LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sms-diensten 6030 en 4239

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Tukker63

Sms-diensten 6030 en 4239

Ongelezen bericht door Tukker63 »

Door JA te smsen naar aanleiding van de vraag aan mijn 14 jarige zoon "wil je 50 euro verdienen?" is er in 3 maanden 500 euro van onze rekening geschreven. Wij zijn zeer tevreden met de manier waarop T-mobile onze klacht behandeld. Wij hebben een onderzoeksverzoek in kunnen dienen. Een en ander wordt nu onderzocht en zij gaan proberen het geld terug te vorderen. Via http://www.payinfo.nl kun je dit soort ongewenste smsdiensten blokkeren.
Dit moet stoppen. Vandaar dit bericht. Graag uw reactie als het u ook is overkomen.

Rosalia2

Re: Sms-diensten 6030 en 4239

Ongelezen bericht door Rosalia2 »

Ik heb sinds enkele maanden een hoge telefoonrekening. ik kreeg de laatste tijd sms-jes van 3555 met de boodschap; je hebt...credits gewonnen...ik heb dit gewoon genegeerd, vond het wel raar, maar ja...Bij controle van mijn factuur bij kpn zag ik dat er elke keer dat ik zo een sms-je kreeg er 2,48 euro werd afgeschreven!!! Ik heb daar niet om gevraagd! ben gaan kijken bij payinfo en heb 3555 geblokkeerd. Ik kreeg een sms van 3555: je bent nu afgemeld voor jouw apps abonnement en ontvangt geen berichten meer van 3555. hopelijk ben ik er nu vanaf, maar ben er nog niet gerust op. Ik ga nu ook een klachtenbrief sturen naar kpn en kijken of ik geld terug kan krijgen. Ons ben toch nie gek???

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Rosalia2 schreef:Ik heb sinds enkele maanden een hoge telefoonrekening. ik kreeg de laatste tijd sms-jes van 3555 met de boodschap; je hebt...credits gewonnen...ik heb dit gewoon genegeerd, vond het wel raar, maar ja...Bij controle van mijn factuur bij kpn zag ik dat er elke keer dat ik zo een sms-je kreeg er 2,48 euro werd afgeschreven!!! Ik heb daar niet om gevraagd! ben gaan kijken bij payinfo en heb 3555 geblokkeerd. Ik kreeg een sms van 3555: je bent nu afgemeld voor jouw apps abonnement en ontvangt geen berichten meer van 3555. hopelijk ben ik er nu vanaf, maar ben er nog niet gerust op. Ik ga nu ook een klachtenbrief sturen naar kpn en kijken of ik geld terug kan krijgen. Ons ben toch nie gek???
Jij moet NEE terug sms en naar het betaalnummer, KPN heeft er niets mee van doen.
Alle betaal nummers laten blokkeren via PayInfo, zou iedereen moeten doen !!!!!!!!

Shelenant

Ongelezen bericht door Shelenant »

Ook ik kreeg ineens sms berichtjes die ik niet herkende. Heb ze gelijk verwijderd. Kreeg rekening van kpn die 50 euro hoger was dan normaal. Volgende maand komt er nog 20 euro bij. Contact gehad met kpn en zij zeggen niets te kunnen doen aan deze sms terreur. Waar kan de klant zijn recht halen?

Har06

Shelenant schreef:Ook ik kreeg ineens sms berichtjes die ik niet herkende. Heb ze gelijk verwijderd. Kreeg rekening van kpn die 50 euro hoger was dan normaal. Volgende maand komt er nog 20 euro bij. Contact gehad met kpn en zij zeggen niets te kunnen doen aan deze sms terreur. Waar kan de klant zijn recht halen?
Lees eens alle topics over bovenstaand fenomeen.

Betaalde nummers blokkeren via Payinfo of met behulp van de betreffende provider.

Ik heb van Vodafone eenmaal een coulance betaling a € 120,00 gekregen na contact met consumind.

Sms berichten verwijderen helpt niet, je moet de betaalde dienst opzeggen door NEE te antwoorden, bij geen antwoord gaat men ervan uit, dat je ermee instemt.

TondH

Ongelezen bericht door TondH »

Ja, je zit vaak aan een abbo vast als je ergens naartoe SMSt. Dit is dan op te lossen daar dit te stoppen om terug te SMSen. Verwijderen helpt niet, want je blijft eraan vast.

Har06

TondH schreef:Ja, je zit vaak aan een abbo vast als je ergens naartoe SMSt. Dit is dan op te lossen daar dit te stoppen om terug te SMSen. Verwijderen helpt niet, want je blijft eraan vast.
stond al eerder geschreven :)

els1950

Ongelezen bericht door els1950 »

Ook ik ben er gisteren ingetrapt. 2 dagkaarten voor de NS kon ik claimen.
Nee dus, 5 sms-en zijn er inmiddels van mijn rekening afgeschreven bij T-Mobile, totaal 15 euro!
Vandaag kon ik weer aan zoiets meedoen, nu voor een Praxis klusbon. Gelukkig was ik nu beter voorbereid. Maar wat een gemene praktijken van nummer 4239. En wat zullen mensen hier toch makkelijk aan mee doen, zag er zo professioneel en eerlijk uit.

Har06

els1950 schreef:Ook ik ben er gisteren ingetrapt. 2 dagkaarten voor de NS kon ik claimen.
Nee dus, 5 sms-en zijn er inmiddels van mijn rekening afgeschreven bij T-Mobile, totaal 15 euro!
Vandaag kon ik weer aan zoiets meedoen, nu voor een Praxis klusbon. Gelukkig was ik nu beter voorbereid. Maar wat een gemene praktijken van nummer 4239. En wat zullen mensen hier toch makkelijk aan mee doen, zag er zo professioneel en eerlijk uit.
voor een dubbeltje zit je niet op de 1 ste rij.
betaalde sms diensten blokkeren, dit wordt al jaren aangeraden !!!!!!!!!!!!!

els ottens

Ongelezen bericht door els ottens »

Half januari kreeg ik een Ipad van Apple cadeau die was gekocht bij Mediamarkt. Een week later kreeg ik een bericht van Albert Heyn dat ik de enige gelukkige winnaar was van een tegoedbon van Euro 500,-.
Ik moest een aantal vragen beantwoorden, mijn tel.nr. opgeven en vervolgens op OK naar 4239 SMSen.
Toen kwam het wantrouwen opzetten en heb dat dus niet gedaan. De volgende dag kreeg ik een dreiging dat ik 4 virussen had die m'n Ipad zouden vernietigen.
Een aantal programma's deden het inderdaad niet meer, mijn comp. is gehackt!
Wat kan ik doen om deze terreur ongedaan te maken?

groet, els ottens

misento

Ongelezen bericht door misento »

Ik krijg nu ook hele hoge facturen van mijn provider tele 2. Ik blijf keurig binnen mijn abonnement van 35 euro, maar er worden hoge kosten ad 60 euro afgeschreven voor servicenummers en smsdiensten. Ik heb me nergens aangemeld. Wat ik me wel herinner is dat ik smsjes kreeg van 4239, maar heb daar nooit op gereageerd juist omdat ik de afzender niet ken. Ik heb ze sinds paar weken niet meer, maar ik zie op mijn factuur van januari dat ik nu al 24 euro verbruikt heb, zal ook wel van dat zijn, maar op de factuur van tele 2 staat niet vermeld om welke servicenummers en sms diensten het gaat, alleen maar een totaalbedrag, dus ik kan ook geen actie ondernemen want ik weet niet waar het vandaan komt. Als ik op de site payinfo.nl kijk en daar gegevens invul staat er dat ik geen abonnementen heb, dat klopt ook.Hoe kom ik hier van af en hoe krijg ik mijn geld terug? In totaal nu 87 euro onterecht afgeschreven

misento

Ongelezen bericht door misento »

Waarom kan 4239 niet aangepakt worden? Ze zitten in Curacao (Willemstad) en profileren zich onder Green Whale holding. Ze zeggen een website te hebben maar daar staat niets meer op dan hun logo, dan verwijzen ze naar hun emailadres, dit is niet in gebruik. Dit is toch oplichting ??? Daar moet toch iets tegen te doen zijn ? Stinkt aan alle kanten. Mensen worden gewoon misleid, ik heb nergens opdracht voor gegeven en toch wordt er even 60 euro van mijn rekening afgeschreven, dat is i.m.o. diefstal.

Har06

misento schreef:Waarom kan 4239 niet aangepakt worden? Ze zitten in Curacao (Willemstad) en profileren zich onder Green Whale holding. Ze zeggen een website te hebben maar daar staat niets meer op dan hun logo, dan verwijzen ze naar hun emailadres, dit is niet in gebruik. Dit is toch oplichting ??? Daar moet toch iets tegen te doen zijn ? Stinkt aan alle kanten. Mensen worden gewoon misleid, ik heb nergens opdracht voor gegeven en toch wordt er even 60 euro van mijn rekening afgeschreven, dat is i.m.o. diefstal.
kijk eens naar de duizenden vooraf gaande lijntjes, betaalde sms diensten zijn te blokkeren, met onbekende gaan sms-en kost je geld, weet je van te voren, je krijgt niets voor niets : BLOKKEREN :wink:

Rasche23

Ongelezen bericht door Rasche23 »

Moeilijk te achterhalen van wie de SMS'n komen, omdat kennelijk achter het nummer 4239 meerdere diensten zitten. Ik ben van mening, dat de providers de kosten moeten vergoeden. Zij werken mee aan een situatie waarvan zij weten, dat er kennelijk vaak vanuit wordt gegaan dat er een zgn abonnement tot stand komt zonder dat men dat wil. Juridisch is er geen sprake een abonnement er is immers geen sprake van een wilsovereenstemming en is er dus geen overeenkomst tot stand gekomen. Als de provider aan incasso meewerkt dient de provider ook het risico te dragen. Van ons heeft de provider immers geen opdracht/toestemming gekregen voor incasso tbv dubieuze diensten, waarvan het bestaan bij alle providers bekend is. Zonodig moet er maar een wetswijziging komen. Naar mijn mening is echter de provider volstrekt aansprakelijk voor de ten onrechte verrichte incasso.

Har06

Rasche23 schreef:Moeilijk te achterhalen van wie de SMS'n komen, omdat kennelijk achter het nummer 4239 meerdere diensten zitten. Ik ben van mening, dat de providers de kosten moeten vergoeden. Zij werken mee aan een situatie waarvan zij weten, dat er kennelijk vaak vanuit wordt gegaan dat er een zgn abonnement tot stand komt zonder dat men dat wil. Juridisch is er geen sprake een abonnement er is immers geen sprake van een wilsovereenstemming en is er dus geen overeenkomst tot stand gekomen. Als de provider aan incasso meewerkt dient de provider ook het risico te dragen. Van ons heeft de provider immers geen opdracht/toestemming gekregen voor incasso tbv dubieuze diensten, waarvan het bestaan bij alle providers bekend is. Zonodig moet er maar een wetswijziging komen. Naar mijn mening is echter de provider volstrekt aansprakelijk voor de ten onrechte verrichte incasso.
Rasche23: heb jij alle lijntjes gelezen voor het neerpennen van je relaas ????????.

Alle betaalde sms diensten kun je blokkeren zonder de 2* kamer aan het werk te zetten ( payinfo).

Veel providers betalen terug oa Vodafone |( 5 milj klanten) KPN ( 2,5 milj klanten)

Rasche23

Ongelezen bericht door Rasche23 »

Ik begrijp de opmerking over alle lijntjes lezen niet.
KPN heeft afwijzend gereageerd op verzoek tot terugbetalen.
Dat ik kan stopzetten zonder 2de kamer is mij uiteraard bekend.
Wel kan de wetgever er iets aan doen door bv alle providers aansprakelijk te stellen en bewijslast bij de providers te leggen, dat iemand bewust een abonnement heeft gesloten voordat de provider kan over gaan als het een soort incassobureau voor bizarre obscure oplichters.

Thei

Ongelezen bericht door Thei »

Gefeliciteerd! Jij bent onze geselecteerde IKEA-Klant van dit weekend.
Heb kans op €750 na invullen van nep 06 nummer wordt moet ik BETALEN naar 6030 te zenden.
Hier haak ik af

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Thei schreef:Gefeliciteerd! Jij bent onze geselecteerde IKEA-Klant van dit weekend.
Heb kans op €750 na invullen van nep 06 nummer wordt moet ik BETALEN naar 6030 te zenden.
Hier haak ik af
dat zouden er meer moeten doen. Maar niemand heeft een sms gestuurd hoor, echt niemand

Gesloten