LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tja..

Dan krijg je ineens, de laatste week van het jaar, zelf post van een of andere postbus.
Blijkt een brief te zijn van Intrum Justitie - of ik even als "eindejaarsdeal" ruim 900 euro wil overmaken vanwege een schuld die ik zou hebben bij t-mobile. (Ben geen klant bij hen - behalve zakelijk, maar dat gaat via een heel ander adres )

Blijkt dat ze een totaal andere naam hebben gebruikt, maar wel mijn volledige adresgevevens.

Contact met t-mobile "Wij kennen uw naam niet als schuldenaar, en de naam die u opgeeft (van de brief dus) is bij ons niet bekend" (Men gaf wel aan dat het zou kunnen gaan om een opgekochte vordering, en dat zij van die zaken ook geen dossier meer hebben - zij hebben hun geld binnen)

Tja - Kennelijk zijn ze bij IJ dus zodanig om geld verlegen, dat ze maar wat verzinnen en brieven gaan rondsturen, hopende dat er mensen bang worden en betalen. Of correcte vorderingen maar naar random adressen sturen.

Helaas IJ ... ben je bij mij verkeerd.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

en je weet heel zeker dat het daadwerkelijk van IJ vandaan komt?

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Deze waren echt. Toegegeven door T-mobile omdat zij zoveel klachten binnenkregen. Ook radar heeft er een stukje over geschreven. Het waren echte brieven, maar iedereen die er achter aan gegaan is kreeg opeens over deze 'fout' te horen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

angel1978 schreef:en je weet heel zeker dat het daadwerkelijk van IJ vandaan komt?
De (papieren) brief heeft een IJ briefhoofd.
Zal kijken of ik deze geanonimiseerd kan inscannen ...

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Guardian72 schreef:
angel1978 schreef:en je weet heel zeker dat het daadwerkelijk van IJ vandaan komt?
De (papieren) brief heeft een IJ briefhoofd.
Zal kijken of ik deze geanonimiseerd kan inscannen ...
Deze is heel eenvoudig te kopiëren en zegt dus nog niet zo heel veel.
Zijn de contactgegevens en eventueel bankgegevens waarnaar je dit zou moeten overmaken daadwerkelijk van IJ? Dat zegt eigenlijk meer.



snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door snepke »

Guardian72 schreef:Tja..

Dan krijg je ineens, de laatste week van het jaar, zelf post van een of andere postbus.
Blijkt een brief te zijn van Intrum Justitie - of ik even als "eindejaarsdeal" ruim 900 euro wil overmaken vanwege een schuld die ik zou hebben bij t-mobile. (Ben geen klant bij hen - behalve zakelijk, maar dat gaat via een heel ander adres )

Blijkt dat ze een totaal andere naam hebben gebruikt, maar wel mijn volledige adresgevevens.

Contact met t-mobile "Wij kennen uw naam niet als schuldenaar, en de naam die u opgeeft (van de brief dus) is bij ons niet bekend" (Men gaf wel aan dat het zou kunnen gaan om een opgekochte vordering, en dat zij van die zaken ook geen dossier meer hebben - zij hebben hun geld binnen)

Tja - Kennelijk zijn ze bij IJ dus zodanig om geld verlegen, dat ze maar wat verzinnen en brieven gaan rondsturen, hopende dat er mensen bang worden en betalen. Of correcte vorderingen maar naar random adressen sturen.

Helaas IJ ... ben je bij mij verkeerd.
Komt me bekend voor , alleen niet van IJ
Je weet hoe het werkt.
Geef nooit je gegevens .

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

http://s12.postimg.org/gh24fdnyl/Brief_IJ.jpg
de geanonimiseerde brief.

Ook hier weer "wij proberen..."
Dit is de eerste brief van IJ die uberhaupt bij mij op de mat valt, sinds ik op het adres woon (iets langer dan 8 jaar nu)

Het ziet er naar uit dat leugens en bedrog standaard zijn bij dit 'bedrijf'.

Anyway - het is niet voor mij - (totaal andere naam) maar toch vervelend - want ze doen dus geen onderzoek .. een deurwaarder wel - maar zover zal het toch niet komen.

stofzuigertje

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geen rente of 20% korting?

Na jarenlange wanbetaler te zijn en afgelopen 5 jaren niets ontvangen en het is een AANBIEDING..

Ik zou niet reageren op dergelijke onzin, geen enkel bewijs of dreiging van extra kosten.
Ook heeft U niet tijdig een factuur ontvangen dus verjaard.

Gewoon negeren en de kans is groot dat het fraude is onder de naam van bekend incasso bureau.

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door 16again »

stofzuigertje schreef:20% korting
Ik heb hier een vergelijkbare brief, maar op totaal bedrag van circa 200 Euro wordt tenminste nog een korting van 75% geboden.
Is aan kortingspercentage de kansloosheid van de vordering af te lezen? :mrgreen:

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Intrum Justitia heeft als website intrum.com, niet intrum.nl. Type je dat laatste in, dan kom je wel weer bij intrum.com. Typ je echter wat de brief aangeeft: intrum.nl/aanmaning, dan kom je heel ergens anders uit, nl. op https://dw-nl.intrum.com/wa/auth?authmech=Password-NL. Niet de site van Intrum denk ik.
Zulke brieven schrijft IJ volgens mij ook niet. Gevalletje oplichting denk ik daarom.
Niet reageren is het beste. Wel melden bij bijv. IJ.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

fjansen04
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2013 13:46

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door fjansen04 »

"dw-nl" is een server in het intrum.com netwerk; wel IJ dus.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

@fjansen04: als u gelijk hebt (en daar ga ik van uit), dan sta ik versteld van hun werkwijze. Ridicuul en klachtwaardig.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
stofzuigertje schreef:20% korting
Ik heb hier een vergelijkbare brief, maar op totaal bedrag van circa 200 Euro wordt tenminste nog een korting van 75% geboden.
Is aan kortingspercentage de kansloosheid van de vordering af te lezen? :mrgreen:
Nee, de winstmarge van IJ :D

Consument33
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2015 10:58

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Consument33 »

"dw-nl" is een server in het intrum.com netwerk; wel IJ dus.
Zoals ik in het andere topic al gepost had heb ik contact gehad met de Fraude Helpdesk. Zij gaven aan een brief te hebben nagetrokken en contact te hebben gehad met I.J. Die had bevestigd dat ze de brieven hadden verzonden.

Op het T-mobile forum heeft Tmobile ook bevestigd dat het om brieven van I.J. ging (ook T-mobile krijgt nl. veel klachten).

En Radar zelf heeft gezien hun bericht ook nog contact gehad met I.J.

Kortom, geen twijfel mogelijk wie afzender is van de brieven....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

angel1978 schreef:
Guardian72 schreef:
angel1978 schreef:en je weet heel zeker dat het daadwerkelijk van IJ vandaan komt?
De (papieren) brief heeft een IJ briefhoofd.
Zal kijken of ik deze geanonimiseerd kan inscannen ...
Deze is heel eenvoudig te kopiëren en zegt dus nog niet zo heel veel.
Zijn de contactgegevens en eventueel bankgegevens waarnaar je dit zou moeten overmaken daadwerkelijk van IJ? Dat zegt eigenlijk meer.
Als het echt briefpapier is, is de header (logo e.d.) drukwerk, geen printwerk. Dan moet je om de boel te flessen ook nog eens een drukkerij vinden die hier aan mee wil werken. Is het echter geen drukwerk, maar gewoon geprint, dan weet je zeker dat het nep is. Een gerenommeerd bedrijf gebruikt gedrukt briefpapier.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

@gjvdz: veel bedrijven gebruiken tegenwoordig geen gedrukt briefpapier meer, maar drukken alles (logo, contactgegevens etc.) mee af met geavanceerde printers. Of alleen het logo staat nog gedrukt (zoals bij ons), zodat het papier ook als vervolgblad etc. kan worden gebruikt. Nog los van het feit dat er steeds minder brieven worden verstuurd en steeds meer gemaild.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 14 jan 2016 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

d@@n
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2016 21:57

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door d@@n »

Ook ik heb een brief gehad van IJ, het betreft ook T-Mobile.
Ingelogd en bleek een aantal vorderingen uit 202 te zijn en nooit wat gehoord dus verjaard.
Ook ben ik in 2005 de WSNP gegaan en in 2008 een schone lei gekregen.
Dus ze hebben gewoon pech.......
Telefonisch zijn ze niet te bereiken dus van mijn rechtsbijstand een voorbeeldbrieven gekregen waarmee in bezwaar kan maken tegen de betaling en aangetekend verstuurd op 2 januari met de mededeling binnen 14 dagen te reageren....
Ook gevraagd om de stukken waarop hun beslissing is gebaseerd.

Ook contact gehad met T-Mobile, hun weten van geen vordering af.......
We wachten vol geduld af.......

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia - opgekochte of nepvordering?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb nog eens contact met T-mobile gehad.
Zij hebben een aantal afgeschreven vorderingen aan IJ verkocht.
Kennelijk is IJ dus bezig te kijken of ze nog een beetje kunnen binnenhalen.

Maar goed - de geadresseerde (ik zelf niet) is zoals gezegd al meer dan 5 jaar niet meer op het adres woonachtig, en er is nooit eerder post van t-mobile of IJ voor deze persoon op de deurmat gevallen.
Als het al een terechte vordering zou zijn (wat ik niet kan uitsluiten) is deze zowiezo verjaard, en onjuist bezorgd.

Reactie van IJ: geen - kennelijk durven ze fouten niet toe te geven.

Gesloten