LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lachen met de ANWB

Andere onderwerpen over auto en vervoer
CRVermeer
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2009 14:34

Lachen met de ANWB

Ongelezen bericht door CRVermeer »

Op de site van de ANWB staat een vriendelijke dame, Iris genaamd, waaraan je een vraag kunt stellen.
Dus mijn vraag was: "waarom is het factuurbedrag in 4 jaar tijd met 29% toegenomen?"
Antwoord: "het is nu 14:05:21".

Fijne feestdagen Iris!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Lachen met de ANWB

Ongelezen bericht door Quark »

Ik kreeg een ander antwoord "Het is nu 14:23:43" :lol:

Te moeilijke vraag voor een computer, we zitten nog lang niet in de Star Trek periode :D

Vereenvoudig je de vraag naar 29% verhoging ?

Krijg je als antwoord:

Wij begrijpen dat u denkt dat de vernieuwde Wegenwachtpakketten duurder zijn geworden maar dat is niet per definitie het geval. Of u meer gaat betalen, hangt af van het pakket van uw keuze. Als u kiest voor een iets uitgebreider pakket dan u had, betaalt u iets meer. Kiest u voor een iets eenvoudiger pakket, dan betaalt u iets minder.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Lachen met de ANWB

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar verder inhoudelijk: als je naar de technologie kijkt is het niet onlogisch dat Wegenwacht kosten meer dan de inflatie stijgen. Auto's worden steeds complexer, dus ook de middelen (apparatuur, competenties etc) worden complexer en dus duurder.

Met een Wegenwachtbus met wat steeksleutels en een hamer doe je niet veel meer.
Wat ook nog kan meespelen is dat de gemiddelde leeftijd en daaraan gekoppeld de loonkosten van wegenwachters is toegenomen. De instroom vanuit technische opleidingen is niet zo groot, dus er zullen relatief minder jongeren als wegenwacht actief zijn (al is zo'n functie sowieso niet iets voor een monteur met weinig ervaring).

CRVermeer
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2009 14:34

Re: Lachen met de ANWB

Ongelezen bericht door CRVermeer »

@GjvdA
Als die wegenwachters er in de afgelopen 4 jaar flink op vooruit waren gegaan, laten we zeggen +20%, zou ik nog kunnen zeggen dat het voor het goede doel was.
Dat technologie ingewikkelder wordt, zegt op zich niets. Die wordt ook steeds beter en robuuster. Mijn ervaring is dat een technisch ingewikkelde auto vaker storingen signaleert en doorgeeft, maar toch vrolijk blijft rijden.

Maar daar ging mijn eerste bericht niet over. Dat ging over het stomme antwoord op een simpele vraag.
Ook de tweede vraagsteller kreeg geen antwoord op de vraag.
Als het om een geautomatiseerd systeem gaat, zet er dan geen foto van een dame bij.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Lachen met de ANWB

Ongelezen bericht door Dozo »

CRVermeer schreef: Als het om een geautomatiseerd systeem gaat, zet er dan geen foto van een dame bij.
Dus vanwege die foto denk jij dat die ene dame daar 24/7 zit om in haar eentje alle vragen te beantwoorden? Wat nu als ze afgelost wordt? Moet er dan een andere foto komen? :roll:

Je kan overigens aangeven waarom Iris je niet goed geholpen heeft, dus waarom ga je daar niet verder met je klacht?

CRVermeer
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2009 14:34

Re: Lachen met de ANWB

Ongelezen bericht door CRVermeer »

Dozo schreef:
CRVermeer schreef: Als het om een geautomatiseerd systeem gaat, zet er dan geen foto van een dame bij.
Dus vanwege die foto denk jij dat die ene dame daar 24/7 zit om in haar eentje alle vragen te beantwoorden? Wat nu als ze afgelost wordt? Moet er dan een andere foto komen? :roll:

Je kan overigens aangeven waarom Iris je niet goed geholpen heeft, dus waarom ga je daar niet verder met je klacht?
Heb ik ook gedaan. :D
En ik zeg ook "zet er dan geen foto bij" en niet "zet er een foto bij van de dame van dienst". Die is er ook gewoon niet.

Gesloten