zijn uitstekend, voornamelijk vanwege het flexibele karakter van de flexzones. Houdt wel rekening met de aansluitwaarde, krachtstroom is geen overbodige luxe voor zo'n grote plaat.

piet200
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2015 20:53

Re: Inductie flexzones of niet?

Ongelezen bericht door piet200 »

Wij hebben sinds een week of 4 een nieuwe keuken met een 90cm Bosch kookplaat met flex zones.

Dat betekend dat je inderdaad je pan neer kunt zetten waar je wilt, maar als je het op prijs stelt kan je ook deze flex zone uitschakelen en boven en onder appart bedienen.

Het is dus geen beperking, maar bied extra mogelijkheden.

Als je een flex zone hebt kun je daar zelfs meer dan 2 pannen op zetten, moet je wel kleine pannen hebben natuurlijk, maar dat is net dat beetje extra 'flex'ibiliteit dat je krijgt.

Niet over twijfelen, gewoon doen !

Gesloten