LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40%

Ongelezen bericht door crazyme »

Niet fraai om zonder overleg in uw portemonnee te graaien.

Dat is normaal gesproken alleen voorbehouden aan politici.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Als er een premieverhoging is, kan je bij ieder maatschappij opzeggen!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door tijger1 »

Een hele hinderlijke manier van doen, zo'n negatieve optie. Persoonlijk zou ik, als mijn verzekeraar dat zou doen, een klacht over indienen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door tijger1 »

Straks vindt U ive het nuttiger als u ook aanvullende zorgverzekeringen afsluit, of uw WA autoverzekering omzet in all-risk.

Fijne club. :-)

stofzuigertje

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hangt er vanaf hoeveel je buiten de deur zit en hoeveel spullen je dan hebt....

In de bestelbus dagelijks een oude laptop, maar naast de dagwaarde is die zakelijk.
Net als de telefoon wegens BTW teruggave...

Ik zal als ik het straks ook krijg wel weigeren en dat is mogelijk.
Wel leuk aangeboden maar ik hoef het ook niet maar om het zo te doen....
Slordig maar het mag.

Zolang je nog kan weigeren en terug draaien, ik ga het zeker doen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door Frantic2 »

een zakelijke laptop en goederen vallen niet zo maar onder je particuliere inboedelverzekering.... En diefstal uit een auto is vaak uitgesloten... Ik ga met MichielFR mee, dit is een erg dure verzekering! ga eens shoppen! Zo best zijn de voorwaarden van Univé niet en je kan beter direct oversluiten!

Dakota11
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2015 21:33

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door Dakota11 »

Deze manier van handelen van verzekeringsmaatschappijen wordt ook toegepast op woonhuis / opstalverzekeringen. Ongevraagd vaststellen dat je huis te laag verzekerd is tegen herbouwwaarde, als of je daar niet zelf verantwoordelijk voor bent. Het komt erop neer dat op basis van postcode en huisnummer een herbouwwaarde uit een hoge hoed wordt getoverd, die niet onderhandelbaar is.
Mits je een beëdigd taxateur om de 5 jaar laat verklaren dat er niets van klopt, dat gaat al voorbij aan het feit dat je het risico zelf neemt. Wie is er nu verantwoordelijk? U of uw verzekeringsmaatschappij? U moet op de blaren zitten toch?
Over de herbouwwaarde, die komt verrassend dicht bij uw WOZ taxatiewaarde uit! Helemaal belachelijk!
Overigens tijd dat RADAR er aandacht aan gaat besteden, niet zozeer aan de ongevraagde premieaanpassing, maar aan de methodiek van berekenen die overigens door steeds meer verzekeringsmaatschappijen omarmd wordt.
Ga shoppen, dat is het enige antwoord op de oplossing. Van OHRA naar Aegon overgestapt, nagenoeg dezelfde herbouwwaarde maar veel lagere premie!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door Quark »

Stap over naar hun internet maatschappij Zekur.nl scheelt nogal (heb ik ook gedaan) of naar een andere maatschappij. ( maar vaak vallen de maatschappijen onder dezelfde paraplu)

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door Moneyman »

Donna schreef:
snuffel1 schreef:Univé handelt volgens het "wie zwijgt stemt toe" principe. Als u geen actie onderneemt neemt Univé aan dat u het allemaal wel best vind en akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden. Grappig is wel dat dit mag want u bent tijdig geïnformeerd over de verandering van de polisvoorwaarden.
Het lijkt mij geen echte wijziging van de voorwaarden, want je hoeft het niet te accepteren. Als je belt blijft de huidige polis gelden. Het is eerder te zien als een uitbreiding van de verzekering en ik vraag me af of dat zomaar kan. Je zou als klant dan ook een premieverlaging kunnen aankondigen, als de maatschappij niet binnen drie dagen protesteert gaan ze akkoord.
Inderdaad. Ik heb die brief ook gehad en me erover verbaasd. Ik vind bij een verzekering een opt-in-optie geen goede zaak.

Desondanks vind ik de dekking ten opzichte van de premie wel prima. Ik heb nogal wat fotoapparatuur, en had al de maximale dekking van de inboedelverzekering. Nu is diezelfde apparatuur ineens ook buitenshuis verzekerd, en tegen een betere prijs dan de gemiddelde apparatuurverzekering.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar wel voor een heel beperkt bedrag.:-))

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hm, heb even ingelogd (dank voor het afwerken van mijn to-do-list;-)), en inderdaad!
4.6 Uw inboedel in Nederland buiten een gebouw
4.6.1 U bent beperkt verzekerd
Uw inboedel is alleen verzekerd bij schade door:
– brand;
– blikseminslag;
– ontploffing;
– beroving met geweld;
– afpersing;
– een poging tot afpersing.
4.6.2 U krijgt een maximale vergoeding
De maximale vergoeding is € 5.000,- per gebeurtenis.
4.7 Uw inboedel in een auto in Nederland
4.7.1 Uw inboedel is verzekerd voor schade door diefstal
Het gaat om inboedel die u in de auto laat liggen. Het gaat niet om onderdelen of zaken die bij een auto
horen.
4.7.2 Er zijn extra voorwaarden voor een vergoeding
a. De auto zat op slot.
b. Er zijn sporen van braak aan de auto.
4.7.3 U krijgt een maximale vergoeding
De maximale vergoeding is € 250,- per gebeurtenis.
Juist de diefstal is belangrijk voor me. Ik was te snel met mijn conclusie op basis van de brief die ik kreeg. Hier ga ik geen € 60,00 voor betalen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik denk dat u de verkeerde voorwaarden bekijkt. Mijns inziens zijn dit de voorwaarden van de gewone verzekering.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door tijger1 »

Buiten de deur dekking.

Aanvullende ‘Buiten-De-Deurdekking’ AllRisk

Kiest u voor de Inboedelverzekering AllRisk? Dan kunt u deze aanvullen met de Buiten-De-Deurdekking. Hiermee zijn uw waardevolle spullen buiten uw woning in Nederland verzekerd tegen diefstal en schade tot maximaal € 2.500,- per jaar. Voor een aantal categorieën van deze dekking geldt een maximale vergoeding van € 500,- per gebeurtenis.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, dit zijn de voorwaarden waar in mijn brief van Univé naar verwezen wordt.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door tijger1 »

@moneyman

Ik kan mij dat nauwelijks voorstellen. Elke gewone inboedel verzekering kent bijvoorbeeld al een dekking voor inboedel na braak aan een auto met een dekking tot € 250,00. Dat is dus niets bijzonders.
Ook is elke inboedel elders voor brand, ontploffing en blikseminslag verzekerd tot het gewone normale verzekerde bedrag, dus zonder beperking tot € 5.000,00.
En als je op de site van Unive kijkt, zie je die dekking voor de buiten-de-deur dekking voor diefstal met een beperkt bedrag.

stofzuigertje

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zoals ik het lees:

Mijn vers gekochte Ikea meubel is verzekerd tijdens vervoer van deze nieuwe inboedel......
Maar de Zweedse balletjes niet!

De tuinstoelen zijn alleen verzekerd buiten als ik een goed slot op de poort heb dus geen open tuin!

Tijdens de vakantie geld de Univé reisverzekering voor de bagage....

Gezien het bedrag is het vermoedelijk geen inboedel maar Inboedel + Opstal?

Verder is er per regio/diefstal gevoeligheid een ander tarief mogelijk, zit ik in goedkope regio of U in dure?

En je mag deze aanvulling weigeren dus U is niets verplicht... alleen de manier van aanbieden vind ik omgekeerd en had dit liever met zelf aanmelden gezien maar helaas, het mag!

Poortwachter88
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2016 14:56

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door Poortwachter88 »

Buiten de deur dekking houdt in dat wanneer inboedel buitenshuis wordt beschadigd (zoals het op straat kapot vallen van je gsm, of bijvoorbeeld diefstal van je jas) ook is verzekerd. Dit staat los van de extra dekking diefstal uit je auto op de standaard inboedel dekking. Er valt te twisten over houdt automatisch omzetten van deze dekking, maar doen ze het niet zijn er altijd klanten die achteraf klagen dat ze niet waren ingelicht van de nieuwe dekking. Ik vind uw bericht erg voorbarig, mijn inziens is hier keurig gehandeld. jammer dat u gelijk conclusies trekt ipv een en ander na te vragen bij Unive

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Unive verhoogd ongevraagd de inboedelverzekering met 40% !

Ongelezen bericht door joep873 »

Poortwachter88 schreef:Ik vind uw bericht erg voorbarig, mijn inziens is hier keurig gehandeld. jammer dat u gelijk conclusies trekt ipv een en ander na te vragen bij Unive
Wat een gotspe.
Het gaat er hier juist om dat Unive niks vraagt maar gewoon aankondigt, waarna de klant dan maar weer in actie moet komen.

Gesloten