| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bereikbaarheid KPN
Bereikbaarheid KPN
Ik heb een abonnement voor mobiele telefoon van KPN. Al vanaf het begin ben ik slecht tot geheel onbereikbaar in mijn woonplaats Eemnes. Ik ben nu al 3 dagen met KPN aan het bellen (en de gesprekken duren minimaal een half uur) en kom geen stap verder. Er is door een medewerker bevestigd dat waar ik woon geen tot slecht bereik is via 3 of 4G. Ik heb mijn instellingen moeten veranderen zodat ik via 2G bereikbaar ben maar daar betaal ik toch niet voor???? Ook daar ben ik niet bereikbaar. Er wordt gezegd dat het klopt dat er indoor geen bereikbaar is maar buiten wel. Ik kan dus alleen maar buiten bellen, grrr. KPN wil mijn abonnement niet voortijdig beëindigen.
Wie herkent dit probleem. KPN zegt namelijk dat ik de enige ben die klaagt.
Wie herkent dit probleem. KPN zegt namelijk dat ik de enige ben die klaagt.
Re: Bereikbaarheid KPN
Volgens de dekkingskaart van KPN heb je via 3G inderdaad niet overal dekking in Eemnes, maar 4G wel, dus wat die medewerker zegt klopt al niet, of de voorlichting van KPN klopt niet.
-
stofzuigertje
Mijn telefoon gaat bij geen bereik op 3 of 4G gewoon automatisch over op oude 2G dus altijd bereikbaar.
Heb je jou toestel alle mogelijkheden al geprobeerd.
KPN bied dekken in vrijwel geheel Nederland maar niet altijd overal, geen enkele provider kan in dunner bevolkte gebieden rendabel alle daar wonende klanten 3 of 4G geven omdat het te duur is.
Heb je jou toestel alle mogelijkheden al geprobeerd.
KPN bied dekken in vrijwel geheel Nederland maar niet altijd overal, geen enkele provider kan in dunner bevolkte gebieden rendabel alle daar wonende klanten 3 of 4G geven omdat het te duur is.
Het is niet alleen een kwestie van wel of niet rendabel zijn. Er zijn ook natuurwetten die voorkomen dat je overal perfecte dekking hebt. En om die op te lossen moet je op sommige locatie (heel) veel base stations plaatsen hetgeen weer voor bezwaren van de bevolking zorgt.
Misschien ook eens kijken wat de resultaten van de vergunningsaanvragen waren. Het zal niet de eerste keer zijn dat provider bouwvergunningen hebben aangevraagd die geweigerd zijn na klachten van omwonenden.
Misschien ook eens kijken wat de resultaten van de vergunningsaanvragen waren. Het zal niet de eerste keer zijn dat provider bouwvergunningen hebben aangevraagd die geweigerd zijn na klachten van omwonenden.
Ik kan gewoon aantonen dat ik gewoon heel vaak niet bereikbaar ben. Dit willen ze gewoon niet geloven. Als ik over ga op 2G heb ik hetzelfde probleem. Er is ook bevestigd dat ik binnen in mijn woonhuis geen bereik heb, waarvoor heb ik dan een mobiele telefoon? Het gaat mij er vooral om dat ik betaal voor diensten waar ik geen gebruik van kan maken. Als je je verplaatst in je klant, dan begrijp je dit maar dit kunnen/willen ze niet. Dat is wat mij voornamelijk stoort.
-
Leen en Linda
Wij hebben bij KPN Glasvezel een alles in 1 pakket (vaste telefoon, tv, internet en mobiel), zeer regelmatig ondervinden wij wel ergens problemen mee. Ons modem is in 2015 al diverse malen vernieuwd. KPN verwijst ons tegenwoordig al zeer snel bij problemen door naar het Experteam, die rekenen € 60,00 per uur wat je direct moet betalen, echter KPN verteld je dit niet. Als de problemen van KPN apparatuur komen dienen zij die ook te betalen, dat doen zij niet zonder slag of stoot, daarvoor dien je letterlijk de blaren op je tong te praten. Op aangetekende brieven reageert KPN niet, zelfs een ontvangstbevestiging krijg je niet. Op 08-10-2015 maar liefst 2 aangetekende brieven verzonden en niets vernomen. Vanaf 08-10-2015 wachten wij al op terugbetaling van de nota v/h Experteam. Wij zijn 43 jaar klant bij KPN, altijd op tijd onze rekeningen betaald, blijkbaar maakt KPN dit helemaal niets uit! 
-
stofzuigertje
Beste Leen & Linda,
Als je ze een mail stuurde met binnen 14 dagen oplossen....
Als ze het niet lukt of doen ONTBINDEN....
Ja, bij wanprestatie en niet opzeggen (contract loopt dan door) maar Ontbinden... wegens niet leveren wat
belooft is.
Dat je al 43 jaren klant bent maakt niets uit.
Gewoon ontbinden en elders iets zoeken.....
Geef ze nog 14 dagen en Ontbind als het niet is opgelost.
Ja, bij wanprestatie en niet opzeggen (contract loopt dan door) maar Ontbinden... wegens niet leveren wat
belooft is.
-
robinflikkema
Dat is nog maar de vraag. Ik lees nergens terug dat ze buitenhuis ook geen bereik heeft (of ik ben blind)stofzuigertje schreef:Beste Leen & Linda,
belooft is.
En ten slotte is er 2G dekking en uiteindelijk voldoet KPN dan. Er is dekking.
Overigens denk ik dat TS beter een topic op het KPN Forum kan starten. Er is namelijk een mast naast de snelweg met genoeg capaciteit, alleen is de antenne niet naar TS' zijn/haar huis gericht.
Uiteindelijk is het probleem niet opgelost en mag ik toch voortijdig mijn abonnement beëindigen. Het bereik is aantoonbaar slecht (lees: niet/onbereikbaar) zowel binnen- als buitenshuis. Ben blij dat ik kan overstappen.
Maar gaat overstappen helpen? Want als KPN zijn zaakjes niet op orde heeft welke provider dan wel? Ik zou dat eerst heel goed informeren en pas dan overstappen. Eventueel eerst met een prepaid kaartje testen.