LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Huawei P7 na Lollipop-update

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Han-B

Probleem met Huawei P7 na Lollipop-update

Ongelezen bericht door Han-B »

Na een update van Lollipop (systeemupdate) werkt de mobiel niet meer naar behoren. Allerlei app's lopen vast, zoals whatsapp, Facebook ect. Ook bellen lukt bijna nietmeer. De huawei P7 heb ik gekocht omdat er een goede batterij in zit. Door de systeem update loopt de batterij erg snel leeg. Kan ik geen instellingen wat betreft geluid veranderen en is foto's maken erg moeilijk.
Ik kreeg het advies om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit heb ik gedaan, zonder resultaat.
Het is erg lastig omdat ik bereikbaar moet zijn voor mijn werk.
Volgens verschillende internetforums hebben meerdere mensen dit probleem.
Ik hoop dat er snel een oplossing word bedacht, want het is erg vervelend.

renewouters

Re: Probleem met Huawei P7 na Lollipop-update

Ongelezen bericht door renewouters »

Is het een officiële Huawei update?

(en een tip: als een telefoon erg belangrijk is, zorg dat je een tweede hebt).

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Han-B schreef:Na een update van Lollipop (systeemupdate) werkt de mobiel niet meer naar behoren. Allerlei app's lopen vast, zoals whatsapp, Facebook ect. Ook bellen lukt bijna nietmeer. De huawei P7 heb ik gekocht omdat er een goede batterij in zit. Door de systeem update loopt de batterij erg snel leeg. Kan ik geen instellingen wat betreft geluid veranderen en is foto's maken erg moeilijk.
Ik kreeg het advies om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit heb ik gedaan, zonder resultaat.
Dan zou ik even ergens een dumbphone kopen, Nokia's worden nog steeds nieuw verkocht, en de standbytijd van die apparaten meet je in weken, niet in dagen (of 1 dag als je je smartphone lekker gebruikt op een dag) . Ben je in iedergeval bereikbaar zakelijk, ipv dit af te laten hangen van een brakke firmware update.

Dat downgraden uit de link hierboven lijkt me wel een goede oplossing, de urls verwijzen naar Huawei domeinen, dus de kans dat dit virussen of malware bevat zijn dan alweer wat kleiner.

Han-B

Ongelezen bericht door Han-B »

Het is een officiële update van Huawei, het ging automatisch. Het is een systeem update. Ik heb nu het automatische updaten maar uitgezet en kijk zo nu en dan of er al een nieuwe update bestaat.

Downgraden heb ik helaas al meerdere malen geprobeerd. Via de boven staande site. Ook dit zonder resultaat. Als mijn telefoon de update wil instaleren dan staat er update fail.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Han-B schreef:Het is een officiële update van Huawei, het ging automatisch. Het is een systeem update. Ik heb nu het automatische updaten maar uitgezet en kijk zo nu en dan of er al een nieuwe update bestaat.

Downgraden heb ik helaas al meerdere malen geprobeerd. Via de boven staande site. Ook dit zonder resultaat. Als mijn telefoon de update wil instaleren dan staat er update fail.
Heb je een "branded" model? Dus eentje met provider specifieke software, zeg van T-mobile, KPN of Vodafone? Zo ja, dan werkt de standaard firmware niet, maar er staat voor de T-mobile versie een oplossing op de site hierboven. Anders zou je er even mee langs een winkel van de betreffende provider kunnen gaan?

Cornelis_nh

Ongelezen bericht door Cornelis_nh »

Probeer eens naar phonehouse te gaan, daar kunnen ze een nieuw besturingssysteem erop zetten.
Dit is dan alsof hij zo van de fabrikant komt. (fabrikantsinstelling)
Heeft bij mij ook geholpen, komt soms voor dat als je een update doet dat er iets verkeerd gaat en dat is voor een gebruiker niet terug te draaien, ook niet als je je oude besturingssysteem terug zet.
Lollipop is gewoon goed.
Phonehouse in Hoorn heeft dit gratis voor mij gedaan, is services zeiden ze.
Alleen is je telefoon na een nieuw besturingssysteem wel helemaal leeg, dus eerst een back-up van je telefoon maken van je privebestanden

Succes

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Han-B schreef:Na een update van Lollipop (systeemupdate) werkt de mobiel niet meer naar behoren. Allerlei app's lopen vast, zoals whatsapp, Facebook ect. Ook bellen lukt bijna nietmeer. De huawei P7 heb ik gekocht omdat er een goede batterij in zit. Door de systeem update loopt de batterij erg snel leeg. Kan ik geen instellingen wat betreft geluid veranderen en is foto's maken erg moeilijk.
Cornelis_nh schreef:Probeer eens naar phonehouse te gaan, daar kunnen ze een nieuw besturingssysteem erop zetten.
Dit is dan alsof hij zo van de fabrikant komt. (fabrikantsinstelling)
Heeft bij mij ook geholpen, komt soms voor dat als je een update doet dat er iets verkeerd gaat en dat is voor een gebruiker niet terug te draaien, ook niet als je je oude besturingssysteem terug zet.
Lollipop is gewoon goed.
Phonehouse in Hoorn heeft dit gratis voor mij gedaan, is services zeiden ze.
Alleen is je telefoon na een nieuw besturingssysteem wel helemaal leeg, dus eerst een back-up van je telefoon maken van je privebestanden

Succes
Wat is dan het verschil ?

Cornelis_nh

Ongelezen bericht door Cornelis_nh »

Het verschil is dat als er een update is geweest dat deze in de rom wordt opgeslagen. Als hier een fout in zit dan kun je wel via het toestel terug zetten naar fabrikieksinstellingen maar de fout blijft.
Bij phonehouse wordt je rom totaal overschreven met een officiële android versie, dus mocht er een fout in de rom staan dan is deze echt verwijderd.
Mocht lollipop dan nog steeds problemen geven kunnen ze ook de Android versie erop zetten die wel goed werkten.
P/s mijn vrouw heeft ook de Huawei P7 en daar draait lollipop perfect open

stefanhouterman

Cornelis_nh schreef:Het verschil is dat als er een update is geweest dat deze in de rom wordt opgeslagen. Als hier een fout in zit dan kun je wel via het toestel terug zetten naar fabrikieksinstellingen maar de fout blijft.
Bij phonehouse wordt je rom totaal overschreven met een officiële android versie, dus mocht er een fout in de rom staan dan is deze echt verwijderd.
Mocht lollipop dan nog steeds problemen geven kunnen ze ook de Android versie erop zetten die wel goed werkten.
P/s mijn vrouw heeft ook de Huawei P7 en daar draait lollipop perfect open

Dan wordt hier het verkeerd uitgelegd.

Wanneer bepaalde applicaties niet meer naar behoren functioneren of wanneer je Huawei Ascend P7 erg traag is, dan kun je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. De telefoon wordt daardoor teruggezet naar de staat waarin deze zich bevond toen je hem voor het eerst hebt aangezet.
https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/ma ... stellingen

Dus volgens mij alles gewist.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stefan,

Alles qua persoonlijke data en instellingen wordt dan inderdaad gewist. Maar NIET de software - die wordt alleen weer even in de basispositie gezet.

stefanhouterman

Moneyman schreef:Stefan,

Alles qua persoonlijke data en instellingen wordt dan inderdaad gewist. Maar NIET de software - die wordt alleen weer even in de basispositie gezet.
En de basispositie is dan zonder update!

Moneyman

Klopt, maar die basispositie kan desondanks een "omgevallen nulletje" hebben, waardoor die toch niet goed meer functioneert. Door er dan even een nieuwe schone versie op te gooien, kan je dat soms verhelpen.

stefanhouterman

Moneyman schreef:Klopt, maar die basispositie kan desondanks een "omgevallen nulletje" hebben, waardoor die toch niet goed meer functioneert. Door er dan even een nieuwe schone versie op te gooien, kan je dat soms verhelpen.
Ik hoop, dat TS de uitkomst hier meld.
Waarom dan Huawei deze oplossing niet bied!

Moneyman

Dat laatste is een goeie vraag. Maar ik weet niet of TS die uberhaupt heeft gesteld en zo ja, aan wie.

Gesloten