LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jppilot
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2015 21:12

autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Ongelezen bericht door jppilot »

Goedenavond allen,

sinds 1 november 2014 ben ik verzekerd bij AON.
Voor 58 euro per maand had ik een all risk pakket voor mijn auto.
4 november 2015 kreeg ik een brief waarop een nieuw maandbedrag stond vermeld: 84 euro!
Ik heb nooit schade gereden of iets dergelijks, bij navraag blijkt deze verhogen ingevoerd te zijn bij alle bestuurders onder de 24 jaar.
Dit nieuwe bedrag gaat per 1 december in. Mag dit zomaar op zo'n korte termijn? een plotselinge verhogen van 26 euro is toch belachelijk?

De opzegtermijn is 1 maand. Als ik nu opzeg betaal ik dus verplicht bovenstaand tarief tot 16 december. Dit mag toch niet? Zelfs als ik de verhoging vanaf 4 november wist, betekende dit dat ik niet optijd zou kunnen opzeggen. Heel rare actie van AON.

Alvast bedankt voor jullie verduidelijking.

Groeten Jurriën

Fred1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2015 22:07

Re: autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Ongelezen bericht door Fred1961 »

Het verhogen van de premie is een reden om per direct je polis te beëindigen, zelfs zonder opzegtermijn. Bel ze op en geef aan dat je van die mogelijkheid gebruik wilt maken. Als ze je aanbieden met terugwerkende kracht je polis te beëindigen, maak daar dan geen gebruik van om een boete van het RDW te voorkomen. Beëindig per de dag van je telefoongesprek of de dag erna.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Men mag verhogen, maar u mag daarom beëindigen. En wel per datum verhoging, dus per 1 december. Zoek snel een andere verzekering.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Jawel, dat mag wel. Een maatschappij stelt zelf voor wat de premie wordt.
Je kan op 1 december overstappen naar een andere maatschappij, je verteld dat je tot die tijd de oude premie gaat betalen. Dus even goed googlen en kijken of de premie ergens anders goedkoper is.

Meestal helpt de nieuwe maatschappij met opzeggen anders moet je zelf even met AON of je tussenpersoon bellen, maar dit moet je echt pas doen als je zeker weet dat je bij de nieuwe maatschappij bent geaccepteerd.

jppilot
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2015 21:12

Re: autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Ongelezen bericht door jppilot »

Dank voor jullie reactie.
Uiteindelijk bleek dit nieuwe tarief al vanaf 1 november in te gaan na een belletje met AON. Uiteindelijk kunnen regelen dat ik nog tot 1 december verzekerd blijf voor het oude tarief, en vanaf 1 december overstap naar een andere verzekeraar. Al met al goed en snel opgelost door AON. Jammer dat ik ze nu zulke hoge tarieven hebben...

Pam0229
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2015 15:29

Re: autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Ongelezen bericht door Pam0229 »

Ben laatst ook overgestapt via zoekmachine van United Consumers
Betaal nu €40 ipv €68 voor een allrisk autoverzekering.

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Ongelezen bericht door BertvanEck »

Ik zou eerst eens informeren wat de prijs bij een andere verzekering kost misschien is ook daar een hogere prijs van toepassing dan hoeft je al dat werk niet te doen succes /Bert

Franskia
Berichten: 130
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Ongelezen bericht door Franskia »

De verzekering is niet stilzwijgend verhoogd want je hebt een brief gekregen waarin de verhoging wordt aangekondigd.
De verhoging is vrij fors, maar bij het veranderen van verzekeraar is het wenselijk niet alleen naar de premie die je moet betalen te kijken. De polisvoorwaarden en vergoedingen verschillen nogal en zo kan goedkoop in geval van schade ook duurkoop zijn.

Rumpel@66
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2013 15:00

Re: autoverzekering stilzwijgend verhoogd

Ongelezen bericht door Rumpel@66 »

Reaal Schadeverzekeringen kan er ook wat van.
Onlangs werd mijn reeds meer dan 10 jaren lopende bromfietsverzekering bij Reaal, automaat, en al 30jaren schadevrij, verhoogd van €32,97 naar €75,03
Uiteraard heb ik deze verzekering per vervaldatum beëindigd.
Ook heb ik afscheid genomen van de tussenpersoon, Offermans en Snijder in Kerkrade, die mij de nieuwe polis stuurde zonder mij te wijzen op een goedkopere polis, die zij mij toestuurden, nadat ik zei niet akkoord te gaan met deze dure polis van Reaal. Via Pricewise heb ik nu een nieuwe, goedkopere verzekering afgesloten voor €47,05 welke volgend jaar nog €10,- goedkoper zal zijn omdat er dan geen Polisopmaakkosten meer worden geteld.

Gesloten