Misschien dan eens even naar de datum van uw brief kijken? Uw brief is van 11 SEPTEMBER 2015.
De belastingdienst schrijft: "Vanaf DECEMBER. 2015 enz. enz.".
Dus helaas voor u, maar u bent geen uitzondering.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
tijger1 schreef:@stefan
Misschien dan eens even naar de datum van uw brief kijken? Uw brief is van 11 SEPTEMBER 2015.
Dus helaas voor u, maar u bent geen uitzondering.. Dus geen onzin roeptoeteren,
tijger1 schreef:De laatste 2 jaar hebben we alle berekeningen voor toeslagen naar de Berichtenbox gestuurd. Maar vanaf december versturen we die berekeningen alleen nog digitaal en niet meer op papier."
tijger1 schreef:Beschikkingen inzake toeslagen komen niet meer per post.
Compleet volledig.stefanhouterman schreef:tijger1 schreef:@stefan
Dus helaas voor u, maar u bent geen uitzondering.. Dus geen onzin roeptoeteren,
Ik lees in jou bericht dit, daar staat niets van december 2015, dus zoals in het verleden, niet volledig geschreven.
Dus als ik niet reageer, zijn andere mensen wederom op het verkeerde been gezet, omdat jou bericht niet helemaal in order is.
Halve waarheden.![]()
tijger1 schreef:De laatste 2 jaar hebben we alle berekeningen voor toeslagen naar de Berichtenbox gestuurd. Maar vanaf december versturen we die berekeningen alleen nog digitaal en niet meer op papier."
tijger1 schreef:Beschikkingen inzake toeslagen komen niet meer per post.
Via "Mijn Overheid" zin al vele instanties te raadplegen.MichielFRL schreef:De brief waar de discussie om begonnen is, is het gevolg van de wetswijziging EBV.
Gevolg van de wetswijziging is dat de overheid steeds meer via de berichtenbox gaat communiceren.
Toeslagen doet de aftrap en de beschikking toeslagen 2016 is het eerste wat alleen digitaal verstuurd wordt. Op termijn zal er steeds meer alleen digitaal gaan, niet alleen van de Belastingdienst, maar ook de gemeentes, RDW, UWV, SVB etc.
Waar het mij vooral om gaat is dat er meer is tussen aan de ene kant alles met pen en papier doen en aan de andere kant alles blind uit handen geven of speciaal hiervoor een computer aanschaffen.Eres schreef: Ik kan nog wel mijn zaken regelen ook digitaal, maar besef, dat het eens niet meer zo zal zijn en hoop dan niets meer te hebben wat ik niet kwijt wil raken.
Aangifte doe ik hier op een 6 jaar oude laptop met Ubuntu dus dat valt wel meeNaast dat van iedereen verwacht wordt over een -recente- computer met dure software te beschikken
Ik ga ervan uit dat de overheid - mogelijk vanwege wetgeving - de teksten nog niet kan aanpassen.MichielFRL schreef: De website zal nog niet aangepast zijn.
Lees ook eens http://www.rechtblog.nl/2015/einde-papi ... ingdienst/
Het is een proces wat in gang is gezet en geleidelijk uitgevoerd wordt.Belastingdienst handelt tegenstrijdig omdat de Rijksoverheid zelf naar buiten brengt;
(bron: rechtblog.nl)Het lijkt dus een ‘haastklus’ te worden, iets dat bij zo een fundamentele wijziging van het systeem niet passend is. De rechtsbescherming van de belastingplichtige is een groot goed en moet ook door de wetgevende macht in ogenschouw worden genomen.
Ik heb de oorspronkelijke vraag nog maar eens geciteerd. Hieruit blijkt niet een grote betrokkenheid met anderen. Het is louter een vraag over schoonvader zelf.Casey44 schreef:Schoonvader in paniek.
brief van belastingdienst: Toeslagengegevens alleen nog digitaal. Berichtenbox, email, digid, ....
Ik heb gebeld voor hem. "Geen uitzonderingen mogelijk. Ook niet voor 80+"
Wat moet hij doen? PVV stemmen ?!?