| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postnl en onterechte boetes
Postnl en onterechte boetes
Dit jaar heb ik al 5 maal een onterechte boetekaart ontvangen voor te weinig porto op poststukken of geen porto. Zelf maak ik altijd een foto van de poststukken met de postzegels als bewijs. Dat dit nodig is blijkt vandaag weer. Ik krijg een boete vanwege te weinig porto en bij het opzoeken op postnl naar de foto van het poststuk en het vergelijken met mijn eigen foto, zie ik tot mijn verbazing dat ze maar een deel van het poststuk erop hebben gezet en er één postzegel niet bij op staat. Daarvoor vragen ze meer dan 3 euro boete. Eerder dit jaar kreeg ik een boete voor ongefrankeerd, terwijl er op de foto alle postzegels te zien waren. Alle boetes zijn kwijtgescholden, omdat ik bewijs had, maar ik vraag me af hoe vaak ze dit doen en wie er wel onterecht boetes betaalt. Mooie inkomstenbron die op oplichting lijkt. Dit zou toch aangepakt moeten worden.
-
stefanhouterman
Re: Postnl en onterechte boetes
Het is een vraag van Post.nl, om de kosten voor het porto te voldoen.
Als je het niet doet gebeurd niets, jij bent er niet verplicht.
Foto's van brieven en kaarten maken, dat deze gefrankeerd zijn, hoef niet.
Jij hoef geen bewijs te leveren.
Als je het niet doet gebeurd niets, jij bent er niet verplicht.
Foto's van brieven en kaarten maken, dat deze gefrankeerd zijn, hoef niet.
Jij hoef geen bewijs te leveren.
-
mh73
Ik heb de laatste tijd ook een aantal van die kaarten gekregen. Nou weeg ik altijd mijn poststukken en ben ik er vrij zeker van dat ik er voldoende postzegels heb opgeplakt. Tochzie je opde foto te weinig zegels en ik vraag me weleens af of die zegels, tegenwoordig stickers, er niet vanaf gaan in het sorteerproces. Ik betaal ze ook niet, want ik ben webwinkelier en ik ben al heel wat poststukken kwijtgeraakt in de loop der jaren. Als je PostNL daarop aanspreekt, betalen ze mij ook nooit wat. Meestal krijg je dan nog een herinnering en dan is het klaar.
-
renewouters
Dan kies je toch voor een andere vervoerder als het zo vaak fout gaat bij PostNL?mh73 schreef: want ik ben webwinkelier en ik ben al heel wat poststukken kwijtgeraakt in de loop der jaren.
Maak jij serieus altijd een foto van je verzonden post?Annanies schreef:Dit jaar heb ik al 5 maal een onterechte boetekaart ontvangen voor te weinig porto op poststukken of geen porto. Zelf maak ik altijd een foto van de poststukken met de postzegels als bewijs. Dat dit nodig is blijkt vandaag weer. Ik krijg een boete vanwege te weinig porto en bij het opzoeken op postnl naar de foto van het poststuk en het vergelijken met mijn eigen foto, zie ik tot mijn verbazing dat ze maar een deel van het poststuk erop hebben gezet en er één postzegel niet bij op staat. Daarvoor vragen ze meer dan 3 euro boete. Eerder dit jaar kreeg ik een boete voor ongefrankeerd, terwijl er op de foto alle postzegels te zien waren. Alle boetes zijn kwijtgescholden, omdat ik bewijs had, maar ik vraag me af hoe vaak ze dit doen en wie er wel onterecht boetes betaalt. Mooie inkomstenbron die op oplichting lijkt. Dit zou toch aangepakt moeten worden.
-
mh73
Daar ben ik te klein voor, dat is niet rendabel. En ik verkoop kralen, dus het is 97% brievenbuspost. Het valt op zich wel mee, misschien één poststuk per drie maanden, maar het is toch jammer als dat net een wat grotere bestelling is.renewouters schreef:Dan kies je toch voor een andere vervoerder als het zo vaak fout gaat bij PostNL?mh73 schreef: want ik ben webwinkelier en ik ben al heel wat poststukken kwijtgeraakt in de loop der jaren.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ik krijg als ontvanger ook verzoeken tot betaling van strafport omdat de afzender niet of onvoldoende gefrankeerd heeft. niet eens een foto erbij, en afzender stond wel goed op de envelop.
Ik vermoed dat ze hierbij ook nog eens van 2 walletjes proberen te eten, door zowel afzender als ontvanger te sturen.
Degene die ikzelf verstuurd heb met te weinig porto betaal ik netjes, de rest gaat retour met opmerking ""geweigerd, kosten voor afzender"" of ""fotobewijs ontbreekt"".
Ik vermoed dat ze hierbij ook nog eens van 2 walletjes proberen te eten, door zowel afzender als ontvanger te sturen.
Degene die ikzelf verstuurd heb met te weinig porto betaal ik netjes, de rest gaat retour met opmerking ""geweigerd, kosten voor afzender"" of ""fotobewijs ontbreekt"".