LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] segway van bol.com gevaarlijk en nep

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door bprosman »

Een CE is geen keurmerk en daarmee geen indicatie dat het ding technisch door de mangel is gehaald door de Kema of de TUV.
CE is dan wel geen keurmerk maar het geeft wel aan dat het appraraat voldoet aan de Europese regelgeving, OF het moet de "China Export" sticker zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:Ik vind dat die vergelijking niet opgaat. Van een rolex weet ik dat het een duur merk is, van Segway weet ik dat niet. Daardoor denk ik niet "hé, dit is namaak" maar "hé, ze zitten in meerdere marktsegmenten". Ik vind dat ik in beginsel mag uitgaan van de juistheid van verklaringen van de verkoper.
Rolex is toch zo'n merk dat je voor een paar tientjes op de Turkse markten kunt kopen? Ik wist niet dat het een duur merk was. Van Segway weet ik dat wel.

Oftewel: omdat jij niet op de hoogte bent van wat Segway inhoudt is de verkoper fout?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:Ik vind dat die vergelijking niet opgaat. Van een rolex weet ik dat het een duur merk is, van Segway weet ik dat niet. Daardoor denk ik niet "hé, dit is namaak" maar "hé, ze zitten in meerdere marktsegmenten". Ik vind dat ik in beginsel mag uitgaan van de juistheid van verklaringen van de verkoper.
Ook ik had nog nooit gehoord van een Segway, pas door dit topic ben ik gaan googlen.
En dan blijkt dus dat een Segway in meerdere uitvoeringen gemaakt wordt, van heel duur tot veel minder duur. En dat had TS ook van te voren moeten uitzoeken.
Er wordt een Segway verkocht, in Westway uitvoering.
Tja en een Rolex , nog nooit een in mn hand gehad, wel weet ik dat het een duur merk is :shock:
Dus zo heel gek vind ik dit van Alfa niet gedacht hoor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien ben ik erg achterdochtig van nature maar ben nog niet 100% overtuigd dat Bol ook de gevolgschade vergoedt heeft. Er zitten teveel tegenstrijdigheden in het verhaal van TS om hem op zijn blauwe ogen te geloven. Geld terugstorten na retour product geloof ik nog wel in.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door moederslink »

robert segway schreef:Nou, het is dus opgelost, door bol.com
De telefoon word vergoed, en uiteraard het aankoopbedrag terug gestort.
Dus ik ben heel tevreden met de oplossing van bol.com , alleen jammer dat het zolang heeft moeten duren, maar : eind goed al goed.
Ik ben in ieder geval heel tevreden nu, alles keurig netjes opgelost.
En nu? Dossier in de papierversnipperaar, net als Manouchka?
Snelle Jelle hoor , binnen 3 dagen toch maar de Segway Westway retour en het geld al op de rekening :roll:
Anyway, opgelost dus. Niks rechtszaak, niks principes , het zij zo , bedankt voor deze bijdrage. :(
Ook ik ben sceptisch over dit alles....

mh73

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door mh73 »

moederslink schreef:Snelle Jelle hoor , binnen 3 dagen toch maar de Segway Westway retour en het geld al op de rekening :roll:
Anyway, opgelost dus. Niks rechtszaak, niks principes , het zij zo , bedankt voor deze bijdrage. :(
Ook ik ben sceptisch over dit alles....
Maar dat laatste mogen sommige mensen blijkbaar niet zeggen, want ook hier zijn diverse bijdragen, waaronder de mijne, weer weggehaald.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja mh73 , ik zag het natuurlijk ook, in no time waren onze reacties weer weggehaald, ook o.a die van mij .
Ik denk dat de TS sowieso niet meer gaat reageren , hij is " tevreden " immers? :x
Laatst gewijzigd door moederslink op 16 dec 2015 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door igen »

moederslink schreef:Ja mh73 , ik zag het natuurlijk ook, in no time waren onze reacties weer weggehaald.
Toch " willekeur of zo? "
Nee, dat waren geen echte echte reakties, maar imitatie-reakties. ;-)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bprosman schreef:Misschien ben ik erg achterdochtig van nature maar ben nog niet 100% overtuigd dat Bol ook de gevolgschade vergoedt heeft. Er zitten teveel tegenstrijdigheden in het verhaal van TS om hem op zijn blauwe ogen te geloven. Geld terugstorten na retour product geloof ik nog wel in.
Mee eens. Ik twijfel zeer aan de geloofwaardigheid van TS in dit verhaal.

robert segway
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 dec 2015 23:04

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door robert segway »

Ik heb gekregen wat ik wou, namelijk de telefoon vergoed, en het geld terug van de segway, en de advertentie van dit product weg bij bol.com.
Alles is ook zo gebeurt, de advertentie staat er niet meer op, ook helemaal niets meer van deze verkoper : justfire.
het geld van de telefoon is al op mijn rekening gestort, en de segway is al onderweg naar hun, dus dat word zeker ook gestort.

De meeste van jullie reageren hier wel, maar hebben helemaal niet alles ( of meestal helemaal niets ) gelezen, en geven dan al een reactie ?????

Zoals ik al aangaf vanaf het begin, ik wil de telefoon vergoed hebben , en natuurlijk het geld terug, en dat ze stoppen met die naam segway gebruiken voor iets wat geen segway is, en als ze dat allemaal hebben gedaan, waarom zou ik dan verder gaan met de rechtszaak ? een beetje gek ook he, als ik dna voor de rechter ben, moet ik dan zeggen wat ik wil, en als ze dat allemaal al gedaan hebben, waarvoor ga ik dan naar de rechter ?

En voor degene die niet geloven dat bol.com de telefoon heeft vergoed, wil ik wel een weddenschap aangaan, om welk bedrag dan ook, kom maar langs bij mij, en ik laat je de overschrijving en het mailtje van bol.com zien.
En nu eens echt ook langskomen ( vlak bij amsterdam ), en niet alleen maar van die rare opmerkingen plaatsen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door bprosman »

(vlak bij amsterdam ),
Had niet anders verwacht :wink:
en niet alleen maar van die rare opmerkingen plaatsen.
Over rare opmerkingen gesproken , je bedoelde toch deze advertentie die weg is (ze hebben overigens wel de term "Segway" weggehaald) ? :
http://www.bol.com/nl/b/speelgoed/westw ... stId=20047

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door kokka »

ik heb toch echt gelezen dat dit niet om het geld gaat, maar om het principe.
dus nu is het geld gestort, en kunnen de principes weer overboord.
ik hoop voor uw zoon dat zijn vader zn lesje geleerd heeft en volgende keer eerst even nadenkt of het speelgoed wat hij voor zijn kind koopt wel veilig is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door moederslink »

robert segway schreef: het geld van de telefoon is al op mijn rekening gestort, en de segway is al onderweg naar hun, dus dat word zeker ook gestort
U gebruikt zelf nog wel steeds consequent dit woord : segway :roll:
En voortaan goed googlen voordat u " speelgoed " voor uw 15 jarige zoon koopt.
Ook de hand in eigen boezem steken, zou u sieren....

Mucha

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 17 dec 2015 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door kokka »

die mailtjes en overschrijving zou je ook gewoon kunnen posten natuurlijk.. even de persoonsgegevens zwartmaken natuurlijk

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door Har06 »

robert segway schreef:Ik heb gekregen wat ik wou, namelijk de telefoon vergoed, en het geld terug van de segway, en de advertentie van dit product weg bij bol.com.
Alles is ook zo gebeurt, de advertentie staat er niet meer op, ook helemaal niets meer van deze verkoper : justfire.
het geld van de telefoon is al op mijn rekening gestort, en de segway is al onderweg naar hun, dus dat word zeker ook gestort.

De meeste van jullie reageren hier wel, maar hebben helemaal niet alles ( of meestal helemaal niets ) gelezen, en geven dan al een reactie ?????

Zoals ik al aangaf vanaf het begin, ik wil de telefoon vergoed hebben , en natuurlijk het geld terug, en dat ze stoppen met die naam segway gebruiken voor iets wat geen segway is, en als ze dat allemaal hebben gedaan, waarom zou ik dan verder gaan met de rechtszaak ? een beetje gek ook he, als ik dna voor de rechter ben, moet ik dan zeggen wat ik wil, en als ze dat allemaal al gedaan hebben, waarvoor ga ik dan naar de rechter ?

En voor degene die niet geloven dat bol.com de telefoon heeft vergoed, wil ik wel een weddenschap aangaan, om welk bedrag dan ook, kom maar langs bij mij, en ik laat je de overschrijving en het mailtje van bol.com zien.
En nu eens echt ook langskomen ( vlak bij amsterdam ), en niet alleen maar van die rare opmerkingen plaatsen.

zoontje krijgt een segway og op z,n 15 de, op z,n 18 de een auto,wel hands free svp.

jongens kennende zal de phone wel ergens gehangen hebben bij de mond of head set, Bol geeft niet makkelijk geld terug

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door moederslink »

Har06 schreef:zoontje krijgt een segway og op z,n 15 de, op z,n 18 de een auto,wel hands free svp.

jongens kennende zal de phone wel ergens gehangen hebben bij de mond of head set, Bol geeft niet makkelijk geld terug
natuurlijk een elektrische auto , handsfree met ingebouwde bluetooth speakers :D
robert segway schreef: ten eerste had mijn zoon de telvefoon niet in zijn hand, maar in zijn broekzak, ( rechtsvoor.)
in zn broekzak dus Har06. :wink:

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door pinguin »

Dit apparaat wordt door veel leveranciers verkocht en is daarom ook al uitgebreid in de media geweest, omdat het niet aan de eisen voldoet en daarom niet op de openbare weg mag.
Het is jammer, dat je geen onderzoek gedaan hebt anders had je dit geweten.
Juist ook door de snelheid zijn de apparaten gevaarlijk en omdat je geen stuur hebt.
Want als je zoon niet was gevallen, wat natuurlijk vervelend blijft, en hij was er mee op de openbare weg blijven rijden dan was het ding in beslag genomen en had hij ook nog een bekeuring gekregen.
Ik zou het ding terug sturen en het geld ontvangen en dit als een leermoment zien.

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door pinguin »

Dan heb je geluk gehad en is dit een hele goede service van Bol.com.

Mucha

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten