LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Redcoon levertijden kloppen niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
vondee7

Redcoon levertijden kloppen niet

Ongelezen bericht door vondee7 »

Heb een bestelling gedaan van een artikel waarbij als levertijd stond: 3-5 dagen in magazijn. Netjes gewacht na 5 dagen en de klantenservice opgebeld met de vraag wanneer het artikel uitgeleverd zou worden. Blijkt dat het ineens 3-5 weken wordt!! :evil: :evil: Geen enkele email van Redcoon over de gewijzigde levertijden!! :evil: :evil: Volgens de klanten service: wij kunnen er niets aan doen als de leverancier de levertijden wijzigd. Dus als je iets bij Redcoon besteld moet je maar afwachten wanneer het wordt geleverd, immers de leverancier bepaald wanneer je het krijgt! Advies: ga naar een andere webshop, al is het duurder, het wordt in ieder geval geleverd! Dat moet je bij Redcoon maar afwachten...

redcoonnl

Re: Redcoon levertijden kloppen niet

Ongelezen bericht door redcoonnl »

Beste vondee7,

Wat jammer dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad.

Het is inderdaad erg vervelend wanneer de levertijd van jouw bestelling wordt uitgesteld.
Wij geven indicatieve levertijden aan op onze website. Uiteraard proberen wij de levertijden zo realistisch mogelijk weer te geven om zo teleurstelling te voorkomen.

Wanneer een artikel niet op voorraad is, bestellen wij dit product bij de leverancier.
Er wordt dan een datum afgesproken waarop de nieuwe voorraad verwacht wordt, deze datum wordt ook aan u als consument gecommuniceerd.
Het kan helaas voorkomen dat een leverancier deze datum niet kan waarmaken wegens diversen mogelijke redenen. Bijvoorbeeld wanneer de vraag groter is dan het aanbod.

Zodra deze informatie bij ons bekend is wordt je direct via e-mail hiervan op de hoogte gesteld met daarbij een nieuwe verwachte binnenkomst datum. Wij vinden het erg jammer dat wij je niet eerder hebben kunnen informeren hierover, onze excuses hiervoor.

Mocht je de levertijd te lang vinden duren, dan heb je uiteraard altijd de mogelijk om de bestelling te annuleren of te wijzigen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag.

Met vriendelijke groet,

Saskia namens het redcoon webcare team

vondee7

Leuk zo'n standaard antwoord. Ik heb al vermeld dat ik helemaal geen bericht ontvangen had van Redcoon over de gewijzigde levertijden, dus wat het 'webcare team' beweert klopt geen hout van. Het advies om te annuleren heb ik ook niet nodig, heb de bestelling allang geannuleerd. Redcoon is een webwinkel die je moet vermijden. tip voor webcare team: zet in je antwoord dat de mensen beter naar een andere webwinkel kunnen gaan, dan vertel je geen onzin.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

redcoonnl schreef:Beste vondee7,
Wij vinden het erg jammer dat wij je niet eerder hebben kunnen informeren hierover, onze excuses hiervoor.
Nette en snelle reactie binnen 5 uurtjes van Redcoon, dat klink al een stuk vriendelijker :)

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

vogels schreef:
vondee7 schreef:Leuk zo'n standaard antwoord. Ik heb al vermeld dat ik helemaal geen bericht ontvangen had van Redcoon over de gewijzigde levertijden, dus wat het 'webcare team' beweert klopt geen hout van. Het advies om te annuleren heb ik ook niet nodig, heb de bestelling allang geannuleerd. Redcoon is een webwinkel die je moet vermijden. tip voor webcare team: zet in je antwoord dat de mensen beter naar een andere webwinkel kunnen gaan, dan vertel je geen onzin.
Wat een onzin. Bij iedere webshop gebeurt het wel eens dat de levering vertraagd is. Ook bij Bol.com, MM, BCC enz.
Inderdaad. En als je vervolgens bij vertraging gewoon makkelijk kunt annuleren, is er helemaal niks aan de hand lijkt mij.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

vondee7 schreef:Leuk zo'n standaard antwoord. Ik heb al vermeld dat ik helemaal geen bericht ontvangen had van Redcoon over de gewijzigde levertijden, dus wat het 'webcare team' beweert klopt geen hout van. Het advies om te annuleren heb ik ook niet nodig, heb de bestelling allang geannuleerd. Redcoon is een webwinkel die je moet vermijden. tip voor webcare team: zet in je antwoord dat de mensen beter naar een andere webwinkel kunnen gaan, dan vertel je geen onzin.
Standaard antwoord ??????????

Je kunt annuleren !!!!!!!!!!!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit is ook vaak mijn probleem.

Het is niet hun maar importeur of groothandel magazijn met opgave vermoedelijke levertijden.

Voor de fabriek geld nog een ander probleem, als 1 van de vaak meer als 100 onderdelen niet leverbaar is, moet je een vervanger zoeken of wachten.
Ik heb zelf meegemaakt dat voor 3 dezelfde bestelbussen op 3 merken banden werd geleverd omdat 1 merk niet betrouwbaar genoeg was.

Ja, zowel de fabriek, het transport of een reclame actie elders, als Duitse winkel gaat stunten daalde de Europese voorraad en kloppen de levertijden niet meer.
Een slimme goede winkel stuurt dan tijdig voor de afgesproken datum reeds een mail dat het langer gaat duren en bied vrijwel altijd een ander model en soms merk aan wat redelijk gelijkwaardig is.

Alleen een plaatselijke winkel weet zijn eigen voorraad maar ook die gaan steeds vaker op levering door externe firma over.
Dan heb je geen voorraad meer en ook geen bestelbus meer nodig voor bezorgen.
Als je een vrachtwagen vol bestelde zoals vroeger, heb je een magazijn nodig, tijdig bestellen en mensen voor bezorgen en nog een auto ook.
Daarom gaan steeds meer bedrijven over op vanaf groothandel en/of importeur in witte niet zichtbare auto laten leveren bij mensen thuis.

Voor mij geld nog, als ik goedkoopste van Nederland ben heb ik tekort personeel en voertuigen om alles op tijd te leveren, en moet ik het dus wel uitbesteden.
Maar als ik maar iets duurder ben verkoop ik nauwelijks iets.
Daarom worden vrijwel alle webwinkels en ook steeds meer plaatselijke gedwongen het centrale magazijn te gebruiken en alleen enkele grote halen daar in eigen met reclame erop auto ook af.

Dus zowel de kleine in witte neutrale bezorgde als de grote bekende met reclame zien elkaar vaak op dezelfde punten van NL terug!
Zo werkt dat, alleen uit buitenland via grijze import geleverde is nog vaak met tussenstap maar ook dat word steeds minder.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

vogels schreef:
Wat een onzin. Bij iedere webshop gebeurt het wel eens dat de levering vertraagd is. Ook bij Bol.com, MM, BCC enz.
Niet alleen bij webshops. Ook bij "gewone" winkels zijn levertijden soms onvoorspelbaar als het niet in de winkel voorradig is. De ketens zijn vaak zo lang dat er af en toe in zo'n logistiek proces wel eens wat fout kan gaan. Als je kijkt hoe complex dat soms is, dan kunnen we beter waardering hebben voor de dingen die goed gaan.

vondee7

vogels schreef:
Dus dat meer webshops klanten lokken met snelle levertijd maar zodra het besteld is de levertijden oprekken van 3-5 dagen naar 3-5 weken is acceptabel? Ik noem dit meer misleiding.
Har06 schreef:
Standaard antwoord ??????????

Je kunt annuleren !!!!!!!!!!!
Heb ik dus meteen gedaan
Brahms schreef:
redcoonnl schreef:Beste vondee7,
Wij vinden het erg jammer dat wij je niet eerder hebben kunnen informeren hierover, onze excuses hiervoor.
Nette en snelle reactie binnen 5 uurtjes van Redcoon, dat klink al een stuk vriendelijker :)
Na 5 dagen wachten en dan nog zelf gebeld......
Waar het mij om gaat is dat er levertijden belooft wordt die helemaal niet waargemaakt worden. En als Redcoon dit nou netjes gemeld had, maar pas toen ik na 5 dagen belde werd het mij verteld. Je wordt gelokt met een interessante prijs maar na het plaatsen van de bestelling wordt je geconfronteerd met een lange levertijd.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten