LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertrekgarantie Kras

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
geengast

Re: Vertrekgarantie Kras

Ongelezen bericht door geengast »

De reclame code commissie heeft NIETS, maar dan ook NIETS met het reiswezen te maken. Is er nu iets opgelost? Bent u toch kunnen vertrekken? Gelijk krijgen wil enkel zeggen dat Kras het iets anders moet omschrijven, net zoals ik al in een eerdere posting heb geschreven.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Niemand geeft vertrek garanties, kan m,n ook niet ivm beschikbaarheid startbanen, beschikbaarheid van vliegtuigen etc etc

Yessie

Ongelezen bericht door Yessie »

Het zou fijn zijn als er gekeken wordt naar waar het om begon: kijk naar mijn oproep!
Jullie mening heeft niet mijn interesse.
Mijn vraag was of er meer mensen te maken hadden gehad met dit soort situaties.

Har06

Yessie schreef:Het zou fijn zijn als er gekeken wordt naar waar het om begon: kijk naar mijn oproep!
Jullie mening heeft niet mijn interesse.
Mijn vraag was of er meer mensen te maken hadden gehad met dit soort situaties.
Een oplossend antwoord is NIET van belang??, natuurlijk heeft iedereen die gebruik van charters maakt ermee te maken, U bekijkt het verder maar :roll:

Yessie

Dan had ik daar wel om gevraagd. Mijn vraag was alleen of er meer mensen ervaring hadden met dit soort situaties.
Maar blijkbaar zijn er altijd mensen die op allerlei fora graag - ook ongevraagd - hun mening spuien.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als iemand met antwoorden komen die niet in jouw straatje passen is dat nog niet hetzelfde als een mening spuien...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die antwoorden geven in ieder geval géén antwoord op de vraag van TS... en zijn dus inderdaad niet interessant.

Har06

Moneyman schreef:Die antwoorden geven in ieder geval géén antwoord op de vraag van TS... en zijn dus inderdaad niet interessant.
wat verwacht TS dan, natuurlijk heeft iedereen doe met charters vliegt, die ervaring opgedaan, overbodige topic lijkt me

Har06

Geen enkele charterfirma geeft een garantie :mrgreen: zie AV

Caspie

Ongelezen bericht door Caspie »

Reclame code commissie heeft vorig jaar kras op de vingers getikt omdat zij reizen aanbieden met gegarandeerd vertrek en dit niet nakomen. Nog een keer naar de reclame code commissie zij voor kras een groter probleem opleveren omdat zij het advies niet naleven. Ik denk echter dat belangrijker is om te weten dat wanneer je een reis bij kras boekt met gegarandeerd vertrekgarantie je een contract met hen hebt. Een van deze punten is dat de reis ongeacht doorgaat niet afh aantal deelnemers. Dit geven zij duidelijk aan op hun website. Op het moment dat zij de reis annuleren plegen zij contractbreuk. Zij geven ook openlijk aan dat zij vertrekgarantie 100% aanbieden om mensen te lokken en dat is dwaling en onheuselijke handelingspraktijken. Zij beïnvloeden consumenten om een reis te boeken met 100% vertrekgarantie om een aankoop te beïnvloeden, wetende dat zij deze reis kunnen annuleren.

Wij hebben zelfs in 2015 hetzelfde probleem met kras. Een gegarandeerd vertrek reis was geannuleerde en zij boden een alternatief gegarandeerd vertrekreis aan. Deze hebben zij ook weer geannuleerd en het derde alternatief gegarandeerd vertek reis is ook weer door hun geannuleerd. Mijn advocaat heeft contact met hun opgenomen en kras gaf aan klanten te lokken. Conclusie: kras heeft een schadevergoeding moeten betalen ivm 3x contractbreuk, 3x dwaling en 3x wanprestatie.

Har06

Caspie schreef:Reclame code commissie heeft vorig jaar kras op de vingers getikt omdat zij reizen aanbieden met gegarandeerd vertrek en dit niet nakomen. Nog een keer naar de reclame code commissie zij voor kras een groter probleem opleveren omdat zij het advies niet naleven. Ik denk echter dat belangrijker is om te weten dat wanneer je een reis bij kras boekt met gegarandeerd vertrekgarantie je een contract met hen hebt. Een van deze punten is dat de reis ongeacht doorgaat niet afh aantal deelnemers. Dit geven zij duidelijk aan op hun website. Op het moment dat zij de reis annuleren plegen zij contractbreuk. Zij geven ook openlijk aan dat zij vertrekgarantie 100% aanbieden om mensen te lokken en dat is dwaling en onheuselijke handelingspraktijken. Zij beïnvloeden consumenten om een reis te boeken met 100% vertrekgarantie om een aankoop te beïnvloeden, wetende dat zij deze reis kunnen annuleren.

Wij hebben zelfs in 2015 hetzelfde probleem met kras. Een gegarandeerd vertrek reis was geannuleerde en zij boden een alternatief gegarandeerd vertrekreis aan. Deze hebben zij ook weer geannuleerd en het derde alternatief gegarandeerd vertek reis is ook weer door hun geannuleerd. Mijn advocaat heeft contact met hun opgenomen en kras gaf aan klanten te lokken. Conclusie: kras heeft een schadevergoeding moeten betalen ivm 3x contractbreuk, 3x dwaling en 3x wanprestatie.
over welke schadevergoeding hebben we het nu ?

Yessie

Goed dat je er werk van gemaakt hebt, Caspie.
Maar ik hoop dat je alsnog ook een melding doet bij de Reclame Code Commissie.
Bij mijn melding loog Kras keihard dat mijn geval de enige was (foutje van een medewerker). Ik werd door de RCC wel in het gelijk gesteld.
Als jij ook een klacht indient, hoop ik dat ze nu eindelijk gedwongen worden te stoppen met die zogenaamde 100% garantie.

Har06

wie gelooft ernu in een 100 % vertrek garantie, dat kan toch niemand hard maken??????

Har06

Donna schreef:
Har06 schreef:wie gelooft ernu in een 100 % vertrek garantie, dat kan toch niemand hard maken??????
Natuurlijk wel, dat gebeurt vaak genoeg. Vooraf wordt bepaald hoeveel boekingen er moeten zijn om er financieel uit te springen, als dat aantal gehaald is kan het vertrek worden gegarandeerd. Maar als je de garantie geeft in de hoop daarmee voldoende mensen te trekken, kun je in de problemen komen als dat aantal niet gehaald wordt. Met vroegboekkortingen, wordt geprobeerd zo snel mogelijk voldoende boekingen te krijgen, zodat de reizen gegarandeerd vertrek krijgen en anderen om die reden ook voor die reis gaan boeken en niet bij de concurrent.
Droom maar rustig verder, natuurlijk krijg je geen 100 % garantie, je kunt wel omboeken

Yessie

Alles goed met je, Har06?
Als Kras nu al 2x een flinke vergoeding betaald heeft omdat ze fout zaten, geloof je dan nog steeds dat jíj gelijk hebt?
Denk je nou echt dat jij het beter weet dan advocaten?
Je denkt toch niet dat Kras een cent betaald zou hebben als het is zoals jij denkt?

Har06

Yessie schreef:Alles goed met je, Har06?
Als Kras nu al 2x een flinke vergoeding betaald heeft omdat ze fout zaten, geloof je dan nog steeds dat jíj gelijk hebt?
Denk je nou echt dat jij het beter weet dan advocaten?
Je denkt toch niet dat Kras een cent betaald zou hebben als het is zoals jij denkt?
uitstekend

waarvoor betaald en hoe flink is de vergoeding?

Ik ben geen advocaat, wel iemand die regelmatig boekt en me laat om boeken bij een reiswijziging, vakantie kan leuk blijven :lol:

Yessie

Laat ik het zo zeggen, ik ben bijna voor niets op vakantie geweest.
Omboeken kan zeker vóórkomen en bij reizen waar een minimum aantal reizigers verplicht is, is dat ook heel normaal. Dat doe ik dan ook gewoon.
Het ging hier over reizen waar géén minimum aantal deelnemers nodig was; de garantie was dat de reis hoe dan ook door zou gaan, ongeacht het aantal deelnemers. Dat is dus een ander verhaal.
Dan kun je als reisorganisatie niet zeggen: 'Sorry, het gaat niet door vanwege te weinig deelname'.

Har06

Yessie schreef:Laat ik het zo zeggen, ik ben bijna voor niets op vakantie geweest.
Omboeken kan zeker vóórkomen en bij reizen waar een minimum aantal reizigers verplicht is, is dat ook heel normaal. Dat doe ik dan ook gewoon.
Het ging hier over reizen waar géén minimum aantal deelnemers nodig was; de garantie was dat de reis hoe dan ook door zou gaan, ongeacht het aantal deelnemers. Dat is dus een ander verhaal.
Dan kun je als reisorganisatie niet zeggen: 'Sorry, het gaat niet door vanwege te weinig deelname'.
natuurlijk kun je dat met de klant overleggen, vrij normaal en redelijk te begrijpen.
Bijna voor niets op vakantie geweest en dan nog een hoop shhhhhhhh?

jofjeb

Ongelezen bericht door jofjeb »

Ben gaan googelen nadat ik gisteren bericht kreeg van Kras dat de gegarandeerde reis die ik geboekt had niet doorging vanwege onvoldoende deelnemers, om te kijken of dit vaker voorvalt. Ja dus. Juist omdat er gegarandeerd bij stond heb ik deze reis geboekt. De medewerkster aan de telefoon vertelde dat door erbij te zetten dat de reis gegarandeerd is er meer kans is dat de reis geboekt gaat worden, zodat deze dan door kan gaan. Dit is dus overduidelijk misleidende reclame, om klanten te lokken.
Natuurlijk zou ik deze reis niet geboekt hebben als hij niet gegarandeerd was geweest, want als ik een vakantie boek wil ik ook de zekerheid hebben dat ik kan gaan.
Zoals je ziet Yessie, helaas geen verandering met jouw ervaring 2 jaar geleden.
Ik heb nu een nieuwe 'gegarandeerde reis' geboekt, waarvan de medewerkster gezegd heeft dat deze zeker door zal gaan.
Ter compensatie heb ik op deze nieuw geboekte reis 100 euro korting gekregen, wat ik wel netjes vind.
Toch heb ik voor de zekerheid van deze reis printscreens gemaakt, want mocht deze reis, ondanks gegarandeerd, niet doorgaan, dan ga ik zeker vervolgstappen ondernemen.

Yessie

Vervelende ervaring, Jofjeb. Goed dat je een printscreen hebt gemaakt.
Ik zou willen dat meer mensen zo'n voorval melden bij de Reclame Code Commissie. Misschien krijgt Kras dan eindelijk eens een tik op de vingers voor dit soort praktijken.
Die 100 euro is niet 'netjes' van ze. Netjes is alleen als ze zich aan hun belofte houden. Hier komen ze goed mee weg. Als je een jurist had ingeschakeld had je 20 x zoveel gekregen.

Gesloten