LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nissan disconnected
Nissan disconnected
Ik behoor tot een steeds groter wordende groep kopers van een nieuwe Nissan die de na later bleek misleidende reclame de innovatieve, tegen een meerprijs van 2000 euro, Connected uitvoering hebben gekocht en waarvoor sinds 2013 geen navigatie updates van de fabrikant worden geleverd wat het navigeren feitelijk onmogelijk maakt tenzij de situatie ter plekke ongewijzigd is.
Klagen bij de dealer of of eerder de importeur heeft geen zin men geeft aan dat de meest actuele versie uit 2013 is geplaatst, strikt juridisch juist maar anno 2015 in het computer en online tijdperk een enorme arrogante misser.
Al maanden wordt gemeld dat een betaalde update aanstaande is (lente, zomer, herfst) waarvoor het standaardtarief 185,- euro bedraagt, echter nog steeds geen concrete levering, en mocht dat het geval zijn betreft deze update feitelijk het met terugwerkende kracht leveren van de producteigenschappen die bij levering als verondersteld aanwezig hadden moeten zijn.
Bovenstaande informatie wordt naast het druk bezochte forum qashqai passion ook gedeeld met de discussie platformen van consumentenprogramma's Radar en Kassa om zoveel mogelijk klachten te bundelen om zodoende Nissan hopelijk tot een meer coulante en oplossingsgerichte houding richting hun teleurgestelde klandizie te bewegen.
Klagen bij de dealer of of eerder de importeur heeft geen zin men geeft aan dat de meest actuele versie uit 2013 is geplaatst, strikt juridisch juist maar anno 2015 in het computer en online tijdperk een enorme arrogante misser.
Al maanden wordt gemeld dat een betaalde update aanstaande is (lente, zomer, herfst) waarvoor het standaardtarief 185,- euro bedraagt, echter nog steeds geen concrete levering, en mocht dat het geval zijn betreft deze update feitelijk het met terugwerkende kracht leveren van de producteigenschappen die bij levering als verondersteld aanwezig hadden moeten zijn.
Bovenstaande informatie wordt naast het druk bezochte forum qashqai passion ook gedeeld met de discussie platformen van consumentenprogramma's Radar en Kassa om zoveel mogelijk klachten te bundelen om zodoende Nissan hopelijk tot een meer coulante en oplossingsgerichte houding richting hun teleurgestelde klandizie te bewegen.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Nissan disconnected
Dat is wel redelijk overdreven. In een paar jaar tijd verandert er niet zo heel erg veel. Als er wijzigingen zijn betreft dat meestal een veranderde kruising of parallelbanen zoals bij Utrecht of Eindhoven. En dan heb altijd nog ogen om de verkeersborden te lezen. En als het alsnog fout gaat, komt het vanzelf goed als je weer op een stuk weg komt wat wel gewoon ondersteund wordt door de navigatiesoftware. Een satnav is een hulpmiddel, niet het enige om ergens te kunnen komen. En voor noodgevallen, als je echt helemaal verdwaald bent kan je altijd nog Google Maps gebruiken.tsjakha schreef:wat het navigeren feitelijk onmogelijk maakt tenzij de situatie ter plekke ongewijzigd is.
Re: Nissan disconnected
Allereerst , wat stond er dan in de reclame en de koopovereenkomst?tsjakha schreef:.....misleidende reclame de innovatieve, tegen een meerprijs van 2000 euro, Connected uitvoering hebben gekocht en waarvoor sinds 2013 geen navigatie updates van de fabrikant worden geleverd.......Al maanden wordt gemeld dat een betaalde update aanstaande is (lente, zomer, herfst) waarvoor het standaardtarief 185,- euro bedraagt, echter nog steeds geen concrete levering
Re: Nissan disconnected
Ik zou dat niet willen zeggen: in bv Zeeuws-Vlaanderen zijn de wegen vanaf de tunnel flink aangepakt en zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven. Al blijft het verstandig om je vooraf te oriënteren als je een nieuwe route gaat rijden.renewouters schreef:Dat is wel redelijk overdreven. In een paar jaar tijd verandert er niet zo heel erg veel. Als er wijzigingen zijn betreft dat meestal een veranderde kruising of parallelbanen zoals bij Utrecht of Eindhoven. En dan heb altijd nog ogen om de verkeersborden te lezen. En als het alsnog fout gaat, komt het vanzelf goed als je weer op een stuk weg komt wat wel gewoon ondersteund wordt door de navigatiesoftware. Een satnav is een hulpmiddel, niet het enige om ergens te kunnen komen. En voor noodgevallen, als je echt helemaal verdwaald bent kan je altijd nog Google Maps gebruiken.tsjakha schreef:wat het navigeren feitelijk onmogelijk maakt tenzij de situatie ter plekke ongewijzigd is.
Re: Nissan disconnected
Uiteraard kom ik wel op de plaats van bestemming, heb daarvoor nu de iPhone in de Brodit houder aan de linker raamstijl gehangen en Google Maps en Sygic vertellen mij de juiste of kortere weg, maar daarvoor ik had nu juist EXTRA betaald voor het Connect systeem in het vertrouwen dat hierbij Apps met toegevoegde waarde en actuele navigatiekaarten werden geleverd. Geen bruikbare Apps, en wegenkaarten van 2013 bij aflevering in 2015.
Over misleidende reclame, zie de Nissan site met mooie marketing leuzen: NissanConnect is een modern, geïntegreerd audio-, navigatie-, en communicatiesysteem dat verbinding maakt met uw smartphone om uw rijervaring te verbeteren en helpt om afleidingen te minimaliseren. NissanConnect wordt bediend via een groot, centraal op het dashboard geplaatst scherm en biedt handsfree bellen, streaming audio, navigatie, een verzameling populaire smartphone-apps en nog veel meer. Navigatie van A naar B gebeurt erg intuïtief, u komt er op een efficiënte manier die het aantal gereden kilometers beperken.
Na aankoop in 2015 blijkt dat het kaartmateriaal uit 2013 hopeloos verouderd is en alleen nog bruikbaar is om de "last mile" op straatniveau een adres te vinden, nieuwe (kortere) wegen op de door mij gereden trajecten zijn blinde vlekken, vaak met een blik op het grote scherm rijd ik midden in 1 grote vlek.
Smartphone integratie via de YOU+ Nissan app biedt geen apps die tijdens het rijden wenselijk zijn zoals bijv. Carplay, Google Car en andere systemen met smartphone link bieden.
Streaming audio? NaDa! Nu Spotify van de iPhone naar Bluetooth, en die doet het gelukkig wel!
Over misleidende reclame, zie de Nissan site met mooie marketing leuzen: NissanConnect is een modern, geïntegreerd audio-, navigatie-, en communicatiesysteem dat verbinding maakt met uw smartphone om uw rijervaring te verbeteren en helpt om afleidingen te minimaliseren. NissanConnect wordt bediend via een groot, centraal op het dashboard geplaatst scherm en biedt handsfree bellen, streaming audio, navigatie, een verzameling populaire smartphone-apps en nog veel meer. Navigatie van A naar B gebeurt erg intuïtief, u komt er op een efficiënte manier die het aantal gereden kilometers beperken.
Na aankoop in 2015 blijkt dat het kaartmateriaal uit 2013 hopeloos verouderd is en alleen nog bruikbaar is om de "last mile" op straatniveau een adres te vinden, nieuwe (kortere) wegen op de door mij gereden trajecten zijn blinde vlekken, vaak met een blik op het grote scherm rijd ik midden in 1 grote vlek.
Smartphone integratie via de YOU+ Nissan app biedt geen apps die tijdens het rijden wenselijk zijn zoals bijv. Carplay, Google Car en andere systemen met smartphone link bieden.
Streaming audio? NaDa! Nu Spotify van de iPhone naar Bluetooth, en die doet het gelukkig wel!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 jan 2014 15:44
Re: Nissan disconnected
navigatiesystemen bouwen een route op adhv de bekende wegen. Afwijkingen vallen dus niet eens zozeer op omdat een onbekende weg niet eens meegenomen zal worden in het genereren van een route.
Dat je ter plekke altijd op moet blijven letten ontslaat de kaartleverancier niet van de plicht goed materiaal aan te leveren.
Als ik zo de Nissan reclame lees dan is daar inderdaad sterk de indruk dat er een innovatief en actueel systeem aangeboden wordt met bijv ook veel handige apps. Zie bijv: http://www.nissan.nl/NL/nl/experience-n ... nnect.html
Kaartmateriaal meeleveren dat ruim twee jaar oud is en geen updates leveren past daar in ieder geval niet echt bij.
Dat je ter plekke altijd op moet blijven letten ontslaat de kaartleverancier niet van de plicht goed materiaal aan te leveren.
Als ik zo de Nissan reclame lees dan is daar inderdaad sterk de indruk dat er een innovatief en actueel systeem aangeboden wordt met bijv ook veel handige apps. Zie bijv: http://www.nissan.nl/NL/nl/experience-n ... nnect.html
Kaartmateriaal meeleveren dat ruim twee jaar oud is en geen updates leveren past daar in ieder geval niet echt bij.
Re: Nissan disconnected
En als je de smartphone doorlinkt naar dat scherm zodat je Torque lekker groot in beeld hebt? Wel FF een OBDstekker (of iets soortgelijks) aanschaffen natuurlijk.
Re: Nissan disconnected
Het is belangrijk om te beseffen dat Nissan zelf dat kaartmateriaal niet verzamelt en bijhoudt, dus als de kaartleverancier van Nissan nog geen nieuwere versie heeft, dan hebben zij die ook niet voor hun klanten/jou. Vervelend, maar niet iets wat Nissan zo even op kan lossen. Jij hebt de meest recente versie gekregen bij aflevering, dus juridisch bekeken hebben ze dan toch gedaan wat is overeengekomen?tsjakha schreef:Ik behoor tot een steeds groter wordende groep kopers van een nieuwe Nissan die de na later bleek misleidende reclame de innovatieve, tegen een meerprijs van 2000 euro, Connected uitvoering hebben gekocht en waarvoor sinds 2013 geen navigatie updates van de fabrikant worden geleverd wat het navigeren feitelijk onmogelijk maakt tenzij de situatie ter plekke ongewijzigd is.
Klagen bij de dealer of of eerder de importeur heeft geen zin men geeft aan dat de meest actuele versie uit 2013 is geplaatst, strikt juridisch juist maar anno 2015 in het computer en online tijdperk een enorme arrogante misser.
Al maanden wordt gemeld dat een betaalde update aanstaande is (lente, zomer, herfst) waarvoor het standaardtarief 185,- euro bedraagt, echter nog steeds geen concrete levering, en mocht dat het geval zijn betreft deze update feitelijk het met terugwerkende kracht leveren van de producteigenschappen die bij levering als verondersteld aanwezig hadden moeten zijn.
Bovenstaande informatie wordt naast het druk bezochte forum qashqai passion ook gedeeld met de discussie platformen van consumentenprogramma's Radar en Kassa om zoveel mogelijk klachten te bundelen om zodoende Nissan hopelijk tot een meer coulante en oplossingsgerichte houding richting hun teleurgestelde klandizie te bewegen.
Re: Nissan disconnected
Hoezo....je eindbestemming is toch duidelijk toch....??? Wat boeit een omweg of file? Mijn navigatie uit 2005 werkt nog gewoon "prima" ; af en toe gewoon eens wat verder uitzoomen en op borden kijken......oh wacht; moet je dat laatste niet sowieso doen.peteroo schreef:Ik zou dat niet willen zeggen: in bv Zeeuws-Vlaanderen zijn de wegen vanaf de tunnel flink aangepakt en zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven. Al blijft het verstandig om je vooraf te oriënteren als je een nieuwe route gaat rijden.renewouters schreef:Dat is wel redelijk overdreven. In een paar jaar tijd verandert er niet zo heel erg veel. Als er wijzigingen zijn betreft dat meestal een veranderde kruising of parallelbanen zoals bij Utrecht of Eindhoven. En dan heb altijd nog ogen om de verkeersborden te lezen. En als het alsnog fout gaat, komt het vanzelf goed als je weer op een stuk weg komt wat wel gewoon ondersteund wordt door de navigatiesoftware. Een satnav is een hulpmiddel, niet het enige om ergens te kunnen komen. En voor noodgevallen, als je echt helemaal verdwaald bent kan je altijd nog Google Maps gebruiken.tsjakha schreef:wat het navigeren feitelijk onmogelijk maakt tenzij de situatie ter plekke ongewijzigd is.
Re: Nissan disconnected
Ik zou de mensen niet graag de kost geven die zich volledig verlaten op hun TomTom.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 nov 2015 19:33
Re: Nissan disconnected
Het is belangrijk om te beseffen dat Nissan zelf dat kaartmateriaal niet verzamelt en bijhoudt, dus als de kaartleverancier van Nissan nog geen nieuwere versie heeft, dan hebben zij die ook niet voor hun klanten/jou. Vervelend, maar niet iets wat Nissan zo even op kan lossen. Jij hebt de meest recente versie gekregen bij aflevering, dus juridisch bekeken hebben ze dan toch gedaan wat is overeengekomen?[/quote]
Nissan maakt gebruik van kaartenmaker HERE en ik kan je verzekeren dat zij minimaal om de 6 maanden de broodnodige updates doen. Rijden rondom de kerktoren zal geen problemen opleveren maar wel als je veel in Europa moet rondrijden. Iedere maand worden er ettelijke duizenden kilometers wegen, rotondes, rijrichtingen, informatie e.d. gewijzigd. Ook de flitspalen!!
Denk ook maar eens aan alle overige POI zoals restaurants, banken, pinautomaten, tankstations, hotels en ga zo maar door.
Juridisch zal Nissan misschien gelijk hebben als zij beweren de meest recent beschikbare kaart uit 2013 te leveren maar als consumenten leverancier ben je anno 2015 toch niet fris als je een product levert met zwaar verouderde software zoals de SD kaart in het navigatie systeem. Dan ben je gewoon zeer dom bezig! Daar kan je ook juridisch niet mee wegkomen.
Iedere consument verwacht toch als je een nieuwe auto of andere apparatuur koopt dat er ook actuele software bij geleverd wordt!
Nissan maakt gebruik van kaartenmaker HERE en ik kan je verzekeren dat zij minimaal om de 6 maanden de broodnodige updates doen. Rijden rondom de kerktoren zal geen problemen opleveren maar wel als je veel in Europa moet rondrijden. Iedere maand worden er ettelijke duizenden kilometers wegen, rotondes, rijrichtingen, informatie e.d. gewijzigd. Ook de flitspalen!!
Denk ook maar eens aan alle overige POI zoals restaurants, banken, pinautomaten, tankstations, hotels en ga zo maar door.
Juridisch zal Nissan misschien gelijk hebben als zij beweren de meest recent beschikbare kaart uit 2013 te leveren maar als consumenten leverancier ben je anno 2015 toch niet fris als je een product levert met zwaar verouderde software zoals de SD kaart in het navigatie systeem. Dan ben je gewoon zeer dom bezig! Daar kan je ook juridisch niet mee wegkomen.
Iedere consument verwacht toch als je een nieuwe auto of andere apparatuur koopt dat er ook actuele software bij geleverd wordt!
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 nov 2015 19:33
Re: Nissan disconnected
Hier de link naar de Nissan website waar zij beweren dat iedere automobilist zijn navigatie moet updaten en waarom.
De aangeboden updates blijken alleen geschikt voor het Connect 1 systeem van Nissan.
Connect 1 is een systeem uit 2012!!
http://nissan.navigation.com/nl_NL/Niss ... uage=nl_NL&
De aangeboden updates blijken alleen geschikt voor het Connect 1 systeem van Nissan.
Connect 1 is een systeem uit 2012!!
http://nissan.navigation.com/nl_NL/Niss ... uage=nl_NL&
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 nov 2015 19:33
Re: Nissan disconnected
@Joris- en dan zeker onder het rijden of stilstaand op de rotonde nog even de leesbril opzetten?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 nov 2015 17:25
Re: Nissan disconnected
allereerst blijft nissan in gebreken door het niet tijdig leveren van navigatie update sd kaarten.
op hun site adverteren ze met ieder jaar een sd kaart update te leveren.
daar klopt geen hout van.
als je de nissan HERE site bezoekt en je klikt op de nieuwe Qashqai J11 en dan van bjr 2013
en dan ook met het LCN2 model navigatie , dan staat er letterlijk dat men over de nieuwste
update beschikt.
Ja sorry hoor..ik noem navigatie kaarten van jan/mrt 2013 nou niet echt nieuw meer.
Nissan afd aftersales schuilt zich achter de kaartmaker HERE en visa versa.
De enige die opdracht hoort te geven aan HERE (navigation.com) is nissan zelf.
op facebook heeft Nissan ook een klantenservice afd. Daar stuurt men hun klanten/bezoekers door
naar hun nissan dealer of men zegt nu al 1jaar dat men de nissan HERE site maar in de gaten
moeten houden.
Hoe houd je je klanten aan het lijntje.. nou zo dus.
Ik ben daar (Nissan facebook) onderhand al bijna 1jaar aan het informeren. men heeft daar
alleen oog voor andere zaken cq update's over hun innovatie !!!
De Nissan dealers kunnen ook niets anders doen dan hun klanten hier over te informeren.
Deze wachten net zo goed op de stappen die van hogerhand moeten komen.
Helaas is de innovatie die men bij nissan het vooruitstrevende noemt nog ver te zoeken
op het gebied van klantvriendelijkheid. met de Navi rijd men toch nog te vaak op weilanden of
grijs gebied.
Het mag en kan ook niet de bedoeling zijn om een extra los navi toestel in je auto te moeten
meenemen om op plaats van bestemming te komen , daar de nissan units een kleine 2000Euro
kosten. zeker 50% van de Nissan rijders moet op een andere manier hun route uiteenzetten.
Er blijven altijd onvolkomenheden maar je kunt klanten niet afschepen met verouderde
kaarten in nu nog op te leveren nieuwe auto's.
Ook het radar panel nodig ik eens uit voor een tour door de haarlemmermeer.
voor de kenners, wij hebben nog steeds Q1-2013 kaarten . was toen nog navteq.
mvg Arno
op hun site adverteren ze met ieder jaar een sd kaart update te leveren.
daar klopt geen hout van.
als je de nissan HERE site bezoekt en je klikt op de nieuwe Qashqai J11 en dan van bjr 2013
en dan ook met het LCN2 model navigatie , dan staat er letterlijk dat men over de nieuwste
update beschikt.
Ja sorry hoor..ik noem navigatie kaarten van jan/mrt 2013 nou niet echt nieuw meer.
Nissan afd aftersales schuilt zich achter de kaartmaker HERE en visa versa.
De enige die opdracht hoort te geven aan HERE (navigation.com) is nissan zelf.
op facebook heeft Nissan ook een klantenservice afd. Daar stuurt men hun klanten/bezoekers door
naar hun nissan dealer of men zegt nu al 1jaar dat men de nissan HERE site maar in de gaten
moeten houden.
Hoe houd je je klanten aan het lijntje.. nou zo dus.
Ik ben daar (Nissan facebook) onderhand al bijna 1jaar aan het informeren. men heeft daar
alleen oog voor andere zaken cq update's over hun innovatie !!!
De Nissan dealers kunnen ook niets anders doen dan hun klanten hier over te informeren.
Deze wachten net zo goed op de stappen die van hogerhand moeten komen.
Helaas is de innovatie die men bij nissan het vooruitstrevende noemt nog ver te zoeken
op het gebied van klantvriendelijkheid. met de Navi rijd men toch nog te vaak op weilanden of
grijs gebied.
Het mag en kan ook niet de bedoeling zijn om een extra los navi toestel in je auto te moeten
meenemen om op plaats van bestemming te komen , daar de nissan units een kleine 2000Euro
kosten. zeker 50% van de Nissan rijders moet op een andere manier hun route uiteenzetten.
Er blijven altijd onvolkomenheden maar je kunt klanten niet afschepen met verouderde
kaarten in nu nog op te leveren nieuwe auto's.
Ook het radar panel nodig ik eens uit voor een tour door de haarlemmermeer.
voor de kenners, wij hebben nog steeds Q1-2013 kaarten . was toen nog navteq.
mvg Arno
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2015 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Reden: Link verwijderd
Re: Nissan disconnected
Henkiepenkie2 schreef:@Joris- en dan zeker onder het rijden of stilstaand op de rotonde nog even de leesbril opzetten?
Wordt het voor jou niet eens tijd voor een ogentest......
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 nov 2015 17:25
Re: Nissan disconnected
joris,
de mogelijkheden op deze Connect LCN2 zijn zeeeer beperkt.
ook niet alle telefoons kunnen draadloos.
De z.g.n. Apps die nog enige vooruitgang kunnen bieden blijven tot op heden ook nog achterwegen.
antw.. ja er word aan gewerkt. Het komt allemaal uit 1 fabriek waar andere merken al vet in vooruit lopen.
verkopen van de duurste uitvoeringen is hoofdmotto 1 bij Nissan.
klantenservice onderhouden staat ergens onderin.
andere keuze.. kies maar de Visia of Acenta uitvoering en hang daar een degelijke windows of
android unit in. waarvan de update's ook nog simpel te koop zijn.
het is helaas niet mogelijk om de Connect unit te vervangen.
als je 2ruggen extra uit geeft voor de Connect mag je ook iets van Nissan terug verwachten toch?
mvg Arno
de mogelijkheden op deze Connect LCN2 zijn zeeeer beperkt.
ook niet alle telefoons kunnen draadloos.
De z.g.n. Apps die nog enige vooruitgang kunnen bieden blijven tot op heden ook nog achterwegen.
antw.. ja er word aan gewerkt. Het komt allemaal uit 1 fabriek waar andere merken al vet in vooruit lopen.
verkopen van de duurste uitvoeringen is hoofdmotto 1 bij Nissan.
klantenservice onderhouden staat ergens onderin.
andere keuze.. kies maar de Visia of Acenta uitvoering en hang daar een degelijke windows of
android unit in. waarvan de update's ook nog simpel te koop zijn.
het is helaas niet mogelijk om de Connect unit te vervangen.
als je 2ruggen extra uit geeft voor de Connect mag je ook iets van Nissan terug verwachten toch?
mvg Arno
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 nov 2015 19:33
Re: Nissan disconnected
Hier een link naar het forum Qashqai Passion waar o.a. het onderwerp SD kaart besproken wordt.
Let wel alleen nog maar van de Juke en Qashqai rijders. En let eens op het aantal reacties en de lezers aantallen!
Ook zijn er reacties te lezen van forum leden die een actuele kaart niet belangrijk vinden. Dat zijn dus niet de leden die de laatste twee jaar een nieuwe Nissan hebben gekocht en geen belang hebben in deze zaak.
Het forum kan ook als gast gelezen worden dus registratie is niet direct nodig.
http://www.qashqai-passion.nl/index.php ... icseen#new
Let wel alleen nog maar van de Juke en Qashqai rijders. En let eens op het aantal reacties en de lezers aantallen!
Ook zijn er reacties te lezen van forum leden die een actuele kaart niet belangrijk vinden. Dat zijn dus niet de leden die de laatste twee jaar een nieuwe Nissan hebben gekocht en geen belang hebben in deze zaak.
Het forum kan ook als gast gelezen worden dus registratie is niet direct nodig.
http://www.qashqai-passion.nl/index.php ... icseen#new
Laatst gewijzigd door Henkiepenkie2 op 17 nov 2015 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nissan disconnected
Heel even andersom geredeneerd: waarom zou je 2000 euri extra betalen terwijl Google je volledig gratis, al jaar en dag (ook al in 2013), je de weg wijst met Maps. En voor een paar honderd euri had je een 10inch tablet met 3G/4G en dus wereldwijd "connected"... Bij de Tesla heb ik ook niets extra's hoeven neer te leggen voor navigatie..
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 nov 2015 19:33
Re: Nissan disconnected
@igen- Omdat het navigatie gedeelte deel uitmaakt van het door Nissan zo geroemde "Connect" systeem.
Dat Connect systeem zou innovatief moeten zijn maar in werkelijkheid is het achterhaald speelgoed waar je eigenlijk niets aan hebt en hetwelk geïntegreerd is in het dashboard.
Bij Tesla zijn ze slim en hebben de kosten van een geïntegreerd navigatiesysteem opgenomen in de verkoop prijs.
Ik neem tenminste niet aan dat je in de Tesla met een zuignap op de voorruit rond rijdt om Google maps te gebruiken?
Prachtige auto trouwens!
Dat Connect systeem zou innovatief moeten zijn maar in werkelijkheid is het achterhaald speelgoed waar je eigenlijk niets aan hebt en hetwelk geïntegreerd is in het dashboard.
Bij Tesla zijn ze slim en hebben de kosten van een geïntegreerd navigatiesysteem opgenomen in de verkoop prijs.
Ik neem tenminste niet aan dat je in de Tesla met een zuignap op de voorruit rond rijdt om Google maps te gebruiken?
Prachtige auto trouwens!
Re: Nissan disconnected
j.eleven15 schreef:allereerst blijft nissan in gebreken door het niet tijdig leveren van navigatie update sd kaarten.
op hun site adverteren ze met ieder jaar een sd kaart update te leveren.
daar klopt geen hout van.
als je de nissan HERE site bezoekt en je klikt op de nieuwe Qashqai J11 en dan van bjr 2013
en dan ook met het LCN2 model navigatie , dan staat er letterlijk dat men over de nieuwste
update beschikt.
Ja sorry hoor..ik noem navigatie kaarten van jan/mrt 2013 nou niet echt nieuw meer.
Nissan afd aftersales schuilt zich achter de kaartmaker HERE en visa versa.
De enige die opdracht hoort te geven aan HERE (navigation.com) is nissan zelf.
op facebook heeft Nissan ook een klantenservice afd. Daar stuurt men hun klanten/bezoekers door
naar hun nissan dealer of men zegt nu al 1jaar dat men de nissan HERE site maar in de gaten
moeten houden.
Hoe houd je je klanten aan het lijntje.. nou zo dus.
Ik ben daar (Nissan facebook) onderhand al bijna 1jaar aan het informeren. men heeft daar
alleen oog voor andere zaken cq update's over hun innovatie !!!
De Nissan dealers kunnen ook niets anders doen dan hun klanten hier over te informeren.
Deze wachten net zo goed op de stappen die van hogerhand moeten komen.
Helaas is de innovatie die men bij nissan het vooruitstrevende noemt nog ver te zoeken
op het gebied van klantvriendelijkheid. met de Navi rijd men toch nog te vaak op weilanden of
grijs gebied.
Het mag en kan ook niet de bedoeling zijn om een extra los navi toestel in je auto te moeten
meenemen om op plaats van bestemming te komen , daar de nissan units een kleine 2000Euro
kosten. zeker 50% van de Nissan rijders moet op een andere manier hun route uiteenzetten.
Er blijven altijd onvolkomenheden maar je kunt klanten niet afschepen met verouderde
kaarten in nu nog op te leveren nieuwe auto's.
Ook het radar panel nodig ik eens uit voor een tour door de haarlemmermeer.
voor de kenners, wij hebben nog steeds Q1-2013 kaarten . was toen nog navteq.
mvg Arno
Misschien schuilt de tragere updatecyclus in het feit dat Nokia maps, wat Here onder water is, eigendom is geworden van een aantal concurrenten van Nissan?
Maar goed, de kale kaarten zijn niet wat Nissan gebruikt, daar wordt nog wel wat aan gesleuteld voor ze, denk aan eigen POI's er in, evt oplaadpunten voor hun range aan EV's, dus de algemene HERE updatecyclus zegt lang niet alles over de Nissan updatecyclus.
En daarnaast koop je voor die 2000 euro niet alleen navigatie, maar ook multimedia afspeelmogelijkheden, apps, en weet ik wat allemaal niet meer, dus strikt genomen doet een fors deel van waar je die 2k aan hebt uitgegeven wél wat het moet doen, los van het feit dat het basisproduct, de auto, ook functioneert zoals gekocht en bedoelt door de fabrikant.
En ik zou even goed lezen of die jaarlijkse update strikt slaat op het kaartmateriaal, of op een update van connected in het algemeen, dus bugfixes met eventueel een kaartupdate erbij.