LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooknota Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Consument33
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2015 10:58

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Consument33 »

DirkG schreef:Vandaag geprobeerd aangifte te doen. Accepteerde de politie niet want ik heb geen schade geleden omdat ik nog niet betaald heb. Ze sturen me door naar de fraude helpdesk. Duurde wel even voordat ik uitgelegd kon krijgen dat het niet om e-mail, maar om een brief gaat.

Vandaag ook contact gehad met IJ. Ze gaan het dossier opsturen, na wat doorvragen zaten daar alleen de stukken van de Neckermann.com in en niet de stukken van hun. Dus ook gevraagd om die laatste toe te voegen. En ze gaven ook aan dat ik de stukken niet deze week ga ontvangen.

Dus mensen die stukken hebben opgevraagd verwacht niet te veel

Toen ik afgelopen vrijdag de fraude helpdesk belde waarin die niet heel erg behulpzaam. Die gaven aan dat ze 1 brief hadden nagetrokken en dat het om echte brieven van I.J. ging. Veel meer deden ze er op dat moment niet mee.....

Op klacht.nl worden er nog steeds vergelijkbare klachten toegevoegd.

kritische consument1
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2015 09:51

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door kritische consument1 »

Consument33 schreef:
DirkG schreef:Vandaag geprobeerd aangifte te doen. Accepteerde de politie niet want ik heb geen schade geleden omdat ik nog niet betaald heb. Ze sturen me door naar de fraude helpdesk. Duurde wel even voordat ik uitgelegd kon krijgen dat het niet om e-mail, maar om een brief gaat.

Vandaag ook contact gehad met IJ. Ze gaan het dossier opsturen, na wat doorvragen zaten daar alleen de stukken van de Neckermann.com in en niet de stukken van hun. Dus ook gevraagd om die laatste toe te voegen. En ze gaven ook aan dat ik de stukken niet deze week ga ontvangen.

Dus mensen die stukken hebben opgevraagd verwacht niet te veel

Toen ik afgelopen vrijdag de fraude helpdesk belde waarin die niet heel erg behulpzaam. Die gaven aan dat ze 1 brief hadden nagetrokken en dat het om echte brieven van I.J. ging. Veel meer deden ze er op dat moment niet mee.....

Op klacht.nl worden er nog steeds vergelijkbare klachten toegevoegd.


Als iedereen nou eens bij de fraude helpdesk aanklopte dan moet er wel een belletje gaan rinkelen.
Al deze mensen kunnen ook een berichtje aan radar doen :P , deze kunnen er dan ook een item aan wijden. Het is interessant genoeg denk ik zo.

http://www.radartv.nl/paginas/contact/

https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/

boyketenbroeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2015 22:47

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door boyketenbroeke »

Ook ik heb vandaag op 22 december een brief op de mat gekregen van Intrum Justitia die exact lijkt op de brief zoals de topic starter deze verzonden heeft afgezien dat het bij mij om het nationaal spaarfonds gaat.

de brief gaat als volgt:
=================
Den Haag, 18-12-2015 (Ik ontvang dit 4 dagen later dus he, ook zo lekker)

Geachte mevrouw/heer B. ten Broeke

U heeft bij ons een openstaande vordering inzake de Nationale / Nationaal spaarfonds (Nooit zaken mee gedaan bij mijn weten). Wij proberen al enige tijd, samen met u, een oplossing te vinden om uw totale schuld van € 234,64 af te lossen. (ik heb nog nooit iets met intrum justitia te maken gehad laat staan met hun samen een oplossing voor een niet bestaande schuld te hebben geprobeerd te vinden).

Wij bieden u graag 2 kortingsmogelijkheden om uw totale schuld af te lossen. u kiest zelf uw korting:

1. Rente stop: over uw uitstaande schuld betaalt u de wettelijke rente. Wij zijn bereid deze rente stop te zetten indien u in maximaal 21 maandelijkse termijnen uw volledige schuld voldoet Deze regeling kunt u aanvragen via www.intrum.nl/aanmaning. Uw inloggegevens vindt u rechts bovenaan deze brief of bel ons op telefoonnummer 088-0201790 (ik krijg een bandje te horen). We verwachten uw reactie voor 28-12-2015.

2. 20% korting. Ontvang 20% korting op uw uitstaande schuld en bespaar €46,93. U ontvangt deze korting als u voor 28-12-2015 187,71 heeft betaald. De betaalgegevens hiervoor staan in het kader onderaan deze brief.

ENZ....

=============

Nu komt het belangrijkste. Ik heb de gok gewaagd en met de logingegevens ingelogd in het systeem. Ik ben er achter gekomen dat het volgens intrum gaat over een 4tal facturen uit 2009. Naast dat het verjaringsproces al lang is ingegaan, (2 jaar op facturen voor producten, 5 jaar voor diensten), zijn het facturen voor iets waar ik geen ENKEL idee van heb dat dit heeft plaatsgevonden.

Ik meld deze klacht hier ter aanvulling van dit topic. Daarnaast onderneem ik de volgende stappen.

1. ik meld deze klacht ook op klacht.nl
2. Ik neem morgen (23-12-2015) contact op met Intrum Justitia en geef aan dat ik deze facturen en/of bedragen niet erken en dat ik van hen verlang/eis om deze incasso te laten vallen op grond van verjaring en op grond van gebrek aan verder bewijs.

Indien er dan door Intrum Justitia niet mee akkoord gegaan wordt, geef ik aan dat ik dit nogmaals eis per aangetekende brief (deze zijn via o.a. consumentenwijzer te vinden op internet dus dat moet goed komen).

IK houd jullie op de hoogte.

Margitm
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2015 10:57

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Margitm »

Ook ik heb een brief ontvangen van Intrum Justitia. Ging ook over een abonnement bij T-Mobile. Het bedrag is 5240,65. Mijn vermoeden is dat het abonnement is afgesloten door een fraudeur met mijn gestolen id gegevens. Dit heb ik ook aan Intrum Justitia gemeld. Zij vroegen mij de aangifte van deze diefstal op te sturen. Helaas heb ik die onlangs weggegooid. Omdat het inmiddels 14 jaar later is.

De politie die ik concteerde om een kopie van aangifte op te vragen gaf aan dat zij deze ook niet meer hebben. De agente verwees me door naar het juridisch loket. (0900-8020). Dit loket raadde aan om de vordering te betwisten en om bewijs te vragen. Dat heb ik nu gedaan.

Hoop dat iedereen na dit gedoe een fatsoenlijke excuusbrief krijgt.
Consument33 schreef:Hier ook hetzelfde, gisteren ook een brief ontvangen waarin is aangegeven dat ze geprobeerd hebben met ons een oplossing te vinden (ik heb nooit contact gehad) en ook de geweldige "aanbieding". Bedrag is bij ons behoorlijk hoog, meer dan 2000 euro!

Wij hebben alleen nooit een contract gehad bij T-Mobile, nooit eerder een brief ontvangen (niet van T-Mobile en niet van Intrium Justitia).

Overigens hebben veel meer mensen een vergelijkbare brief ontvangen de afgelopen dagen, op deze site staan wel rond de 30 meldingen: http://www.klacht.nl/intrum-justitia/

Ik ben wel benieuwd of iemand via klacht.nl een klacht in heeft gediend en of dit werkt?

Onze rechtsbijstand adviseerde om eenmalig een brief te sturen aan Intrim Justitia waarin staat dat de vordering niet terecht is omdat we nooit een overeenkomst met T-Mobile zijn aangegaan en het daarbij te laten en ook niet meer te reageren op eventuele volgende brieven.

Wellicht melden meer mensen zich? Kennis delen wat wel en niet werkt kan helpen.

saluitwi
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2015 12:23

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door saluitwi »

Ook wij hebben zo rare brief ontvangen,waarin ze zeggen dat er geprobeerd is een goede oplossing te vinden. Wij hebben nooit iets gehoord van hun en wij hebben ook nooit iets bij de Neckermann hebben gekocht. Een factuur moeten ze op vragen en als je te kritische vragen stelt word de lijn verbroken door Intrum Justitia.
Ik heb ook het vermoeden dat Intrum Justitia zich met rare praktijken bezig houdt. Namen veranderen op brieven en hele oude bestanden kopen. Hopelijk worden ze goed aangepakt Ook hebben wij een klacht ingedient op klacht.nl.

boyketenbroeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2015 22:47

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door boyketenbroeke »

Beste allen,

lees dit item ook even. Is ook goed te weten.

http://forum.fok.nl/topic/2270272

wendydekkers06
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2015 15:01

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wendydekkers06 »

Vandaag op 23 dec 2015 een brief ontvangen van Intrum Justitia inzake T-Mobile. Hier staat in dat ik een bedrag van € 821,80 verschuldigd ben en dat ik 2 kortingsmogelijkheden heb; een rentestop of 20% korting.
Ook ingelogd met de gebruikersnaam en ww die op de brief staat.
Dus ik zag een bedrag staan van €297,- en een rente van 300 nog wat.
Ik schrok me kapot, dus ben meteen gaan bellen met Intrum Justitia. Nu werd er gezegd dat ik de rente niet hoef te betalen omdat ze brieven hebben gestuurd naar mijn oude adres. Ik was overdonderd door dit alles (en misschien ook wel naïef), dus ik zei; Ja, dan betaal ik die 297,- wel. Ik kon het niet loslaten en heb weer gebeld naar Intrum Justitia. Ik heb gevraagd of ze het complete dossier naar me wil mailen, want ik wil mijn gegevens inzien.
Het gaat over een openstaande factuur van datum 20-09-2004. We hebben het over 11 jaar geleden! Ik denk dan toch ook dat dit verjaart??

Ik ben benieuwd, als ze het dossier toestuurt, wat daar instaat.
Ik was overigens wel klant bij T-Mobile, tot 4 jaar geleden. Dus ik vind het raar dat als dit bedrag werkelijk open stond, dat ze dit nooit kenbaar hebben gemaakt en toen woonde ik al op mijn huidige adres. Dus ze kunnen niet zeggen dat ze m’n gegevens niet hadden. Mijn huidige adres is een koophuis en heb ik gekocht in 2007 en er stond geen BKR open, dus erg raar. Heb m’n hypotheek gewoon af kunnen sluiten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Radar »

Heb je een brief ontvangen en wil je weten of je moet betalen? Lees het artikel van Radar: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... m-justitia.

Consument33
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2015 10:58

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Consument33 »

Fijn dat het nu ook de aandacht van Radar heeft, hopelijk wordt daarmee voorkomen dat mensen gaan betalen voor een onterechte vordering.

Mooi ook die reactie van I.J. in het artikel: Enerzijds geeft I.J. blijkbaar aan dat ze "aanvullende informatie" hebben opgevraagd en dat het daarom kan dat mensen nu wel een brief hebben gehad en eerder niet. Anderzijds geven ze aan dat besloten is in deze brief niet meer op te nemen om welke vordering het gaat. Logica?

MaraW
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2015 16:57

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MaraW »

Ik krijg deze mails maar stuur ze telkens door naar [email protected]
Ik ga hier verder niet over in discussie omdat het firma's betreft waar ik nog nooit iets van afgenomen heb.

kritische consument1
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2015 09:51

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door kritische consument1 »

Consument33 schreef:Fijn dat het nu ook de aandacht van Radar heeft, hopelijk wordt daarmee voorkomen dat mensen gaan betalen voor een onterechte vordering.

Mooi ook die reactie van I.J. in het artikel: Enerzijds geeft I.J. blijkbaar aan dat ze "aanvullende informatie" hebben opgevraagd en dat het daarom kan dat mensen nu wel een brief hebben gehad en eerder niet. Anderzijds geven ze aan dat besloten is in deze brief niet meer op te nemen om welke vordering het gaat. Logica?

@consument33........je bent gequote in het internetartikel van Radar :wink:

Ik ben er ook heel blij mee. Ik heb dit item niet voor mijzelf geopend, ik ken de klappen van de zweep werk door mijn werk, maar er zijn legio mensen die er niet mee bekend zijn of zich geïntimideerd voelen en zij moeten beschermd worden.
Ik hoop dat dit bij deze is gelukt.

HET VERHAAL IS NOG NIET TEN EINDE, want mensen krijgen geen inzage in dossiers of halve informatie en in het artikel is een vage, niet acceptabele verklaring van I.J. opgenomen.
Hoe zit het met de mensen die een brief hebben gehad ivm een vordering bij bedrijven waar ze nog nooit enige zaken mee hebben gedaan?
Er zijn ongetwijfeld ook mensen die al betaald hebben, hoe krijgen zij hun geld terug????????? :shock:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door puma73 »

kritische consument1 schreef:
Consument33 schreef:Fijn dat het nu ook de aandacht van Radar heeft, hopelijk wordt daarmee voorkomen dat mensen gaan betalen voor een onterechte vordering.

Mooi ook die reactie van I.J. in het artikel: Enerzijds geeft I.J. blijkbaar aan dat ze "aanvullende informatie" hebben opgevraagd en dat het daarom kan dat mensen nu wel een brief hebben gehad en eerder niet. Anderzijds geven ze aan dat besloten is in deze brief niet meer op te nemen om welke vordering het gaat. Logica?

@consument33........je bent gequote in het internetartikel van Radar :wink:

Ik ben er ook heel blij mee. Ik heb dit item niet voor mijzelf geopend, ik ken de klappen van de zweep werk door mijn werk, maar er zijn legio mensen die er niet mee bekend zijn of zich geïntimideerd voelen en zij moeten beschermd worden.
Ik hoop dat dit bij deze is gelukt.

HET VERHAAL IS NOG NIET TEN EINDE, want mensen krijgen geen inzage in dossiers of halve informatie en in het artikel is een vage, niet acceptabele verklaring van I.J. opgenomen.
Hoe zit het met de mensen die een brief hebben gehad ivm een vordering bij bedrijven waar ze nog nooit enige zaken mee hebben gedaan?
Er zijn ongetwijfeld ook mensen die al betaald hebben, hoe krijgen zij hun geld terug?????????
Heel simpel, de meesten krijgen hun geld niet terug, zolang er geen wettelijk toezicht is op die incassocowboys moet je vaak veel kosten maken om je eigen geld terug te krijgen.

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2015 11:00

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door [email protected] »

het is heel simpel; gewoon negeren. je betaalt de supermarkt toch ook niet maar wat de kassier vraagt? Of verzin maar een vergelijkbare situatie. omdat dit soort zaken steeds vaker voorkomen heb je zowat dagwerk om het uit te zoeken. Mijn zus was ook ernstig nerveus nadat ze een dergelijke mail had ontvangen. ik heb de mail doorgestuurd naar "fraudehelpdesk" Heb het toch maar uitgezocht omdat ze er zelf geen goed gevoel bij had maar alles is gewoon nep!!!
Zelf kreeg ik van Windows B.V. een lelijke mail; hoe verzinnen ze het!! gewoon er uitgegooid.

Ravelijn1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2015 13:04

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ravelijn1959 »

IntrumJustitia is niet de enige die zulke praktijken er op na houd, maar dit ter zijde. Ik word al 15 jr achtervolgd door incasso bureaus namens Tele2, 15 jaar lang. Af en toe krijg ik een dreigmail, dan weer een dreigbrief en af en toe een dreig telefoontje dwz een bandje wat wordt afgedraaid zodra ik opneem. In de brieven en mails staat dan ook: dat zij bij deze aan hun plicht hebben voldaan om de zaak niet te laten verjaren! Dus als ze maar af en toe, 1 x per jaar op zijn minst mij een herinnering/dreigbrief/mail zenden dan hebben zij aan hun wettelijke plicht voldaan en verjaard de zaak niet. Ik heb het terug schrijven en het beantwoorden van hun post al vele jaren geleden opgegeven, reacties op mijn post kreeg ik immers nooit, dus waarom reageren op hun bedreigingen. Het laat mij inmiddels koud en ik veeg er om het op zijn Spaans te zeggen, mi culo mee af! Heb een dik dossier Tele2 wat ooit begon om 10 GULDEN! Wat ik hen verschuldigd zou zijn en dus niet klopt! Dat Tele2 15 jaar lang energie en geld steekt voor 10 GULDEN wat bovendien niet hen toe komt maar mij toe kwam, is echt zielig en zegt genoeg! 15 jaar van mijn leven gestalkt worden en bedreigingen onder gaan ik zou hen kunnen aanklagen maar zwichten zal ik mijn leven lang niet voor dit soort praktijken en onrecht, voor niets en ook voor geen een bedreiging! #Tele2

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door puma73 »

[email protected] schreef:het is heel simpel; gewoon negeren. je betaalt de supermarkt toch ook niet maar wat de kassier vraagt? Of verzin maar een vergelijkbare situatie. omdat dit soort zaken steeds vaker voorkomen heb je zowat dagwerk om het uit te zoeken. Mijn zus was ook ernstig nerveus nadat ze een dergelijke mail had ontvangen. ik heb de mail doorgestuurd naar "fraudehelpdesk" Heb het toch maar uitgezocht omdat ze er zelf geen goed gevoel bij had maar alles is gewoon nep!!!
Zelf kreeg ik van Windows B.V. een lelijke mail; hoe verzinnen ze het!! gewoon er uitgegooid.
Negeren is het slechtste wat je kunt doen. Niet alles is nep. Dus gewoon onderzoeken en als het nodig is reageren en communiceren.

Doeiets!
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2015 14:19

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Doeiets! »

Intrum Justitia spooknota T mobile: Sinds 1 januari 2014 worden klachten over leden van de NVI door het KIGID in behandeling genomen. Dus ook Intrum Justitia! Kigid staat voor Klachten Instituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten. KIGID is een onafhankelijk instituut en handelt de klachten over de leden van de NVI af conform hun geschillenregeling. Als iedereen melding maakt schieten we misdadigers als Intrum Justitia de lucht uit! Dit is Phishing in de puurste zin van het woord!!! Fijne kerst

handle2002
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2015 14:26

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door handle2002 »

Ik heb twee dagen na de post hier deze klacht ook op klacht.nl gepost. Ik verbaasde mij er over dat
het aantal klachten over Intrum Justitia inmiddels veel groter was geworden.
Op 28 december kreeg ik een E-mail van Klacht.nl dat Intrum Justitia de klacht "opgelost" had. De vordering hadden ze "om hen moverende redenen" ingetrokken en excuses aangeboden. Het is inmiddels 30 december en ik zelf heb niets vernomen.
Ik zou wel eens willen weten wat de redenen waren: waarschijnlijk zijn ze bang om voor de rechter helemaal af te gaan. In plaats van V & D kunnen ze beter dit bedrijf sluiten. V & D heeft toegevoegde waarde; I-J niet.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: Spooknota Intrum Justitia

Ongelezen bericht door koningsjpc »

En dus is het zaak voor Antoinette Hertzenberg om dit eens in haar tv programma RADAR op te nemen. :!: :!:

Gesloten