Tiidmasine schreef:VioletPrue schreef:1. Beugels voor toilet etc. worden niet meer vergoed. heeft niets met mogelijk herstel te maken, die krijg niemand nog.
2. Wegens verkeerde berekeningen bij het CAK moeten alle eigen bijdragen in heel Nederland opnieuw berekend worden. Dit duurt achterlijk lang en zou niet moeten, maar **** happens.
3. Betalen moet u, u hoort te reserveren als u geen rekening krijgt. U weet dat u een betalingsverplichting heeft en roepen dat u dat uit principe niet wilt slaat nergens op.
4. Als u makkelijk een eigen scootmobiel kunt betalen, waarom dan een aanvragen bij de gemeente? Waarom niet inleveren, zelf kopen en nooit meer met het CAK te maken hebben? Wmo geld kan maar eenmaal uitgegeven worden en onnodig iemand een scootmobiel verstrakken kost een ander een scootmobiel. Niet netjes.
Over punt 3: Ik heb netjes aangegeven (en tijdig ook nog) dat ik vanaf september geen factuur meer kreeg van het CAK. Dat er bij de gemeente hier zo' n stelletje incompetente figuren de zaken niet op orde hebben of kunnen krijgen is mijn probleem niet. Tenslotte een gewaarschuwd mens telt voor 2 !!
Over punt 4: Ons inkomen is ruim 40 jaar lang plm bijstandsnorm geweest. Nooit hebben we vrijstelling voor wat dan ook gevraagd; nimmer hebben we langdurigheidstoeslag gevraagd terwijl we er wel recht op hadden. Over plm. 12 maanden moeten mijn vrouw en ik het samen doen van 1016 euro netto per maand en een eventuele aanvulling draaien we zelf voor op omdat we dit jaar eens een mazzeltje hadden. Tegen de tijd dat mijn vrouw ook aow krijgt zijn we vanaf nu gerekend 7 jaar verder. Een rekensommetje leert dat we 46500 euro van dat mazzeltje moeten opvreten. Iemand die dat soort mazzeltjes niet heeft gehad mag uit de staatsruif snoepen en nu zult u mij vertellen dat ik dus op niets recht zou mogen hebben ? Ik moet me nu echt inhouden om niet over mensen te beginnen die de laatste tijd uitsluitend uit de staatsruif snoepen zonder daar ooit wat voor gedaan te hebben.
Over punt 3: U weet dat u moet betalen en gaat dan roepen dat u vindt van niet. Ik zal het volgende maand eens proberen bij mijn kabelaar. Kijken wat zij zeggen als ze zijn uitgelachen. Het is vervelend dat het CAK er lang over doet. Ik heb pas vorige week mijn gecorrigeerde rekening over heel 2015 gekregen. Maar ik wist mijn periodebedrag al (u ook als het goed is, in de bijstand is dat nog geen € 19,40 per vier weken) en heb dit gereserveerd. U kunt schreeuwen tegen de gemeente, tegen het CAK of het Heilige Spaghettimonster, betalen moet u. En dat weet u. Om mensen bij de gemeente dan incompetent te noemen slaat al helemaal nergens op, het CAK doet de berekeningen en zij doen hier te lang over (dit komt overigens door verschillende soorten software van bijvoorbeeld thuiszorgorganisaties en het CAK. Dat correspondeert niet en moet dus allemaal handmatig uitgezocht worden). Aan mijn gemeente was door het CAK gemeld dat alle nieuwe rekeningen begin december bij de mensen thuis waren, ruim op tijd voor de inloopspreekuren van de gemeente over de rekeningen. Er kwam bijna niemand, want het CAK was weer eens te laat. Hier kan uw gemeente niets aan doen.
Over punt 4: Dat u nooit Langdurigheidstoeslag aan heeft gevraagd staat los van uw scootmobiel (en is nog eens dom ook, ik vraag het netjes elk jaar aan, zo kan ik een deel van mijn Eigen Risico in ieder geval betalen zonder te reserveren). U geeft hier zelf aan dat u zelf een scootmobiel kunt betalen. Waarom doet u dat dan niet? Ik zeg niet dat u op niets recht zou mogen hebben, dat maakt u er van. Maar als u zelf al die jaren de LDT niet nodig vond, waarom dit dan wel? Uw inkomen over 3 of 4 of 5 jaar staat daar ook los van, u heeft kennelijk een behoorlijk "mazzeltje" gehad. Koop er lekker een scootmobiel van, dan bent u van het CAK af. En u dan nog boos willen maken over "mensen die de laatste tijd uitsluitend uit de staatsruif snoepen". U rekent zichzelf hier niet toe? Als ik het goed begrijp hebben zowel uw vrouw als u een uitkering, Wmo hulpmiddelen, weigert uit principe te betalen voor iets dat betaald dient te worden en verwacht u ook nog kleine woonaanpassingen die niet meer vergoed worden vergoed te krijgen. Daar vind ík nu weer iets van. Als iemand die zelf uit de staatsruif graast.