LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hollandsnieuwe lost toegangsprobleem portal niet op
-
Hollandsnieuwe lost toegangsprobleem portal niet op
Ik ben al een aantal maanden met Hollandsnieuwe bezig om weer toegang te krijgen tot het self service portaal wat zij gebruiken voor distribueren van facturen, opwaarderen van tegoed, verlengen etc.
De problemen begonnen toen ik onze abonnementen wilde verlengen en uitbreiden met een toestel. Wij hebben een zakelijk abonnement, tijdens het verlengen werd de toegang tot het portal ineens verbroken en is hierna niet hersteld. Dit zou opgelost worden, waarna wij telefonisch hebben verlengd. Omdat hierna ook opwaarderingen niet lukten en niet zichtbaar waren vermoed ik dat een koppeling in het systeem hersteld moet worden. Pas nadat ik via printscreens kon aantonen dat ik betaald heb kon er opgewaardeerd worden.
Ik kan facturen niet in mijn boekhouding verwerken, want die kan ik niet bereiken. Ik heb immers geen toegang. Ook heb ik geen inzicht in dataverbruik.
Het is nu drie maanden later en ondanks veelvuldig contact met de Helpdesk (Twitter en telefonisch) is men er niet in geslaagd om de koppeling te herstellen. Ik wordt iedere keer aan het lijntje gehouden met de mededeling "we werken er heel hard aan". Daar ben ik redelijk klaar mee, ik zou graag willen weten wat ik kan doen om Hollandsnieuwe in gebreke te stellen en de abonnementen op te zeggen. Ik heb totaal geen vertrouwen meer dat de telecommunicatie van mijn bedrijf bij hen in goede handen is.
De problemen begonnen toen ik onze abonnementen wilde verlengen en uitbreiden met een toestel. Wij hebben een zakelijk abonnement, tijdens het verlengen werd de toegang tot het portal ineens verbroken en is hierna niet hersteld. Dit zou opgelost worden, waarna wij telefonisch hebben verlengd. Omdat hierna ook opwaarderingen niet lukten en niet zichtbaar waren vermoed ik dat een koppeling in het systeem hersteld moet worden. Pas nadat ik via printscreens kon aantonen dat ik betaald heb kon er opgewaardeerd worden.
Ik kan facturen niet in mijn boekhouding verwerken, want die kan ik niet bereiken. Ik heb immers geen toegang. Ook heb ik geen inzicht in dataverbruik.
Het is nu drie maanden later en ondanks veelvuldig contact met de Helpdesk (Twitter en telefonisch) is men er niet in geslaagd om de koppeling te herstellen. Ik wordt iedere keer aan het lijntje gehouden met de mededeling "we werken er heel hard aan". Daar ben ik redelijk klaar mee, ik zou graag willen weten wat ik kan doen om Hollandsnieuwe in gebreke te stellen en de abonnementen op te zeggen. Ik heb totaal geen vertrouwen meer dat de telecommunicatie van mijn bedrijf bij hen in goede handen is.
-
Re: Hollandsnieuwe lost toegangsprobleem portal niet op
Ja, echt naar. Ik denk hetzelfde over Hollandsnieuwe. Ik heb het idee dat de zakelijke afdeling niet goed in elkaar steekt. En idd. je wordt steeds aan het lijntje gehouden met hetzelfde antwoord en je krijgt nooit een meerdere te spreken. Ik kan gelukkig wel bij mijn facturen. Ik zelf heb al 5 maanden geen voicemail en kom er niet doorheen bij de klantenservice. Opzeggen kan niet....tenzij je de resterende maanden vooruit betaald. Is er geen plek waar je terecht kan met dit soort problemen. Ik heb eigenlijk een product dat niet 100% werkt.
Lieve mensen hier allemaal. Vodafone en Hollands Nieuwe zijn in principe dezelfde firma. Dat merk je ook in hoe ze hun klanten behandelen als ze eenmaal "klant", maar geen gewaardeerde klant zijn. Behalve voor het geld. Het aantal reacties hier telkens weer lezend lijkt klantenSERVICE niet of nauwelijks nog te bestaan bij deze firma.
Dit wetend houdt hier dan altijd rekening mee. Regel NIETS telefonisch met deze firma, maar doe alles op schrift. Zelfs verzonden/ontvangen/uitgeprinte email is een wettelijk schriftelijk bewijsmiddel. Ga niet akkoord als ze u terugbellen en dan toezeggingen doen, want u bewijst achteraf niets. Laat maar weten: "een telefonische toezegging is geen toezegging", dat accepteert u niet! Altijd dus gedane toezeggingen schriftelijk laten bevestigen of zelf de gemaakte afspraak aan hen bevestigen, anders kunt u beschouwen dat er geen toezegging of belofte tot stand is gekomen.
Maar waarom laat u dit soort misstanden tegenover u zo uit de hand lopen en veel te lang duren? Allereerst omdat u waarschijnlijk geen harde schriftelijke bewijzen kunt overleggen. Daar spint deze firma garen bij want al dat telefonische gedoe zonder bewijs levert hen geld op. Regelt u wel alles schriftelijk, of krijgt u geen antwoorden op uw schriftelijke correspondentie, of worden hun schriftelijke toezeggingen niet nagekomen, dan staat u sterk. Wanneer het dan simpelweg te lang duurt maakt u een gang naar de Geschillencommissie Telecom. Dat kost u in eerste instantie € 50,00 maar krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld. Dan kost het deze firma extra geld. Maar nogmaals, schriftelijk bewijs is hierbij van cruciaal belang.
Omdat nog veel te weinig mensen zo handelen blijven deze misstanden door duren. Zouden veel meer mensen zo handelen dan zal deze firma eieren voor zijn geld kiezen, want ook deze firma zal dan snel in negatieve zin bekend komen te staan bij die Geschillencommissie, waarbij ze op de langere duur geen goed meer kunnen doen, maar ten gunste van het belang van hun klanten.
Dit wetend houdt hier dan altijd rekening mee. Regel NIETS telefonisch met deze firma, maar doe alles op schrift. Zelfs verzonden/ontvangen/uitgeprinte email is een wettelijk schriftelijk bewijsmiddel. Ga niet akkoord als ze u terugbellen en dan toezeggingen doen, want u bewijst achteraf niets. Laat maar weten: "een telefonische toezegging is geen toezegging", dat accepteert u niet! Altijd dus gedane toezeggingen schriftelijk laten bevestigen of zelf de gemaakte afspraak aan hen bevestigen, anders kunt u beschouwen dat er geen toezegging of belofte tot stand is gekomen.
Maar waarom laat u dit soort misstanden tegenover u zo uit de hand lopen en veel te lang duren? Allereerst omdat u waarschijnlijk geen harde schriftelijke bewijzen kunt overleggen. Daar spint deze firma garen bij want al dat telefonische gedoe zonder bewijs levert hen geld op. Regelt u wel alles schriftelijk, of krijgt u geen antwoorden op uw schriftelijke correspondentie, of worden hun schriftelijke toezeggingen niet nagekomen, dan staat u sterk. Wanneer het dan simpelweg te lang duurt maakt u een gang naar de Geschillencommissie Telecom. Dat kost u in eerste instantie € 50,00 maar krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld. Dan kost het deze firma extra geld. Maar nogmaals, schriftelijk bewijs is hierbij van cruciaal belang.
Omdat nog veel te weinig mensen zo handelen blijven deze misstanden door duren. Zouden veel meer mensen zo handelen dan zal deze firma eieren voor zijn geld kiezen, want ook deze firma zal dan snel in negatieve zin bekend komen te staan bij die Geschillencommissie, waarbij ze op de langere duur geen goed meer kunnen doen, maar ten gunste van het belang van hun klanten.
-
Nee hoor. hollandsnieuwe is een zelfstandige organisatie waarvan Vodafone toevallig de eigenaar is. Maar vooralsnog gebruikt hollandsnieuwe alleen het radionetwerk van Vodafone en wordt de rest door een andere aanbieder verzorgt. Ze zijn echter wel bezig om dat meer samen te voegen, maar dat is nog niet zover.BreejKC schreef:Lieve mensen hier allemaal. Vodafone en Hollands Nieuwe zijn in principe dezelfde firma.
Wat maakt het nou uit welke naam het telecom-bedrijf heeft, wie de eigenaar is, of wie de eigenaar wordt? Mijn advies is zo algemeen dat het voor ieder telecom-bedrijf geldt die er de slechte praktijken op nahoudt als het genoemde bedrijf in dit en andere topics. De meeste telecom-bedrijven zijn aangesloten bij deze geschillencommissie en zullen zich dus moeten houden aan de uitspraken daarvan. Zij spinnen garen bij dit soort praktijken omdat nog veel te veel van hun klanten alles telefonisch proberen te regelen, maar niets op schrift hebben/krijgen bij een conflict. Nog veel te weinig mensen maken gebruik van de geschillencommissie om hun recht te halen op een laagdrempelige wijze. Of dit eigenwijsheid, schaamte of onwetendheid is laat ik hier graag in het midden.
-
@BreejKC
Dank voor je tips, hier heb ik inderdaad wat aan! Ga ik mee aan de slag!
Dank voor je tips, hier heb ik inderdaad wat aan! Ga ik mee aan de slag!
-
Hollandsnieuwe is voor iedereen slecht bereikbaar en als je aan de beurt ben dan word je er gek want ze blijven iedere keer weer de schuld bij de klant te leggen bij mij was het bijvoorbeeld bel te goed wat gelijk afgeschreven werd en gelijk weer geld van mijn rekening afgeschreven om dat ik een automaat had inmiddels gestopt en ook bedragen die al door hun verrekend zijn en dan sta gelijk weer in de achterstand en ik heb mijn contract verlengd voor heen was bel te goed 3 maanden geldig maar nu ook niet meer ik wil eigenlijk wel weg maar hij loopt nog enkele maanden ik heb verder gekeken maar als ik naar TELFORT gaat die hebben wel 3 maanden en is het bellen ook nog goedkoper namelijk 0.027 euro cent dus Hollandsnieuwe is niet zo goed koop als zei zeggen er zijn heel veel mensen die Hollandsnieuwe een vervelend bedrijf vinden waar je met je rug tegen de muur staat en ga dan maar eens kijken op FACEBOOK kijken onder Hollandsnieuwe.
Ik was 4 jaar abonnee maar dit had ik nog nooit mee gemaakt en je word gewoon niet geholpen.
Ik was 4 jaar abonnee maar dit had ik nog nooit mee gemaakt en je word gewoon niet geholpen.
Dat probleem heb ik ook gehad, sinds het begin van de mijn contract geen werkende voicemail en na een paar maanden ook nog geen zicht op een oplossing. Ik wilde toen mijn contract ontbinden maar dat kon alleen als ik mijn contract zou afkopen (ik dacht nog 19 maanden) Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik niet wilde opzeggen maar ontbinden en dus geen afkoopsom wilde betalen. Een werkende voicemail behoort naar mijn mening bij een telefoonabonnement. Wel heb ik voorgesteld om mijn toestelabonnement af te kopen aangezien ik mijn telefoon wil blijven gebruiken. Hier zijn ze mee akkoord gegaan.Bram Vreugdenhil schreef:...Ik zelf heb al 5 maanden geen voicemail en kom er niet doorheen bij de klantenservice. Opzeggen kan niet....tenzij je de resterende maanden vooruit betaald. Is er geen plek waar je terecht kan met dit soort problemen. Ik heb eigenlijk een product dat niet 100% werkt.
Tip 1: Twitteren, dit gaat ook niet snel maar je hebt vaak binnen een paar uur een reactie
Tip 2: Als je problemen blijft hebben, heb je de geschillencommissie Telecommunicatiediensten