Ik lees veel klachten over booking.com op internet. Mijn verhaal:
Bij het boeken van een hotelkamer heb ik creditcard gegevens opgegeven. Booking.com verplicht je hiertoe vaak, anders kun je bij veel hotels geen kamer reserveren. Tientallen keren is het goed gegaan tot nu toe en ik lees hierover HEEL VEEL klachten. Lijkt me geen toeval meer. De creditcard was meer dan een jaar nergens voor gebruikt en amper 3 dagen na de boeking worden we gebeld door de bank dat er gefraudeerd is. Drie bedragen afgeschreven, één bedrag naar Engeland, twee bedragen richting Spanje (waarvan 1 geblokkeerd omdat de desbetreffende maatschappij het niet vertrouwde). Nogmaals: geen toeval. Ergens gaat iets mis. Bij booking.com zelf, of bij de hotels waar de gegevens naar doorgespeeld worden. De bank vergoedt, aangezien het om fraude gaat en dit verzekerd is, maar dit is natuurlijk niet de echte oplossing. Feit blijft dat er ergens iets mis gaat en er mensen met kwaad in de zin bij de creditcard gegevens van de consument kunnen.
Waar ik ook kwaad van word... ik bel naar booking.com om het verhaal uit te leggen. Netjes te woord gestaan, totdat ik begin over creditcard en fraude (zonder beschuldigingen te uiten overigens) en mevrouw bekt me af: "Nou daar weten wij niks van. Is onmogelijk...". Volgens de ING is het zeer zeker mogelijk dat het 'beveiligde systeem' van booking.com helemaal niet zo veilig is. En dat blijkt.
Ik zou wel eens een verklaring willen. Waar gaat het mis? Hoe kan dit gebeuren? Booking.com mist nogal verantwoordelijkheidsgevoel. Beetje jammer
Wie herkent dit? Kan een medewerker van radar hier wellicht iets mee? Tot op de bodem uitzoeken, booking.com op het matje roepen? Zou wel een goede les zijn voor booking.com