| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vervelende telefonisten van bewindvoerder
-
Longwei2012
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48
Vervelende telefonisten van bewindvoerder
Hallo allen,
Ik heb geen schulden, ik heb zelf bewindvoering aangevraagd omdat ik zo beter kan sparen. Al 2 jaar ben ik tevreden met deze bewindvoerder en heb ik al fijn kunnen sparen.
Ik wil voorlopig nog lang niet zonder, maar zit wel met een behoorlijke ergenis:
Als ik mijn bewindvoerder wil spreken krijg ik welleens een vervelende telefonist aan de lijn. Ik moet van alles vertellen, waarvan ik vind dat het haar/hem niet aangaat en het nut er ook niet van inzie. Omdat ik dan alsnog niet zelf de bewindvoerder te spreken krijg en alles via via gaat onstaan er vaak misverstanden waarbij iedereen met de vinger kan wijzen naar elkaar ivm miscommunicatie, maar ik ben daar niet bij gebaat. Als het via de telefonist gaat, gaat het 8 van de 10 keer gewoon niet zonder een hoop nabellen en piekeren.
Kan ik gewoon weigeren de telefonist alles uit te moeten leggen en eisen dat ik gewoon mijn bewindvoerder aan de lijn krijg?
Ik heb geen schulden, ik heb zelf bewindvoering aangevraagd omdat ik zo beter kan sparen. Al 2 jaar ben ik tevreden met deze bewindvoerder en heb ik al fijn kunnen sparen.
Ik wil voorlopig nog lang niet zonder, maar zit wel met een behoorlijke ergenis:
Als ik mijn bewindvoerder wil spreken krijg ik welleens een vervelende telefonist aan de lijn. Ik moet van alles vertellen, waarvan ik vind dat het haar/hem niet aangaat en het nut er ook niet van inzie. Omdat ik dan alsnog niet zelf de bewindvoerder te spreken krijg en alles via via gaat onstaan er vaak misverstanden waarbij iedereen met de vinger kan wijzen naar elkaar ivm miscommunicatie, maar ik ben daar niet bij gebaat. Als het via de telefonist gaat, gaat het 8 van de 10 keer gewoon niet zonder een hoop nabellen en piekeren.
Kan ik gewoon weigeren de telefonist alles uit te moeten leggen en eisen dat ik gewoon mijn bewindvoerder aan de lijn krijg?
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
Maar waar moet u die bewindvoerder dan elke keer voor spreken als alles goed gaat?
Misschien na twee jaar uw eigen zaakjes zelf in beheer nemen? Kunt u nog meer sparen, want die bewindvoerder is ook niet gratis.
Misschien na twee jaar uw eigen zaakjes zelf in beheer nemen? Kunt u nog meer sparen, want die bewindvoerder is ook niet gratis.
-
Longwei2012
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
[Offtopic bijdrage verwijderd]
Ik raadpleeg mijn bewindvoerder graag omtrent beslissingen die van invloed zijn op mijn financieën. Ook wanneer ik wat extra's nodig heb of wil weten wat ik tot nu toe gespaard heb, moet ik de bewindvoerder contacteren.
Ik ben prima bereid daarvoor te betalen, maar de telefonist is gewoon zo irritant dat ik inderdaad overweeg m'n zaakjes maar weer zelf te gaan regelen, enkel om die vervelende telefonisten niet meer te hoeven spreken. Dat vind ik erg jammer voor mij en de bewindvoerder.
Dus wederom:
Kan ik gewoon weigeren die telefonist alles te vertellen om vervolgens geen bewinvoerder te spreken te krijgen, waardoor dingen fout lopen omdat telefonist zich oppeens mijn bewindvoerder waant?
Ik raadpleeg mijn bewindvoerder graag omtrent beslissingen die van invloed zijn op mijn financieën. Ook wanneer ik wat extra's nodig heb of wil weten wat ik tot nu toe gespaard heb, moet ik de bewindvoerder contacteren.
Ik ben prima bereid daarvoor te betalen, maar de telefonist is gewoon zo irritant dat ik inderdaad overweeg m'n zaakjes maar weer zelf te gaan regelen, enkel om die vervelende telefonisten niet meer te hoeven spreken. Dat vind ik erg jammer voor mij en de bewindvoerder.
Dus wederom:
Kan ik gewoon weigeren die telefonist alles te vertellen om vervolgens geen bewinvoerder te spreken te krijgen, waardoor dingen fout lopen omdat telefonist zich oppeens mijn bewindvoerder waant?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2015 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
-
moederslink
- Berichten: 10356
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
Niet daar weggaan vanwege de een of andere telefonist, die er verder niks mee te maken heeft maar mogelijk ook zo is geïnstrueerd en geconditioneerdLongwei2012 schreef: Ik raadpleeg mijn bewindvoerder graag omtrent beslissingen die van invloed zijn op mijn financieën. Ook wanneer ik wat extra's nodig heb of wil weten wat ik tot nu toe gespaard heb, moet ik de bewindvoerder contacteren.
Ik ben prima bereid daarvoor te betalen, maar de telefonist is gewoon zo irritant dat ik inderdaad overweeg m'n zaakjes maar weer zelf te gaan regelen, enkel om die vervelende telefonisten niet meer te hoeven spreken. Dat vind ik erg jammer voor mij en de bewindvoerder
U kunt prima rechtstreeks met uw bewindvoerder communiceren via de mail, zodat afspraken en besluiten zwart op wit staan. Die mogelijkheid moet er gewoon zijn. Of maak 1x per kwartaal een afspraak voor de stand van zaken die up to date zijn op dat moment.
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 dec 2015 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
Dat hangt van de (contractueel) gemaakte afspraken af, en of het bijvoorbeeld een groter kantoor is, of niet.Longwei2012 schreef:Hallo allen,
Ik heb geen schulden, ik heb zelf bewindvoering aangevraagd omdat ik zo beter kan sparen. Al 2 jaar ben ik tevreden met deze bewindvoerder en heb ik al fijn kunnen sparen.
Ik wil voorlopig nog lang niet zonder, maar zit wel met een behoorlijke ergenis:
Als ik mijn bewindvoerder wil spreken krijg ik welleens een vervelende telefonist aan de lijn. Ik moet van alles vertellen, waarvan ik vind dat het haar/hem niet aangaat en het nut er ook niet van inzie. Omdat ik dan alsnog niet zelf de bewindvoerder te spreken krijg en alles via via gaat onstaan er vaak misverstanden waarbij iedereen met de vinger kan wijzen naar elkaar ivm miscommunicatie, maar ik ben daar niet bij gebaat. Als het via de telefonist gaat, gaat het 8 van de 10 keer gewoon niet zonder een hoop nabellen en piekeren.
Kan ik gewoon weigeren de telefonist alles uit te moeten leggen en eisen dat ik gewoon mijn bewindvoerder aan de lijn krijg?
Ook is het zo dat de aanwezigheid van die telefonistes je bewindvoerder in staat stelt zich te focussen op zijn vaktechnische werk. Zonder die telefonistes zou hij veel meer, kostbare, tijd bezig zijn met simpele dingen, en bijvoorbeeld niet gemakkelijk overleg kunnen voeren, zonder een vergadering uit te komen met een zwik voicemails van cliënten omdat hij/zij de telefoon uit had staan.
Wat jij wilt zal, áls het al kan, gelet op bovenstaande dan ook doorgaans hogere kosten met zich meebrengen, ben je bereid die dan ook te betalen?
-
moederslink
- Berichten: 10356
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
Dat ligt er aan: de budgetbeheerder van de schuldsanering , toendertijd , van mijn dochter , wilde juist alleen maar alles telefonisch afhandelen omdat het dan gelijk duidelijk was en er gelijk gereageerd kon worden.
De bewindvoerder, nu , van mijn dochter , wil juist alleen maar alles afhandelen via de mail , omdat hij op een hem passend moment kan reageren en het dan ook nog zwart op wit staat.
En i.d.d , als het een groot kantoor is met heel veel cliënten kan het zeer afleidend en storend zijn om op ieder ogenblik " lastig gevallen te worden " door cliënten.
De bewindvoerder, nu , van mijn dochter , wil juist alleen maar alles afhandelen via de mail , omdat hij op een hem passend moment kan reageren en het dan ook nog zwart op wit staat.
En i.d.d , als het een groot kantoor is met heel veel cliënten kan het zeer afleidend en storend zijn om op ieder ogenblik " lastig gevallen te worden " door cliënten.
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 dec 2015 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
stofzuigertje
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
Stuur hem een E mail of hij jou wil bellen, gaat buiten die telefoniste om....
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
[offtopic bijdrage verwijderd]Longwei2012 schreef:Alhoewel ik je reactie meer troll dan nuttig vind zal ik toch maar antwoorden.
Ik raadpleeg mijn bewindvoerder graag omtrent beslissingen die van invloed zijn op mijn financieën. Ook wanneer ik wat extra's nodig heb of wil weten wat ik tot nu toe gespaard heb, moet ik de bewindvoerder contacteren.
Ik ben prima bereid daarvoor te betalen, maar de telefonist is gewoon zo irritant dat ik inderdaad overweeg m'n zaakjes maar weer zelf te gaan regelen, enkel om die vervelende telefonisten niet meer te hoeven spreken. Dat vind ik erg jammer voor mij en de bewindvoerder.
Dus wederom:
Kan ik gewoon weigeren die telefonist alles te vertellen om vervolgens geen bewinvoerder te spreken te krijgen, waardoor dingen fout lopen omdat telefonist zich oppeens mijn bewindvoerder waant?
Blijkbaar bent u dan nog helemaal niet in staat op uw eigen zaakjes te passen. U moet toch weten wat er binnenkomt en wat er uitgaat? Als die bewindvoerder iedere keer een klant te woord moet staan om tussentijds over zijn financien te babbelen, komt hij niet aan zijn werk toe. En die telefonisten zullen uiteraard geinstrueerd zijn om niet elk telefoontje door te verbinden. Maar uiteraard mag u weigeren informatie te verstrekken, alleen wordt u dan niet doorverbonden. Dus kies maar.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2015 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
-
Longwei2012
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
Ik denk inderdaad dat het kantoor nu te groot is geworden. Voorheen was het niet zo hoogdrempelig om m'n bewindvoerder te spreken en liep alles goed.
Ik heb niet meer veel vertrouwen in mail omdat ik toch vaak alsnog moet bellen omdat ik gewoon geen reactie krijg.
Als ik iets extra wil vragen moet ik dat nu 2 dagen van tevoren doen. Goed, ik heb het vrijdag nodig dus bel ik er woensdag voor.
Ik heb deze woensdag gevraagt om een extra van 200,- omdat ik van het weekend een reunie heb en graag een leuke outfit wil aanschaffen. Eerst was er gemorrel, maar toen ik zei dat ik volgens afspraak juist 2 dagen eerder belde, was het goed. Ik kreeg te horen dat het die dag zelfs nog over wordt gemaakt. Ah mooi zo, dan kan ik alvast naar de winkel en is dat al klaar.
Sta ik vandaag in de winkel... Geen toereikend saldo.
Ik heb al eerder gehad dat er niks gestort bleek en dat ik er tot 2 weken lang achteraan moest zitten. Dat feest is zaterdag, en ik ben het beu om geld te moeten lenen van mensen terwijl ik de bewindvoerder bijtijds heb gebelt. Dit soort "ongelukjes" gebeuren alleen als ik het met die telefonisten moet regelen.
Ik heb al eerder met de bewindvoerder besproken dat ik het vervelend vind om niet te kunnen internetbankieren zodat ik inzage op m'n budget heb voordat ik de deur uitga en dat ik het vervelend vindt om te moeten bellen over dingen die ik voorheen gewoon zelf kon regelen.
Er werd beterschap beloofd maar ik ben steeds minder blij.
Ik heb niet meer veel vertrouwen in mail omdat ik toch vaak alsnog moet bellen omdat ik gewoon geen reactie krijg.
Als ik iets extra wil vragen moet ik dat nu 2 dagen van tevoren doen. Goed, ik heb het vrijdag nodig dus bel ik er woensdag voor.
Ik heb deze woensdag gevraagt om een extra van 200,- omdat ik van het weekend een reunie heb en graag een leuke outfit wil aanschaffen. Eerst was er gemorrel, maar toen ik zei dat ik volgens afspraak juist 2 dagen eerder belde, was het goed. Ik kreeg te horen dat het die dag zelfs nog over wordt gemaakt. Ah mooi zo, dan kan ik alvast naar de winkel en is dat al klaar.
Sta ik vandaag in de winkel... Geen toereikend saldo.
Ik heb al eerder gehad dat er niks gestort bleek en dat ik er tot 2 weken lang achteraan moest zitten. Dat feest is zaterdag, en ik ben het beu om geld te moeten lenen van mensen terwijl ik de bewindvoerder bijtijds heb gebelt. Dit soort "ongelukjes" gebeuren alleen als ik het met die telefonisten moet regelen.
Ik heb al eerder met de bewindvoerder besproken dat ik het vervelend vind om niet te kunnen internetbankieren zodat ik inzage op m'n budget heb voordat ik de deur uitga en dat ik het vervelend vindt om te moeten bellen over dingen die ik voorheen gewoon zelf kon regelen.
Er werd beterschap beloofd maar ik ben steeds minder blij.
-
Longwei2012
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
Zoals ik al zei, ik krijg meestal geen antwoord via de mail en moet dan alsnog bellen om verhaal te halen.
En al weet ik 2 weken van tevoren dat ik een extra moet opvragen, ik kijk altijd hoeveel ik zelf bij elkaar kan sprokkelen zodat ik zo min mogelijk hoef op te vragen als dat nog nodig is.
Ik weet dat het voorbarig is om een dag te vroeg te verwachten dat het geld op m'n rekening stond, maar als de telefonist ondanks m'n uitleg van de afspraak zegt dat het die middag nog wordt overgemaakt en het 10 min. onderweg is omdat het binnen dezelfde bank gebeurt, is het fijn als ik daarvan dan op aan kan. Om dan vervolgens een misselijke houding te krijgen wanneer ik toch wil checken of de opdracht wel is gedaan... Omdat ik onderhand het vertrouwen kwijt raak. (Er was blijkbaar niet eens een overboeking uitgevoerd)
Kom op zeg, op mail geen respons en telefonisch voel ik me ook in de maling genomen.
Hoe dan ook, als het er morgen niet opstaat en ik voor de zoveelste keer geld bij familie moet lenen te danken aan "miscommunicaties" dan stap ik er maar uit tenzij er sancties worden opgelegd aan betreffende telefonisten.
Het is niet de eerste keer dat ze klieren, een keer werd ik zelfs weggestuurd bij de tandarts door het geklier. Ik ben die genante vertoningen nu wel zat en het zijn altijd dezelfde 2 die erachter zitten.
Eigelijk heb ik het nu wel gehad denk ik als ik dit zo schrijf.
Onderhand 4000 gespaard en zou graag doorgaan tot 10.000, maar sommig personeel weet het dusdanig te verstieren dat ik er vanaf begin te zien.
En al weet ik 2 weken van tevoren dat ik een extra moet opvragen, ik kijk altijd hoeveel ik zelf bij elkaar kan sprokkelen zodat ik zo min mogelijk hoef op te vragen als dat nog nodig is.
Ik weet dat het voorbarig is om een dag te vroeg te verwachten dat het geld op m'n rekening stond, maar als de telefonist ondanks m'n uitleg van de afspraak zegt dat het die middag nog wordt overgemaakt en het 10 min. onderweg is omdat het binnen dezelfde bank gebeurt, is het fijn als ik daarvan dan op aan kan. Om dan vervolgens een misselijke houding te krijgen wanneer ik toch wil checken of de opdracht wel is gedaan... Omdat ik onderhand het vertrouwen kwijt raak. (Er was blijkbaar niet eens een overboeking uitgevoerd)
Kom op zeg, op mail geen respons en telefonisch voel ik me ook in de maling genomen.
Hoe dan ook, als het er morgen niet opstaat en ik voor de zoveelste keer geld bij familie moet lenen te danken aan "miscommunicaties" dan stap ik er maar uit tenzij er sancties worden opgelegd aan betreffende telefonisten.
Het is niet de eerste keer dat ze klieren, een keer werd ik zelfs weggestuurd bij de tandarts door het geklier. Ik ben die genante vertoningen nu wel zat en het zijn altijd dezelfde 2 die erachter zitten.
Eigelijk heb ik het nu wel gehad denk ik als ik dit zo schrijf.
Onderhand 4000 gespaard en zou graag doorgaan tot 10.000, maar sommig personeel weet het dusdanig te verstieren dat ik er vanaf begin te zien.
-
moederslink
- Berichten: 10356
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vervelende telefonisten van bewindvoerder
Kun je deze ergernis en dit gedoe niet eens persoonlijk met je bewindvoerder bespreken?
En hoe te handelen wat goed voelt en werkt en bij hem en bij jou zelf?
En hoe te handelen wat goed voelt en werkt en bij hem en bij jou zelf?
