LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Slim »

Goed gezien van B.Uikpijn
Tja, was een inkoppertje.
No offense trouwens, Osiris. Ik vond het gewoon grappig, ik was niet ingelogd en had buikpijn van het lachen.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

@Slim,

No Hard Feelings. Ik ben heel moeilijk te krenken. Ik kan tenminste nog onderscheid maken tussen een persoonlijk gerichte discussie waar op de man gespeelt wordt en een " zakelijk" gerichte discussie.

Ik ben trouwens wel blij dat er zoveel verschillende denkwijzes zijn mbt MLM en ook andere dingen. Zo kun je ondanks (grote) meningsverschillen toch van elkaar leren. Toch?

Wat mij opgevallen is in vele threads, is dat de wandaden van helaas vele MLM'ers aangerekend worden aan de gehele MLM Branche.

Neem nu ACN met het gebeuren in België. hier worden door - ik meen 6 personen - een presentatie gehouden. Hier zou ook verteld zijn dat je door het aanbrengen van mensen veel geld kunt verdienen en rijk zal worden. (Dit laatste wordt helaas bij heel veel MLM presentaties verteld)
Dit is, laten we maar zeggen, gepropagandeerd door de betreffende vertegenwoordigers zelf. Volgens ACN Zelf hebben zij hier niks mee te maken.

Ook het verhaal Amway is vaker dan vaak aangehaald. Zij zijn gedaagd voor de rechtbank? en de rest is bekend. Ze hebben oplaste van die zelfde rechtbank hun "systeem" ten goede van de consument en distributeur moeten aanpassen. Hieruit is die 70% regel ontstaan. Toch?
(Ik ben eerlijk, ik heb dit verhaal pas voor het eerst hier gelezen. dus..??)

Wat me ook opvalt is dat vele tegenstanders - bewust of onbewust - niet in de gaten hebben dat niet alle MLM organisaties het zelfde compensatieplan hanteren. Hier zijn nl. ook verschillende soorten in.

Tevens zie ik er alleen maar naar het product kant van MLM gekeken wordt bij de verschillende berekeningen van Student26, madeleine enz.
Bij mlm heb je ook nog de commissie betalingen over je downline. Deze zie ik in die berekeningen niet terug. (of ik heb er overheen gelezen)

Ik denk zelf dat er ondanks de meningsverschillen mbt MLM je niet tot een eenduidig goed of slecht kunt komen. Voor de een - zoals duizende keren gezegd- werkt MLM gewoon. En volgens anderen - ook duizende keren gezegd - is het onmogelijk dat het slaagt of uberhaupt zou kunnen werken.

Wie heeft dan nu gelijk? Voor of tegen???
Laatst gewijzigd door Osiris op 16 okt 2004 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Er was eens een student die iedereen die het maar horen wilde waarschuwde voor de marktverzadiging die volgens hem zou optreden in MLM. Daarom waande hij zich veilig in zijn baantje als logistiek medewerker, want daar zou dat toch echt niet optreden.
Helaas, terwijl hij druk doende was een ieder te 'beschermen' tegen de oplichters van MLM, verdienden die een leuk inkomen en nam het internet dusdanige vormen aan dat de functie van logistiek medewerker volledig geautomatiseerd werd en hij niet meer nodig was. Gelukkig voor hem was hij inmiddels zo verslaafd aan zijn nieuwe functie als beschermengel van de dollen en dwazen die mogelijk met MLM aan zouden vangen, dat hem dit in het geheel niet opviel.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Als je het niet met woorden kunt winnen, dan maar beginnen met modder gooien Gast van 17:49? Student26 heeft duidelijk uitgelegd waarom MLM niet werkt en ik heb respect voor de manier waarop hij dat heeft gedaan. Ik kan je jouw boosheid voorstellen nu MLM ontmaskerd is. Stel je eens voor dat dit bekend wordt bij het grote publiek. :wink: Maar goed, misschien dat jij als MLM'er eens moet moet gaan nadenken over hoe ver jouw respect voor mensen gaat als je nog eens denkt te moeten reageren op een onderwerp in dit forum.

Madeleine

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik denk dat dit ook de oorzaak is van de felle reacties van MLM-ers. Het is natuurlijk niet leuk als je ergens een hoop geld hebt geïnvesteerd en er via dit forum achterkomt dat het gebakken lucht is. Misschien zou ik mij in zo'n situatie ook zo wanhopig tegen beter weter in verzetten, desnoods met schelden en moddergooien. Redden wat er te redden valt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Snap ook niet waarom mensen ineens moeten gaan schelden of iemand beledigen.
Je zou denken, dat als het concept zo fantastisch is als de voorstanders beweren ze om onze posts zouden lachen.

Madeleine

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Madeleine »

En als MLM-er niet reageren omdat onze argumenten kul zijn! Als ik met MLM zou willen beginnen en ik lees de, meestal emotionele, reacties op dit forum ik mij wel 3x achter de oren zou krabben om er mee te beginnen. Waar rook is, is vuur.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Wederom onzin Maddie. IK zit al maanden te wachten op fatsoenlijke antwoorden op hele simpele vragen. Nee, ik ga ze niet voor de tiende keer herhalen, ik weet inmiddels genoeg. Jullie draaien maar lekker rond in je eigen modder.
Overigens frappant dat er niet INHOUDELIJK op de argumentatie dat student straks zonder baan zit, word gereageerd.
Typerend?!

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Beste gast: waarom verwacht jij dat er inhoudelijk wordt ingegaan op een opmerking van jou die niets met het onderwerp te maken heeft en bovendien kant nog wal raakt?. Jij wacht al maanden op antwoord op hele simpele vragen? Ik betwijfel dat. Elke vraag/opmerking over MLM wordt keurig netjes beantwoord op dit forum.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Total and utter onzin

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

Ik wil hier best op reageren hoor.
Er was eens een student
Dat is al fout 1 aangezien ik inmiddels afgestudeerd ben :-)
die iedereen die het maar horen wilde waarschuwde voor de marktverzadiging die volgens hem zou optreden in MLM. Daarom waande hij zich veilig in zijn baantje als logistiek medewerker, want daar zou dat toch echt niet optreden.
Dat zal het inderdaad niet, omdat ik daarbij ben aangenomen om economische noodzaak. Ik hoef daarbij niet 5 anderen te overtuigen om ook logistiek medewerker te worden bij dit bedrijf, waarmee ik concurrentie voor mezelf zou creeren.
Helaas, terwijl hij druk doende was een ieder te 'beschermen' tegen de oplichters van MLM,
Druk doende?! Ik ben de laatste tijd drukker doende geweest met afstuderen en heb me hier nauwelijks meer in de discussies gemengd. Zoals gezegd ben ik inmiddels afgestudeerd en kan ik hier weer eens wat tijd aan besteden, omdat ik het leuk vind.
verdienden die een leuk inkomen
Daar geloof ik nog steeds geen bal van. Allemaal grootspraak van een paar MLM'ers hier. Als ze echt zoveel zouden verdienen zouden ze hier niet eens komen.
en nam het internet dusdanige vormen aan dat de functie van logistiek medewerker volledig geautomatiseerd werd en hij niet meer nodig was.
Jij hebt geen enkel inzicht in mijn werkzaamheden en daardoor kun jij dus totaal niet beoordelen of mijn functie automatiseerbaar is. Tipje van de sluier: dat is het niet :-)

Ten tweede is het niet de baan van mijn leven en heb ik inmiddels al sollicitaties lopen bij andere bedrijven. Ik heb ook zo mijn ambities en ik denk dat ik inmiddels toeben aan een baan met meer groeimogelijkheden.
Gelukkig voor hem was hij inmiddels zo verslaafd aan zijn nieuwe functie als beschermengel van de dollen en dwazen die mogelijk met MLM aan zouden vangen, dat hem dit in het geheel niet opviel.
En dan zeggen dat ik hier met theorieen scherm... Je hebt geen enkel idee wat voor werk ik doe, bij welk bedrijf dit is, enzovoorts. Hoe kun je nou een uitspraak doen over mij (en mijn inzicht) en over mijn baan?

Als je je daar nu eerst eens in verdiept had, zoals ik bij MLM heb gedaan, dan had je nog recht van spreken gehad. Maar ja, dat is natuurlijk teveel gevraagd van iemand die alle zeilen bij moet zetten om nog een enigszins redelijk inkomen bij elkaar te sprokkelen, is het niet?

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

De theorie gaat vaak uit exponentiele groei (2,4,8,16,etc)
Als elke vertegenwoordiger 10 klanten zou maken dan zou je op nivo 10 de hele Nederlandse markt in handen hebben.

De praktijk is dat niet elke vertegenwoordiger 2 vertegenwoordigers werft en het is ook niet zo dat elke vertegenwoordiger 10 klanten werft.

Na 2,5 jaar praktijk ervaring zijn dit mijn cijfers:

Mijn organisatie is 15 nivo's diep (ik word echter t/m 7e nivo uitbetaald), mij totale organisatie heeft 4300 klanten (ik zelf heb er 38 )
Het aantal vertegenwoordigers is ruim 500 (daar zitten ook inactieve vertegenwoordigers tussen, die zou je eigenlijk niet mee moeten tellen, echter zolang ze klanten hebben, wordt er provisie over die klanten uitbetaald). Ik sta overigens zlef op nivo 19!!

Als ik mij organisatie uit zou tekenen dan heeft dat ongeveer de volgende vorm:

nivo 1: xxxxxxxxx
nivo 2: xxxxxxxxxxxx
nivo 3: xxxxxxxxxxxxxx
nivo 4: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
nivo 5: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
nivo 6: xxxxxxxxxxx
nivo 7: xxxxxxxx
nivo 8: xxxxxx
nivo 9: xxxx
nivo 10: xx
nivo 11: x
nivo 12: x
nivo 13: x
nivo 14: x
nivo 15: x

de xjes staan overigens niet voor het werkelijke aantal.

Verder geldt nog het volgende:
binnen 30 dagen 20 klanten, dan verdien je je startgeld terug
binnen 30 dagen 10 klanten, dan verdien je de helft van je startgeld terug
binnen 14 dagen kun je overigens je vertegenwoordigersschap opzeggen, dan krijg je je geld terug.

Maw, binnen 2 weken heb je of 20 klanten en je geld terug of je hebt geen 20 klanten, je zegt op en je krijgt je geld terug.

Indien je niet in staat bent om binnen 2 weken 20 klanten te werven, moet je er gewoon nit aan beginnen. simpel.

Verder loop ik als ondernemer geen betalingsrisco, ik hoef geen fakturen te sturen en ook geen herinneringen en aanmaningen. Wat een heerlijkheid! Wist je btw dat de meeste ondernemingen over de kop gaan dankzij slecht/niet betalende klanten!

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is al fout 1 aangezien ik inmiddels afgestudeerd ben
Het nivo van het onderwijs is duidelijk niet meer wat het was in Nederland daar:
a. Er staat WAS
b. Wie zegt dat het over jou gaat
Dat zal het inderdaad niet, omdat ik daarbij ben aangenomen om economische noodzaak. Ik hoef daarbij niet 5 anderen te overtuigen om ook logistiek medewerker te worden bij dit bedrijf, waarmee ik concurrentie voor mezelf zou creeren.
Waar moet je dan wel mensen 'overtuigen'? Je snapt het echt niet he, maar ja, gezien het feit dat uit je eerste conclusie al blijkt hoe je leest, laat ik het daar maar bij
Druk doende?! Ik ben de laatste tijd drukker doende geweest met afstuderen en heb me hier nauwelijks meer in de discussies gemengd. Zoals gezegd ben ik inmiddels afgestudeerd en kan ik hier weer eens wat tijd aan besteden, omdat ik het leuk vind.
Wijsheid komt met de jaren en je bent de laatste tijd inderdaad minder actief. Al laat je laatste zin blijken dat je eigenlijk niks geleerd hebt. Waarom ga je geen vrijwilligerswerk doen. Daar is keuze zat en dan doe je echt was nuttigs. Je zult het nog leuk vinden ook. Kun je misschien een paar oude van dagen bemoederen.
Daar geloof ik nog steeds geen bal van. Allemaal grootspraak van een paar MLM'ers hier. Als ze echt zoveel zouden verdienen zouden ze hier niet eens komen.
Kom gerust eens naar een presentatie. Dan kun je de bewijzen zien. Oeps, ff vergeten, dat wil je niet, want alles behalve zien dat het wel werkt.
Jij hebt geen enkel inzicht in mijn werkzaamheden en daardoor kun jij dus totaal niet beoordelen of mijn functie automatiseerbaar is. Tipje van de sluier: dat is het niet
Geen uitleg geven van wat je doet, maar wel verwachten dat we je geloven. Ahum, maar dat lijkt verdacht veel op de tactiek waar je de MLM'ers van beschuldigd.
Ten tweede is het niet de baan van mijn leven en heb ik inmiddels al sollicitaties lopen bij andere bedrijven. Ik heb ook zo mijn ambities en ik denk dat ik inmiddels toeben aan een baan met meer groeimogelijkheden.
Wederom, kom gerust eens langs op een presentatie. Al denk ik niet dat IK je in mijn team zou willen hebben, want je bent er nog lang niet aan toe om je ego aan de kant te zetten.
En dan zeggen dat ik hier met theorieen scherm... Je hebt geen enkel idee wat voor werk ik doe, bij welk bedrijf dit is, enzovoorts. Hoe kun je nou een uitspraak doen over mij (en mijn inzicht) en over mijn baan?
Goed zo!! Wederom laat je zien dat je wel lezen kunt maar niets snapt. Om je een beetje op weg te helpen: Ik heb het over jouw door je zelf toegewezen functie als beschermengel van dollen en dwazen die overwegen met MLM te starten HIER
Als je je daar nu eerst eens in verdiept had, zoals ik bij MLM heb gedaan, dan had je nog recht van spreken gehad. Maar ja, dat is natuurlijk teveel gevraagd van iemand die alle zeilen bij moet zetten om nog een enigszins redelijk inkomen bij elkaar te sprokkelen, is het niet?
1. Dat slaat natuurlijk meer op jou dan op mij, want JIJ weet helemaal NIETS van mij, terwijl ik al heel wat over jou heb kunnen lezen.
2. Ik vermoed dat jouw ECHTE reden om te solliciteren is dat je hebt ingezien dat parttime werken je op den duur onvoldoende inkomen oplevert (als je partner je dumpt is een part-time inkomen ineens niet voldoende meer nietwaar?!) en omdat je eindelijk inziet dat je pensioensvoorziening toch wel heel wankel is.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is al fout 1 aangezien ik inmiddels afgestudeerd ben
Het nivo van het onderwijs is duidelijk niet meer wat het was in Nederland daar:
a. Er staat WAS
b. Wie zegt dat het over jou gaat
Dat zal het inderdaad niet, omdat ik daarbij ben aangenomen om economische noodzaak. Ik hoef daarbij niet 5 anderen te overtuigen om ook logistiek medewerker te worden bij dit bedrijf, waarmee ik concurrentie voor mezelf zou creeren.
Waar moet je dan wel mensen 'overtuigen'? Je snapt het echt niet he, maar ja, gezien het feit dat uit je eerste conclusie al blijkt hoe je leest, laat ik het daar maar bij
Druk doende?! Ik ben de laatste tijd drukker doende geweest met afstuderen en heb me hier nauwelijks meer in de discussies gemengd. Zoals gezegd ben ik inmiddels afgestudeerd en kan ik hier weer eens wat tijd aan besteden, omdat ik het leuk vind.
Wijsheid komt met de jaren en je bent de laatste tijd inderdaad minder actief. Al laat je laatste zin blijken dat je eigenlijk niks geleerd hebt. Waarom ga je geen vrijwilligerswerk doen. Daar is keuze zat en dan doe je echt was nuttigs. Je zult het nog leuk vinden ook. Kun je misschien een paar oude van dagen bemoederen.
Daar geloof ik nog steeds geen bal van. Allemaal grootspraak van een paar MLM'ers hier. Als ze echt zoveel zouden verdienen zouden ze hier niet eens komen.
Kom gerust eens naar een presentatie. Dan kun je de bewijzen zien. Oeps, ff vergeten, dat wil je niet, want alles behalve zien dat het wel werkt.
Jij hebt geen enkel inzicht in mijn werkzaamheden en daardoor kun jij dus totaal niet beoordelen of mijn functie automatiseerbaar is. Tipje van de sluier: dat is het niet
Geen uitleg geven van wat je doet, maar wel verwachten dat we je geloven. Ahum, maar dat lijkt verdacht veel op de tactiek waar je de MLM'ers van beschuldigd.
Ten tweede is het niet de baan van mijn leven en heb ik inmiddels al sollicitaties lopen bij andere bedrijven. Ik heb ook zo mijn ambities en ik denk dat ik inmiddels toeben aan een baan met meer groeimogelijkheden.
Wederom, kom gerust eens langs op een presentatie. Al denk ik niet dat IK je in mijn team zou willen hebben, want je bent er nog lang niet aan toe om je ego aan de kant te zetten.
En dan zeggen dat ik hier met theorieen scherm... Je hebt geen enkel idee wat voor werk ik doe, bij welk bedrijf dit is, enzovoorts. Hoe kun je nou een uitspraak doen over mij (en mijn inzicht) en over mijn baan?
Goed zo!! Wederom laat je zien dat je wel lezen kunt maar niets snapt. Om je een beetje op weg te helpen: Ik heb het over jouw door je zelf toegewezen functie als beschermengel van dollen en dwazen die overwegen met MLM te starten HIER
Als je je daar nu eerst eens in verdiept had, zoals ik bij MLM heb gedaan, dan had je nog recht van spreken gehad. Maar ja, dat is natuurlijk teveel gevraagd van iemand die alle zeilen bij moet zetten om nog een enigszins redelijk inkomen bij elkaar te sprokkelen, is het niet?
1. Dat slaat natuurlijk meer op jou dan op mij, want JIJ weet helemaal NIETS van mij, terwijl ik al heel wat over jou heb kunnen lezen.
2. Ik vermoed dat jouw ECHTE reden om te solliciteren is dat je hebt ingezien dat parttime werken je op den duur onvoldoende inkomen oplevert (als je partner je dumpt is een part-time inkomen ineens niet voldoende meer nietwaar?!) en omdat je eindelijk inziet dat je pensioensvoorziening toch wel heel wankel is.

Aqua

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Aqua »

Hmm, tsja, ehh, mag ik even iets opmerken!

MLM = een marketing strategie

Hoe kan een strategie verzadigd raken??

Dat er verzadiging van een produkt optreedt kan ik begrijpen, misschien omdat iedereen het heeft of omdat men het gewoon domweg niet meer wil kopen.

Maar een strategie die verzadigd raakt, pfff dat lijkt me toch echt onmogelijk hoor!

Dus op het gegeven moment zullen er ook geen reclamemakers meer zijn omdat reclamemaken verzadigd is??

MLM is een marketing strategie dwz de manier waarop een bedrijf zijn of haar produkt in de markt wil plaatsen, dan wel verkopen, dan wel bekendheid aan wil geven, niks meer en niks minder.

Tuurlijk kun je over een strategie redetwisten net als over een bepaalde reclameboodschap of een andere manier waarop een bedrijf reclame maakt.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

, reacties op dit forum ik mij wel 3x achter de oren zal krabben
Huh..........je hebt toch maar 2 oren? :D

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

Het nivo van het onderwijs is duidelijk niet meer wat het was in Nederland daar:
a. Er staat WAS
Nee, er staat "Er was eens". Dit is een inleidende zin die in het algemeen gebruikt wordt voor sprookjes. Sprookjes zijn echter niet per definitie in het verleden gesitueerd. "Er was eens" heeft dan ook niet de betekenis dat het in de verleden speelde. Vergelijk de zin die men gebruikt bij het uitspreken van een wens: "ik WOU dat...". Men wou het toch niet in het verleden? Men WIL het NU. Alleen in de spreektaal gebruikt men toch de verleden tijd.
b. Wie zegt dat het over jou gaat
Jijzelf, onder andere iets verderop in je eigen bericht. Ben je echt zo dom of doe je nou net alsof??
Dat zal het inderdaad niet, omdat ik daarbij ben aangenomen om economische noodzaak. Ik hoef daarbij niet 5 anderen te overtuigen om ook logistiek medewerker te worden bij dit bedrijf, waarmee ik concurrentie voor mezelf zou creeren.

Waar moet je dan wel mensen 'overtuigen'? Je snapt het echt niet he, maar ja, gezien het feit dat uit je eerste conclusie al blijkt hoe je leest, laat ik het daar maar bij
Gezien het feit dat jij je eigen uitspraken en implicaties kennelijk niet eens begrijpt, is het eigenlijk de moeite niet eens om hierop te reageren. Maar affijn, aangezien je volgens mij een oude bekende bent (meest waarschijnlijk dhr. Betweter) zal ik je toch maar weer verblijden met een reactie, heb je in ieder geval nog iets in je zielige leventje.

Bij MLM moet je mensen overtuigen ook distributeur te worden. Je spreekt mensen aan, legt het systeem aan ze uit en vraagt ze of ze dat ook willen. Door het geheel uit te leggen creeer je daarbij bepaalde emoties bij deze mensen die ze nodig hebben om ja te kunnen zeggen, met andere woorden: je hebt ze overtuigd (dat het bijvoorbeeld een goed systeem is). Plain and simple.
Druk doende?! Ik ben de laatste tijd drukker doende geweest met afstuderen en heb me hier nauwelijks meer in de discussies gemengd. Zoals gezegd ben ik inmiddels afgestudeerd en kan ik hier weer eens wat tijd aan besteden, omdat ik het leuk vind.

Wijsheid komt met de jaren en je bent de laatste tijd inderdaad minder actief. Al laat je laatste zin blijken dat je eigenlijk niks geleerd hebt. Waarom ga je geen vrijwilligerswerk doen. Daar is keuze zat en dan doe je echt was nuttigs. Je zult het nog leuk vinden ook. Kun je misschien een paar oude van dagen bemoederen.
Waarom moet iets wat ik leuk vind ook meteen nuttig zijn? Ik vind uitslapen ook leuk, maar het is nou niet bepaald nuttig te noemen. Je zegt dat wijsheid met de jaren komt, alsof dat de reden zou zijn dat ik me hier de laatste tijd niet veel heb laten zien. Dat is wederom een verkeerde aanname van jouw kant. Ik had het drukker met andere zaken en ik had er geen lol meer in gezien het gescheld en de bedreigingen aan mijn adres. Ik dacht dat we nu weer gewoon normaal konden discussieren, maar door o.a. jouw bemoeienis is die kans weer verkeken.
Daar geloof ik nog steeds geen bal van. Allemaal grootspraak van een paar MLM'ers hier. Als ze echt zoveel zouden verdienen zouden ze hier niet eens komen.

Kom gerust eens naar een presentatie. Dan kun je de bewijzen zien. Oeps, ff vergeten, dat wil je niet, want alles behalve zien dat het wel werkt.
Bewijzen? Je kunt mij op een presentatie bewijzen laten zien dat een groot deel van de MLM'ers een topinkomen hebben? Waarom kun je dat niet gewoon hier laten zien dan? Oeps, ff vergeten, dat kun je niet, want je hebt helemaal geen bewijzen.
Jij hebt geen enkel inzicht in mijn werkzaamheden en daardoor kun jij dus totaal niet beoordelen of mijn functie automatiseerbaar is. Tipje van de sluier: dat is het niet

Geen uitleg geven van wat je doet, maar wel verwachten dat we je geloven. Ahum, maar dat lijkt verdacht veel op de tactiek waar je de MLM'ers van beschuldigd.
Ik verwacht helemaal niets, en al helemaal niet van jou. Als je het niet gelooft (hmm, dat lijkt wel iets waar jij de tegenstanders altijd van beschuldigt?) dan vind ik dat best hoor. Maar als je eens gewoon normaal zou nadenken dan kan ook jij best beredeneren dat niet alles automatiseerbaar is, sommige dingen niet om technische redenen, andere niet om zachte redenen (bijvoorbeeld het belang van persoonlijk klantcontact).
Ten tweede is het niet de baan van mijn leven en heb ik inmiddels al sollicitaties lopen bij andere bedrijven. Ik heb ook zo mijn ambities en ik denk dat ik inmiddels toeben aan een baan met meer groeimogelijkheden.

Wederom, kom gerust eens langs op een presentatie. Al denk ik niet dat IK je in mijn team zou willen hebben, want je bent er nog lang niet aan toe om je ego aan de kant te zetten.
Ik begrijp niet waarom je me nu weer van egotripperij beschuldigt. Ik vertel je gewoon mijn situatie en weer moet je meteen met modder gaan lopen gooien.
En dan zeggen dat ik hier met theorieen scherm... Je hebt geen enkel idee wat voor werk ik doe, bij welk bedrijf dit is, enzovoorts. Hoe kun je nou een uitspraak doen over mij (en mijn inzicht) en over mijn baan?

Goed zo!! Wederom laat je zien dat je wel lezen kunt maar niets snapt. Om je een beetje op weg te helpen: Ik heb het over jouw door je zelf toegewezen functie als beschermengel van dollen en dwazen die overwegen met MLM te starten HIER
Volgens mij begrijp je echt je eigen schrijfsels niet eens. Je zegt namelijk

"Gelukkig voor hem was hij inmiddels zo verslaafd aan zijn nieuwe functie als beschermengel van de dollen en dwazen die mogelijk met MLM aan zouden vangen, dat hem dit in het geheel niet opviel."

Je maakt dus een (verifieerbaar verkeerde) theorie, namelijk dat mijn baan overbodig wordt of is geworden en dat ik dat niet door heb. Ik zeg je daarop dat je geen uitspraak kunt doen over deze zaken omdat je:

- niet weet wat voor werk ik doe
- niet weet bij welk bedrijf ik werk
- niet weet of ik dat vooraf zou zien gebeuren

Simpel toch?
Als je je daar nu eerst eens in verdiept had, zoals ik bij MLM heb gedaan, dan had je nog recht van spreken gehad. Maar ja, dat is natuurlijk teveel gevraagd van iemand die alle zeilen bij moet zetten om nog een enigszins redelijk inkomen bij elkaar te sprokkelen, is het niet?

1. Dat slaat natuurlijk meer op jou dan op mij, want JIJ weet helemaal NIETS van mij, terwijl ik al heel wat over jou heb kunnen lezen.
Ik weet van jou dat je MLM'er bent. Dat zegt al meer dan genoeg.
2. Ik vermoed dat jouw ECHTE reden om te solliciteren is dat je hebt ingezien dat parttime werken je op den duur onvoldoende inkomen oplevert (als je partner je dumpt is een part-time inkomen ineens niet voldoende meer nietwaar?!) en omdat je eindelijk inziet dat je pensioensvoorziening toch wel heel wankel is.
Verkeerde aanname na verkeerde aanname. Als je echt alles goed gelezen had dan wist je dat het een bewuste keuze van mij was om parttime te gaan werken, en dat dat niet opgelegd is door mijn bazin. Ten tweede doe je ineens een uitspraak over mijn relatie waar je verder ook al totaal geen inzicht in hebt en ten derde zou ik ineens iets inzien waarvan je zou kunnen weten dat ik mij daar totaal geen zorgen over maak (en niet hoef te maken ook overigens).

Maar ik ben de l*lligste niet, ik wil je best de redenen vertellen. Zoals ik al zei ben ik inmiddels afgestudeerd. De baan die ik nu heb sluit echter niet direct aan bij mijn opleidings- en interessegebieden. De banen waarop ik sollicitaties heb lopen doen dat wel (meer op strategisch en marketingtechnisch niveau). Maar goed, dat geloof je natuurlijk weer niet. Ach, het zij zo.

Kunnen we dan nu weer gewoon inhoudelijk over MLM discussieren? Dat persoonlijke gedoe van jou hangt me genoeg de keel uit.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

Hoe kan een strategie verzadigd raken??
Heeft iemand dat gezegd dan? Ik kan dat namelijk zo snel niet terugvinden. Het gaat dan ook niet om een strategie die verzadigd raakt, maar om verzadiging van aanbieders.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Hahahaha, , student, ik zou net zo'n lange drogrede kunnen houden als jij om om de hete brui heen te zwetsen, maar ik zal het maar op verkorte wijze doen: Ik weet dat jij een tegenstander bent en dat zegt genoeg over jouw redenatie technieken.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

Hahahaha, , student, ik zou net zo'n lange drogrede kunnen houden als jij om om de hete brui heen te zwetsen, maar ik zal het maar op verkorte wijze doen: Ik weet dat jij een tegenstander bent en dat zegt genoeg over jouw redenatie technieken.
1) Ik antwoord tenminste op vragen die mij gesteld worden;
2) Ik reageer tenminste op wat inhoudelijk gezegd wordt;
3) Ik draai nergens om iets heen, ik zeg gewoon wat ik ervan vind;
4) Je bevestigt weer alle vooroordelen die er over MLM'ers bestaan:
- ze reageren niet inhoudelijk;
- ze spelen op de man;
- ze doen verkeerde veronderstellingen;
- ze reageren zoals ze zijn aangeleerd: "een tegenstander is dom".

Met andere woorden: als je niets te zeggen hebt, zeg dan gewoon niets. Het is gewoon jammer dat mensen als jij zich met discussies bemoeien, je voegt niets toe en maakt jezelf en je zaak alleen maar belachelijk. Serieuze MLM'ers zullen je dat vast niet in dank afnemen.

Gesloten