LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenkastenfabriek

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
SaiRusco
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2015 22:27

keukenkastenfabriek

Ongelezen bericht door SaiRusco »

Na veel uitzoek werk sta ik op het punt om mijn keukenkastjes te bestellen bij keukenkastenfabriek, maar heeft iemand ervaring met deze zaak? Ik kan eigenlijk geen reviews vinden op internet, dus alle info is zeer welkom. Kastjes zijn voorzien van 8mm geschroefde achterplaat en de keukens zijn voorzien van keurmerken GS-vignet en de LGA QualiTest GmbH, maar of dat veel waard is weet ik niet.

Verder zijn van de kastjes de horizontale kastdelen en legplanken in 19mm en de verticale delen in 16mm.
Ingebouwde demping in ladegeleiders en scharnieren.

Scharnieren zijn blum, laden grass agantis ik begreep dat je met deze merken eigenlijk niet fout kunt gaan?

Marktkenner
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: keukenkastenfabriek

Ongelezen bericht door Marktkenner »

IK ken de site nog niet, maar een vluchtige blik leert me dat het er helder uitziet.
Als ik 1 kast "bestel" is dit incl. plint en stelpoten, maar er wordt niet vermeld hoe hoog de plint is, en of er een zijwand een zgn. zichtzijde is... de prijs is redelijk zo te zien, maar ligt mijns inziens niet lager dan in een willekeurige winkel...
Als je hier je hele keuken gaat bestellen, lijkt het me toch lastig om alle details goed te krijgen zonder overleg met de "verkopers", zeker als je zelf niet uit het keukenwereldje komt...

Succes.

SaiRusco
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2015 22:27

Re: keukenkastenfabriek

Ongelezen bericht door SaiRusco »

Bedankt voor de reactie! Ik ga binnenkort sowieso eens kijken in die winkel daar omdat ik natuurlijk geen frontjes van een plaatje ga bestellen. Ik hoorde via de mail dat de kastjes bij hun in duitsland onder een private label geproduceerd worden. Ik heb dat ook al een keer gehoord toen ik bij het keukenwarenhuis was wat hightop keukens verkocht die in de Hermann Frickemeier Möbelfabrik gemaakt werden. (waar ook brigitte keukens vandaan komen aldus de verkoper) Wellicht is dit ook zo'n soort verhaal...

Anyway ik ga ook eens een offerte laten maken bij een hopelijk onafhankelijke keukenstudio om te kijken wat mijn opstelling in bv Ballerina of Sachsen kost.

Nick8
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2015 23:09

Re: keukenkastenfabriek

Ongelezen bericht door Nick8 »

Hoi Sairuso,

What is jouw ervaring bij de keukefabriek en welke fabriek zit erachter.

stofzuigertje

Re: keukenkastenfabriek

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb een fabriek gezien, naast het eigen merk leveren ze ook diverse huismerken!
De lades, ja ze hadden 7 merken en 12 verschillende die ze monteerden....

En het frontje?
Ja, 3 anderen leverde deze en afhankelijk van Lak, Folie of massief hout werden die aangeleverd.

Ook de handgrepen en pootjes, ook meerdere mogelijkheden, en ze maakte dus alleen de kale kast.
Met inpakken herken je wel dat enkele bekende leveranciers, zowel bouwmarkten als keuken firma die met laagste prijzen adverteerde.... gewoon uit 1 fabriek....

Maar denk nu niet dat alles hetzelfde is... ze hebben ook 3 kwaliteiten spaanplaat voor de kasten te maken, net als de achterwanden van Hardboard of MDF of HDF zijn...
Ook de montage, meestal achterwand met nietjes maar ook gelijmde dus steviger.

Verder kan een huismerk keuken ook van leverancier wisselen dus bij nabestellen kast kan het plotseling totaal anders worden.
Ook zag ik dat de Budget witte keuken een totaal andere verpakking had dan de duurdere en daarmee duidelijk 2 leveranciers.... dit was in mijn bouwmarkt en er stond iets goedkoop naast die ik absoluut niet wilde.

Er zijn dus meer merken dan fabrieken!

SaiRusco
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2015 22:27

Re: keukenkastenfabriek

Ongelezen bericht door SaiRusco »

Nick8 schreef:Hoi Sairuso,

What is jouw ervaring bij de keukefabriek en welke fabriek zit erachter.
Uiteindelijk ben ik er niet geweest, wel contact gehad maar het was qua planning slecht te doen voor mij. (hun winkel is alleen op ma-di-wo open en dat kost mij dus een vrije dag.

Ik gok echt dat er sachsen of ballerina ofzo achter schuilt, die 8mm geschroefde achterplaat & blum scharnieren met demping en grass laden en voor die prijs... maar ik weet het niet zeker.

Het mail contact liep trouwens vlot en informeel, dus ondanks dat ik geen zaken met ze heb gedaan was de communicatie prettig te noemen.

EdjeH
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2013 22:15

Re: keukenkastenfabriek

Ongelezen bericht door EdjeH »

Voor de geïnteresseerden: het gaat waarschijnlijk om Rotpunkt, een prima fabrikant.

Gesloten