LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens en de 'Toestelcode'

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hepyro

Siemens en de 'Toestelcode'

Ongelezen bericht door Hepyro »

Ik heb iets voor elkaar gekregen wat ik nooit had verwacht en dat is bij mijn eigen telefoon (de Siemens M55) 3× een foutieve code in te toetsen. Nu is dat opzich niet echt een probleem maar na een telefoontje met de klantenservice van Siemens bleek dat het aanvragen van een deblokkerings code maariefst € 24 kost!!

Natuurlijk is het ook mijn eigen schuld door niet goed op te letten maar ik vind het bedrag wel erg hoog want het enige wat ze hoeven te doen is het opvragen bij Siemens in Duitsland en je IMEI doorgeven en dan sturen ze je de code toe en die kan je dan zelf gewoon intoetsen op je telefoon.

Eigenlijk lijkt het me meer dan normaal om gewoon (net als bij je SIM kaart) een soort 'mastercode' (wat de PUK is met een SIM) mee te geven bij aankoop van het toestel voor het geval je hem toch nodig zal moeten hebben.

Of gewoon kosteloos je de code te geven want ik vind € 24 wel iets teveel van het goede bovendien als ik mijn toestel zat ben en hem wil verkopen maakt het wel lastiger dat de functies waar je die code voor nodig hebt niet meer werken!

Het is dus niet echt een slechte zaak maar wil gewoon even toetsen hoe anderen hierover denken.

Gast

Re: Siemens en de 'Toestelcode'

Ongelezen bericht door Gast »

de standaardcode voor jouw toestel kun je bij het eerste gebruik instellen. misschien dat dit je wat helpt?

Hepyro

de standaardcode voor jouw toestel kun je bij het eerste gebruik instellen. misschien dat dit je wat helpt?
Ehh nou sorry maar dat bedoel ik niet helemaal :roll:

Ik had namelijk al een persoonlijke toestelcode ingesteld, het gaat er om dat ie nu 3× foutief is ingevoerd en dat ik de blokkade alleen ongedaan kan maken door € 24 te betalen aan Siemens voor alleen een 'simpele' code die je kan gebruiken voor het unblocken. Het gaat hier waarschijnlijk om iets in de trant van "*#410253608556985#" of iets in die geest, niet om een standaard code, daarom hebben ze ook je IMEI nodig want elke deblokkeringscode is gekoppeld aan je IMEI en is dus uniek.

k.duck

Ongelezen bericht door k.duck »

naast je pincode zit in de doos van je telefoon (in mijn geval ericson)

een pukcode (personal unblocking key)

die is er dus voor uw geval :) succes

Gast

die is het ook niet. waarschijnlijk heb je inderdaad zo'n lange code nodig. de puk kan je niet helpen. misschien een siemens monteur die er meer van weet?

Hepyro

naast je pincode zit in de doos van je telefoon (in mijn geval ericson)

een pukcode (personal unblocking key)

die is er dus voor uw geval succes
Het gaat niet om de PUK-code maar om de 'Toestelcode' dat is een ingebouwd beveiligingssysteem van Siemens zelf, heeft niets met de SIM danwel PUK te maken :wink:
die is het ook niet. waarschijnlijk heb je inderdaad zo'n lange code nodig.
Precies :idea:
de puk kan je niet helpen. misschien een siemens monteur die er meer van weet?
Hopelijk leest er idd iemand mee van Siemens zelf (of een monteur daarvan) maar ben bang dat ze het standaard antwoord geven door naar de klantenservice te bellen...

Gast

Hepyro, ik denk juist dat het heel goed is om dat ze er € 24,- voor vragen.
Waarom zal je denken.....
Denk eens aan het volgende.

Jouw toestel wordt gestolen.
Dief voert drie keer de verkeerde code in.
Dief belt Siemens en krijgt gratis code.
Dief blij, jij minder blij.

Nu de volgende oplossing.

Dief belt Siemens en moet € 24 voor code betalen.
Dief is niet gek en betaald dat dus niet.
Dief heeft niks meer aan toestel.

Denk je niet dat het daarvoor is ingesteld?

Hepyro

Hepyro, ik denk juist dat het heel goed is om dat ze er € 24,- voor vragen.
Waarom zal je denken.....
Denk eens aan het volgende.
Ok ik luister :wink:
Dief belt Siemens en krijgt gratis code.
Dief blij, jij minder blij.
Ja daar heb je een punt, maar je hebt altijd nog je pincode als beveiliging dus stel dat mijn toestel word gestolen dan kan hij iig niet mijn SIM kaart lezen (ik zorg er altijd voor dat mijn toestel uit is als ik op drukke plaatsen ben waar je eventueel gerold kan worden) en buiten dat: als de dief wil dan kan hij altijd op een illegale locatie die code kraken (niet de SIM, maar de Toestelcode) dus ik denk dat dat niet echt veel zal helpen.
Nu de volgende oplossing.
Ik luister weer :roll:
Dief belt Siemens en moet € 24 voor code betalen.
Dief is niet gek en betaald dat dus niet.
Dief heeft niks meer aan toestel.
En dus:
[....]
als de dief wil dan kan hij altijd op een illegale locatie die code kraken (niet de SIM, maar de Toestelcode)
Dat maakt niet zoveel uit voor de 'dief' ;)
Denk je niet dat het daarvoor is ingesteld?
Het zou wel een van de redenen zijn dat Siemens deze code heeft in haar toestellen maar opzich vind ik de PIN/PUK combi. afdoende en wat ik het grootste nadeel vind is dat ik veel meer mensen hoor die juist die code geblokt hebben omdat een ander persoon met het toestel zat te rommelen.

Stel het volgende: ik ken iemand met een Siemens toestel, ik mag de persoon niet dus ik tik 3× met opzet een foute code in, et voila! Diegene baalt als een stier en ik grijns stiekem zonder dat hij of zij het weet :twisted:

Natuurlijk zou je dan kunnen zeggen dat mensen niet hun toestel moeten laten slingeren op het werk bijv. maar bijna iedereen doet dat dus dan heb je altijd dit probleem (tenminste, als je een Siemens hebt!)

Kortom: Ik vind nog steeds persoonlijk dat er een standaard unlock code geleverd zou moeten kunnen worden bij aankoop van het toestel en die code op een zéér veilige plaats bewaren ipv € 24 te dokken voor diezelfde 'stomme' code. :)

Gast

Denk je dat ze bij Siemens niks beters te doen hebben dan codes opzoeken voor mensen die ze kwijt raken? Als jij een extra beveiliging op je toestel wil, prima. Zorg dan ook dat je van te voren uit zoekt wat het kost als het mis gaat. Nu niet gaan lopen miepen omdat Siemens geld vraagt voor deze service. Wat als ze zouden zeggen: 'code? Wat voor code? Nee, die sturen we niet toe hoor, dat houden we allemaal niet bij'. Dan had je mooi met de gebakken peren gezeten.

Dus: Niet zeuren dat je door je eigen domme schuld geld kwijt bent. Dit klinkt als een prima service van Siemens.

Goblin

Ongelezen bericht door Goblin »

http://www.unlockme.co.uk/downloads.html

Er zijn genoeg unblock calculators ook voor jouw Siemens, try them!
Wat je nodig hebt is je imei en ik hoop voor je dat je die hebt!
Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen....

Hepyro

Er zijn genoeg unblock calculators ook voor jouw Siemens, try them!
Wat je nodig hebt is je imei en ik hoop voor je dat je die hebt!
Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen....
Ik heb die site bezocht en er staan alleen allerlei hulpmiddelen voor Nokia toestellen maar helaas niet over Siemens...

Mijn IMEI weet ik wel te vinden ;) en natuurlijk bedankt voor je linkje, het helpt mij in ieder geval een beetje op weg :)

Mocht je een soortgelijke site tegenkomen die ook informatie geeft hoe je bij Siemens toestellen de mastercode kan bemachtigen laat het me dan weten!

Disclaimer:

Dit gaat dus NIET om het unlocken (dus SIM vrij maken) van het toestel, maar om de toestelcode weer vrij te geven, ik meld dit even mocht een moderator dit topic verkeerd opvatten

Gesloten