Handig

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Heel fijn , bedankt voor de info!Quark schreef:Zie net dat je op http://www.rdw.nl nu ook kan zien of de tellerstand logisch is.
Handig
Jawel man!stefanhouterman schreef:Vermeld dat het niet gratis is!
Ga eens naar http://www.rdw.nl vul een kenteken in dan kan je naar tellerstand deze geeft aan logisch of onlogisch of i.v.m import niet te melden.snuffel1 schreef:Niet helemaal waar enkel als u van de verkoper een tellerstand rapport heeft gekregen is het opvragen gratis. Wilt op eigen initiatief de tellerstand historie controleren betaald u 4,95 euro. Toch is het wel de moeite waard want natrekken bij de NAP kost ook geld en geeft enkel maar logisch of onlogisch aan.Quark schreef:Helemaal gratis
Kijk zelf maar
stefanhouterman schreef:Geweldig.....logisch!
Dat wil toch nog niet zeggen, dat de kilometerstand ook juist is.
tijger1 schreef:Maar zeker voor een oude auto is logisch of niet logisch, toch een goede indicatie, want elk jaar moet die auto APK gekeurd worden.
Deze zin begrijp ik ff niet.tijger1 schreef:En dan geeft de RDW de laatste stand op de APK en hij rijdt 60.000 km en laat hem voor de APK 40.000 terugdraaien. Weet u nog niets.
stefanhouterman schreef:Deze zin begrijp ik ff niet.tijger1 schreef:En dan geeft de RDW de laatste stand op de APK en hij rijdt 60.000 km en laat hem voor de APK 40.000 terugdraaien. Weet u nog niets.
Dat is toch wat ik geschreven heb.
tijger1 schreef:stefanhouterman schreef:Deze zin begrijp ik ff niet.tijger1 schreef:En dan geeft de RDW de laatste stand op de APK en hij rijdt 60.000 km en laat hem voor de APK 40.000 terugdraaien. Weet u nog niets.
Dat is toch wat ik geschreven heb.
Maar u wilt de volledige stand weten van de laatste APK, maar daar schiet u toch niets mee op, als de huidige stand hoger is? Dan is de stand logisch.
tijger1 schreef:Maar zeker voor een oude auto is logisch of niet logisch, toch een goede indicatie, want elk jaar moet die auto APK gekeurd worden.
Stefan, wat jij schrijft gebeurt, ik heb dit bij een collega gezien. Hij kocht een auto en liet altijd net voor een keuring de tellerstand terug draaien. Maar dit is nooit en te nimmer te controleren ook niet als de RDW de meterstanden laat zien , want dan blijft het logischstefanhouterman schreef:tijger1 schreef:Maar zeker voor een oude auto is logisch of niet logisch, toch een goede indicatie, want elk jaar moet die auto APK gekeurd worden.
Eigenaar rijd 60 000 km tot de volgende APK en laat voor de keuring de kilometerstand om 40 000 km terug draaien.![]()
Dan is en blijft het logisch, maar niet juist!
Als het RDW iets wil doen voor de autobezitters, dan geef de volledige km stand en niet zo´n wassen neus.
Quark schreef:Stefan, wat jij schrijft gebeurt, ik heb dit bij een collega gezien. Hij kocht een auto en liet altijd net voor een keuring de tellerstand terug draaien. Maar dit is nooit en te nimmer te controleren ook niet als de RDW de meterstanden laat zien , want dan blijft het logischstefanhouterman schreef:tijger1 schreef:Maar zeker voor een oude auto is logisch of niet logisch, toch een goede indicatie, want elk jaar moet die auto APK gekeurd worden.
Eigenaar rijd 60 000 km tot de volgende APK en laat voor de keuring de kilometerstand om 40 000 km terug draaien.![]()
Dan is en blijft het logisch, maar niet juist!
Als het RDW iets wil doen voor de autobezitters, dan geef de volledige km stand en niet zo´n wassen neus.
Het enige wat men hier aan kan doen is auto's onverwachts steekproefgewijs oproepen voor een tellerstand controle.
jonis schreef:
Als mensen dit structureel doen over een verloop van een aantal jaren zie je dit echter wel terug in overmatige gebruikersporen want dan heb je inmiddels ook wel een ton of meer teruggedraaid......en dat staat dan wel minder op de teller maar slijtageplekken, steenslag etc. ga je daarmee niet voorkomen......en hoe ga je onderhoud verklaren; dwz rekeningen van remblokken al na bijv 20.000KM ipv 60.000KM.....![]()
Ja het is nog altijd niet waterdicht maar met een beetje gezond verstand en iets verder kijken als de neus lang is bij een aankoop......
stefanhouterman schreef:jonis schreef:
Als mensen dit structureel doen over een verloop van een aantal jaren zie je dit echter wel terug in overmatige gebruikersporen want dan heb je inmiddels ook wel een ton of meer teruggedraaid......en dat staat dan wel minder op de teller maar slijtageplekken, steenslag etc. ga je daarmee niet voorkomen......en hoe ga je onderhoud verklaren; dwz rekeningen van remblokken al na bijv 20.000KM ipv 60.000KM.....![]()
Ja het is nog altijd niet waterdicht maar met een beetje gezond verstand en iets verder kijken als de neus lang is bij een aankoop......
Daar heb je niets aan, want als je inlogt bij het RDW zie je niet, hoe de auto er uit ziet, want hier gaat het om de tellerstand.
Als het RDW iets wil doen voor de autobezitters, dan geef de volledige km stand en niet zo´n wassen neus.