LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geannuleerde vluchten Londen Easyjet op zondag 1 nov 2015 Ga

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ariesam.verkaik
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2015 18:42

Geannuleerde vluchten Londen Easyjet op zondag 1 nov 2015 Ga

Ongelezen bericht door Ariesam.verkaik »

Zondag one retour vlucht van Gatwick naar Amsterdam, hij zou om 16:30 vertrekken.
Bij de pas/tas controle werden mijn vriendinnen 5x en ik met zn zessen tegen gehouden, met de mededeling dat we naar de klantenservice moesten want er was iets met onde vlucht. Wij weer uit de rij en op naar De klanten service, hier 3,5 uur in de rij gestaan en terwijl we innde rij stonden riep een man van easyjet naar alle mensen dat we maar zelf online een nieuwe vlucht moesten gaan boeken aangezien alle vluchten geannulleerd waren door de mist. Eindelijk nieuwer tickets via het thuis front geregeld stonden we dan eindelijk aan de balie van Easyjet, we kregen hier 3 vouchers van Hilton hotel om daar te slapen en gebruik te maken van het diner en ontbijt. Ondertussen was de rij zo gegroeid ik denk dat de mensen die er stonden nog wel 5 uur moesten blijven staanWij met weer een gerust gevoel op naar de balie van Hilton, bleek dat het Hilton al volgeboekt was, dus easyjet deelt bonnetjes uit zonder enige waarde , tja wat nu met zn zessen? Op aanraden van de hotel manager hebben we een taxi genomen en zijn naar een ander Hotel gegaan nl Arora op advies van deze man. Hier aangekomen waren onze vouchers natuurlijk niets waard, dus heb ik als hoofdboeker alles via mijn credit card voorgeschoten, volgende dag weer heel de dag in spannen aangezien het weer niet zeker was dat we weg zouden gaan. Wel al door de pasport comtole maar op dit moment was er weer vertraging met info te verkrijgen om 17:30 terwijl onze vlucht eigenlijk al om 16:30 de lucht in moest, uiteindelijk mochten we toch om 17:00 instappen, maar eindelijk in het vliegtuig had de piloot weer geen toestemming om de lucht in te gaan. We gingen uiteindelijk pas om 20:00 de lucht in, hoe hongerig , boos en geirriteert alle mensen ook waren we mochten er niet uit ondanks ze tot het laaste moment niet wisten of we uberhaupt wel mochten gaan vliegen, thuis gekomen alle bonnen bij elkaar gedaan en al nu bij elkaar 2 weken contact per mail en telefoon met easyjet , weet dat we geen claim kunnen krijgen en dat willen we ook niet alleen graag de onkosten die we hebben moeten maken doordat de voucher niet ingediend kon worden van easyjet, wat een gedoe.... Mails met attachments zeggen niet te kunnen openen, of niet te hebben gekregen.... Nu meer als 2 weken verder nog niet geholpen, nog even en we zetten onze rechtbijstand erop! Wat een slechte organisatie, voor mij nooit geen easyjet meer.... Was de eerste keer ... Dat het slecht georganiseerd was kwam op zondag 1 november op Gatwick tot uiting!!!!

Ben op zoek naar meerdere mensen ... Met deze ervaring! Vlucht nummer EZY 8879

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geannuleerde vluchten Londen Easyjet op zondag 1 nov 2015 Ga

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik zou je aanraden je te melden bij EU claim. Je hebt weldegelijk recht op vergoeding van de hotel kosten en overige kosten die je gemaakt hebt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geannuleerde vluchten Londen Easyjet op zondag 1 nov 2015 Ga

Ongelezen bericht door kweenie »

Op een dag dat er vanwege de mist niet kan worden gevlogen zou een vlucht met een andere maatschappij niet zo veel hebben uitgemaakt. Die zou ook niet hebben gevlogen.

Als een groot vliegveld door de mist dicht is, dan zijn er duizenden mensen die elders moeten worden ondergebracht. Ook van andere maatschappijen. Misschien dat je bij een andere maatschappij iets sneller geholpen zou zijn, maar ook daar zouden ze honderden mensen in korte tijd moeten helpen. Dan vind ik het wel begrijpelijk dat ze niet precies kunnen nagaan hoeveel kamers er overal beschikbaar zijn. Sterker nog, ik kan mij voorstellen dat daarmee de wachttijd nog heel veel langer zou zijn. Ga maar na, als je voor elke passagier 5 minuten bezig zou zijn, dan zouden tien medewerkers 120 mensen per uur kunnen wegwerken. Als je bedenkt dat er duizenden mensen onderdak zouden moeten worden gebracht, dan kun je zelf bedenken dat er gewoon heel veel tijd mee gemoeid is, ook als alle balies open zijn. Een minuut extra per passagier om op het vliegveld al precies de juiste kamer te kunnen reserveren, betekent dan voor de andere mensen achter in de rij misschien een paar uur langer wachten.

Daarom zullen ze de prioriteit leggen bij ervoor zorgen dat iedereen zo'n bon krijgt en dat je zo snel mogelijk weg kunt. Zelfs als dat dan voor een aantal mensen betekent dat ze het risico lopen dat het hotel vol is en je alsnog elders moet kijken.

Zo ook bij de afhandeling achteraf. Al die mensen die die dag niet konden vliegen, zullen contract opnemen met de maatschappij. Geeft dus heel veel extra werk, wat tot een trage afhandeling zal leiden.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Geannuleerde vluchten Londen Easyjet op zondag 1 nov 2015 Ga

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef:Ik zou je aanraden je te melden bij EU claim. Je hebt weldegelijk recht op vergoeding van de hotel kosten en overige kosten die je gemaakt hebt.
Die mag je wat mij betreft uitleggen. De reis werd door de reiziger gecanceled en er was dus geen sprake van vertraging die recht zou geven op enigerlei vergoeding.

VioletPrue
Berichten: 3573
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Geannuleerde vluchten Londen Easyjet op zondag 1 nov 2015 Ga

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik zou de rechtsbijstand er op zetten. De mist is natuurlijk overmacht, maar die vouchers zijn een fout en ik vind dat de hotelovernachting zou moeten worden gecompenseerd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geannuleerde vluchten Londen Easyjet op zondag 1 nov 2015 Ga

Ongelezen bericht door olaf79 »

newmikey schreef:
olaf79 schreef:Ik zou je aanraden je te melden bij EU claim. Je hebt weldegelijk recht op vergoeding van de hotel kosten en overige kosten die je gemaakt hebt.
Die mag je wat mij betreft uitleggen. De reis werd door de reiziger gecanceled en er was dus geen sprake van vertraging die recht zou geven op enigerlei vergoeding.
Heb je wel goed gelezen. De vlucht werd gecanceld vanwege de mist.
Ook als er buiten de macht van de maatschappij ernstige vertraging optreedt is zij verplicht de gestrandde reizigers onderdak, verzorging en assistentie te bieden.

Gesloten