Goede morgen,
Ik zit in een huurhuis dat is aangesloten op stadsverwarming en zit mij iedere herfst weer te ergeren aan de instellingen van de stadsverwarming. Deze is meestal zo ingesteld, dat al vanaf 23 uur de verwarming om 10 graden naar beneden gaat, er in feite dus geen verwarming meer is en ik dus in de kou zit. Het is dus ieder jaar hetzelfde: bellen voor een monteur, die dan ook komt en de instellingen dan weer verandert. Wat mij nu echt tegen staat is , dat ze min of meer van de stadsverwarming bepalen, hoe laat ik naar bed moet gaan. Ik denk, dat ik niet de enige ben met dat probleem. Dus ben ik benieuwd of er iets aan te doen valt, want ik vind het van de zotten, dat je veel geld betaald iedere maand, om dan vanaf 23 uur of als hun bepalen, dat je niet hoeft te stoken een elektrische kachel aan moet zetten ofterwel heel veel kaarsen etc. om het warm te hebben.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] instelling stadsverwarming
-
vampiria0815
Re: instelling stadsverwarming
dit is helaas serieus........ je wordt ook alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd...... nieuwste stand is, dat ik een thermostat moet aan schaffen om te kijken, hoe warm het in mijn woning is naa 23 uur.... dan willen ze evtl. de instellingen aan passen, als het redelijk is....... echt niet normaal
Re: instelling stadsverwarming
Ik ken stadsverwarming wel maar technisch in detail niet.
Wij hebben hier blokverwarming in de flat. Gemeenschappelijke CV-ketels, die ingesteld staan op een gemiddeld gebruik. Dat laatste, daar gaat het om.
In de flat moet bepaald worden hoe laat de verwarming op de nachtstand gaat en hoe laag die stand is.
Bij ons staat de CV-ketel op 22 graden. Van 2-6 gaat deze op 16 graden. Daar kan blijkbaar iedereen mee leven want hier wordt daar niet over geklaagd.
Als de ketel langer meer warm water moet geven, hangt daar natuurlijk een prijskaartje aan. Maar het kan niet zo zijn dat er mensen in de kou zitten.
Op een bewonersvergadering zou ik dit ter sprake brengen.
Wij hebben hier blokverwarming in de flat. Gemeenschappelijke CV-ketels, die ingesteld staan op een gemiddeld gebruik. Dat laatste, daar gaat het om.
In de flat moet bepaald worden hoe laat de verwarming op de nachtstand gaat en hoe laag die stand is.
Bij ons staat de CV-ketel op 22 graden. Van 2-6 gaat deze op 16 graden. Daar kan blijkbaar iedereen mee leven want hier wordt daar niet over geklaagd.
Als de ketel langer meer warm water moet geven, hangt daar natuurlijk een prijskaartje aan. Maar het kan niet zo zijn dat er mensen in de kou zitten.
Op een bewonersvergadering zou ik dit ter sprake brengen.