LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansprakelijkheidsverzekering vergoedt schade huurauto niet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Tim127
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2015 14:42

Aansprakelijkheidsverzekering vergoedt schade huurauto niet

Ongelezen bericht door Tim127 »

Hallo,

Mijn aansprakelijkheidsverzekering vergoedt de schade die ik per ongeluk heb toegebracht aan een de huurauto van een ander in het buitenland niet. Het gaat om een kras op de bestuurdersportier. Bij het voltanken en schoonmaken van de auto (voor het inleveren) heb ik bij een tankstation deze kras veroorzaakt. Met een vriend had ik deze auto gehuurd, de auto stond op zijn naam. Bij het inleveren werd er €80 in rekening gebracht voor het herstel. Is dit een terechte afwijzing of heb ik recht op vergoeding van de schade?

Ik twijfel omdat de verzekeringsmaatschappij aan de telefoon erg vaag antwoordde en dit niet direct kon beoordelen. Pas na enige dagen werd mijn claim afgekeurd.

Het lijkt mij een simpel geval van: Schade die u of uw gezinsleden/huisdieren als particulier veroorzaken aan:

- zaken/personen buiten uw gezin


Alvast bedankt

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Aansprakelijkheidsverzekering vergoedt schade huurauto niet

Ongelezen bericht door prem »

Eigen risico?

Tim127
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2015 14:42

Re: Aansprakelijkheidsverzekering vergoedt schade huurauto niet

Ongelezen bericht door Tim127 »

Inderdaad, blijkbaar zit ik bij een van de weinige verzekeraars met een eigen risico.

Vrijwel alle verzekeraars hebben standaard een eigen risico van €0. Daarentegen draai je bij elke schade zelf voor een deel van de kosten op bij de Hema, ING, InShared en Kruidvat (€100)

Dank u.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Aansprakelijkheidsverzekering vergoedt schade huurauto niet

Ongelezen bericht door prem »

Jammer voor je.

Gesloten