LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Gast beantwoord de vragen eens.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Je laat me nu heel duidelijk zien dat die piramide structuur niet nodig is, waarom is die er dan?
Sorry hoor maarschalk, maar in de eindeloze vorige dicussies, dacht ik dat het al duidelijk was geworden dat deze "pyramide structuur"
in elk bedrijf aanwzig is. Ook bij de Wibra, V&D, Shell enz.
waarom blijf je erop terug komen.
Ik snap je punt niet

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Je laat me nu heel duidelijk zien dat die piramide structuur niet nodig is, waarom is die er dan?

Maarschalk,
leer lezen en stel geen domme vragen.
Hoe vergroot je je omzet in mlm? Weet je het weer?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als je direct van het bedrijf koopt, waarom moet je dan onder iemand blijven hangen?
Waarom kan je dan niet na aangebracht te zijn onder het bedrijf hangen en geef je de mensen die je aanbrengen een EENAMLIGE aanbrengbonus?

Waarom? Omdat dan het hele systeem niet meer functioneert.
Niks domme vraag, behalve als je niet mag laten zien hoe het werkelijk zit.

Verder dient opgemerkt te worden dat in plaats van reageren er weer een aanval plaatsvindt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Sorry hoor maarschalk, maar in de eindeloze vorige dicussies, dacht ik dat het al duidelijk was geworden dat deze "pyramide structuur"
in elk bedrijf aanwzig is. Ook bij de Wibra, V&D, Shell enz.
waarom blijf je erop terug komen.
Ik snap je punt niet
Nee, Michel dit is juist ontkracht.
Bij mlm heb je een piramide van alleen maar verkopers/distributeurs.
Bij een gewoon bedrijf heb je afdelingen van verschillende functies, zoals sales, marketing, productie, finance hrm etc.
En ja, daar is een top, maar zeker niet een piramide van mensen die allemaal dezelfde functie bekleden.

nuchtere aap

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door nuchtere aap »

en niet rijk worden over de rug van een ander.
,

Dan wiord je ook nooit rijk.. Alleen kan het niet.

Produkt wordt alleen maar duurder. Oja?
indereen koopt in bij de hoofdkantoor voor dezelfde prijs en heeft de dezelfde verkoop prijs. Als je dat nog niet begrijpt.
hoe hogere (omzet)positie je binnen het bedrijf hebt kun je meer kortingen ontvangen.

Wat maakt het uit dat iemand boven je er aan verdient (heeft mij geintoduceerd en dus werk verricht) inplaatst al die managers op de hoofdkantoor en veld in een conventionele bedrijf.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Binnen een netwerkmarketingbedrijf heb je ook verschillende postities met verschillende verantwoordelijkheden en bevoegdheden.

peterf

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door peterf »

Het werkt voor sommige mensen en voor sommige niet. Net als in het dagelijkse leven zijn er mensen die slagen en niet slagen. Waarom wordt de een een top advokaat en de ander niet.. Heel simpel omdat niet iedereen het zelfde verlangen heeft en ook bereid is om alle offers te maken die er voor nodig zijn om succesvol te worden.

Als twee mensen de zelfde studie gaan doen is de uitkomst ook zeker niet gelijk, en waar ligt het dan aan, aan de studie of aan de studenten?

Wereldwijd zijn 35 miljoen mensen werkzaam in deze industrie met een totale omzet van 100 miljard. Dat is niet niks. Dat het werkt is zeker, alleen de meeste mensen werken niet!!!

Peter

P.s. als je wil mailen kan dat geen probleem, loop niet weg voor mijn mening!!

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kuklos »

Het werkt voor sommige mensen en voor sommige niet.
Dat klopt. Niet iedereen is geschikt voor de verkoop.
Probleem hierbij is dat mlm iedereen mee laat doen, ongeacht of je een goede verkoper zou zijn of niet.
Waarom wordt de een een top advokaat en de ander niet.. Heel simpel omdat niet iedereen het zelfde verlangen heeft en ook bereid is om alle offers te maken die er voor nodig zijn om succesvol te worden.
En omdat niet iedereen dezelfde capaciteiten heeft.
Maar dat zul je nooit horen op een mlm presentatie. En daar selecteren ze ook geen mensen op hun geschiktheid.
Wereldwijd zijn 35 miljoen mensen werkzaam in deze industrie met een totale omzet van 100 miljard. Dat is niet niks. Dat het werkt is zeker, alleen de meeste mensen werken niet!!!
Welke industrie?
Bedoel je de mlm industrie?
Laat ik je cijfers eens analyseren:
100 miljard omzet, 35 miljoen mensen werkzaam, dus 35 miljoen verkopers. Dat betekent een omzet van 2.857 per werkzame persoon.
Bijzonder weinig dus.
Maar die cijfers die jij vermeldt. Hoe kan ik controleren of ze kloppen?

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

€ 2500,00 extra per maand? waarom niet teken ik meteen voor.
(Het bedrag is nl USD 100miljard)
Vergeten te melden dat er van die 35 milj. verkopers ongeveer 80 - 90% parttimers tussen zitten en een iets mindere omzet draaien en dus ook verdienen.

Info kun je vinden op www.directsalesworld.com

Stond ook in de posting van lifeplus van Noorderling 63

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kuklos »

Nu ga je toch echt dingen vermengen.
Direct sales is niet hetzelfde als mlm.
Als direct sales 100 miljard is, wil dat niet zeggen dat mlm dat ook is.
Verder is dit een bedrag per jaar, niet per maand.
Dat betreft omzet, niet winst.
Je moet dus de kosten van de omzet aftrekken, hou je de winst over.
Zijn de cijfers dan nog zo fantastisch?

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb dite nog even verder besnuffeld.
Er wordt weer een typisch psychologisch trucje gebruikt.
Dit gebeurt bij het stukje voor sceptische mensen.
Men haalt uitspraken uit het verleden aan, uitspraken waarin werd gesteld dat sommige producuten nooit van de grond zouden komen.
Het smerige daarvan is dat je een methodiek verwart met een product, wat vraag creeert dmv het aanbod.
Verder wordt op deze manier getracht sceptisch zijn als slecht te verklaren.

Conclusie: Echt een zeer goede betrouwbare site. NOT.

Misschien dat er nu weer iemand mijn zinnetje boven gaat combineren met de vermelding van de site en daarna beweren dat ik hem goed vindt.
Zoiets is al eerder gebeurd met de woorden van een professor aan de Erasmus Universiteit en met Donald Trump en met een professor in de VS die bij Harvard zou zitten, maar later toch bij de University of Chicago.

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Beste Kuklos,

Wij, de tegenstanders, hebben in het verleden de omzet van een bepaalde organisatie als eens verdeeld over de "zelfstandige ondernemers". Kom je uit op een gemiddelde omzet van 60€ per ondernemer per jaar. Lekkere vetpot. Maar dat is niet waar, want de mensen die reageren hebben er een goed inkomen aan??. Ik begrijp nog steeds niet dat verstokte MLM-ers hier niet van wakker worden dat er iets niet klopt.

Ook het feit dat zij zo trots zijn dat ze een kans in hun leven hebben gekregen, zelfstandig ondernemer te kunnen worden.

Het is volgens mij allemaal brainwashing en praten tegen een bepaalde groep mensen die denken dat hier hun kans van hun leven ligt. En vaak tegen beter weten in.

mvg

Madeleine

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

Even voor alle duidelijkheid:

MLM valt onder de noemer directe verkoop. En de belangrijkste reden is eigenlijk simpel. Ook bij MLM wordt het produkt geleverd zonder tussenkomst van de detailhandel.

Geloof je het niet? Kijk dan maar eens op de volgende website:
www.direkteverkoop.nl
Hier staat precies uitgelegd wat dierecte verkoop oftewel direct sales inhoud. (Hoezo dingen door elkaar halen?) En hier zijn ook bedrijven aangesloten die hun verkoop via direct sales aan de man brengen.

Wil je nog meer info over direct sales kijk dan ook eens op:

www.dsa.org (Direct Selling Assocation USA)
www.dsa.org.uk (Direct Selling Assocation UK)
www.dsef.org (Direct Selling Education Foundation)
www.wfdsa.org (world Federation of Direct Selling Associations)

Zo, genoeg bewijzen geleverd dat MLM wel onder de directe verkoop valt.
Want als MLM niet hier onder zou vallen deden MLM bedrijven zich niet aanmelden bij deze organisaties.

Oh ja, Excuses aanvaard :lol:

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

verkopers. Dat betekent een omzet van 2.857 per werkzame persoon.
Bijzonder weinig dus.

Ziehier het bewijs dat je echt te dom bent om mlm te begrijpen.
2857p/p ok, maar!.....als ik een organisatie heb van slechts 100personen, betekend dat dat mijn omzet 285700 is. Neem daar 6% van en je weet wat je passieve inkomen is.

Ja maar...........die andere 100personen dan??( Ik zal de vraag maar zelf stellen). Nou die kunnen met een beetje doorzettingsvermogen ook een organisatie van 100personen maken.Ja maar........100x100x100x100x100 is toch veel te veel? Ja, dat is veel te veel.Niet iedereen krijgt 100personen! Er gaan mensen dood, er zijn mensen die stoppen met netwerken er zijn....noem maar op.Mlm blijft in beweging, of je nou wilt of niet!

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kuklos »

@Osiris, excuses waarvoor?
Ik heb gezegd dat je dingen vermengd.
Direct sales zijn misschien 100 miljard per jaar, volgens die website, maar mlm is slechts een onderdeel daarvan en dus minder.
Verder heb ik niet gezegd dat mlm geen direct sales is.
Ik heb gezegd dat het omgekeerde niet het geval is.
Direct sales is meer dan mlm. Dat stond in mijn post.

Nog meer dingen uit mijn verhaal die je niet snapt of verkeerd uitlegt?

Verder nog het verzoek om jouw opmerkingen aangaande maandomzet en bedrag wat je in je handen krijgt te rectificeren, want die kloppen dus niet.

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door kuklos »

@gast:

Ik zal jouw post hier herhalen, daar je het anders toch niet snapt.
Ziehier het bewijs dat je echt te dom bent om mlm te begrijpen.
2857p/p ok, maar!.....als ik een organisatie heb van slechts 100personen, betekend dat dat mijn omzet 285700 is. Neem daar 6% van en je weet wat je passieve inkomen is.

Ja maar...........die andere 100personen dan??( Ik zal de vraag maar zelf stellen). Nou die kunnen met een beetje doorzettingsvermogen ook een organisatie van 100personen maken.Ja maar........100x100x100x100x100 is toch veel te veel? Ja, dat is veel te veel.Niet iedereen krijgt 100personen! Er gaan mensen dood, er zijn mensen die stoppen met netwerken er zijn....noem maar op.Mlm blijft in beweging, of je nou wilt of niet!
Fijn dat dit jouw passieve inkomen is, maar voor de meeste mensen dus NIET, daar, zoals je zelf al zegt, niet iedereen 100 personen in zijn downline heeft.

Punt 2 wat je duidelijk NIET doorhebt is dat met 35 miljoen verkopers een omzet van slechts 100 miljard halen erg weinig is.
De verkopers zijn dus weinig effectief.
Misschien trekt mlm wel veel verkopers aan, maar ze zijn zo ineffectief.

Te dom om mlm te begrijpen?
Nee, juist te slim om erin te stappen.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Fijn dat dit jouw passieve inkomen is, maar voor de meeste mensen dus NIET, daar, zoals je zelf al zegt, niet iedereen 100 personen in zijn downline heeft.

Punt 2 wat je duidelijk NIET doorhebt is dat met 35 miljoen verkopers een omzet van slechts 100 miljard halen erg weinig is.
De verkopers zijn dus weinig effectief.
Misschien trekt mlm wel veel verkopers aan, maar ze zijn zo ineffectief.

Te dom om mlm te begrijpen?
Nee, juist te slim om erin te stappen.

Zo.....even herhalen voor je, anders snap je het helemaal niet meer!
Je brabbelt echt onzin en ik heb gewoon echt geen zin om inhoudelijk in te gaan op deze dwaasheid.
We lu*llen in RONDJES :shock: :roll:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

We lu*llen in RONDJES
Daar kun je als voorstander zijnde ook niets aan doen :-)

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

@kuklos:

Hoezo maandbedrag rectificeren? Zie mijn thread:
€ 2500,00 extra per maand? waarom niet teken ik meteen voor.
Ik heb niet gezegd cq geschreven dat dit het bedrag is. ik heb gevraagd of het dit was per maand. En dat ik daarvoor teken omdat te ontvangen.

Hoezo alles uit zijn verband trekken en of verkeerd lezen?

Gesloten