Ook ik heb vandaag op 22 december een brief op de mat gekregen van Intrum Justitia die exact lijkt op de brief zoals de topic starter deze verzonden heeft afgezien dat het bij mij om het nationaal spaarfonds gaat.
de brief gaat als volgt:
=================
Den Haag, 18-12-2015
(Ik ontvang dit 4 dagen later dus he, ook zo lekker)
Geachte mevrouw/heer B. ten Broeke
U heeft bij ons een openstaande vordering inzake de Nationale / Nationaal spaarfonds
(Nooit zaken mee gedaan bij mijn weten). Wij proberen al enige tijd, samen met u, een oplossing te vinden om uw totale schuld van € 234,64 af te lossen.
(ik heb nog nooit iets met intrum justitia te maken gehad laat staan met hun samen een oplossing voor een niet bestaande schuld te hebben geprobeerd te vinden).
Wij bieden u graag 2 kortingsmogelijkheden om uw totale schuld af te lossen. u kiest zelf uw korting:
1. Rente stop: over uw uitstaande schuld betaalt u de wettelijke rente. Wij zijn bereid deze rente stop te zetten indien u in maximaal 21 maandelijkse termijnen uw volledige schuld voldoet Deze regeling kunt u aanvragen via
www.intrum.nl/aanmaning. Uw inloggegevens vindt u rechts bovenaan deze brief of bel ons op telefoonnummer 088-0201790 (ik krijg een bandje te horen). We verwachten uw reactie voor 28-12-2015.
2. 20% korting. Ontvang 20% korting op uw uitstaande schuld en bespaar €46,93. U ontvangt deze korting als u voor 28-12-2015 187,71 heeft betaald. De betaalgegevens hiervoor staan in het kader onderaan deze brief.
ENZ....
=============
Nu komt het belangrijkste. Ik heb de gok gewaagd en met de logingegevens ingelogd in het systeem. Ik ben er achter gekomen dat het volgens intrum gaat over een 4tal facturen uit 2009. Naast dat het verjaringsproces al lang is ingegaan, (2 jaar op facturen voor producten, 5 jaar voor diensten), zijn het facturen voor iets waar ik geen ENKEL idee van heb dat dit heeft plaatsgevonden.
Ik meld deze klacht hier ter aanvulling van dit topic. Daarnaast onderneem ik de volgende stappen.
1. ik meld deze klacht ook op klacht.nl
2. Ik neem morgen (23-12-2015) contact op met Intrum Justitia en geef aan dat ik deze facturen en/of bedragen niet erken en dat ik van hen verlang/eis om deze incasso te laten vallen op grond van verjaring en op grond van gebrek aan verder bewijs.
Indien er dan door Intrum Justitia niet mee akkoord gegaan wordt, geef ik aan dat ik dit nogmaals eis per aangetekende brief (deze zijn via o.a. consumentenwijzer te vinden op internet dus dat moet goed komen).
IK houd jullie op de hoogte.